Ruostesuojaanko vai en

Anonyymi

Miten on kannattaisko uuteen Corollaan teettää ruostesuojaus.Autoa olisi tarkoitus pitää pitempään ja vuosittaista ajoa kertyy kymppitonni ja vain vähän suolatuilla teillä ajoa. Auton myyjä oli vahvasti sitä mieltä että turha homma ja rahan haaskausta koko ruostesuojaus ellei tule paljon hiekkateillä ajoa taikka halua auton äänieristystä parantaa. Auto on suhteellisen hiljainen ja äänieristys riittää minulle.

24

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa. Automyyjän tehtävä on myydä autoja, turha tällaista asiaa on kysyä myyjältä.

      • Anonyymi

        Uuteen Corollaan täytyy tehdä ruostesuojaus mikäli aikoo pitää yli kolmevuotta. Toyota ei tee mitään suojausta tehtaalla. Pohjassa on vain ohut maali ja jokunen muovi härpäke. Automyyjät eivät tietenkään sitä suosittele. ne haluaa myydä mahdollisemman pian uuden.


    • Anonyymi

      No ihan miten vaan. Eihän siitä haittaakaan ole. Omaan 2002 farkku corollaan ei ole tehty mitään ruostesuojausta, ja taas laakista läpi katsastuksessa. Ajetut kilsamäärät ovat 257000km. Osin suolatuilla teillä.

      • Anonyymi

        Hihii, ei kannata valehdella ja liioitella noin mahdottomasti. Provon pitää olla edes vähän sellainen, että joku onneton voisi sen uskoa, mutta tuollainen liioittelu menee sarjaan vitsit ja epätoivoiset yritykset.


      • Anonyymi

        Kyllä on kovasti ollut pirssi tien päällä. Omaani tulee sama neljässä vuodessa muuta en sit kyllä Toyotalla suostuisi ajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, ei kannata valehdella ja liioitella noin mahdottomasti. Provon pitää olla edes vähän sellainen, että joku onneton voisi sen uskoa, mutta tuollainen liioittelu menee sarjaan vitsit ja epätoivoiset yritykset.

        Sinunkaltaisesi Trump uskovainen voi mennä hihittelemään esim. Sinne ruostuvien VW kinnereiden sivuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on kovasti ollut pirssi tien päällä. Omaani tulee sama neljässä vuodessa muuta en sit kyllä Toyotalla suostuisi ajamaan.

        Aja mun puolesta millä huvittaa. Ei ole multa pois.


    • Kymppitonni vuodessa on kyllä kaikilla mittareilla vähäinen ajomäärä. Edelleen tarkoittanet, että 10 v kuluttua lukema on siis 100.000! Jos ajattelit pitää autoa 20v, niin silloin tilanne on toinen, mutta vuoteen 2040 mennessä voi hyvin olla, että polttoaineella käyvät autot on jo aikoja sitten kielletty tai niiden käyttöä rasittaa joku vero, joka tekee ajamisen kannattamattomaksi.
      Onko tiedossasi, kuinka paljon auton kokoamisessa on käytetty muovia ja alumiinia sekä minkätasoista teräsosien galvanointi japanilaisautoissa nykyään on.
      Esimerkkinä MB, jota viiden vuoden jälkeen yritin suojauttaa, niin suojaamosta vastattiin kun olivat nostaneet auton ensin ylös, ettei täällä ole edes alkavaa ruostetta.
      2009-mallinen auto elää nyt "toista elämäänsä" jossain Keski-Suomessa n. 250.000 ajettuna.

      • Anonyymi

        Varmaan noin, mutta niitä tekniikkaongelmia sitten riittääkin noissa mersuissa koko sen elämän varrelle.....

        Tässä taas yksi esimerkki niistä muista lukemattomista....

        https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html

        Ei se pelkkä ruostumaton kori ketään onnelliseksi tee.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan noin, mutta niitä tekniikkaongelmia sitten riittääkin noissa mersuissa koko sen elämän varrelle.....

        Tässä taas yksi esimerkki niistä muista lukemattomista....

        https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html

        Ei se pelkkä ruostumaton kori ketään onnelliseksi tee.....

        En ymmärrä, miten 330Tkm ajettua autoa on pidettävä uutena!
        Autossa voi noilla kilometreillä olla aivan mitä tahansa vikoja, eikä niistä kaikista autokauppiaskaan voi olla selvillä.
        Auto on myyty katsastus voimassa siinä kunnossa ja niine varusteineen, jotka siinä myyntihetkellä ovat olleet.
        Ostaja on hyväksynyt tämän ja ottaa tietoisen riskin.
        Suomessa suomenkielinen käyttöohjekirja tulisi tietenkin olla, mutta se, että auto on ns. "uitettu", ei pitäisi vaikuttaa asian arviointiin.
        Luin IS:n artikkelin - johon tässä viitataan - huolimattomasti, eli miten siinä kävi, voittiko kantaja?
        Ei näistä selviä millään muulla lailla kuin sillä, että lakkaa ostamasta loppuunajettuja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan noin, mutta niitä tekniikkaongelmia sitten riittääkin noissa mersuissa koko sen elämän varrelle.....

        Tässä taas yksi esimerkki niistä muista lukemattomista....

        https://www.is.fi/autot/art-2000007625370.html

        Ei se pelkkä ruostumaton kori ketään onnelliseksi tee.....

        entäs Toyota jossa on ongelmia ruosteen, vikojen, melun, epämukavuuden ja ajo-ominaisuuksien kanssa.


    • Anonyymi

      Mikä äänieristys? Eihän corollasta ole sellaista. Eikä ruostesuojaus äänieristys parantaisi.
      Mutta omaan on asiasi. Itse en ole ruostesuojauttanut neljää viimeisintä autoani. Enkä suojautua seuraavaakaan. Uskon että katsastusmiehen hakku ei mene läpi minun elinaikanani.

      • Anonyymi

        Aika lyhyt on tuleva elosi.


      • Anonyymi

        Mikä tahansa auto menee korin osalta leimalta läpi ensimmäiset 15 vuotta. Vanhemmat japsitkin kesti hyvin 20 vuotta koska aiemmin ne ruostesuojattiin maahantuonnissa.


    • Anonyymi

      Corolla ei todellakaan ole hiljainen, päin vastoin karmea Peltirumpu.

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä neuvosta ruostesuojauksen tarpeesta.


    • Anonyymi

      Toyotan ominaisuuksiin kuuluu ruostuminen joten itse ruostesuojaisin jos ei oo jo tuontantohihnalla alkanut ruostumaan.

    • Anonyymi

      Ei ole ihmisten autojen tekniikka paljon sadassa vuodessa kehittynyt kun vieläkin valmistavat autoja raudas, titaanista pitäisi valmistaa.

    • Anonyymi

      Tiesitkö että titaanikin syöpyy?

    • Anonyymi

      Kulta ei syövy, se on paras materiaali.

      • Anonyymi

        Saksassa tekivät Trabantit ja scwikkaut pahvista saksalaisella huipputekniikalla eikä ruostuneet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa tekivät Trabantit ja scwikkaut pahvista saksalaisella huipputekniikalla eikä ruostuneet!

        Trabant oli aikaansa edellä. Ei se mitään pahvia ollut, vaan komponsiittimateriaalin esiaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trabant oli aikaansa edellä. Ei se mitään pahvia ollut, vaan komponsiittimateriaalin esiaste.

        Aikaansa edellä niin kuin Neukkula ja muutkin varsovanliiton maat!


    • Anonyymi

      Taksi käytössä tulee miljoona mittariin 10 vuodessa, tuskin kannattaa tervata kotteroa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe