Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mulla on hamsteri

Lumikki

Hamsteri joka on 1v9kk. En haluaisi ajatella koko hamsterin kuolemaa,mutta tiedän että hamsuni on jo aika vanha eikä sillä enää ole hirveän paljon aikaa..voihan sillä tietty olla vielä yli puolkin vuotta mutta onko mahdollista että hamsterit voi elää kolme ja puol vuotiaaksikin?
Hamsterini on ihan terve ja syö monipuolisesti paitsi ei lihaa...

18

2531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtuleena

      Aika mahdotonta, että hamsu eläisi 3 ja puoli vuotiaaksi...
      ovathan jotkut kertoneet, että omistavat niin vanhan hamsun, mut aika ihmeellistä kyllä..

      • minsu-92

        Hamsterin normaali ikä on kyllä noin 1½-2½ mutta erään tuttuni hamsteri eli noin 6vuotiaaksi ja se on kyllä ihme!! Mutta tiedän Todella monta hamsua jotka on elänyt himan yli kolme vuotiaiksi. Niin ja tuo tuttuni hamsu olis eläny pidempäänki mutta sen päälle astu joku ja sen oli lopetettava.


      • minsu-92

        Hamsterin normaali ikä on kyllä noin 1½-2½ mutta erään tuttuni hamsteri eli noin 6vuotiaaksi ja se on kyllä ihme!! Mutta tiedän Todella monta hamsua jotka on elänyt himan yli kolme vuotiaiksi. Niin ja tuo tuttuni hamsu olis eläny pidempäänki mutta sen päälle astu joku ja sen oli lopetettava.


      • minsu-92

        niin sori kun tuli kaksi kertaa.


      • santtuleena
        minsu-92 kirjoitti:

        Hamsterin normaali ikä on kyllä noin 1½-2½ mutta erään tuttuni hamsteri eli noin 6vuotiaaksi ja se on kyllä ihme!! Mutta tiedän Todella monta hamsua jotka on elänyt himan yli kolme vuotiaiksi. Niin ja tuo tuttuni hamsu olis eläny pidempäänki mutta sen päälle astu joku ja sen oli lopetettava.

        Sanoin,että aika ihmeellistä kyllä...
        En ole sanonut, että hamsut EIVÄT elä niin vanhaksi.
        Omat hamsuni ovat eläneet n.2-2,5v.


      • saara
        minsu-92 kirjoitti:

        Hamsterin normaali ikä on kyllä noin 1½-2½ mutta erään tuttuni hamsteri eli noin 6vuotiaaksi ja se on kyllä ihme!! Mutta tiedän Todella monta hamsua jotka on elänyt himan yli kolme vuotiaiksi. Niin ja tuo tuttuni hamsu olis eläny pidempäänki mutta sen päälle astu joku ja sen oli lopetettava.

        Minsu-92: On kyllä suoranainen ihme, jos sinä noin nuorena ihmisenä tiedät todella monta hamsua, jotka ovat eläneet yli 3- vuotiaiksi, kun minä olen sinua yli 2 kertaa vanhempi enkä tiedä kuin yhden hamsterin, joka eli juuri ja juuri 3- vuotiaaksi. Se on todella harvinaista, sillä hamsterin elinikä normaalisti on 1½ - 2½ vuotta. Tuo hamsu, joka sinun tietojesi mukaan oli 6- vuotias kuollessaan niin sitä epäilen kyllä vahvasti. Siinä on tainnut vähän laskut mennä sekaisin tai sitten se on näitä surullisia tapauksia, joissa vanhemmat hamsterin kuoltua ostavat lapselle toisen samanlaisen tilalle ja uskottelevat lapselle, että se on se meidän sama Nöpö kuin ennenkin, kun eivät raski lapselle kertoa, että ihan oikeasti se Nöpö siirtyi pilven reunalle... näitä tapauksia aina silloin tällöin tapahtuu.


      • Marsuko?
        minsu-92 kirjoitti:

        niin sori kun tuli kaksi kertaa.

        Tai sitten vanhemmat/ lapsi eivät erottaneet hamsteria marsusta ;P


      • nähnyt vanhoja
        saara kirjoitti:

        Minsu-92: On kyllä suoranainen ihme, jos sinä noin nuorena ihmisenä tiedät todella monta hamsua, jotka ovat eläneet yli 3- vuotiaiksi, kun minä olen sinua yli 2 kertaa vanhempi enkä tiedä kuin yhden hamsterin, joka eli juuri ja juuri 3- vuotiaaksi. Se on todella harvinaista, sillä hamsterin elinikä normaalisti on 1½ - 2½ vuotta. Tuo hamsu, joka sinun tietojesi mukaan oli 6- vuotias kuollessaan niin sitä epäilen kyllä vahvasti. Siinä on tainnut vähän laskut mennä sekaisin tai sitten se on näitä surullisia tapauksia, joissa vanhemmat hamsterin kuoltua ostavat lapselle toisen samanlaisen tilalle ja uskottelevat lapselle, että se on se meidän sama Nöpö kuin ennenkin, kun eivät raski lapselle kertoa, että ihan oikeasti se Nöpö siirtyi pilven reunalle... näitä tapauksia aina silloin tällöin tapahtuu.

        itse olen vuosimallia 90 ja minun hamsterini eli yli kolme vuotiaaksi ja samoin ystäväni hamsteri joka oli hieman minun hamsteriani nuorempi neiti. aikaisemmin oli myös toisella ystävälläni hamsteri ja sekin eli melkein 4 vuotiaaksi ja nämä kaikki ovat olleet vielä kääpiöhamstereita joilla on vielä lyhyempi elinkaari. eihän siinä jos hamsterilla on hyvät geenit ja hyvä hoitaja ^^


      • Kaikissa lajeissa
        nähnyt vanhoja kirjoitti:

        itse olen vuosimallia 90 ja minun hamsterini eli yli kolme vuotiaaksi ja samoin ystäväni hamsteri joka oli hieman minun hamsteriani nuorempi neiti. aikaisemmin oli myös toisella ystävälläni hamsteri ja sekin eli melkein 4 vuotiaaksi ja nämä kaikki ovat olleet vielä kääpiöhamstereita joilla on vielä lyhyempi elinkaari. eihän siinä jos hamsterilla on hyvät geenit ja hyvä hoitaja ^^

        kääpiölajit elävät pitempään kuin "normaalit", koska niillä on ns. "geenivirhe". Vertaa minkä tahansa lajin kääpiöitä ja "normaaleja".


    • 2hamsom.

      miun hamsterini tua täyttää tänä vuon 6 sain sen 7v oon ny 12 mu hamsu oli 1v kun sain sen

      • 2hamsom

        moni vuotiaaks ne hamsut siis loppujen lopuks elää?
        tietoo:tuua on venäjän kääpiöhamsteri joka voi nytki ihan hyvi mt toki se näyttää jo aik vanhalt ei nii nuorelt ku sain sen.
        sit mul on myös tante nimine kääpiöhamsteri joka on 3vuotias se voi myöski tosi hyvi..
        et hamsterit voi iha hyvi elää 6 vuotiaaks..


      • hampsterr
        2hamsom kirjoitti:

        moni vuotiaaks ne hamsut siis loppujen lopuks elää?
        tietoo:tuua on venäjän kääpiöhamsteri joka voi nytki ihan hyvi mt toki se näyttää jo aik vanhalt ei nii nuorelt ku sain sen.
        sit mul on myös tante nimine kääpiöhamsteri joka on 3vuotias se voi myöski tosi hyvi..
        et hamsterit voi iha hyvi elää 6 vuotiaaks..

        Hamsterit EIVÄT elä 6-vuotiaaksi. Niin pienelle eläimelle aika mahdotonta, ei niiden sydän kestä jne. Luonnossakin hyvä että hamsteri elää vuottakaan. 6-vuotias "hamsteri" on kyllä varmasti marsu, 6-vuotias marsukin on jo melko iäkäs. Tai sitten on hamsteri kuollut ja vanhemmat vaihtaneet tilalle samannäköisen.. Mutta ei, 6-vuotiaaksi hamsteri ei voi elää.
        Syyrialainen hamsteri elää n. 1½-2½-vuotiaaksi, talvikot ja campbellit yleensä 1½-2-vuotiaaksi, roborovskit elävät luultavasti yleensä kaikista pisimpään, jopa 3½-vuotiaaksi. Tätä vanhemmista hamstereista en ole koskaan kuullutkaan. Eli sanottaisiinko että 2-3 vuotta on hamsterin eliniän raja. Jonkin verran voi ylittyäkin, mutta ei millään usealla vuodella..


      • Ihan oikeesti!
        hampsterr kirjoitti:

        Hamsterit EIVÄT elä 6-vuotiaaksi. Niin pienelle eläimelle aika mahdotonta, ei niiden sydän kestä jne. Luonnossakin hyvä että hamsteri elää vuottakaan. 6-vuotias "hamsteri" on kyllä varmasti marsu, 6-vuotias marsukin on jo melko iäkäs. Tai sitten on hamsteri kuollut ja vanhemmat vaihtaneet tilalle samannäköisen.. Mutta ei, 6-vuotiaaksi hamsteri ei voi elää.
        Syyrialainen hamsteri elää n. 1½-2½-vuotiaaksi, talvikot ja campbellit yleensä 1½-2-vuotiaaksi, roborovskit elävät luultavasti yleensä kaikista pisimpään, jopa 3½-vuotiaaksi. Tätä vanhemmista hamstereista en ole koskaan kuullutkaan. Eli sanottaisiinko että 2-3 vuotta on hamsterin eliniän raja. Jonkin verran voi ylittyäkin, mutta ei millään usealla vuodella..

        Kyllähän ne hamsterit voi elää vaikka 10 vuotta. Välissä vaihtuu vaan sukupuoli ja joskus värikin.


      • m__l
        Ihan oikeesti! kirjoitti:

        Kyllähän ne hamsterit voi elää vaikka 10 vuotta. Välissä vaihtuu vaan sukupuoli ja joskus värikin.

        ja tuon viestin pointti oli mikä..? jollakin turhaa aikaa ku tollasia trollauksia kirjottelee..


      • Teme1234
        m__l kirjoitti:

        ja tuon viestin pointti oli mikä..? jollakin turhaa aikaa ku tollasia trollauksia kirjottelee..

        Joo tällaisil keskustelusivuil ei pitäs ol tommottii höppänöit kirjottelemas ihan puuta heinää, koska ihmiset haluavat oikeaa tietoa. Ja monet lemmikkiharrastajat on niin nuoria etteivät aina välttämättä ymmärrä mikä on totta ja tarua. Pliis älkää pilailko tänne kirjottamalla ihan palturia jos ei ole tietoa niin pare on ku jättää kirjottamatta.


      • tarkastaja

      • Anonyymi
        hampsterr kirjoitti:

        Hamsterit EIVÄT elä 6-vuotiaaksi. Niin pienelle eläimelle aika mahdotonta, ei niiden sydän kestä jne. Luonnossakin hyvä että hamsteri elää vuottakaan. 6-vuotias "hamsteri" on kyllä varmasti marsu, 6-vuotias marsukin on jo melko iäkäs. Tai sitten on hamsteri kuollut ja vanhemmat vaihtaneet tilalle samannäköisen.. Mutta ei, 6-vuotiaaksi hamsteri ei voi elää.
        Syyrialainen hamsteri elää n. 1½-2½-vuotiaaksi, talvikot ja campbellit yleensä 1½-2-vuotiaaksi, roborovskit elävät luultavasti yleensä kaikista pisimpään, jopa 3½-vuotiaaksi. Tätä vanhemmista hamstereista en ole koskaan kuullutkaan. Eli sanottaisiinko että 2-3 vuotta on hamsterin eliniän raja. Jonkin verran voi ylittyäkin, mutta ei millään usealla vuodella..

        Maailman vanhin hamsteri oli 7 vuotta. Itselläni on puolitoista vuotias syrkki.


    • Minä vaan... :D

      Mun hamsteri on jo kaks vuotias ja kääpiöhamsteri. Se on virkeempi nyt vanhana kuin nuorempana. Se on tosi reipas ja syö terveellisesti ja liikkuu päivisinkin häkissään. Ei kyllä ois ihme jos eläis miltei neljä vuotiaaksi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe