Metsäarviot

Anonyymi

Miten hyvin nykyään pitänevät paikkansa ? Huhuja olen kuullut kun nyt sijoittajat ostelevat metsätiloja. Menee siis siten että päätehakkuun pohjapinta-ala arvioidaan liian suureksi, otetaan kuvioon esim. rämettä tai nevaa tai hakattua aluetta.
Arvio tien vierestä parhaalta alueelta ?
Onko Sinulle sattunut että maksanut puut kahteen kertaan metsätilakaupassa ?

5

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän tuo ole puhtaasti arvioijasta kiinni se arvion tarkkuus. Eihän arvion tarkoituksena ole ollakaan se lopullinen totuus vaan nimenomaan arvio. Muutaman tilan olen käynyt itsekin tsekkaamassa tälle vuotta ostomielessä ja vaikuttaa edelleen sille, että arvioijat noudattavat nk. varovaisuusperiaatetta; ts. puumäärien arviot ovat hieman alle todellisen. Mahdollista "kotiinvetoa" tulee ehkä laatupuolella. Luvataan tukiksi puuta, joka päätyy kuitukasaan.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa. Välittäjä puhui rauduskoivikosta vaikka alue oli hieskoivikkoa. Tukkisaanto putosi 30 %.Metsän arvo heitti, mutta rannan takia minä sen ostin.


    • Anonyymi

      Konemies pääsee paremmalle liksalle kun pilppuaa tukit kuitu ja sellupinoon sillälailla metsäyhtiökin on tyytyväinen

    • Anonyymi

      Juurikin näin kuten edellä mainittiin. Kaukokartoituksella tehdyt arviot voi olla aivan mitä sattuu.
      Jotkut laittaa yläkanttiin ppan(LKV):) jotkut taas hieman alakanttiin.
      Puun laadusta jotkut taas ei tiedä mitään, paljon nähnyt näitä 70 luvun mt/omt männiköitä, jotka kasvaa vähän sinne sun tänne. Tukiksi laskettu arvioon, mutta kuiduksi menee yli puolet.

      Ja juurikin koivikoita, joissa puulajit sekaisin.

    • Anonyymi

      kepun ajama ylisuuri metsävähennys on synnyttänyt kymmenessä vuodessa
      300 yli tuhannen hehtaarin uutta metsäkartanoa suurella valtion tuella
      kun verrataan pienmetsätilojen maksamaa puunmyyntiverotuloahehtaareille
      KEPU IRROTTI jussit metsistään ja äänestäjistään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe