Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Joulukortit jää,

Anonyymi

en laita kenellekkään, vain puhelimella toivotan tänä vuonna.

35

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kortissa on tunnelmaa toisin tekstarissa.

    • Ihan lähiomaisille olen tähänasti joulukortteja laittanut.
      Nyt mietin, että joko luopuisin tavasta ja laittaisin tuon ´´vatsappin´´ kautta jouluterveiset.
      Nuorempia ne ovat kaikki ja laitteita käyttävät kaikessa viestinnässä nykyään.

    • Anonyymi

      Laitan ilman muuta kaikille kortit, noin 20 kpl, koska juuri tänä jouluna kortin
      olettaisi ilahduttavan erikoisesti, kun monet ihmiset ovat olleet yksinäisiä ja jouluksikin tullee rajoituksia..
      Lapsetkin tykkää korteista.
      Silti soittelen ja olen soitellut tavallista useammin muutenkin
      ja lähetellyt kevättalvesta lähtien postikorttitervehdyksiä enemmän kuin koskaan
      vähintään kaikille 70 ihmisille.

      Korttien kirjoittelu ja lähettely on kivaa ja kiva on saada kortti, jonka joku on valinnut ja nähnyt vaivan kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Tauteja levittävät ne korttien lähettelyt,en lähetä.

    • aTäällä menee lähetä kortti yksinäiselle vanhukselle joulukortti kampanja.

      Osallistun kampanjaan ja lähetän myös joulukorttitervehdyksen sukulaisille ja ystäville.

    • Anonyymi

      Lähetä kortti ja kukka yksinäiselle on ollut vuosia kampanja kotihoidon toimesta
      pääkaupunkiseudulla. Lämmin ajatus ja teko.

      • Anonyymi

        Posti nostana merkkien hintoja pilviin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Posti nostana merkkien hintoja pilviin.

        Kamppanjan järjestäjät laittavat joulukorteille laatikot esim. kirjastoon. Halukkaat viecät kortit keräyslaatikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Posti nostana merkkien hintoja pilviin.

        Paljonko sinulla vuodessa sinulla menee postimerkkeihin ?
        Merkeistä/postimaksuista posti saa rahaa toimintaansa, ei kai posti ilmaiseksi kulje.
        Minulla menee postimerkkeihin noin 200 euroa vuodessa.
        En pidä sitä paljona. Sillä ilahdutan monia monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sinulla vuodessa sinulla menee postimerkkeihin ?
        Merkeistä/postimaksuista posti saa rahaa toimintaansa, ei kai posti ilmaiseksi kulje.
        Minulla menee postimerkkeihin noin 200 euroa vuodessa.
        En pidä sitä paljona. Sillä ilahdutan monia monta kertaa.

        Taidat käydä kirjeenvaihtoa kuin aikamerkin jakaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat käydä kirjeenvaihtoa kuin aikamerkin jakaja.

        tänä vuonna olis parempi kun ei kortteja tulis, olen koronakammoinen


    • Tuskin jätän väliin joulumuistamista tänäkään jouluna,,
      tutuimpia muistan yllätyksellä, näin korona-aikaan on ollut joutilas värkkäämään juttuja, joihin vain laitan joulukirjeen mukaan.

      Tykkään joulukorttien värkkäämisestä ja nyt teen niitä tuntemattomana tuntemattomille, tällä asuntoalueella ja lähipiirissä lenkkeillessä tiputtelen postilaatikoihin tekemiäni kortteja,
      Muutamien tuttujen kautta saan kortteja myös jakoon vanhuksille ja yksin joulua viettäville.

    • Anonyymi

      lekkään lekkään, se en niin huonoa suomea, pitää maissienkin osata kirjoittaa sillekään, tällekään, tuollekaan jne. Ei sillekkään, tällekkään, tuollekkaan tms.

      • Siinä taas joku eläköitynyt alakoulun opettaja neuvoo toisia ja oma kommenttinsa oikein vilisee virheitä. Ne on niin hauskoja nuo.


    • Anonyymi

      En laita kortteja en textareita. Jos ihmiset ei ymmärrä Jeesuksen syntymäpäivää muuten, se olkoon heidän ongelmansa. Itse paneudun kristinuskon perusteisiin ja laulan ylistystä Jumalalle.

      • Anonyymi

        Käytkö kirkossa ?


    • Anonyymi

      Minun joulu alkaa joulukorteista. Niitä on kiva katsella ja valita kaupassa. Useimmissa korteissani on kissa, ne menevät kissarakkaille ystäville ja sukulaisille. Muut saavat enkelin, seimiaiheen, joulumaiseman tai tonttuja.

      Juhlahetki on korttien kirjoittaminen. Se tapahtuu nautiskellen korteista ja tuumien kuka saa minkäkin kortin.

      Itse vastaanotan jokaisen saamani kortin suurella ilolla. Kortin rinnalla sähköiset jouluterveiset tuntuvat tilapäisiltä hätäratkaisuilta.

      • Anonyymi

        Noudatan samanlaista "perinnettä" kuin sinäkin ano 16:13 ja nautin siitä.
        Korttien valitseminen on mukavaa ja miettiminen mikä sopisi kenenkin jouluun tai ajatusmaailmaan ja ilahdun jokaisesta saamastani kortista, jotka ovat ainakin
        Nuutinpäivään asti esillä piirongin päällä ennenkuin raaskin ne laatikkoon laittaa.


      • Enemmän minäkin annan arvoa käsin kirjoitetulle postikortille.
        On tallessa kaikki muut elämäni aikana saadut kortit paitsi ne, joita sai koulun kuusijuhlissa (ikävä kyllä).
        Sähköiset viestit uppoavat muitten viestien joukkoon niin nopeasti niinkuin niitä ei olisi koskaan ollutkaan.


    • Anonyymi

      Mäkään en laitakkkaan korttia kenellekkkään, takkkkkkaaan, lekkkkkäään...

      • Tarvitsisit sinäkin omasta karttakepistäsi näpeillesi.


    • Anonyymi

      Laitan kortin 95- vuotiaalle tädilleni, ja lastenlasten kuvia sekä kirjeen.
      Ja kahdelle serkulleni, ja lapsuusajan ystävälle.
      Neljäs kortti menee lasteni kummivanhemmille.

      Muille lähetän sähköpostilla kortin, ja kerron kuulumisia.

      On ihanaa saada joulukortteja. Olen säilyttänyt kaikki kortit vuosien varrella.
      Lastenlasten kanssa pelataan "vilkutus"-peliä niillä.

      • Anonyymi

        Jo monen monta joulua sitten, lopetin korttien lähettelyn, enkä tee nyt. Tekstarit riittää ja ei oo korona pelkoo. Niin ja postimaksut on nousseet ihan hirveesti. En tykkää.


    • Anonyymi

      Juu, onneksi ei ole enää vuosiin tarvinnut noita joulukortteja lähetellä. Vieläkin kylmää se takavuosikymmenten korttirumba.

    • Anonyymi

      EI laita ainuttakaan korttia enään kun huomasin että hyvätekeväisyys rahat meneekin korttien lähettänän yksityiseen taskuun
      korttien lähettäjä on jo monimiljonääri,

      näyttää siltä että meitä suomalaisia on helppo huijata,

    • Anonyymi

      Joulukortien laittamisen jättäisin vanhemmalle väelle. Enemmän iäkkäät voivat jo käyttää järkeään ja jättää kortittelun pois.
      Minulla yhteydenpito on jäänyt hautajaistilaisuuksiin. laitan ehkä 6 joulukorttia liikenteeseen.
      Onhan se kortti tuore merkki siintä, että sukulaisukkeli on ainakin henkisä.

    • Anonyymi

      Joulukortteja lähetän muutaman. Ihan läheisille en laita korttaja, käyn adventin tai viimeistään Itsenäisyyspäivän aamuna viemässä iloisen joulunalausajan terveydyksen. Yksi tykkää joulutähdestä, kaksi suklaajoulupukeista, kaksi joulukalenteriarvasta, mitä nyt keksin, en krääsää. Minulle ei kukaan tuo mitään, kortteja saan ehkä neljä. Mutta ei se haittaa, näin jatkan niin kauan kuin autolla ajan, jaloillani köpötän ja muistan joulun olevan tulossa.

    • Anonyymi

      en laita kortteja
      rahat menee korin laittajalle itselleen,

      tiedän joistaki on tullut miljonäärejä
      kun hyväntekevisyyden merkeissä ovat kerjänneet rahaa
      ITSELLEEN,
      onhan se hyvä keksintö rikastua,

      onhan sekin tietenki hyväntekeväisyyttä,
      mutta on onko OIKEIN vain yhden rikastua
      kun rahaa maksavat kuvittelevat oikeesti että raha menee oikeesti hyäntekeväisyyteen,

      korttien laittajat rikastuu
      köyhien hyväuskoisten hölmöjen kustannuksella,

      • Anonyymi

        Kuin niin "itselleen"?
        Se kortin vastaanottaja tulee iloiseksi että häntä muistetaan.

        Moni ei saa mitään postia vuoden aikana, mukava että jouluna saa.
        Voi laittaa pöydälle ja tulee hyvä mieli kun on saanut kortin.

        Voithan itsekin tehdä sen kortin.
        Vaikka mitä kivaa voit näperrellä
        googlaa "tee itse joulukortti".
        On vaikka minkä verran ideaa!

        On kyllä elo "kortilla" jos on niin pieni sydän että ei ees jouluna raaski lähettää joulukorttia.
        Jos teet itse kortin, niin ei mee kuin postimerkki.

        Pitää postinkin elää.

        Tai kiikuta itse postilaatikkoon!


      • "korttien laittajat rikastuu
        köyhien hyväuskoisten hölmöjen kustannuksella"

        niin mielelläni olen korttien laittaja,
        siinä en ole koskaan kenenkään kustannuksella rikastunut,
        muuta kuin sillai, että olen saanut iloa niin saamastani kortista
        kuin lähettämästäni kortista.


    • Osuvasti tuossa edellä joku kirjoitti...tuore merkki, että hengissä ollaan...
      itselläni on useita sellaisia vanhoja tuttuja, joiden kanssa yhteys on vain joulukortin varassa, ei tule muuten pidettyä mitään yhteyksiä, mutta joulukortti on tärkeää lähettää. Useissa harrastuspiiriyhteyksissä tutuiksi tulleet , mielellään lähettelevät kortteja, niin kuin minäkin.
      Ihanaa, että on vielä sellaisia ihmisiä , joille voi kortin lähettää, joulukortti on iso ilo niin saada kuin lähettää..
      Peilin karmien väliin kortit laittelen, siitä niitä on kiva katsella.

      Tekstiviestit on ihan joutavia, vaikka kuinka niihin värssyjä laatisi niin taivaan tuuliin katoavat,
      toista se on omalla käsialalla ja kortissa nähdä vanha tuttu,.
      Taidan joulunajaksi sulkea koko puhelimen ja vietän vain hiljaista hämärää.

      Yksi vanha papparainen, nyt jo vainaa, kävin häntä usein jututtamassa ja kerran taas menin leipomusteni kanssa hänen luokseen ennen joulua, hän kertoili jotain sinä päivänä tulleesta joulukortista, kyselin, että millasen olit saanut, sanoi ,että kato, se kortti on tuolla puulaatikossa. se oli mielestäni huvittava tilanne, näinkin voi joulukorttiin suhtautua, hyvää sytykettä.

    • Anonyymi

      Minusta on ihanaa saada joulukortti!
      Olen yksinäinen, ja kun saan joulukortin niin tuntuu että minusta välitetään.

      No se maksaa jonkun verran lähettäjälle.
      Mutta miten kivaa, että joku huolehtii minusta ja on valmis maksamaan sen muutaman euron, että minusta välitetään.

      Vaikka edes yhden kerran vuodessa.

      Kiitos kaikille telle, jotka lähetätte minulle joulukortin!

      • Anonyymi

        Minusta joulukorteissa on tunnetta, tekstiviestit ovat jotenkin niin teknologisia, vaikka laittaisi sata hymiöä. Edes joulukorttien lähettämiselä voisi ottaa välimatkaa puhelin- ja tietokoneaikaan. Minua ainakin joulukortit ilahduttavat, ne ovat myös konkreettisempi todiste siitä, että joku on muistanut. Myös pienet lapset ja miksei isommatkin saavat enemmän iloa joulukorteista kuin tekstiviestistä tai sähköpostista. Hyvää joulua silti kaikille näin sähköisesti ! ❤️🎆🎀


    • Anonyymi

      Tulevana Jouluna olisi suotavaa että Joulupukki jättäisi lahjat oven taakse. Sirkeät ja virkeät lapset riemuissaan sitten jakaisivat.

    • Anonyymi

      Dementiaa sairastava tätini piti lähettämäni joulukorttia kädessään kun omaiset kävi tervehtimässä .- Mieltäni lämmitti kun sain kuulla asiasta :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe