Eppujen paras kappale

kautta aikain

On "Lensin matalalla"
Ottakaa kantaa!

36

7057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aappi

      kiikkustuolissa istun se on hyvä ja niin myös aikanaan sinä lähdet .....

    • pöliä

      Se on Lensin matalalla 2. Ensimmäinen versio oli Juhan ja Martin keskinään väkertämä ja se oli paljon rokimpi. Sitä painettiin vissiin 20 koelevyä, eli harvinaisuus on. Olisi kyllä todella hienoa joskus kuulla, mutta taitaa jäädä haaveeksi.

      Mutta en minä tuota kappaletta kyllä sanoisi parhaaksi. Tosin parasta en muutenkaan osaa nimetä, koska jokainen on omalla tavallaan rakas kappale. Tuossa kappaleessa noita viulukoneita on moitittu, mutta ei niissä minusta mitään varsinaista vikaa ole ja pidän siitä biisistä. Mutta on monia muita itselleni paljon rakkaampia ja tärkeämpiä kappaleita. Musiikin varsinaista hyvyyttä tai huonoutta en osaa lähteä arvioimaan.

    • Vaari

      Eppujen paras kappale on tietysti "Rääväsuita ei haluta Suomeen"

      • pöliä

        Oletko muuten huomannut, että siihen se aihe on keksitty Sex Pistolsin kappaleesta Anarchy in the UK? Eihän se suora kopio ole, mutta aiheet ovat kovin samankaltaiset.


      • Vaari
        pöliä kirjoitti:

        Oletko muuten huomannut, että siihen se aihe on keksitty Sex Pistolsin kappaleesta Anarchy in the UK? Eihän se suora kopio ole, mutta aiheet ovat kovin samankaltaiset.

        Olen huomannut biisin Sex Pistols vaikutteet. Se ei tee biisistä huonoa.


      • pöliä
        Vaari kirjoitti:

        Olen huomannut biisin Sex Pistols vaikutteet. Se ei tee biisistä huonoa.

        En ole moista koskaan väittänytkään. Satun nimittäin pitämään Pistolsista ja Anarchy in the UK on hyvä biisi. Minusta on vain mielenkiintoista huomata tuokin yhteys. Muutenkin on hauskaa bongailla aina jostain lainattuja riffejä tai introja tai muita. Niitähän löytyy monista Eppujen alkupään tuotoksista.


      • kitara taivas ja tähdet
        pöliä kirjoitti:

        Oletko muuten huomannut, että siihen se aihe on keksitty Sex Pistolsin kappaleesta Anarchy in the UK? Eihän se suora kopio ole, mutta aiheet ovat kovin samankaltaiset.

        huomasin sun olevan kaiketi tietoinen näistä epuista ja kai tätä tietoutta vaihdellakin voi?
        olisi pari kysymystä ja ehkä tietoakin...


      • pöliä
        kitara taivas ja tähdet kirjoitti:

        huomasin sun olevan kaiketi tietoinen näistä epuista ja kai tätä tietoutta vaihdellakin voi?
        olisi pari kysymystä ja ehkä tietoakin...

        Toki, tietouden vaihtaminenhan on hauskaa, jos kumpainenkin on asiasta kiinnostunut! Usein saa oppia paljon uusia juttuja ja mahdollisesti jakaa omaakin tietouttaan samalla. Siinä tarkoituksessa tällaiset palstat ovat parhaimmillaan. Pahimmillaan taas.. Noh, sen olen jo jossain toisessa viestiketjussa selvittänyt. Notta kysy pois vaan jotain Eppuihin liittyen, tosin en takaa että välttämättä osaan vastata, mutta eiköhän täältä joku löydy, joka asiasta tietäisikin. Enhän minä mikään guru ole, mutta on tuota fanitusta tullut kuitenkin harrastettua ja asioista otettua selvää.


      • kitara taivas ja tähdet
        pöliä kirjoitti:

        Toki, tietouden vaihtaminenhan on hauskaa, jos kumpainenkin on asiasta kiinnostunut! Usein saa oppia paljon uusia juttuja ja mahdollisesti jakaa omaakin tietouttaan samalla. Siinä tarkoituksessa tällaiset palstat ovat parhaimmillaan. Pahimmillaan taas.. Noh, sen olen jo jossain toisessa viestiketjussa selvittänyt. Notta kysy pois vaan jotain Eppuihin liittyen, tosin en takaa että välttämättä osaan vastata, mutta eiköhän täältä joku löydy, joka asiasta tietäisikin. Enhän minä mikään guru ole, mutta on tuota fanitusta tullut kuitenkin harrastettua ja asioista otettua selvää.

        oletko ns sieltä päin vai kuinka satut tietosi
        hankkineeeksi. kerroppa tästä nykyisestä kokoonpanosta kuka kävi intin?


      • pöliä
        kitara taivas ja tähdet kirjoitti:

        oletko ns sieltä päin vai kuinka satut tietosi
        hankkineeeksi. kerroppa tästä nykyisestä kokoonpanosta kuka kävi intin?

        En nyt tiedä, mitä tarkoitat, että mistä päin, mutta samapa tuo. Tietoahan olen saanut vaikka mistä. Eniten kaikista vanhoista lehtijutuista, haastatteluista, Saimaa-ilmiöstä, sekä tietenkin Tiimalasin sannasta. Lisäksi vanhemmat kanssafanit ovat kertoilleet muistoja menneiltä ajoilta. Itse kun vielä kuiteskin vähän turhan nuori olen omatakseni mitään henkilökohtaisia muistoja tuolta 70/80-luvulta...

        Nykyisestä kokoonpanosta? No, inttiä ei ainakaan käynyt Aku, kun hän kerta joutui oikeuteenkin siitä kieltäytymisestä. Martti nyt on tuonut kantansa inttikysymykseen harvinaisen selvästi esille jo Saimaa-ilmiössä, joten eipä hänkään sitä käynyt. Juha taisi suorittaa sivarinsa Pitkässäniemessä, mielisairaalassa. Eipä Pantsekaan mitään inttiä ole tainnut käydä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee siis Sami. Vaarihan oli myös käynyt intin, missä lie merivoimissa. En nyt tähän hätään ihan varmaksi muista.


    • Kuuntelija

      Tällä hetkellä, valkoinen kupla ja voi kuinka me sinua kaivataan.Lensin matalalla on hyvä kappale.

    • Rakkaus83

      kappale on "kaikki häipyy, on vain nyt".

    • rivimies

      noi otsikossa mainitut on loistavia biisejä monien muiden Eppu-klassikkojen seassa, mutta eivät ehkä niin tunnettuja, itse tykkään noista

    • peksu

      Vieläkin ottaa eteen, kun muistelen biisiä!

    • pöliä

      No tulipa minullekin sitten nyt mieleen vastata tähän ihan oikeasti eikä vain ruveta sönköttämään jotain aiheeseen kuulumatonta. Kauan se kestikin älytä ennen kuin joku ystävällismielinen ihminen minulle auliisti idioottimaisuudestani kertoi. Kiitos siitä.

      Minun aurinkolasit on aina säväyttänyt minua. En nyt mene sanomaan että se paras olisi, mutta silti se ensimmäisenä aina nousee mieleen kun Eppujen parhaasta biisistä tai ennemminkin omasta lempparibiisistä tulee kyse.

    • Hiidenkivi-N66

      Ehdoton Eppu-ykköseni on "Vihreän joen rannalla (kauan sitten)". Se tuo aina mieleeni oman ensirakkauden kuuman huuman, vieläkin poskia kuumottaa.... "Kaikki häipyy, on vain nyt" -biisissä on se maailman värisyttävin ja hellyttävin riimipari: "Tiedänhän, että pieni oon/ kun siltä tuntuu, mahdun hyvin kainaloon."

      On pakko mainita myös "Pahan puun metsä". Se on maaginen kappale, ihan lumoavan outo. Ja "Yöjuttu" on niin henkilökohtainen, että melkein ajatuskin itkettää.

      Uusimmalta plätyltä mun favoriitiksi on noussut "Olen muistanut sinut (enkä voi unohtaa)". Se soi mun korvissani ja veivaa lanteissani salsana (!) samalla lailla kuin Poets of the Fallin biisi "Stay". Hiton latinotanssikurssi, jonka kävin - sen jälkeen edes suomirock ei ole kuulostanut entiseltään.

      • ice

        Totta. Eppujen uusin on kolahtanut todella. Vaikka olen aina pitänyt heistä. Toi on yksi kolmesta suosikista minullekkin. Kokonaisuus on loistava. Hieno tunnelma.


      • Mörökölli
        ice kirjoitti:

        Totta. Eppujen uusin on kolahtanut todella. Vaikka olen aina pitänyt heistä. Toi on yksi kolmesta suosikista minullekkin. Kokonaisuus on loistava. Hieno tunnelma.

        Kaikki Eppujen biisit ovat hyviä, ei siitä mihinkään pääse.
        Se mikä ei tänään miellytä saatta olla suosikki huomenna.

        Kuitenkin OMAKOHTAISESTI rakkain biisi on uusimmalta pitkäsoitolta se numero kuusi, eli "Olen tuntenut sut(enkä voi unohtaa)"´
        Se kertoo samoista tunteista joita itse tunnen rakkainta ihmistäni kohtaan.
        Toki toki näitä löytyy tottakai muitakin:
        Vihreän Joen rannalla (kauan sitten)
        Joka päivä ja joka ikinen yö
        Polttaa
        jne jne


    • kitara taivas ja tähdet

      alusta asti eppujen musaa kunnelleena olen muiden
      muassa löytänyt kaikkin olotiloihin sopivan
      kappaleen ja olen aina myös niitä hyväksi käyttänyt. ns parasta kappaletta ei makuasoiden vuoksi pysty edes äänestämään eikä kannata.
      kaikki edellämainitut voisin jopa jotenkuten
      osata ulkoa mutta nautin vain niidenkin kuuntelemisesta tilanteen mukaan. todellakin voisin kivoista kappaleista tehdä oman listani
      mutta se olisi tosi pitkä.( n 200 huippukappaletta) Kuunnellaan mistä nautitaan!

    • Veikkinen

      En osaa sanoa, mikä on Eppujen paras biisi, mutta sen tiedän, että EPUILLA EI OLE YHTÄÄN HYVÄÄ BIISIÄ!

      • pöliä

        Onhan siellä pari hyvääkin biisiä. Loput ovatkin sitten loistavia. ;D


      • Eppuli

        Olet tainnut veikkinen eksyä väärälle foorumille. Miksi sitten luet Eppujuttuja, kun et siitä bändistä edes pidä??


      • eput on rautaa
        pöliä kirjoitti:

        Onhan siellä pari hyvääkin biisiä. Loput ovatkin sitten loistavia. ;D

        niitä on niin paljon et on vaikea valita mut, joka päivä ja joka ikinen yö, puhtoinen lähiöni, murheellisten laulujen maa, vihreän joen rannalla tässä nyt muutama. eput on parasta musiikkia mitä ikinä on tehty.


    • toukokuu

      Kyllä se paras biisi on ilman muuta Viides toukokuuta.

      • Mä vuan

        Viides toukokuuta (ei kuudes, paitsi huomenna) on paras!


      • lars
        Mä vuan kirjoitti:

        Viides toukokuuta (ei kuudes, paitsi huomenna) on paras!

        kyllä valkoinen kupla vie voiton. ihme ettei se ole missään kokoelmalla


    • mutta

      Niin,mainitsen vain muutaman suosikki kappaleen.Urheiluhullu on hyvä mutta murheellisten laulujen maa on ykkönen,vaikka onkin hyvin murheellinen laulu!

    • shadow

      mun mielestä Eppujen parhaimmat biisit o,n; Pimeyden tango,Näin Kulutan Aikaa,Jee Jee,Akun Tehdas,Murheellisten Laulujen Maa,Tahroja Paperilla,Nuori Poika,Baarikärpänen,....siinä niitä oli..!

    • heltsa

      No hyvistä biiseistä Vihreän joen rannalla on kyllä semmonen,joka tulee ihan ekana mieleen. Ja levynä Tie vie houkuttelee kuuntelemaan yhä uudelleen. Aaaaah, nostalgiaa...

      Paha mennä sanomaan mitkä kuuluis top kymppiin.Biisejä on niin moneen lähtöön, useimmat niistä on aivan loistavia. Toki joitakin poikkeuksiakin mahtuu joukkoon, kuten Urheiluhullu (äärimmäisen ärsyttävä renkutus, yäk!).

      Mutta hyvistä tulee mieleen kaikki ne ihanuudet mitä Eput esitti viime kesänä Oulun keikalla. Esim. Nuori poika pistää hoilaamaan aina vaan. Ei niitä kaikkia näin äkkiä muista!

    • melko selkeät

      Joko "Afrikka, sarvikuonojen maa" tai "Urheiluhullu".

      Edellinen on monivivahteinen, sisällökäs ja persoonallinen.

      Urheiluhullussa on kaikki kohdallaan. Jotenkin se vain iskee niin voimakkaasti.

      Muita hyviä kappaleita on lukematon määrä, kuten "Kun olet poissa", "Hipit rautaa", "Lensin matalalla", "Murheellisten laulujen maa", "Tahroja paperilla", "Näin kulutan aikaa" ja "Vuonna '85" joitakin parhaimmista mainitakseni. Uusimpaan levyyn en ole tutustunut.

      • kirsikkalapsi

        Omia suosikkejani on: Taivaassa perseet tervataan, Ei säästä perhe koiraakaan, Peto Minussa ja Tähdenlennon tiellä. Tykkään kanssa Pimeyden Tangosta. Kuten joku on tuolla aiemminkin sanonut että epuilla on muutama hyvä biisi ja loput on loistavia.... Oon täysin samaa mieltä.


      • kirsikkalapsi
        kirsikkalapsi kirjoitti:

        Omia suosikkejani on: Taivaassa perseet tervataan, Ei säästä perhe koiraakaan, Peto Minussa ja Tähdenlennon tiellä. Tykkään kanssa Pimeyden Tangosta. Kuten joku on tuolla aiemminkin sanonut että epuilla on muutama hyvä biisi ja loput on loistavia.... Oon täysin samaa mieltä.

        Ja myös yksi parhaista kappaleista on on viatonta ja kainoa harrastukseni ainoa.... :)


    • nellyy

      Niitä on niin monta. Kultaista sadetta, Viides toukokuuta, Tie vie, Elossa taas, Vihreän joen rannalla (kauan sitten), Kamat lujilla, Lensin matalalla, Tähdenlennon tiellä, Linnunradan laidalla,Kaikki häipyy on vain nyt, Kitara taivas ja tähdet, Tiimalasin santaa...
      Tulisi niin pitkä lista, niin en viitsi kaikkea luetella. Mutta Vihreän joen rannalla kuuluu niihin parhaimpiin!

    • Ukko

      Edelliset ovat maininneet monia huippukappaleita...mutta en osaa nimetä yhtä ainoaa, joka olisi paras...tulisi vaan pitkä lista loistavia biisejä...lisätään edellisten listaan ny vaikka Asustelaulu, Kuulen parran kasvun, Puhtoinen lähiöni, Poliisi pamputtaa taas, Linnunradan laidalla, Vuonna -85, Njet njet, Akun tehdas, Jee jee, Myrkkyä, Suomi-ilmiö, Jackpot, Tien päällä taas, Elämän tarkoitus, Tihkumme seksiä, En saa mielestä sinua, Kun jatsia kuunneltiin, Näin kulutan aikaa, Kun olet poissa, Näinhän täällä käy, Arkussa vainaan, jne jne...sori, jos tuli toistoa. En jaksanut lukea kaikkia viestejä uudelleen läpi.

      Mutt uusi levykin on täynnä huippupiisejä.

    • Pentti89

      ...kaikkienaikojen kolmanneksi paras suomenkielinen biisi ja siis Eppujen ehdottomasti paras biisi on klassikkojen klassikko Baarikärpänen! Ei siihen selityksiä tarvita.

    • ON VAIN NYT

      Aivan loistava..
      Sit Vihreän joen rannalla ja Kun olet poissa

      Yleensäkin koko eppujen tuotanto..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe