Sydän hakkaa lujaa ja rintaa puristaa

Moi, olen 15v tyttö ja minulla on ollu nyt pari kuukautta todella nopea pulssi levossa (132) ja joskus kovaa rintakipua. Joskus koulun liikkatunnilla sydän hakkaa yli 230 ja pulssi on epätasanen ja taju meinaa lähteä, sitten yhtääkkiä tuntuu sydämmessä ”pomppaus” ja syke hidastuu yhdessä lyönissä alle 60 mutta sydän hakkaa kuitenkin iha älyttömän kovaa. Eilen kun tulin lenkiltä niin tunsin kun yhtääkkiä ihankun joku oisin lyönyt nyrkillä suoraa rintaan ja sydän rupesi lyömään ihan älyttömän hitaasti ja syke meni todella epätasaiseksi, menin makaamaan sängylle kun en meinannut saada happea yhtään. Tämä jatkui noin tunnin.
Mitä minun pitäisi tehdä, voiko tämä olla vakavaa?
10350
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Liian korkea lepopulssi. Vanhuksella voisi olla eteisvärinää, mutta tuskin noin nuorella.
Juotko energiajuomia tai kahvia?

Äänestä
  • en, kahvia korkeintaa juhlissa

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    en, kahvia korkeintaa juhlissa

    Käy ihmeessä lääkärissä. Voidaan ottaa verikokeita, esim. kilpirauhaskokeet.
    Varmaan löytyy joku syy. Ellei ole sitten esim. stressiä tai jotain muuta tilapäistä.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Käy ihmeessä lääkärissä. Voidaan ottaa verikokeita, esim. kilpirauhaskokeet.
    Varmaan löytyy joku syy. Ellei ole sitten esim. stressiä tai jotain muuta tilapäistä.

    voiko stressitä tulla näin voimakkaita oireita?

    Äänestä

Stressin oireita! Mitä tedä?

Äänestä
  • minulla oli samaa nuorena ja lääkäri sanoi, johtuu hormooneista, kun oli murrosikä, ei vaarallista

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    minulla oli samaa nuorena ja lääkäri sanoi, johtuu hormooneista, kun oli murrosikä, ei vaarallista

    vielä, tuli kovan rasituksen jälkeen

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    vielä, tuli kovan rasituksen jälkeen

    pyörryitkö ikinä? oon pyörtyny useasti kun tuntuu siltä että sydän pysähtyy

    Äänestä

Toimiiko vatsa hyvin,ettei suoli ole liian täysi .Miten on juotko nesteitä tarpeeksi,ettei ole nestehukan oireita. Entä onko jokin ehkäisypilleri tai muu vastaava hormoniehkäisyvalmiste sinulla käytössä.Lääkäriin pitää mennä kun noinkin selkeitä sydänoireita.

Äänestä
  • vatsa toimii hyvin, juon paljon vettä ja e-pillereitä käytän menkkoihin ja olen käyttänyt jo pari vuotta eikä ikinä tullut näitä oireita.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Moi, olen 15v tyttö ja minulla on ollu nyt pari kuukautta todella nopea pulssi levossa (132) ja joskus kovaa rintakipua. Joskus koulun liikkatunnilla sydän hakkaa yli 230 ja pulssi on epätasanen ja taju meinaa lähteä, sitten yhtääkkiä tuntuu sydämmessä ”pomppaus” ja syke hidastuu yhdessä lyönissä alle 60 mutta sydän hakkaa kuitenkin iha älyttömän kovaa. Eilen kun tulin lenkiltä niin tunsin kun yhtääkkiä ihankun joku oisin lyönyt nyrkillä suoraa rintaan ja sydän rupesi lyömään ihan älyttömän hitaasti ja syke meni todella epätasaiseksi, menin makaamaan sängylle kun en meinannut saada happea yhtään. Tämä jatkui noin tunnin.
Mitä minun pitäisi tehdä, voiko tämä olla vakavaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu