huolestuttavia oireita

Anonyymi

moii, oon 14v urheileva tyttö, minulla on nyt ehkä puolen vuoden aikana ollut jonkunlaisia kohtauksia päivittäin. Kohtauksen aikana sydän tykyttää lujaa mutta todella epätasaisesti, syke mittarin avulla mittasin kerran 223 sykkeen kohtauksen tullessa. Sydän pitää myös kesken lyömisen taukoja ( 5-10 sekuntia) ja se pelottaa minua koska siinä välissä en pysty hengittämään kunnolla ja rintaan tulee puristava kipu ja painon tunne. Olen ehkä 4 kertaa pyörtynyt tämän takia. Nämä kohtaukset tulevat yhtäkkiä eli ei johdu rasituksesta.
Viime yönä heräsin ja tuntui siltä että sydän ei enää lyö, oli kova rintakipu enkä saanut henkeä, minun urheilukello missä on sykemittari hälytti epätasaista ja hidasta pulssia (alle 40). Hengenahdistus ja rintakipu rupesivat helpottamaan 20 minuutin jälkeen, mutta tuntui vieläkin siltä ettei sydän lyö tarpeeksi.
Kohtauksien aikana sydän hakkaa todella lujaa ja koko rintakehä menee lyöntien tahdissa. Joskus tuntuu jopa siltä että se pysähtyy kun se lyö siin kovaa.

onko tämä normaalia? vai pitääkö mennä lääkäriin?

8

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käy kouluterveydenhoitajalla tai lääkärillä. Voi olla ihan vaarattomasta vaivasta kyse. Kerro vanhemmillesi.

• Anonyymi

Mars, yksityiselle kokeneelle kardiologille tai suoraaan päivystykseen , kun tilann eon päällä. Soita vaikka 112:een.

• Anonyymi

onko tää näi vakavaa?

• Anonyymi

Oon 15v urheileva poika ja mulla kans lähes päivittäin painontunnetta tai pientä pistoa rinnassa ja välillä ku oon rasittanut itteeni nii sen jälkeen semmonen pistävä kipu joka sattuu todella kovaa. Se kipukohtaus tai mikä nyt onkaan kestää kuitenki vain muutaman sekunnin :)
      Yskää on ollut jo pitkään ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin joissakin tapauksissa se saattaa johtua sydämestä. Luin joskus joltain keskustelupalstalta miehestä joka oli koko ajan käännytetty pois sairaalasta ja sanottu terveeksi, mutta sitten testitulosten tultua oli kutsuttu heti takaisin. Muistaakseni yskä oli ollut ainakin yksi oire. Ja sydän viathan ovat suomalaisten yleisin sairaus ja mun suku ei myöskään ole niiltä säästynyt :(

Monella ensimmäinen oire ollut sydämen pettäminen ja kuolema. :(

• Anonyymi

Niin ja mulla myös rytmi sekoilee oireiden aikana. Normaalisti sydän lyö kaks kertaa sekunnissa voimakkaasti , mutta oireiden aikana ei tunnu kahta vahvaa lyöntiä vaan joko todella heikko kaks lyöntiä sekunnissa tai semmonen värinä.

• Anonyymi

Silloin kun sydän hakkaa nopeaan niin mahd pian sydänfilmille jotta selviäisi mistä kyse. ...ensiapuun, ambulanssiin........itsellä meni monta vuotta ennnekuin onnistui saamaan filmille ja diagnoosi SVT, alkoi tosiaan nuorena, ja voidaan hoitaa. Tosin, on vaarallisempikin muoto joten kipin kapin sydärille!!

• Anonyymi

Sydän ja hengittäminen ovat kaksi tärkeintä juttua joiden pitää toimia ja tarvittaessa on soitettava ambulanssi.

• Anonyymi

Jos tuo aloituksen tehnyt tyttö on vielä hengissä, niin ehdottomasti lääkärin tutkimuksiin. Jo yhdestä tuollaisesta kohtauksesta pitäisi hakeutua tutkimuksiin. Todennäköisesti asia ei ole vakava, mutta sekin mahdollisuus on, eli älkää leikkikö sydänoireiden kans.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      107
      6788
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      382
      6428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      62
      3223
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      117
      2728
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2360
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1535
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe