Arpajaisistako Viikkari nykyään kipparinsa hankkii? Ennen vanhaan sentään merikarhut osasivat purjehtia.
Tapahtumapaikka jossain Maarianhaminan sataman tienoilla.
Ny meni Grase kiville
78
122
Vastaukset
- Anonyymi
Ja miten liittyy matkailuun?
Ostivatko matkaajan matkan juuri sen takia, että laiva ajaa kiville?
Ei, kyllä tuo on merenkulkuun kuuluvaa asiaa, ei matkailuun. - Anonyymi
Tää varustamo on tunnettu kaikesta säästämisestä. Ainoa mistä ei säästä on varustamotuista. Ne kyllä kelpaa.
Menee pätevin henkilökunta kilpailijoille. - Anonyymi
Olikohan sama kuski kuin Amorellalla? Ei näytä hyvältä CV:ssä, jos on pari karille ajoa samoilla sulilla.
- Anonyymi
Virolainen tai valkovennääläine :)
- Anonyymi
Taas ovat yhtä loistavat haaskat paikalla ruotimassa tapausta kuin Amorellan haverissa. Ei silloinkaan mitään tiedetty.
Haaskalinnut saalistaa.- Anonyymi
Ja yksi taivastelija kommentoimassa kommentteja, joista ei itse ymmärrä yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksi taivastelija kommentoimassa kommentteja, joista ei itse ymmärrä yhtään mitään.
Joo, se on häirikköaloittaja.
- Anonyymi
Nyt oli kapteenin selvitstä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007636438.html
Tekee taas mieli sanoa: "Mitäs minä sanoin". Kumma kuinka minä aina olenkin oikeassa ja te nämä muut epelit eivät. Ovatkohan koskaan merta nähneetkään.
- Anonyymi
Varmaa kreisi meno laivalla tällä hetkellä. Ilmasta viinaa virtaa, ja nälkäisille sämpylöitä.
- Anonyymi
Kommentit kuin Maamies Seuran kokouksesta:))))
- Anonyymi
Rohkea matkustaja uskaltaisi laskeutua kaljalavan kanssa hörppimään juomaa laivan vieressä olevan piknik-pöydän ääreen. Saisi takuulla julkisuutta, mainetta ja ehkä vähän mammonaakin.
- Anonyymi
Onkohan Amarillon sisaralus?
Kumpaakaan ei tosin ole vielä kasattu.- Anonyymi
Amorellassa ei ole ainakaan samanlaista pitkää savupiippua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amorellassa ei ole ainakaan samanlaista pitkää savupiippua.
Pitkä piippu painoi tuulessa aluksen vinoon, jolloin toinen potkuri nousi osittain ilmaan, eikä saanut ns. pitoa. Melkein puolet työntövoimasta hävisi samoin tein.
- Anonyymi
Tömähti näköjään Finnjetin pelastamista yrittäneen hepun rantaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001587678.html- Anonyymi
Eilisen uutinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilisen uutinen.
Tänään tömäti palttia rallaa 14 UTC 2.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään tömäti palttia rallaa 14 UTC 2.
Tippukos lava päähä?
- Anonyymi
Paatti niin tyhjä, että tuuli heittelee kuin kaarnavenettä?
- Anonyymi
Juutubessa on tilanteesta video. Ruorinpunoja yritti tehdä näyttävät "costaconcordiat" ja heittää kovassa tuulessa käsijarrukäännöksellä parkkiin. Muuten meni kuin strömpsöössä, muttei huomioinut tuulen vaikutusta.
- Anonyymi
Tuubipätkästä nykyy hyvin tuulen voima. Kallistaa laivaa ja töntää voimalla kohti rantaa. Moottorit eivät pysty vastaamaan.
Olisi pitänyt jättää Maarianhamina väliin. Jälkiviisautta, mutta juuri tuohon hetkeen osui myrskyn kovin raivo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuubipätkästä nykyy hyvin tuulen voima. Kallistaa laivaa ja töntää voimalla kohti rantaa. Moottorit eivät pysty vastaamaan.
Olisi pitänyt jättää Maarianhamina väliin. Jälkiviisautta, mutta juuri tuohon hetkeen osui myrskyn kovin raivo.Olet jyvällä. Tiedetty tosiasia on se, että laivat viisaasti jättävät kovalla tuulella hankalan sataman eli Maarianhaminan väliin, mutta täytyyhän Viking Linen aluksen käydä siellä riskeistä huolimatta.
Kun tuuli lähestyy 20 m/s niin ohjattavuudessa alkaa olla vakavia ongelmia, sillä matkustajalaivoissa on valtava tuulipinta. Juuri sen vuoksi tehdään ratkaisuja jättää tiettyjä satamia kokonaan väliin ja matkustajat viedään "panttivankeina" seuraavaan turvallisempaan satamaan sieltä edelleen toimitettavaksi määränpäähänsä.
On muitakin kovalla tuulella hankalia satamia kuten esim. Tallinna, missä on suuria vaikeuksia, kun tuuli ylittää 20 m/s . Törmäyksia laitureihin on tapahtunut 21-23 m/s tuulella ja kun viranomaiset ovat tutkineet tapahtumia, niin ne eivät ole olleet henkilökunnasta kenenkään syy. Tuulen paine on ollut niin kova, että laiva ei ohjaudu, vaikka ohjauspotkureilla sekä varsinaisilla potkureilla ja peräsintä kääntäen on vedätetty täysiä haluttuun suuntaan. Tekniikan tehot eivät vaan ole yksinkertaisesti riittäneet.
JOskus on jouduttu ajamaan liian kovaa laiturin viereen ja sitten kova revitys taaksepäin, että saadaan aluia hallitusti laituriin ennenkuin tuuli alkaa painamaan sitä liikaa, jolloin ajaudutaan hallitsemattomaan tilaan.
Tästä uudesta tapauksesta on vielä turha antaa "kaikkien alojen asiantutijalausuntoja" ennenkuin on tutkittu oliko laitteissa teknistä vikaa vai tekikö henkilökunta tai automatiikka virheitä tai oliko todella mahdotonta hallita alusta käytettävissä olevalla tekniikalla ja tehoilla.
- Anonyymi
Copterlinekin oli konkan partaalla, kun putosi heiltä pörri jorpakkoon. Sama jamppa Takoo rautaa nytkin, kun se ei ole kuuma. Yllättäen pari laivaa laitettu vähälle aikaa vakuutusyhtiön rahoitukseen.. vaikeina aikoina sattuu puutavarateollisuudessa usein sahapaloja..
- Anonyymi
Ei taida Gracessa olla varapotkuria mukana kuten Finnjetissä oli. Jos ropelli menee tilaukseen, niin tulee vähän pidempi seisokki. No onneksi on Gabriellla.
- Anonyymi
Nähtävästi pystyy kulkemaan omilla voimillaan. Saattaa tietysti vähän ravistaa, jos on joku lapa solmussa. Sitten korkkaakin jo potkuriakselin stefa ja ollaan Itämeressä vähän syvemmällä.
- Anonyymi
Tukipellen kiinafanin mukaan propelli on "nopeassa tahdissa korjattavissa.". Meinaavat tehdä samalla vuositelakointia. https://www.hs.fi/talous/art-2000007635052.html
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukipellen kiinafanin mukaan propelli on "nopeassa tahdissa korjattavissa.". Meinaavat tehdä samalla vuositelakointia. https://www.hs.fi/talous/art-2000007635052.html
On vaihdettu. Ei siinä nokka kauaa tuhise. Sokka irti, mutteri auki, potkuri vedetään ulos, uusi tilalle, mutteri kiinni ja sokka paikalleen ja päiden taivutus. Helppoa kuin heinän teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaihdettu. Ei siinä nokka kauaa tuhise. Sokka irti, mutteri auki, potkuri vedetään ulos, uusi tilalle, mutteri kiinni ja sokka paikalleen ja päiden taivutus. Helppoa kuin heinän teko.
Muistaa sitten sokan päät hyvin taivuttaa, ettei käy kuin neuvostoliittolaiselle risteilijälle, josta putosi ropelli Atlantin pohjaan. https://yle.fi/uutiset/3-11668920
- Anonyymi
Jo ollaan pöljiä. Nyt arvio matkustajista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007634387.html
Monellakos maski? Vain kahdella. Sekä rajan väellä. - Anonyymi
Mitä ovat Grase ja Kreisi?
Eivät ainakaan löydy alusrekisteristä.
Joitain mielikuvituspurkkeja. Kuten monet muutkin "matkakokemukset" täällä.- Anonyymi
Ekkönää tiiä? Vinkkarin lotjia molemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekkönää tiiä? Vinkkarin lotjia molemmat.
Eivät ainakaan löydy alusrekisteristä. Eivätkä suuntavilkkusivuilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekkönää tiiä? Vinkkarin lotjia molemmat.
Äh, joo. Tyhmä minä. En tajunnut niiden olevan sanaväännöksiä. Vanhempanikin sanoivat antaneensa minulle lusikalla. Varmaan siitä johtuu tämä hidasälyisyyteni.
- Anonyymi
Luin eilen IS:n sivuilta Alfons Håkansin toimitusjohtajan näkemksen haverista. Hänhän edustaa parasta asiantuntemusta meripelastusalalta.
Hän näki Viking Gracen haverin tapahtumat täysin toisin kuin tämän foorumin gurut ja parhaat asiantuntijat. Hänen kommenttinsa oli, että kun siinä väylän kapeikossa oli ennakoimattomasti raju tuulenpuuska osunut laivaan, ei mitään ollut enää tehtävissä. Paitsi koettaa pitää vahingot mahdollisimman pieninä, missä laivan kapteeni onnistuikin.- Anonyymi
Syyhän oli pelkästään taitamattoman kipparin, joka otti tarpeettomia riskejä. Sitä ei kolleegoiden lässytykset muuta miksikään. Osaava ammattilaiskapteeni olisi jättänyt vallinneissa tuuliolosuhteissa Maarianhaminan välistä ja käyttänyt Pitkännenän satamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyhän oli pelkästään taitamattoman kipparin, joka otti tarpeettomia riskejä. Sitä ei kolleegoiden lässytykset muuta miksikään. Osaava ammattilaiskapteeni olisi jättänyt vallinneissa tuuliolosuhteissa Maarianhaminan välistä ja käyttänyt Pitkännenän satamaa.
Tuossa onkin se perustavaa laatua oleva ero onnettomuustutkijan ja maallikon välillä.
Onnettomuustutkija selvittää sen, mitä todella on tapahtunut. Kantaa siihen, onko joku tyrinyt, ei oteta. Syyllisen etsintä on tuomioistuimen asia.
Maallikko taas ei välitä siitä, mitä todella on tapahtunut. Hän on heti vaatimassa intuitionsa pohjalta jonkun päätä vadille.
Mutta - jospa kapteenille ei kukaan ollut ilmoittanut, että olisi paikka nimeltä Pitkänenä ja että siellä on satamakin. Moista paikkaa kun ei kartalta löydy. Siis tuossakin on niin tyypillistä maallikkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa onkin se perustavaa laatua oleva ero onnettomuustutkijan ja maallikon välillä.
Onnettomuustutkija selvittää sen, mitä todella on tapahtunut. Kantaa siihen, onko joku tyrinyt, ei oteta. Syyllisen etsintä on tuomioistuimen asia.
Maallikko taas ei välitä siitä, mitä todella on tapahtunut. Hän on heti vaatimassa intuitionsa pohjalta jonkun päätä vadille.
Mutta - jospa kapteenille ei kukaan ollut ilmoittanut, että olisi paikka nimeltä Pitkänenä ja että siellä on satamakin. Moista paikkaa kun ei kartalta löydy. Siis tuossakin on niin tyypillistä maallikkoa.Syyllinen on ollut tiedossa jo vuosikausia. Se on kaikesta säästävä varustamon toimitusjohtaja, joka tilaa Kiinasta sekundaa ja käyttää työvoimana mitä lie Baronan vuokraporukkaa.
Maallikko ei tosiaan tiedä missä on Pitkänenä. Kotimaisen merenkulun ammattilaiset osaavat Suomen satamat unissaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllinen on ollut tiedossa jo vuosikausia. Se on kaikesta säästävä varustamon toimitusjohtaja, joka tilaa Kiinasta sekundaa ja käyttää työvoimana mitä lie Baronan vuokraporukkaa.
Maallikko ei tosiaan tiedä missä on Pitkänenä. Kotimaisen merenkulun ammattilaiset osaavat Suomen satamat unissaankin.Mitä puhelinta käytät?
Se "näs" ei tuossa tarkoita suinkaan nenää - eihän siinä ole sitä loppuaata.. On paha käännösvirhe ja osoitus kielitaidottomuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllinen on ollut tiedossa jo vuosikausia. Se on kaikesta säästävä varustamon toimitusjohtaja, joka tilaa Kiinasta sekundaa ja käyttää työvoimana mitä lie Baronan vuokraporukkaa.
Maallikko ei tosiaan tiedä missä on Pitkänenä. Kotimaisen merenkulun ammattilaiset osaavat Suomen satamat unissaankin.Sinä jauhat pelkkää apulantaa. Maamies Seuran puheenjohtajana sinun tulisi tietää paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllinen on ollut tiedossa jo vuosikausia. Se on kaikesta säästävä varustamon toimitusjohtaja, joka tilaa Kiinasta sekundaa ja käyttää työvoimana mitä lie Baronan vuokraporukkaa.
Maallikko ei tosiaan tiedä missä on Pitkänenä. Kotimaisen merenkulun ammattilaiset osaavat Suomen satamat unissaankin.Kiinasta tulee jotain, laatua ei voi kuin arvailla. Grace on väsätty Turussa.
Barona ei välitä merimiehiä.
Jos satut tapaamaan kotimaisen merenkulun ammattilaisen, kysy mitkä ovat ne kotimaan rannikolla viisi satamakaupunkia Helsingin itäpuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä puhelinta käytät?
Se "näs" ei tuossa tarkoita suinkaan nenää - eihän siinä ole sitä loppuaata.. On paha käännösvirhe ja osoitus kielitaidottomuudesta.Et sinä näköjään kieliäkään osaa sen paremmin kuin käydä merta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinasta tulee jotain, laatua ei voi kuin arvailla. Grace on väsätty Turussa.
Barona ei välitä merimiehiä.
Jos satut tapaamaan kotimaisen merenkulun ammattilaisen, kysy mitkä ovat ne kotimaan rannikolla viisi satamakaupunkia Helsingin itäpuolella.Täsmennystä: viisi matkustajaliikenteen satamakaupunkia Helsingin itäpuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmennystä: viisi matkustajaliikenteen satamakaupunkia Helsingin itäpuolella.
Porvoo
HaminaKotka
Lahti
Lappeenranta
Kuopio
Jyväskylä
Savonlinna - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porvoo
HaminaKotka
Lahti
Lappeenranta
Kuopio
Jyväskylä
SavonlinnaHaminaKotka ei ole kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä näköjään kieliäkään osaa sen paremmin kuin käydä merta.
Mikä tuossa on epäselvää?
Selkeä kysymys.
Etkö siihenkään osaa vastata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porvoo
HaminaKotka
Lahti
Lappeenranta
Kuopio
Jyväskylä
SavonlinnaMatkustajaliikennesatamia? Helsingistä itää? Ei pohjoiseen, ei koilliseen. Itään. Siis Venäjälle päin, jos ilmansuuntien hallinta tekee tiukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustajaliikennesatamia? Helsingistä itää? Ei pohjoiseen, ei koilliseen. Itään. Siis Venäjälle päin, jos ilmansuuntien hallinta tekee tiukkaa.
Nuo ovat Helsingistä katsoen myös idempänä kuin Helsinski.
Lisäksi kaikki ovat matkustajaliikennesatamia. Olet ulkona kuin valkoiseksi maalattu kummeli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat Helsingistä katsoen myös idempänä kuin Helsinski.
Lisäksi kaikki ovat matkustajaliikennesatamia. Olet ulkona kuin valkoiseksi maalattu kummeli.Kysyttiin satamakaupunkeja Suomessa, Helsingin itäpuolella.
Satamakaupungit ovat rannikolla, meren rannalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmennystä: viisi matkustajaliikenteen satamakaupunkia Helsingin itäpuolella.
Älä viitsi, toi on noloa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyttiin satamakaupunkeja Suomessa, Helsingin itäpuolella.
Satamakaupungit ovat rannikolla, meren rannalla.Onko Kuopion matkustajasatama avoinna myös talvella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat Helsingistä katsoen myös idempänä kuin Helsinski.
Lisäksi kaikki ovat matkustajaliikennesatamia. Olet ulkona kuin valkoiseksi maalattu kummeli.Opettele nöösi ilmansuunnat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustajaliikennesatamia? Helsingistä itää? Ei pohjoiseen, ei koilliseen. Itään. Siis Venäjälle päin, jos ilmansuuntien hallinta tekee tiukkaa.
Helsingin pituuspiiri on 24°56′55″. Kaikki nuo ovat tuota idenpänä.
- Anonyymi
Niinhän siinä oli käynyt, kuten palstallakin heti tiedettiin. Kapteeni oli yliarvioinut taitonsa, ja tuulenpuuska tuli "yllätyksenä". Ammattilaisia ei yllätetä, vaan he osaavat lukea olosuhteita.
- Anonyymi
Viking Line on aina ollut hinnat alkaen -varustamo. Junteille junttiristeilyjä. Kapteenina saattaa näköjään toimia välillä selvimmän matkustajan tasoinen amatööri. Palkkaa kun ei voi liputuskysymysten vuoksi maksaa. Varustamotuethan on tarkoitettu omistajille.
- Anonyymi
Heh, nyt se kapteeni meinasi vanhasta muistista seilata Maarianhaminan kiville, kun piti mennä Naantalin telakka-altaaseen. Saaronniemen kohdalla joku nykäisi hihasta ja neuvoi oikealle kurssille.
- Anonyymi
Foorumin superbesserwisser taas vauhdissa. Tomma tunnor bullrar mest.
Joko olet opetellut ilmansuunnat?
Kapteenin eikä perämiesten väyläkirja ei oikeuta ohjaamaan alusta Naantaliin. Täytyy käyttää luotsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Foorumin superbesserwisser taas vauhdissa. Tomma tunnor bullrar mest.
Joko olet opetellut ilmansuunnat?
Kapteenin eikä perämiesten väyläkirja ei oikeuta ohjaamaan alusta Naantaliin. Täytyy käyttää luotsia.On se Finnlinesillä hankalaa, kun eivät saa edes omilla veneillään ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se Finnlinesillä hankalaa, kun eivät saa edes omilla veneillään ajaa.
Mitä? Onko Viking Grace myyty Finnlinesille. Niinhän tämä superbesserwisser tässä antaa ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä? Onko Viking Grace myyty Finnlinesille. Niinhän tämä superbesserwisser tässä antaa ymmärtää.
Mistä niin päättelet? Ei ainakaan ole asiasta suuremmin uutisoitu, jos niin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä niin päättelet? Ei ainakaan ole asiasta suuremmin uutisoitu, jos niin on.
Siitä että Finnlinesin kippari olisi ollut ruotelissa (10:36).
Tosin tuskinpa hänen väyläkirjansa antaa oikeuden Turun satamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä että Finnlinesin kippari olisi ollut ruotelissa (10:36).
Tosin tuskinpa hänen väyläkirjansa antaa oikeuden Turun satamaan.Vai semmoista on mennyt tekemään. No hyvähän se on kokemusta hankkia eri aluksilta. Rahtilaivoissahan on ohjaamo takapäässä, kun risteilijöissä se on yleeensä keulassa. Toisessa keulapotkuri kääntää keulaa, ja toisessa vie kapteenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai semmoista on mennyt tekemään. No hyvähän se on kokemusta hankkia eri aluksilta. Rahtilaivoissahan on ohjaamo takapäässä, kun risteilijöissä se on yleeensä keulassa. Toisessa keulapotkuri kääntää keulaa, ja toisessa vie kapteenia.
Olisi kiva tietää, miten tulkitset Luotsauslain 5§ 1 mom?
Minusta kun siinä ei ole edes tulkinnalle sijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kiva tietää, miten tulkitset Luotsauslain 5§ 1 mom?
Minusta kun siinä ei ole edes tulkinnalle sijaa.Kipparithan kryssivät aika ajoin Naantaliin pitääkseen väyläpätevyyden voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipparithan kryssivät aika ajoin Naantaliin pitääkseen väyläpätevyyden voimassa.
Niinhän niiden täytyy tehdä ajo ainakin kahdesti vuodessa. Ajoreitistä päätellen Viking Grace kävi ottamassa luotsin.
Mutta mitä tekemistä Finnlinesillä on tämän Viking Grace -asian kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän niiden täytyy tehdä ajo ainakin kahdesti vuodessa. Ajoreitistä päätellen Viking Grace kävi ottamassa luotsin.
Mutta mitä tekemistä Finnlinesillä on tämän Viking Grace -asian kanssa?Ai Naantalin? Sieltähän ilmeisesti Kapellskärin liikenne hoidetaan? Ei taida tällä hetkellä muita operaattoreita olla sillä reitillä. Joskus sitä mentiin Diana kakkosellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipparithan kryssivät aika ajoin Naantaliin pitääkseen väyläpätevyyden voimassa.
Pahvit on hyvä pitää voimassa jos sellaiset on. Viikinkilaivojen kippareilla ja/tai styyreillä ei ole pahveja Maarianhaminaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai semmoista on mennyt tekemään. No hyvähän se on kokemusta hankkia eri aluksilta. Rahtilaivoissahan on ohjaamo takapäässä, kun risteilijöissä se on yleeensä keulassa. Toisessa keulapotkuri kääntää keulaa, ja toisessa vie kapteenia.
Ihan niinku Finnlinesin kiinalaiset eli FINNWAVE, FINNTIDE, FINNTIDE, FINNSKY, FINNPULP, FINNMILL, FINNKRAFT, FINNHAWK, FINNBREEZE. Sekä tietenkin nuo Finnlinesin ropaxit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niinku Finnlinesin kiinalaiset eli FINNWAVE, FINNTIDE, FINNTIDE, FINNSKY, FINNPULP, FINNMILL, FINNKRAFT, FINNHAWK, FINNBREEZE. Sekä tietenkin nuo Finnlinesin ropaxit.
Eikös noita pitänyt venyttää melkein heti uutuuttaan, ainakin osaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai semmoista on mennyt tekemään. No hyvähän se on kokemusta hankkia eri aluksilta. Rahtilaivoissahan on ohjaamo takapäässä, kun risteilijöissä se on yleeensä keulassa. Toisessa keulapotkuri kääntää keulaa, ja toisessa vie kapteenia.
Jos näkee pari laivaa, ei pidä vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös noita pitänyt venyttää melkein heti uutuuttaan, ainakin osaa?
Tarkoitatko, että telakka ei toimittanut tilauksen mukaisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös noita pitänyt venyttää melkein heti uutuuttaan, ainakin osaa?
Niille piti tehdä yhtä ja toista;) Finnhawk ja Finnmaster, molemmista hajosi rusettisysteemit ensimmäisenä talvena. Lagerroos kirjoitti vuosikatsauksessa ''...uudisrakenteet olivat pitkään poissa käytöstä Merimies-Unionin lakkojen takia..''
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille piti tehdä yhtä ja toista;) Finnhawk ja Finnmaster, molemmista hajosi rusettisysteemit ensimmäisenä talvena. Lagerroos kirjoitti vuosikatsauksessa ''...uudisrakenteet olivat pitkään poissa käytöstä Merimies-Unionin lakkojen takia..''
Siis ei telakan virhettä...
- Anonyymi
Kreisin meno jatkuu taas sunnuntaina. Yhdessä ropellissa oli vaurioita, mutta pohjapellit ehjiä. Samalla tehdään vähän huoltohommia, öljynvaihtoa, ilmanputsarit, saranoiden voitelua ja muita pieniä sipistelyhommia.
- Anonyymi
Tasapainotetaanko renkaat kans?
- Anonyymi
Siis, palaako Kreisi jo ensi sunnuntaina? Kuulin, että vanavesitankin suuttimia oli tarkoitus suurentaa. Tuo tuo hätätilanteissa pakkivaihteen ollessa päällä suuremman jarrutustehon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasapainotetaanko renkaat kans?
Ei, eikä näillä tunneilla säädetä vielä edes venttiilinvälyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, eikä näillä tunneilla säädetä vielä edes venttiilinvälyksiä.
Entäs katkojat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs katkojat?
Ja kärjet!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3783700
Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa
Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit2091813Olen ärtynyt koska
minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.671384Suomalaiset marjat loppuvat
Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten1511270Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa
”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.165913- 117883
Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät
Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu57870Mitä teen väärin?
Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää117850Haluaisin tietää
mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔49830Oli mukava tavata irl
Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt24829