huolestuttavia oireita

Anonyymi

moii, oon 14v urheileva tyttö, minulla on nyt ehkä puolen vuoden aikana ollut jonkunlaisia kohtauksia päivittäin. Kohtauksen aikana sydän tykyttää lujaa mutta todella epätasaisesti, syke mittarin avulla mittasin kerran 223 sykkeen kohtauksen tullessa. Sydän pitää myös kesken lyömisen taukoja ( 5-10 sekuntia) ja se pelottaa minua koska siinä välissä en pysty hengittämään kunnolla ja rintaan tulee puristava kipu ja painon tunne. Olen ehkä 4 kertaa pyörtynyt tämän takia. Nämä kohtaukset tulevat yhtäkkiä eli ei johdu rasituksesta.
Viime yönä heräsin ja tuntui siltä että sydän ei enää lyö, oli kova rintakipu enkä saanut henkeä, minun urheilukello missä on sykemittari hälytti epätasaista ja hidasta pulssia (alle 40). Hengenahdistus ja rintakipu rupesivat helpottamaan 20 minuutin jälkeen, mutta tuntui vieläkin siltä ettei sydän lyö tarpeeksi.
Kohtauksien aikana sydän hakkaa todella lujaa ja koko rintakehä menee lyöntien tahdissa. Joskus tuntuu jopa siltä että se pysähtyy kun se lyö siin kovaa.

onko tämä normaalia? vai pitääkö mennä lääkäriin?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käy kouluterveydenhoitajalla tai lääkärillä. Voi olla ihan vaarattomasta vaivasta kyse. Kerro vanhemmillesi.

    • Anonyymi

      Mars, yksityiselle kokeneelle kardiologille tai suoraaan päivystykseen , kun tilann eon päällä. Soita vaikka 112:een.

      • Anonyymi

        onko tää näi vakavaa?


    • Anonyymi

      Oon 15v urheileva poika ja mulla kans lähes päivittäin painontunnetta tai pientä pistoa rinnassa ja välillä ku oon rasittanut itteeni nii sen jälkeen semmonen pistävä kipu joka sattuu todella kovaa. Se kipukohtaus tai mikä nyt onkaan kestää kuitenki vain muutaman sekunnin :)
      Yskää on ollut jo pitkään ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin joissakin tapauksissa se saattaa johtua sydämestä. Luin joskus joltain keskustelupalstalta miehestä joka oli koko ajan käännytetty pois sairaalasta ja sanottu terveeksi, mutta sitten testitulosten tultua oli kutsuttu heti takaisin. Muistaakseni yskä oli ollut ainakin yksi oire. Ja sydän viathan ovat suomalaisten yleisin sairaus ja mun suku ei myöskään ole niiltä säästynyt :(

      Monella ensimmäinen oire ollut sydämen pettäminen ja kuolema. :(

      • Anonyymi

        Niin ja mulla myös rytmi sekoilee oireiden aikana. Normaalisti sydän lyö kaks kertaa sekunnissa voimakkaasti , mutta oireiden aikana ei tunnu kahta vahvaa lyöntiä vaan joko todella heikko kaks lyöntiä sekunnissa tai semmonen värinä.


    • Anonyymi

      Silloin kun sydän hakkaa nopeaan niin mahd pian sydänfilmille jotta selviäisi mistä kyse. ...ensiapuun, ambulanssiin........itsellä meni monta vuotta ennnekuin onnistui saamaan filmille ja diagnoosi SVT, alkoi tosiaan nuorena, ja voidaan hoitaa. Tosin, on vaarallisempikin muoto joten kipin kapin sydärille!!

    • Anonyymi

      Sydän ja hengittäminen ovat kaksi tärkeintä juttua joiden pitää toimia ja tarvittaessa on soitettava ambulanssi.

    • Anonyymi

      Jos tuo aloituksen tehnyt tyttö on vielä hengissä, niin ehdottomasti lääkärin tutkimuksiin. Jo yhdestä tuollaisesta kohtauksesta pitäisi hakeutua tutkimuksiin. Todennäköisesti asia ei ole vakava, mutta sekin mahdollisuus on, eli älkää leikkikö sydänoireiden kans.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe