Lisävalojen asennus

Anonyymi

Hei ostin lisävalo paneelin ja onko tosian että auton alkuperäisiä johtoja joutuu leikkaamaan. Voinko asentaa valon niin että en ota herätettä auton omista lampun johdoista. Taitaa jäädä asentamatta?

8

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

niin ja sitä ei kannata mainita mihin autoon olet valoja laittamassa,kaikki autothan on samanlaisia.

• Anonyymi

Juu tosiaan unohtu kysessä on perus astra -99. Syy miksi en pilko orgis johtoja haluan siistin asennuksen ilman ylimääräisi liittimiä

• Anonyymi

Haaroitat piuhat jostain liittimeltä,sulakkeelta tai releeltä niin ei tarvi leikellä johtoja.

• Anonyymi

Osta rosvoliittimet ja liitä valot niillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta rosvoliittimet ja liitä valot niillä.

EI MISSÄÄN NIMESSÄ rosvoliittimiä! Pahimmillaan katkaiset ainakin osan alkuperäisistä johdoista, mutta aina teet likavedelle reitin johdinkupariin. Ja kun siinä vedessä on kaikkea suolaa yms, on luvassa hapettumaa, katkoja ja kaikkea muuta mielenkiintoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI MISSÄÄN NIMESSÄ rosvoliittimiä! Pahimmillaan katkaiset ainakin osan alkuperäisistä johdoista, mutta aina teet likavedelle reitin johdinkupariin. Ja kun siinä vedessä on kaikkea suolaa yms, on luvassa hapettumaa, katkoja ja kaikkea muuta mielenkiintoista.

Juuri tän takia en leikkele johtoja.biltemassa olis sulakkeen haaroitin jos sellasella kokeilisin. Biltema 35-6008

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tän takia en leikkele johtoja.biltemassa olis sulakkeen haaroitin jos sellasella kokeilisin. Biltema 35-6008

Abiko liittimissä (ne tavalliset laattaliittimet) löytyy myös haaralla varustettuja joten tuollaisen kun tökkää normiliittimen tilalle niin saa siistin haaroituksen.

• Anonyymi

Jos on CANni- väylä auto, niin ei tarvitse johtoja leikata. Pitää vaan olla väylään liitettävä rele, jolla ohjata valoja. Nykyledipaskojen hintojen perusteella, rele saattaa maksaa enemmän, kuin itse valopaneeli.

Jos ajovaloautomatiikka ei ole liian ronkeli virrankulutuksen suhteen, voi auton omien pitkien johdosta ryöstää erilliselle releelle ohjauksen, jolla sitten sytytellä lisävaloja.

Jos auton omien valojen ohjauksessa on vähänkään puolijohdetekniikkaa, eli elektroniikkaa ja digiä, pitää varmistaa että lisävalon ohjaukseen käytettävä rele on ohitusdiodilla ja/tai vastuksella varustettu. Kun releeltä katkeaa virta, releen kelan aiheuttama magneettikenttä romahtaa ja tämä kenttä yrittää ylläpitää itseään luomalla suuren sähkökentän, jonka vuoksi jännite kasvaa ja lopulta lyö itsensä läpi jonkun transistoriparan sydämmestä ja kenelläkään ei ole kivaa sen jälkeen. Suojakomponettien tarkoitus on väsyttää releen magneettikenttä.

Jos auto on vanha kunnon auto, jossa valoja ohjataan relellä, jonkun kymmenen watin paneelia voi ohjata suoraan rosvoliittimillä auton omien pitkien johdoista. Itse olen silti aina käyttänyt ulkopuolista relettä.

Nykyään kun homoilu on muotia ja käytetään LED-tekniikkaan perustuvia neurologiapommeja, saattaa vanhoillinen fm-radio lakkaa kuulumasta, kun lisävalot palavat. Tämä on ihan oikein niille, jotka käyttävät LED-valoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1929
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1761
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1560
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1442
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1038
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      968
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe