Masennus vaikka estolääkitys

Anonyymi

Hei.

Onko täällä yhtään kohtalotoveria? Minulla on ollut monta masennusta nuorempana. Tästä johtuen olen syönyt estolääkettä masennukseen ( Sepram 20) .
n.20 vuotta meni hyvin eikä ollut masennusta eikä ahdistusta eikä muutakaan oiretta eli oli aivan terve olo.
Nyt yhtäkkiä alkoivat masennusoireet. Olen aika pelästynyt, että vaikka syönkin estolääkettä voin saada masennuksen .
Sepramia nostettiin 3 viikkoa sitten 10. Se ei vaan tunnu vielä ainakaan auttavan .
Pelkään olenko tullut immuuniksi masennuslääkkeelle?

Terveisin Pelästynyt

9

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pois vain kaikki lääkkeet. Masennukseen ei mitkään kemialliset lääkkeet auta.

      • Anonyymi

        Näitä kommentteja en tarvitse. Jos ei muuta asiaa ole pyydän älä enää kommentoi.


    • Anonyymi

      Onko jotain sattunut elämässä mikä aiheuttaa mielialan laskua? Korona ahdistaa?
      Miten nukut? Onko ollut stressiä?

      Oletko käyttänyt alkoholia ym päihteitä viimeaikoina? Entä muita lääkkeitä kuin masennuslääkkeitä?

      Miten elintavat?

      • Anonyymi

        On kyllä tapahtunut nyt paljon kaikenlaista isoa huolta ja vastoinkäymistä.
        Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?
        Onkohan kukaan kokenut vastaavaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä tapahtunut nyt paljon kaikenlaista isoa huolta ja vastoinkäymistä.
        Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?
        Onkohan kukaan kokenut vastaavaa ?

        Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

        YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennuslääkkeet voivat pahentaa masennusta pitkään käytettynä.

        YLE MOT - Masentavat lääkkeet
        https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

        Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

        Siis Pätekää ja Loistakaa muualla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä tapahtunut nyt paljon kaikenlaista isoa huolta ja vastoinkäymistä.
        Olen nukkunut hyvin ja en ole käyttänyt sitä vähääkään alkoholia viime aikoina. Elämäntavat ovat terveelliset ja hyvät.
        Ihmettelen vaan kun 20 vuoteen ei ole näitä masennusoireita vaikka on ongelmia matkalla ollut niin nyt tulee masennus estolääkkeestä phuolimatta. Että eikö lääkkeet enää auta yhtäkkiä?
        Onkohan kukaan kokenut vastaavaa ?

        Aika vaikea sanoa loppuuko puhti lääkkeestä jossain vaiheessa. Immuuniksihan näille lääkkeille ei kaiketi voi tulla. Jotain kuitenkin tapahtuu.
        Itse olen kokeillut elämäni aikana varmaan kaikki ssri-lääkkeet ja osan snri-lääkkeistä sekä yhtä vanhemman sukupolven masennuslääkettä.
        Vai yksi on toiminut: fluoksetiini.
        Tämänkin kanssa on käynyt niin, että olen vuoden käyttänyt sitä ja on toiminut. Sitten masennus taas vyörynyt päälle ja annostusta lisätty. Haittavaikutukset lisääntyivät ja oli pakko pudottaa annosmäärää.
        Aloin itse säätelemään. 20 mg lääkkeen puolitin kahdeksi viikoksi, sitten puolitin vielä senkin ja viikko lisää pienellä annostuksella. 3 viikon jälkeen nostin 20 mg ja teho alkoi taas löytyä.
        Kuukausien jälkeen taas vaikutus heikkeni, joten toisin kuvion. Toimii minulla ja kutsun tuota toimintaa lääkityksen pumppaamiseksi.
        Kerroin kyllä tästä hoitavalle lääkärilleni ja olin näkeväni epäilyksen hänen silmissään, mutta hän totesi vain : Hyvä, jos toimii näin.

        Nyt olen ollut puolitoista vuotta ilman. Ja sama ilmiö toistuu ilman lääkitystä. Olen alakuloinen lähes koko vuoden ja sitten iskee syvempi masennus. Se vie kolme tai neljä viikkoa ja olo helpottuu, mutta elämäni ei koskaan tunnu olevan mukavaa, iloista tai onnellista. Kaiken aikaa vallitsee eräänlainen harmaus, melankolia ja lamaantuminen.

        Miksi sitten lopetin lääkkeen käytön. Olen käyttänyt lääkkeitä masennukseen 25 vuotta. Minä vain kyllästyin niihin. Haittavaikutukset (seksuaalisuus nollassa, voimakkaita säpsähdyksiä vaipuessa uneen ja unen aikana saatoin potkaista tai lyödä). Ajattelin pärjääväni... ehkä pärjään joten kuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pyydän en halua masennuslääkkeiden vastaisia kommentteja tähän keskusteluun. Pätevää muualla.

        Jos et halua mitään masennuslääkkeiden vastaista kommentointia, et siis yhtään mitään, niin vaikeahan asiasta on mitään keskustella. Itselläni on kokemusta masennuslääkkeistä, ja tuttavillanikin. Mutta en voi siis kertoa mitään, koska kokemukseni ovat päääosin negatiivisia? Minkälaista kommenttia haluaisit sitten? Itseäni ainakin kiinnosti ruveta ottamaan selvää, miksi masennuslääkkeistä tuli sellaisia ikäviä sivuoireita kuin tuli, että jouduin lopettamaan. Ja onneksi osasin lopettaa ajoissa. En sano enempää, etten tuota ketjuun sellaista keskustelua, mitä et toivo.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe