Pienen pieni lainaus koiramme lehdestä marraskuu 11 2020, täällä vartioin minä:
"Toki jalostustehtävä ei ole ollut helppo, koiran vaikeimmat perinnölliset sairaudet kun ovat usein monigeenisiä, mikä tekee niiden vastustamisesta vaikeaa-tieteentekijöillekin. Yksigeenisen sairauden geenitesti on helppo nakki jos monigeenisiin vitsauksiin tepsivään täsmäaseeseen verrataan. Sellaista täsmäasetta kun ei ole olemassakaan, ei edes näköpiirissä. Vahvin lääke on edelleen eläinkannan geneettisestä monimuotoisuudesta huolehtiminen."
-Tapio Eerola
Toinen tietää ja toinen luulee tietävänsä, mutta kumpi?
http://www.tiibetinspanielit.fi/images/artikkelit/linjasiitos1.pdf
Kumpi ja Kampi
6
90
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on aloituksen pointti?
- Anonyymi
Kumpi ja Kampi väittävät, kumpi oli oikeassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi ja Kampi väittävät, kumpi oli oikeassa?
Sinä vastasit itse kysymykseesi, kolmella viimeisellä sanalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vastasit itse kysymykseesi, kolmella viimeisellä sanalla.
Kumpi on oikeassa?
- Anonyymi
Jos sairautta, sairasta piirrettä lisätään, se ei voi olla koirille eduksi/hyväksi.
Lyhyt kuono,ulkonevat silmät, surkastunut häntä, vääräpurenta ja tynkäjalat, ovat sairaloisia piirteitä koirien rakenteessa, joista on päästävä eroon. Kertovat kehitysvammaisuudesta.
Jotkut ihmiset pitää vammaisiksi jalostettuja rotuja söpöinä. Vaikka taatusti jokainen ymmärtää, ettei se ole koirien etu, olla kehitykseltää viallinen/ vammainen. Vain,koska ihmiset pitää sitä piirrettä söpönä.- Anonyymi
Eihän itse jalostuksessa mitään vikaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361278En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689