En sen takia aio nyt kuitenkaan sitten vaihtaa julkisiin tai muuta viisasta.
Paremmalla suunnittelulla ohjata liikennettä vähennettäisiin niitä päästöjäkin.
Kyllä liikennevalot joskus koittelee hermoja
29
64
Vastaukset
- Anonyymi
Paremmalla yhteiskunnan suunnittelulla vähennettäisiin sitä autoilua ylipäätään. Työ ja asuminen niin lähelle toisiaan, että voi kävellä tai fillaroida.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
Saataisiin edes joukkoliikenne paremmaksi, espoon ja helsingin välillä ajaa kymmeniätuhansia työmatkaansa autolla. Kun olen joskus kysellyt kolleegoilta niin sama homma on itä puolelta pk-seutua. Eräskin tulee itä-helsingistä ja menee töihin käpylän suuntaan, bussilla kävelyt kestää ihan piip pitkään ne matkat.
Edes asunnon vaihtoja ei tueta, ei ainakaan espoon asunnot eikä stadi asunnot.
Voisi siis vaihtaa helpommin asuntoa sen mukaan missä on työpaikka.
Vähän kaikessa jää se pska.maku suuhun, oikeasti nämä ilmastö asiat ei kiinnosta todellisuudessa ketään, ei se ainakaan näy missään tekoina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Saataisiin edes joukkoliikenne paremmaksi, espoon ja helsingin välillä ajaa kymmeniätuhansia työmatkaansa autolla. Kun olen joskus kysellyt kolleegoilta niin sama homma on itä puolelta pk-seutua. Eräskin tulee itä-helsingistä ja menee töihin käpylän suuntaan, bussilla kävelyt kestää ihan piip pitkään ne matkat.
Edes asunnon vaihtoja ei tueta, ei ainakaan espoon asunnot eikä stadi asunnot.
Voisi siis vaihtaa helpommin asuntoa sen mukaan missä on työpaikka.
Vähän kaikessa jää se pska.maku suuhun, oikeasti nämä ilmastö asiat ei kiinnosta todellisuudessa ketään, ei se ainakaan näy missään tekoina.Jokainen tervejärkinen ihminen käyttää omaa autoa eikä kulje julkisilla. Sitä paitsi elämää on eteläsuomen ulkopuolellakin mutta eihän etelän juntit sitä kykene käsittämään.
- Anonyymi
Asun kaupungissa missä on viisaasti suunniteltu liikenteen joustavuus. Ympyröitä on laitettu helpottamaan liikenteen joustavuutta kunhan ihmiset vielä oppisivat ajamaan niissä oikein.
Liikennevalot ovat synkronisoitu, että ei tarvitse pysähtyä odottelemaan vihreää valoa joka risteyksessä, keskustan ohi ajaessa. Lomallani olen käymässä usein toisessa kaupungissa, missä täytyy seisoa odottelemassa vihreää valoa joka risteyksessä.
Ei hyvä varsinkin ruuhka-aikana. Se koettelee kovasti kärsivällisyyttä! - Anonyymi
Kaupunkialueiden liikennevalot ei voi olla "vihreässä aallossa", koska keskonopeudet nousisi liian korkeaksi.
Kun pidetään "punainen aalto", niin saadaan keskinopeus alemmaksi ja sitä kautta turvallisuus paremmaksi.- Anonyymi
Saadaan myös ruuhkaantumista ja valo-ohjauksen kunnioitus heikkenee, kun yksin pitää ruuhkaa yllä öisillä, tyhjillä kaduilla.
Ei esim. Tikkurilan uusissa valoissa ole mitään järkeä
...tai oikeastaan ne ohjaavat kiertämään alueen vaikka pidempääkin reittiä, että siinä mielessä. - Anonyymi
Vihreä aalto pystytään ohjelmoimaan liikennevaloristeyksiin vain yhteen suuntaan ja yhdelle liikennemuodolle. Silloin poikittaisliikeneteelle ei voi olla samassa tahdissa toimivaa vihreää aaltoa. Esimekiksi joillakin Helsingin pääväylistä vihreä aalto on ajoitettu bussiliikenteen keskinopeuden mukaan, jolloin "liian nopeasti" ajavat muut autot jäävät punaisiin.
- Anonyymi
Voisi vähentää päästöjä tosi paljon kun liikennevalo-ohjausta suunniteltaisiin paremmin. Sen lisäksi vielä kun aika monissa vilkkaissakin paikoissa liikennevalo-ohjaus ei lue liikennettä pidemmältä matkalta ollenkaan, liikennettä pysäytellään täysin epälookisesti, no on näistä ennen kirjoiteltu. Ainoa mikä muuttuu ja kehittyy on polttoainevero, se on vaativaa työtä päättäjiltä kun pohtii että korottaako veroa 10cnt vai 15cnt, mittaileekohan ne erektion pituudesta tuota :)
- Anonyymi
Ei kai se niin kamalasti hermon päälle ota, mutta toki se kuluttaa autoa kun pitää koko ajan pysähdellä ja kiihdytellä. Samoin myös polttoainetta kuluu enemmän ja persputkesta tupruaa enemmän saasteita ilmaan. Ja sitten onkin hyvä alkaa valittamaan kuinka ne autot saastuttaakin niin pirusti.
- Anonyymi
On teillä ongelmat siellä etelässä kun pitää pysähtyä välillä. Meillä täällä pohjoisessa ajetaan pitkiä matkoja ihan pysähtymättä. Olettekohan ahtautuneen liian pieneen paikkaan. Sitten näille kaiken vastustajille, että lopettakaa se vihreä ajattelu se tuhoaa koko maapallon. Opetelkaa elämään niinkuin pitää ettekä aina voi syyllistää muita jostain. Kaikki kehityksen jarruttaminen tuhoaa lisää, lisää, lisää...... muuttakaa pyörillänne Marsia suojelemaan.
Liikenne valoissa seisotatuttaminen on todella raivostuttavaa ! Siis perkele seisot tyhjässä risteyksessä ilman että muista suunnista tulee yhtään ketään ja hyvin voisit mennä mutta valot on säädety siten perseelteen että muille suunnille mistä ei ole tulossa ketään palaa vihreä ja sille suunnalle mistä joku olisi tulossa paistaa punanen ja se yksi sitten joutuu siinä seisomaan. Onko missään yhtään ketään jonka mielestä tämä on jotenkin järkevää ja fiksua? Ei tässä jumalauta ole mitään järkeä perkele !
- Anonyymi
Ehkä siinä ei ole järkeä mutta kun se on sääntö/laki jota tulee noudattaa myös sinun kuten muidenkin heikkohermoisten. Ei sitä voi muuttaa sen vuoksi, että juuri S I N Ä olet siellä valoissa.
- Anonyymi
Ihan peruskauraa tamperelaisessa liikenne"suunnittelussa". Täällä on myös valoja jotka ei vaihdu vihreälle jos et nimenomaan ole siinä odottamassa. Esimerkiksi lähestyt T-risteystä yläpalkkia oikealta jossa on nuolivalokääntymiskaista vasemmalle alas T-pystypalkille, ja pari kaistaa suoraan. Jos suoraan menevillä kaistoilla ei odota kukaan, valot ei mene vihreälle samalla kuin vasemmalle kääntyvien. Tulet siis parinkymmenen metrin päässä risteykseen mennäksesi suoraan, mutta ei. Sehän olisi aivan liian sujuvaa. Vaikka minkäänlaista risteävää liikennettä ei voi olla, edes jalankulkuvaloja, on sinun pysähdyttävä pöllyttelemäään hiilidioksidia koko valokierron.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä ei ole järkeä mutta kun se on sääntö/laki jota tulee noudattaa myös sinun kuten muidenkin heikkohermoisten. Ei sitä voi muuttaa sen vuoksi, että juuri S I N Ä olet siellä valoissa.
Eli sinusta se sääntö on aina vaan hyvä vaikka ei mitään järkeä olisikaan. Entäpä jos sääntöä voisi muuttaa järkeväksi? Sitä ennen jonkun pitää tajuta sen järjettömyys ja tuoda asia esiin. Sekin varmaan on sinusta väärin? Sääntöjen pitää olla ikuisesti kiveen hakattuja, vaikka olisivatkin järjettömiä?
Mutta oikeastaanhan tässä ei ole edes kyse säännöstä, vaan valo-ohjauksen teknisestä toteutuksesta. Ei siitä mitään sääntöä ole, että tyhjässä risteyksessä pitää ihmistä seisottaa turhan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta se sääntö on aina vaan hyvä vaikka ei mitään järkeä olisikaan. Entäpä jos sääntöä voisi muuttaa järkeväksi? Sitä ennen jonkun pitää tajuta sen järjettömyys ja tuoda asia esiin. Sekin varmaan on sinusta väärin? Sääntöjen pitää olla ikuisesti kiveen hakattuja, vaikka olisivatkin järjettömiä?
Mutta oikeastaanhan tässä ei ole edes kyse säännöstä, vaan valo-ohjauksen teknisestä toteutuksesta. Ei siitä mitään sääntöä ole, että tyhjässä risteyksessä pitää ihmistä seisottaa turhan takia.Ekä ja ehkä.... ehkä sille asialle voisi tehdä muutakin kun kitistä täällä jossa sille ei voi eikä tehdä mitään. Miksi kirjoitit valituksesi tänne missä saat vain vi***ilut kaikilta ja sinua pidetään täysin törppönä. Tee oikeasti sille asialle jotain ja tiedän, että tampereella on erään paikallislehden autotohtori erittäin kiinnostunut juuri tällaisista valituksista mutta ei varmaan valittajista. Ota yhteys sinne niin voi 40vuoden aikana jotain tapahtua. Moro.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta se sääntö on aina vaan hyvä vaikka ei mitään järkeä olisikaan. Entäpä jos sääntöä voisi muuttaa järkeväksi? Sitä ennen jonkun pitää tajuta sen järjettömyys ja tuoda asia esiin. Sekin varmaan on sinusta väärin? Sääntöjen pitää olla ikuisesti kiveen hakattuja, vaikka olisivatkin järjettömiä?
Mutta oikeastaanhan tässä ei ole edes kyse säännöstä, vaan valo-ohjauksen teknisestä toteutuksesta. Ei siitä mitään sääntöä ole, että tyhjässä risteyksessä pitää ihmistä seisottaa turhan takia.Sulla on huonot hermot ja univaikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekä ja ehkä.... ehkä sille asialle voisi tehdä muutakin kun kitistä täällä jossa sille ei voi eikä tehdä mitään. Miksi kirjoitit valituksesi tänne missä saat vain vi***ilut kaikilta ja sinua pidetään täysin törppönä. Tee oikeasti sille asialle jotain ja tiedän, että tampereella on erään paikallislehden autotohtori erittäin kiinnostunut juuri tällaisista valituksista mutta ei varmaan valittajista. Ota yhteys sinne niin voi 40vuoden aikana jotain tapahtua. Moro.
Tietenkin laitan palautetta myös oikealle taholle, jos koen sen aiheelliseksi. Mutta se ei ole sinun asiasi päättää, voit yhtälailla alistua myös siihen sääntöön, että täällä saa ilmaista enemmän tai vähemmän typeriä ajatuksiaan muutkin kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta se sääntö on aina vaan hyvä vaikka ei mitään järkeä olisikaan. Entäpä jos sääntöä voisi muuttaa järkeväksi? Sitä ennen jonkun pitää tajuta sen järjettömyys ja tuoda asia esiin. Sekin varmaan on sinusta väärin? Sääntöjen pitää olla ikuisesti kiveen hakattuja, vaikka olisivatkin järjettömiä?
Mutta oikeastaanhan tässä ei ole edes kyse säännöstä, vaan valo-ohjauksen teknisestä toteutuksesta. Ei siitä mitään sääntöä ole, että tyhjässä risteyksessä pitää ihmistä seisottaa turhan takia.Mutta mikä on DDR-valo-ohjauksen hiilijalanjälki?
Onhan noita vanhoja pahimpia päivitetty välillä, mutta uusimpia en ymmärrä.
Pitää madella ja pysähtyä, hetkeksi, että turha punainen vaihtuu vihreäksi.
Joskus kauan sitten myönnän että ajelin muutamista öisin vain läpi, jos muiden ajovaloja ei näkynyt ( rikos on vanhentunut ja nykyisin se olisi vain merkityksetön rike). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin laitan palautetta myös oikealle taholle, jos koen sen aiheelliseksi. Mutta se ei ole sinun asiasi päättää, voit yhtälailla alistua myös siihen sääntöön, että täällä saa ilmaista enemmän tai vähemmän typeriä ajatuksiaan muutkin kuin sinä.
Kyllä tuo vastaus sinulle oli ihan asiallinen ja hyvä. Ihan turhaan täällä vaahtoot ja saat tyhmän paperit. Huomaa myös sen, että et todellakaan kestä kritiikkiä omista kirjoituksistasi etkä tiedä mihin oikeasti voi asiasta valittaa tampereella.
Nuku välillä niin jaksat yöaikaan valvoa niissä liikennevaloissa ja siinä hikisessä kotterossas kun niitä juoppoja kuskaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo vastaus sinulle oli ihan asiallinen ja hyvä. Ihan turhaan täällä vaahtoot ja saat tyhmän paperit. Huomaa myös sen, että et todellakaan kestä kritiikkiä omista kirjoituksistasi etkä tiedä mihin oikeasti voi asiasta valittaa tampereella.
Nuku välillä niin jaksat yöaikaan valvoa niissä liikennevaloissa ja siinä hikisessä kotterossas kun niitä juoppoja kuskaat.No tampereella saa tamperelaiset valitella ihan keskenään minun puolesta jos ette muuta osaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä ei ole järkeä mutta kun se on sääntö/laki jota tulee noudattaa myös sinun kuten muidenkin heikkohermoisten. Ei sitä voi muuttaa sen vuoksi, että juuri S I N Ä olet siellä valoissa.
Etkö sinä idiootti tajua että se perkeleen sääntö koskee kaikkia joten kaikki seisoo jumalauta turhaan !
- Anonyymi
Minä poltan aina takarenkaita paikallaan vihreitä valoja odotellessa. Liikenne valoihin pysähtyminen on parasta mitä on olemassa.
- Anonyymi
Rattiraivo on herkässä autoilijoilla nykyään.
- Anonyymi
Jos ei liikennevaloissa odoettleminen napaa, niin voi tehdä, niinkuin tämä Volvo-kuski.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007632543.html
20.11. 18:27
Linja-autonkuljettaja Pertti Latomaa joutui työuransa pelottavimpaan paikkaan Teiskontiellä torstaina. Onneksi Latomaan reaktiot ja bussin jarrut toimivat.
Muuten olisi käynyt huonosti.Tampereen kaupungin liikennelaitoksen Nysse-bussia kuljettanut Latomaa oli linjallaan ajamassa kohti keskustaa hieman kello 15 jälkeen läheltä piti -tilanteen sattuessa.
Ja lähellä se oli. Etäisyys osumaan oli ehkä vain pari metriä.
– Alle viisi metriä se oli varmasti, Latomaa arvioi ajokkinsa etukulman etäisyyttä punaisten valojen takaa äkkiarvaamatta eteen tulleen valkoisen Volvon takakulmaan.
Vaara iskee yleensä yllättäen. Ja sellaisesta selviäminen tuntuu.
– Mulla meni jalat veteläksi, Latomaa kertoo.
Volvo tuli eteen Lääkärinkadulta. Hieman ennen Volvoa toinen auto kääntyi Lääkärinkadulta Teiskontien bussikaistalle luvallisesti vapaan oikean turvin.
– Onneksi ehdin jo varoa sitä. Muuten olisi ajanut heti Volvon kylkeen.
Latomaa ehti iskeä jarrut lukkoon. Tuolla kohdin nopeusrajoitus on Teiskontiellä 50 kilometriä tunnissa.- Anonyymi
Kuinkahan monta matkustajaa kolhi itsensä tuollaisessa äkkijarrutuksessa. Olen joskus lentänyt bussissa käytävää pitkin tuollaisessa äkkijarrutuksessa ja loukannut itseni.
- Anonyymi
No just... tuossa ei tainnut olla ihan turhat punaiset volvolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan monta matkustajaa kolhi itsensä tuollaisessa äkkijarrutuksessa. Olen joskus lentänyt bussissa käytävää pitkin tuollaisessa äkkijarrutuksessa ja loukannut itseni.
Ei se haittaa kun sillä Volvon kuskilla oli kova kiire.
- Anonyymi
Taitaa Latomaa olla aika säikky. Tuollaisia tapauksia on joka päivä noin ja jossain muussa muodossa kun paljon liikkuu. Mutta nuo nyssykät onkin sellaisia robotteja että kuljettaja väsyy jokapäivä samoihin reitteihin. Joka päivä minuutilleen samaan aikaa samoissa paikoissa väsyttää ja ote herpaantuu. Kieltämättä valkoisen auton kuljettaja teki väärin. Jos nää kaikki tapaukset kuvattaisiin ja laitettais lehtiin saisi perustaa 10 uutta lehteä sitä varten.
- Anonyymi
Kannattanee ottaa oppia kevyen liikenteen puolelta. Turha seisoskella jos ei ketään tuu. Joojoo, sitten joku alkaa jäkättää että ei se mitään jos kävelee tai pyörällä ajaa päin punasta, mutta että autolla, hyihyi kauheeta. Mutta jäkättäkää vaan vittu siitä vaan jos haluttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139