Masennus vaikka estolääkitys

Anonyymi

Hei.

Onko täällä yhtään kohtalotoveria? Minulla on ollut monta masennusta nuorempana. Tästä johtuen olen syönyt estolääkettä masennukseen ( Sepram 20) .
n.20 vuotta meni hyvin eikä ollut masennusta eikä ahdistusta eikä muutakaan oiretta eli oli aivan terve olo.
Nyt yhtäkkiä alkoivat masennusoireet. Olen aika pelästynyt, että vaikka syönkin estolääkettä voin saada masennuksen .
Sepramia nostettiin 3 viikkoa sitten 10. Se ei vaan tunnu vielä ainakaan auttavan .
Pelkään olenko tullut immuuniksi masennuslääkkeelle?

Terveisin Pelästynyt

9

424

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pois vain kaikki lääkkeet. Masennukseen ei mitkään kemialliset lääkkeet auta.

• Anonyymi

Näitä kommentteja en tarvitse. Jos ei muuta asiaa ole pyydän älä enää kommentoi.

• Anonyymi

Onko jotain sattunut elämässä mikä aiheuttaa mielialan laskua? Korona ahdistaa?
      Miten nukut? Onko ollut stressiä?

Oletko käyttänyt alkoholia ym päihteitä viimeaikoina? Entä muita lääkkeitä kuin masennuslääkkeitä?

Miten elintavat?

• Anonyymi

On kyllä tapahtunut nyt paljon kaikenlaista isoa huolta ja vastoinkäymistä.
        Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?
        Onkohan kukaan kokenut vastaavaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?

Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

Siis Pätekää ja Loistakaa muualla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika vaikea sanoa loppuuko puhti lääkkeestä jossain vaiheessa. Immuuniksihan näille lääkkeille ei kaiketi voi tulla. Jotain kuitenkin tapahtuu.
        Itse olen kokeillut elämäni aikana varmaan kaikki ssri-lääkkeet ja osan snri-lääkkeistä sekä yhtä vanhemman sukupolven masennuslääkettä.
        Vai yksi on toiminut: fluoksetiini.
        Tämänkin kanssa on käynyt niin, että olen vuoden käyttänyt sitä ja on toiminut. Sitten masennus taas vyörynyt päälle ja annostusta lisätty. Haittavaikutukset lisääntyivät ja oli pakko pudottaa annosmäärää.
        Aloin itse säätelemään. 20 mg lääkkeen puolitin kahdeksi viikoksi, sitten puolitin vielä senkin ja viikko lisää pienellä annostuksella. 3 viikon jälkeen nostin 20 mg ja teho alkoi taas löytyä.
        Kuukausien jälkeen taas vaikutus heikkeni, joten toisin kuvion. Toimii minulla ja kutsun tuota toimintaa lääkityksen pumppaamiseksi.
        Kerroin kyllä tästä hoitavalle lääkärilleni ja olin näkeväni epäilyksen hänen silmissään, mutta hän totesi vain : Hyvä, jos toimii näin.

Nyt olen ollut puolitoista vuotta ilman. Ja sama ilmiö toistuu ilman lääkitystä. Olen alakuloinen lähes koko vuoden ja sitten iskee syvempi masennus. Se vie kolme tai neljä viikkoa ja olo helpottuu, mutta elämäni ei koskaan tunnu olevan mukavaa, iloista tai onnellista. Kaiken aikaa vallitsee eräänlainen harmaus, melankolia ja lamaantuminen.

Miksi sitten lopetin lääkkeen käytön. Olen käyttänyt lääkkeitä masennukseen 25 vuotta. Minä vain kyllästyin niihin. Haittavaikutukset (seksuaalisuus nollassa, voimakkaita säpsähdyksiä vaipuessa uneen ja unen aikana saatoin potkaista tai lyödä). Ajattelin pärjääväni... ehkä pärjään joten kuten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et halua mitään masennuslääkkeiden vastaista kommentointia, et siis yhtään mitään, niin vaikeahan asiasta on mitään keskustella. Itselläni on kokemusta masennuslääkkeistä, ja tuttavillanikin. Mutta en voi siis kertoa mitään, koska kokemukseni ovat päääosin negatiivisia? Minkälaista kommenttia haluaisit sitten? Itseäni ainakin kiinnosti ruveta ottamaan selvää, miksi masennuslääkkeistä tuli sellaisia ikäviä sivuoireita kuin tuli, että jouduin lopettamaan. Ja onneksi osasin lopettaa ajoissa. En sano enempää, etten tuota ketjuun sellaista keskustelua, mitä et toivo.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      188
      1683
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      259
      1159
    3. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      179
      836
    4. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      222
      731
    5. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      731
    6. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      63
      705
    7. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      56
      702
    8. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      74
      615
    9. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      50
      603
    10. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      40
      596
    11. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      38
      583
    12. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      68
      583
    13. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      68
      580
    14. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      534
    15. 31
      528
    16. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      81
      509
    17. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      23
      509
    18. Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi

Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.
      Ikävä
      30
      497
    19. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      24
      482
    20. Poromiehentien remontti ...

Mikä tilanne? mistä mennään
      Hyrynsalmi
      6
      473
    Aihe