Kuulen joskus pääni sisällä sellaisen äänen, joka tulee tahtomattani puhumaan asioita, joita en ole edes tullut ajatellekseni. Esimerkiksi olen ottamassa kynää käteen, niin ääni huutaa minulle otit sen liian nopeaa, otit sen liian hitaasti, älä koske siihen yms. Se ääni on pelottava ja joskus se valittaa ajatuksistani samalla lailla, useimmiten, jos alan yhtäkkiä ajattelemaan risua, se suorastaan raivostuu minulle. Tämän äänen mukana tulee ahdistava olo, että olen sisältä täynnä muhkuraisia mustia palleroita ja teen kaiken väärin. Joskus ääni häiritsee arkea ja saa minut hyvin ahdistuneeksi, vaikka se puhuu vain muutasta sekunnista minuuttiin. Mikä tämä ääni on/muilla kokemuksia?
Ääniä päässä, onko muilla samanlaista?
1
54
Vastaukset
- Anonyymi
Ääni on selvästi dissosioitunut superegosi, jolla on neuroottinen suhde elämään. Ehkä siksi olet halunnut siitä eroon, en ihmettele. Itsekin haluaisin irrottautua äänestä, jonka mielestä teen pikku asiat väärin, kuten kynään tarttumisen. Ehkä se tulee läpi aina silloin, kun olet henkisesti jotenkin ahdistunut tai vaivaantunut, sinulla on epämukava olo? Luulen kuitenkin, että mitä pidemmälle elät elämääsi, sitä enemmän sillä tulee olemaan asiaa, jos et tee asialle jotain tai jos sinulle ei käy tuuri. Sinulla on jotain selvittämättömiä asioita sen kanssa kesken. Varo, ettet saa skitsofreniadiagnoosia, koska siitä se ääni äityy entisestään. Voi olla, että vuosikymmen myöhemmin olet lääkityksen aikaansaamassa "remissiossa" eli kuolaava, ylipainoinen hikoileva työkyvyttömyyseläkeläinen, jonka elekieli ja motoriikka viittaa keskivaikeaan aivovaurioon. Sinulla on tuolloin yhden sijaan viisi ääntä, joista kolme lääkitys vaimentaa jotenkuten mystisesti, kuten se vaimentaa muutkin ajatuksesi. Tulet todennäköisesti ulkomuodostasi päätellen kuolemaan sydänkohtaukseen nelikymppisenä, joten remission lisäksi pääset lopusta kahdestakin äänestä eroon ennenaikaisesti.
Nuo äänet ja niiden kehittyminen ovat universaaleja ilmiöitä ja niillä on aika samanlainen taipumus äityä ilkikuriseksi, jos niitä kohtelee vihamielisesti. Siksi niihin kannattaa opettella suhtautumaan myötätuntoisesti ja ymmärtäväisesti:
https://www.youtube.com/watch?v=VRqI4lxuXAw
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456