Laantuuko exän viha ikinä että voitaisiin olla tulevaisuudessa tekemisissä

Anonyymi

Exäni on vihainen minulle kun jätti minut tunteiden puutteesta ja sanoin hänelle etten tiedä mitä teen jos jätät mut tälleen.. ja pari päivää myöhemmin tapahtui ikävä yhteenotto sattumalta törmätessä mistä myös hän on vihainen. Hän on pitkävihainen ihminen ja eilen kun juteltiin niin hän sanoi että hän ei tiedä milloin hän voi päästää vihasta irti että voitaisiin olla tekemisissä. Kysymys kuuluu että onko itselläni mitään mitä voisin tehdä että hänen viha laantuisi. Hän on kumminkin tärkeä ihminen minulle..

7

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän pahinkin viha aina viimein laantuu. Kun sitä ei ruokita, niin se häipyy taka-alalle. Ei se silti välttämättä koskaan katoa kokonaan. Jotkut ihmiset ei osaa päästää irti vihasta, eivätkä pääse milloinkaan yli siitä.

      En tosin ymmärrä miksi hän on vihainen, jos kerta itse lähti. Olisiko sinun pitänyt vain hymyillen niellä se? Minusta aika erikoinen ajatus. Minusta tuntuu, että joko sinä jätät sanomatta jotain olennaista, tai sitten hän on varsin itsekeskeinen tapaus. En ymmärrä miksi sinä haluaisit lähteä lepyttelemään ja sovittelemaan. Joko se päivä tulee, jolloin kykenette olemaan tekemisissä ja asiallisissa väleissä, tai sitten välinne katkeavat. Suosittelen varautumaan jälkimmäiseen ja miettimään, että onko sinulle hyväksi lepytellä toista vielä parisuhteen päätyttyäkin. Ihanko tosissasi sinä haluat sitä?

      • Anonyymi

        Toivottavasti tämä ei ole sulta.


      • Anonyymi

        En jätä mitään olennaista kertomatta.. hän on pitkävihainen ja itsekäs ihminen, joka on tottakai vähän huono piirre siinä toisessa.. mutta se ei katso sitä etteikö hänessä ollut paljon hyviä puolia, ja meillä oli kumminkin hyvä suhde niin kauan kun se kesti.. sen takia toivoisin että voitaisiin olla tekemisissä tulevaisuudessa.. mutta pelottaa se että hänen mielensä ei muutu.. mutta kun rehellisesti kysyn, että kauan pitkävihaisella ihmisellä voi kestää vihan laantuminen? Kun siinäkin itse haluaisin tietää että milloin voin yrittää ottaa kontaktia häneen? Sen tiedän että pitää päästä ennen sitä yli suhteesta että voi terveen kaveripohjan rakentaa. Mutta uskon sen että pääsen ennen eteenpäin kun hänen vihansa on laantunut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jätä mitään olennaista kertomatta.. hän on pitkävihainen ja itsekäs ihminen, joka on tottakai vähän huono piirre siinä toisessa.. mutta se ei katso sitä etteikö hänessä ollut paljon hyviä puolia, ja meillä oli kumminkin hyvä suhde niin kauan kun se kesti.. sen takia toivoisin että voitaisiin olla tekemisissä tulevaisuudessa.. mutta pelottaa se että hänen mielensä ei muutu.. mutta kun rehellisesti kysyn, että kauan pitkävihaisella ihmisellä voi kestää vihan laantuminen? Kun siinäkin itse haluaisin tietää että milloin voin yrittää ottaa kontaktia häneen? Sen tiedän että pitää päästä ennen sitä yli suhteesta että voi terveen kaveripohjan rakentaa. Mutta uskon sen että pääsen ennen eteenpäin kun hänen vihansa on laantunut..

        Se laantuminen voi kestää vaikka loppuiän. Riipuen ihmisestä ja siitä vihan syystä. Siitä kuinka iso juttu se ko. ihmiselle on. Riippuu myös siitä onko niitä vihan ja katkeruuden aiheita päässy kertymään enemmänkin. Joskus ne asiat näennäisesti sovitaan ja sitten ykskaks räjähtävät uudelleen. Ikävä kyllä ulkopuolisen on vaikea arvioida. Se on niin täysin ihmisestä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se laantuminen voi kestää vaikka loppuiän. Riipuen ihmisestä ja siitä vihan syystä. Siitä kuinka iso juttu se ko. ihmiselle on. Riippuu myös siitä onko niitä vihan ja katkeruuden aiheita päässy kertymään enemmänkin. Joskus ne asiat näennäisesti sovitaan ja sitten ykskaks räjähtävät uudelleen. Ikävä kyllä ulkopuolisen on vaikea arvioida. Se on niin täysin ihmisestä kiinni.

        kuulostaa nyt suoraan sanottuna siltä että tämä exäsi on ikäänkuin "lapsi" suhteessanne. hän taitaa tiedostaa että saa sulta huomiota ja välittämistä kun syyllistää sua. hän on siis itse vihainen vaikka oli se joka lähti kävelemään tilanteessa. JA on sulle vihainen koska sulla ymmärrettävästi on myös tunteet ja et tietenkään saa niitä nappia painamalla sammutettua. aina kun tämä exäsi vähän vihjaa että "ei nyt tiedä miten pääsee kiukustaan yli" niin hän voi varmaan jo tuudittautua sillä ajatuksella että heität omilla fiiliksilläsi vesilintua ja alat paapomaan tätä henkilöä? anteeksi nyt kun sanoin sen noin mutta tuolta tilanteenne kuulostaa.
        jos päättäisit nyt itse että ei enempää ja lähtisit kalppimaan. et vastaisi viesteihin, puheluihin tai mihinkään ennen kuin toinen ottaisi myös sut huomioon, niin veikkaampa että silloin tämä exäsi aloittaisi taas OMALTA puoleltaan valituksen että miksi sinä hylkäsit HÄNET...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulostaa nyt suoraan sanottuna siltä että tämä exäsi on ikäänkuin "lapsi" suhteessanne. hän taitaa tiedostaa että saa sulta huomiota ja välittämistä kun syyllistää sua. hän on siis itse vihainen vaikka oli se joka lähti kävelemään tilanteessa. JA on sulle vihainen koska sulla ymmärrettävästi on myös tunteet ja et tietenkään saa niitä nappia painamalla sammutettua. aina kun tämä exäsi vähän vihjaa että "ei nyt tiedä miten pääsee kiukustaan yli" niin hän voi varmaan jo tuudittautua sillä ajatuksella että heität omilla fiiliksilläsi vesilintua ja alat paapomaan tätä henkilöä? anteeksi nyt kun sanoin sen noin mutta tuolta tilanteenne kuulostaa.
        jos päättäisit nyt itse että ei enempää ja lähtisit kalppimaan. et vastaisi viesteihin, puheluihin tai mihinkään ennen kuin toinen ottaisi myös sut huomioon, niin veikkaampa että silloin tämä exäsi aloittaisi taas OMALTA puoleltaan valituksen että miksi sinä hylkäsit HÄNET...

        ja aloittajalle piti siis kommentoida


    • Anonyymi

      En minä ainakaan koskaan enää halua olla exäni kanssa tekemisissä. Korkeintaan osituksen riitauttamalla. Senkin vain siksi,, että oppisi petoksen edes olevan kriminalisoitu.

      Hänen äitinsä voisi kuitenkin maksaa velkansa, kaiken aiheuttamansa pahan jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe