Masennus vaikka estolääkitys

Anonyymi

Hei.

Onko täällä yhtään kohtalotoveria? Minulla on ollut monta masennusta nuorempana. Tästä johtuen olen syönyt estolääkettä masennukseen ( Sepram 20) .
n.20 vuotta meni hyvin eikä ollut masennusta eikä ahdistusta eikä muutakaan oiretta eli oli aivan terve olo.
Nyt yhtäkkiä alkoivat masennusoireet. Olen aika pelästynyt, että vaikka syönkin estolääkettä voin saada masennuksen .
Sepramia nostettiin 3 viikkoa sitten 10. Se ei vaan tunnu vielä ainakaan auttavan .
Pelkään olenko tullut immuuniksi masennuslääkkeelle?

Terveisin Pelästynyt

9

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pois vain kaikki lääkkeet. Masennukseen ei mitkään kemialliset lääkkeet auta.

• Anonyymi

Näitä kommentteja en tarvitse. Jos ei muuta asiaa ole pyydän älä enää kommentoi.

• Anonyymi

Onko jotain sattunut elämässä mikä aiheuttaa mielialan laskua? Korona ahdistaa?
      Miten nukut? Onko ollut stressiä?

Oletko käyttänyt alkoholia ym päihteitä viimeaikoina? Entä muita lääkkeitä kuin masennuslääkkeitä?

Miten elintavat?

• Anonyymi

On kyllä tapahtunut nyt paljon kaikenlaista isoa huolta ja vastoinkäymistä.
        Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?
        Onkohan kukaan kokenut vastaavaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?

Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

Siis Pätekää ja Loistakaa muualla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika vaikea sanoa loppuuko puhti lääkkeestä jossain vaiheessa. Immuuniksihan näille lääkkeille ei kaiketi voi tulla. Jotain kuitenkin tapahtuu.
        Itse olen kokeillut elämäni aikana varmaan kaikki ssri-lääkkeet ja osan snri-lääkkeistä sekä yhtä vanhemman sukupolven masennuslääkettä.
        Vai yksi on toiminut: fluoksetiini.
        Tämänkin kanssa on käynyt niin, että olen vuoden käyttänyt sitä ja on toiminut. Sitten masennus taas vyörynyt päälle ja annostusta lisätty. Haittavaikutukset lisääntyivät ja oli pakko pudottaa annosmäärää.
        Aloin itse säätelemään. 20 mg lääkkeen puolitin kahdeksi viikoksi, sitten puolitin vielä senkin ja viikko lisää pienellä annostuksella. 3 viikon jälkeen nostin 20 mg ja teho alkoi taas löytyä.
        Kuukausien jälkeen taas vaikutus heikkeni, joten toisin kuvion. Toimii minulla ja kutsun tuota toimintaa lääkityksen pumppaamiseksi.
        Kerroin kyllä tästä hoitavalle lääkärilleni ja olin näkeväni epäilyksen hänen silmissään, mutta hän totesi vain : Hyvä, jos toimii näin.

Nyt olen ollut puolitoista vuotta ilman. Ja sama ilmiö toistuu ilman lääkitystä. Olen alakuloinen lähes koko vuoden ja sitten iskee syvempi masennus. Se vie kolme tai neljä viikkoa ja olo helpottuu, mutta elämäni ei koskaan tunnu olevan mukavaa, iloista tai onnellista. Kaiken aikaa vallitsee eräänlainen harmaus, melankolia ja lamaantuminen.

Miksi sitten lopetin lääkkeen käytön. Olen käyttänyt lääkkeitä masennukseen 25 vuotta. Minä vain kyllästyin niihin. Haittavaikutukset (seksuaalisuus nollassa, voimakkaita säpsähdyksiä vaipuessa uneen ja unen aikana saatoin potkaista tai lyödä). Ajattelin pärjääväni... ehkä pärjään joten kuten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et halua mitään masennuslääkkeiden vastaista kommentointia, et siis yhtään mitään, niin vaikeahan asiasta on mitään keskustella. Itselläni on kokemusta masennuslääkkeistä, ja tuttavillanikin. Mutta en voi siis kertoa mitään, koska kokemukseni ovat päääosin negatiivisia? Minkälaista kommenttia haluaisit sitten? Itseäni ainakin kiinnosti ruveta ottamaan selvää, miksi masennuslääkkeistä tuli sellaisia ikäviä sivuoireita kuin tuli, että jouduin lopettamaan. Ja onneksi osasin lopettaa ajoissa. En sano enempää, etten tuota ketjuun sellaista keskustelua, mitä et toivo.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      147
      10843
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5180
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2393
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      29
      2083
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1671
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1502
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1204
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1156
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      915
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      872
    Aihe