Ilman veren vuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista

Kenen verta vellu vuodattaa joka kerta kun hän mantraa jnjv-mantraansa? Miksi se yksi kerta Jeesuksen kuollessa ristillä ei heille riitä? Sen pitäisi riittää.

Hebr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saalemin nasse irstailijan roolissa.

      • Katso peiliin, siellä näet irstailijan.

        Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Katso peiliin, siellä näet irstailijan.

        Juudaan kirje:
        1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen

        Itsestään nasse kirjoitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsestään nasse kirjoitti.

        Arvonantoni sille että kuitenkin uskallat avata aloitukseni vaikka Sana sinua pelottaakin.


    • Tällainen vakava varoitus on Raamatussa niille jotka halpana pitävät Vapahtajamme veriuhria.

      Hebr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

    • Hebr
      9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
      9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.

      • Anonyymi

        Hmmm, jos synti on poistettu, miksi minun pitää silti vilkutella koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm, jos synti on poistettu, miksi minun pitää silti vilkutella koko ajan?

        Ei syntiä ole poistettu. Jos olisi, niin kaikkihan olisi luvallista. Noin saalemit uskoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei syntiä ole poistettu. Jos olisi, niin kaikkihan olisi luvallista. Noin saalemit uskoo.

        Oletko todella noin käsitysesteellinen vai heittäydytkö pöhkökustaaksi?

        Hebr. 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

        Jes. 53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
        Room. 5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        Room. 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. > Siirry
        Fil. 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
        1Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."
        1Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oletko todella noin käsitysesteellinen vai heittäydytkö pöhkökustaaksi?

        Hebr. 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

        Jes. 53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
        Room. 5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
        Room. 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. > Siirry
        Fil. 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
        1Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."
        1Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä

        Hepr. 12:
        1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepr. 12:
        1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,

        Ei sitä vl-vilkutuksella påoisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepr. 12:
        1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,

        Mikä merkitys Jeesuksen ristintyöllä on noille 'panijoille'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys Jeesuksen ristintyöllä on noille 'panijoille'?

        Ei mitään, ihminen on heille Jumala ja raha. Rahaa ja ahneutta he nimittävät ajalliseksi siunaukseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei syntiä ole poistettu. Jos olisi, niin kaikkihan olisi luvallista. Noin saalemit uskoo.

        Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Jes. 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

        1Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

        1Piet. 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

        1Joh. 3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys Jeesuksen ristintyöllä on noille 'panijoille'?

        Vellut eivät ymmärrä sitä, koska kirous sulkee heidän silmänsä.


    • Anonyymi

      Saalemin pastori, kerro mulle; jos joku on esim. murhannut ihmisen, mitenpäs tuo "pahantekijä" sen synnin saa anteeksi, kun ei ole Jeesus vielä tullut antamaan tuota murhan syntiä anteeksi !?
      Ihanko ihminen vain sanoo "Sori siitä" ja uskoo tekonsa anteeksi annetuksi, edeltäkäsin, silloin kun Jeesus kuoli ristillä meidän syntisten edestä !
      Voiko täällä "maanmatoset" elää kuin pellossa, tehden syntejä ja polvistua pyytämään pahoja tekoja anteeksi, vai olisiko oltava joku parannuksen saarnaaja kutsuttava avuksi !?
      Ehkä tuo murhaaja saa maallisen tuomion ja vankeutta, mutta ei se synti "peseydy" pois siellä vankilassa, vaan kulkee aina mukana, jos ei kukaan poista syntitaakkaa !?
      Ihmettelen tätä nyt täällä ... ....

      • Anonyymi

        Saalemi vastaa ajallaan, minä vastaan sivusta että synnit saadaan anteeksi vain tulemalla omakohtaiseen uskoon, eli uudestisynnyttävä Pyhän Hengen työnä omia syntejään kauhistuen, ei muuten.
        millään joukkoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä eikä mikään käsien nostelu puhuja a kohti tuota mitään tulosta omakohtaisen uskon puuttuessa.

        ja kun se omakohtainen jumalasuhde on saavutettu silloin on tarpeetonta käsien nostelu koska Pyhä Henki asuu puhdistmassaan huoneessa ja hoitaa sieltä käsin kaikki asiat.

        ajallainen rangaistus koskee vain vaakatason selvittelyjä, Jumalan kanssa on omat vaatimuksensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemi vastaa ajallaan, minä vastaan sivusta että synnit saadaan anteeksi vain tulemalla omakohtaiseen uskoon, eli uudestisynnyttävä Pyhän Hengen työnä omia syntejään kauhistuen, ei muuten.
        millään joukkoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä eikä mikään käsien nostelu puhuja a kohti tuota mitään tulosta omakohtaisen uskon puuttuessa.

        ja kun se omakohtainen jumalasuhde on saavutettu silloin on tarpeetonta käsien nostelu koska Pyhä Henki asuu puhdistmassaan huoneessa ja hoitaa sieltä käsin kaikki asiat.

        ajallainen rangaistus koskee vain vaakatason selvittelyjä, Jumalan kanssa on omat vaatimuksensa.

        Kyllä, vastaan tähän kun voin paneutua asiaan.


      • ***Saalemin pastori, kerro mulle; jos joku on esim. murhannut ihmisen, mitenpäs tuo "pahantekijä" sen synnin saa anteeksi, kun ei ole Jeesus vielä tullut antamaan tuota murhan syntiä anteeksi !?****

        Eikö? Raamatun mukaan Jeesus teki sen anteeksiannon kuollessaan ristillä. Tunnustamalla uskonsa suullisesti Jeesukseen ja ottamalla kasteen pääsee tuosta anteeksiannosta osalliseksi.

        ******Ihanko ihminen vain sanoo "Sori siitä" ja uskoo tekonsa anteeksi annetuksi, edeltäkäsin, silloin kun Jeesus kuoli ristillä meidän syntisten edestä !*******

        Room. 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

        ******Voiko täällä "maanmatoset" elää kuin pellossa, tehden syntejä ja polvistua pyytämään pahoja tekoja anteeksi, vai olisiko oltava joku parannuksen saarnaaja kutsuttava avuksi*****

        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        *******Ehkä tuo murhaaja saa maallisen tuomion ja vankeutta, mutta ei se synti "peseydy" pois siellä vankilassa, vaan kulkee aina mukana, jos ei kukaan poista syntitaakkaa !?
        Ihmettelen tätä nyt täällä*******

        On kahdenlaisia syntisiä:Syntisiä ja armadettuja syntisiä. Jos tuo murhaaja tunnustaa uskonsa Jeesukseen ja katuu tekoaan, hänet on armahdettu ja hän perii ikuisen elämän.

        1.Joh
        3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Rukoilkaa Herralta viisautta jos ette tätä ymmärrä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ***Saalemin pastori, kerro mulle; jos joku on esim. murhannut ihmisen, mitenpäs tuo "pahantekijä" sen synnin saa anteeksi, kun ei ole Jeesus vielä tullut antamaan tuota murhan syntiä anteeksi !?****

        Eikö? Raamatun mukaan Jeesus teki sen anteeksiannon kuollessaan ristillä. Tunnustamalla uskonsa suullisesti Jeesukseen ja ottamalla kasteen pääsee tuosta anteeksiannosta osalliseksi.

        ******Ihanko ihminen vain sanoo "Sori siitä" ja uskoo tekonsa anteeksi annetuksi, edeltäkäsin, silloin kun Jeesus kuoli ristillä meidän syntisten edestä !*******

        Room. 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

        ******Voiko täällä "maanmatoset" elää kuin pellossa, tehden syntejä ja polvistua pyytämään pahoja tekoja anteeksi, vai olisiko oltava joku parannuksen saarnaaja kutsuttava avuksi*****

        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        *******Ehkä tuo murhaaja saa maallisen tuomion ja vankeutta, mutta ei se synti "peseydy" pois siellä vankilassa, vaan kulkee aina mukana, jos ei kukaan poista syntitaakkaa !?
        Ihmettelen tätä nyt täällä*******

        On kahdenlaisia syntisiä:Syntisiä ja armadettuja syntisiä. Jos tuo murhaaja tunnustaa uskonsa Jeesukseen ja katuu tekoaan, hänet on armahdettu ja hän perii ikuisen elämän.

        1.Joh
        3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Rukoilkaa Herralta viisautta jos ette tätä ymmärrä.

        Nasse jakaa hellareiden opin.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ***Saalemin pastori, kerro mulle; jos joku on esim. murhannut ihmisen, mitenpäs tuo "pahantekijä" sen synnin saa anteeksi, kun ei ole Jeesus vielä tullut antamaan tuota murhan syntiä anteeksi !?****

        Eikö? Raamatun mukaan Jeesus teki sen anteeksiannon kuollessaan ristillä. Tunnustamalla uskonsa suullisesti Jeesukseen ja ottamalla kasteen pääsee tuosta anteeksiannosta osalliseksi.

        ******Ihanko ihminen vain sanoo "Sori siitä" ja uskoo tekonsa anteeksi annetuksi, edeltäkäsin, silloin kun Jeesus kuoli ristillä meidän syntisten edestä !*******

        Room. 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

        ******Voiko täällä "maanmatoset" elää kuin pellossa, tehden syntejä ja polvistua pyytämään pahoja tekoja anteeksi, vai olisiko oltava joku parannuksen saarnaaja kutsuttava avuksi*****

        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        *******Ehkä tuo murhaaja saa maallisen tuomion ja vankeutta, mutta ei se synti "peseydy" pois siellä vankilassa, vaan kulkee aina mukana, jos ei kukaan poista syntitaakkaa !?
        Ihmettelen tätä nyt täällä*******

        On kahdenlaisia syntisiä:Syntisiä ja armadettuja syntisiä. Jos tuo murhaaja tunnustaa uskonsa Jeesukseen ja katuu tekoaan, hänet on armahdettu ja hän perii ikuisen elämän.

        1.Joh
        3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Rukoilkaa Herralta viisautta jos ette tätä ymmärrä.

        Jaak. 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Kun. 3:7 Ja nyt, Herra, minun Jumalani, sinä olet tehnyt palvelijasi kuninkaaksi minun isäni Daavidin sijaan; mutta minä olen kuin pieni poikanen: en osaa lähteä enkä tulla.

        Sananl. 2:3 niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,

        Sananl. 2:4 jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,

        Sananl. 2:5 silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.

        Jer. 29:12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä

        Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Jaak. 5:13 Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta


      • Toivottavasti kysyjä löysi tiensä Raamatun tutkisteluun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe