Voisitteko jättää nimittelyn ja puhua asiallisemmin?

Anonyymi

Olisiko liikaa pyydetty, jos käyttäisitte vähän siistimpää kieltä ettekä nimittelisi?
On todella ikävää ottaa vastaan velluttelua. Kaikista järkyttävintä on, että tätä nimittelyä harrastavat jopa sellaiset, jotka pitävät itseään kristittyinä. Eihän oikea kristitty toisiaan nimittele?

Me Jumalan lapset olemme saaneet aina pilkkaa osakseen. Tämä osoittanee sen, missä oikea joukko on. Vaikka Raamatussa sanotaakin, että Jumalan lapsia pilkataan, se ei tunnu kivalle. Minua loukkaa syvästi vellu-nimen käyttö ja se menee syvälle ihon alle! Se on monin verroin pahempi nimi, kuin lessu koska tämä nimi tarkoittaa kaikkia lestadiolaisia. Siis myös niitä, jotka kuuluvat eriseuroihin. Toki lessuakaan ei tarvitse käyttää. Jättäkäämme siis kaikki pilkkanimet pois ja puhutaan asiallisemmin. Eikö niin?

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskovaisia ym. vammaisia tosiaan välillä pilkataan. Onhan se sopimatonta kun vain sääliä ansaitsisivat

      • Anonyymi

        Ja sinä rinnastat uskovaiset vammaisiin?
        Säälittävää. Ei ole mikään vamma se, että saa olla armosta osallinen. Päinvastoin!

        Jos olet jalkapuoli, kädetön tai sokea, niin uskomassa olet täydellinen ja Jeesukselle kaikin tavoin kelpaava, etkä näin ollen vammainen. Täällä ajassa on kyllä kaikenmaailman kiusoja ja hidasteita. Saatetaan joutua käyttää pyörätuoleja, kainalosauvoja, opaskoiria, avustajia, silmälaseja, tekohampaita ja proteeseja, mutta ne eivät estä uskomista.
        Ja ne, joilla ei ole mitään vammaa, eivät myöskään ole täydellisiä kaikilta osin. Tämä koskee ihan kaikkia ihmisiä maailmassa. Ei vain Jumalan lapsia. Jeesukselle kelpaa aivan kaikenlaiset ihmiset. Kannattaa uskoa. Kerran pääsemme taivaaseen ja siellä saamme iloiten tanssia ja laulaa ikuista kiitosvirttä Karitsalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä rinnastat uskovaiset vammaisiin?
        Säälittävää. Ei ole mikään vamma se, että saa olla armosta osallinen. Päinvastoin!

        Jos olet jalkapuoli, kädetön tai sokea, niin uskomassa olet täydellinen ja Jeesukselle kaikin tavoin kelpaava, etkä näin ollen vammainen. Täällä ajassa on kyllä kaikenmaailman kiusoja ja hidasteita. Saatetaan joutua käyttää pyörätuoleja, kainalosauvoja, opaskoiria, avustajia, silmälaseja, tekohampaita ja proteeseja, mutta ne eivät estä uskomista.
        Ja ne, joilla ei ole mitään vammaa, eivät myöskään ole täydellisiä kaikilta osin. Tämä koskee ihan kaikkia ihmisiä maailmassa. Ei vain Jumalan lapsia. Jeesukselle kelpaa aivan kaikenlaiset ihmiset. Kannattaa uskoa. Kerran pääsemme taivaaseen ja siellä saamme iloiten tanssia ja laulaa ikuista kiitosvirttä Karitsalle!

        Olet ilmeisesti vl kun lopussa olet menossa taivaaseen. Tuonelaan menet niin kuin muutkin. Mistä tuo taivasväite on lähtöisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti vl kun lopussa olet menossa taivaaseen. Tuonelaan menet niin kuin muutkin. Mistä tuo taivasväite on lähtöisin.

        Raamattu sen todistaa, että uskovaiset pääsevät taivaaseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sen todistaa, että uskovaiset pääsevät taivaaseen!

        Annatko Raamatusta kohdan jossa VL jäsen menee taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annatko Raamatusta kohdan jossa VL jäsen menee taivaaseen.

        No annatko vai eikö siellä sellaista kohtaa olekaan. Revi nyt irti joku jae ja väitä että tällä lesta pääsee suoraan taivaaseen.


    • Anonyymi

      Kyllä se sopii. Minä voin sitten asiallisesti ja ilman nimittelyä kysyä muutaman kysymyksen. Tuossa aloituksessa mainitaan Me Jumalan lapset. Mikä teidät saa olemaan Jumalan lapsia ja nimittämään itseänne oikeaksi joukoksi? Onko missään muualla Jumalan lapsia kuin VL liikkeen jäsenissä?

      Toiseksi kysyn olenko minä teidän mielestänne eriseura? Sen mainitset aloituksessa. Mikä siis on mielestäsi eriseura ja mistä seurasta poiketen muut ovat eriseuraa?

      Tämä on asiallisesti esitetty kysymys aloittajalle. Ole hyvä ja esitä perustellut vastaukset kysymyksiini. Jatketaan sitten keskustelua. Tarkastelemme sitten tarkemlin perustellen Jumalan sanalla. Sopiiko?
      w.

      • Anonyymi

        Vain armosta osalliset ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat saaneet synnit anteeksi Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta. Nykyään ihmiset vain nimittävät tätä joukkoa vanhoillislestadiolaisiksi, mutta me olemme ennenkaikkea Jumalan lapsia, uskovaisia ihmisiä.
        Ne, jotka eivät ole tästä armosta osallisia, eivät ole Jumalan lapsia. Raja on selkeä!

        Vain uskovaiset pääsevät taivaaseen ja näinhän sitä Raamatussakin sanotaan. Jos et ole saanut Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta saarnattua evankeliumia ja uskonut sitä kohdallesi, et ole uskomassa. Olet vain tuudittautunut väärään rauhaan. Uskotkin kenties väärällä tavalla ja liikut kenties väärässä porukassa. Jumalan lapset ovat yksimielisiä opissa. Ei ole montaa erilaista tunnustuksellista seurakuntaa. On vain yksi pyhien joukko, jotka kokoontuvat yhdessä!

        Ja tämä pieni uskovaisten joukko on kerran pääsevä taivaaseen. Siellä saamme iloita ja tanssia ja laulaa kiitosvirttä Karitsalle. Vielä on armon aikaa jäljellä, joten kaikki jotka ovat lähellä Jumalan valtakuntaa, niin tervetuloa seuroihimme. Saarnaamme kaikille katuville syntejä anteeksi! Emme ole ajamassa teitä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain armosta osalliset ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat saaneet synnit anteeksi Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta. Nykyään ihmiset vain nimittävät tätä joukkoa vanhoillislestadiolaisiksi, mutta me olemme ennenkaikkea Jumalan lapsia, uskovaisia ihmisiä.
        Ne, jotka eivät ole tästä armosta osallisia, eivät ole Jumalan lapsia. Raja on selkeä!

        Vain uskovaiset pääsevät taivaaseen ja näinhän sitä Raamatussakin sanotaan. Jos et ole saanut Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta saarnattua evankeliumia ja uskonut sitä kohdallesi, et ole uskomassa. Olet vain tuudittautunut väärään rauhaan. Uskotkin kenties väärällä tavalla ja liikut kenties väärässä porukassa. Jumalan lapset ovat yksimielisiä opissa. Ei ole montaa erilaista tunnustuksellista seurakuntaa. On vain yksi pyhien joukko, jotka kokoontuvat yhdessä!

        Ja tämä pieni uskovaisten joukko on kerran pääsevä taivaaseen. Siellä saamme iloita ja tanssia ja laulaa kiitosvirttä Karitsalle. Vielä on armon aikaa jäljellä, joten kaikki jotka ovat lähellä Jumalan valtakuntaa, niin tervetuloa seuroihimme. Saarnaamme kaikille katuville syntejä anteeksi! Emme ole ajamassa teitä pois.

        Miten voit olla noin omahyväinen, että vain 100 000 ihmistä pääsee taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain armosta osalliset ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat saaneet synnit anteeksi Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta. Nykyään ihmiset vain nimittävät tätä joukkoa vanhoillislestadiolaisiksi, mutta me olemme ennenkaikkea Jumalan lapsia, uskovaisia ihmisiä.
        Ne, jotka eivät ole tästä armosta osallisia, eivät ole Jumalan lapsia. Raja on selkeä!

        Vain uskovaiset pääsevät taivaaseen ja näinhän sitä Raamatussakin sanotaan. Jos et ole saanut Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta saarnattua evankeliumia ja uskonut sitä kohdallesi, et ole uskomassa. Olet vain tuudittautunut väärään rauhaan. Uskotkin kenties väärällä tavalla ja liikut kenties väärässä porukassa. Jumalan lapset ovat yksimielisiä opissa. Ei ole montaa erilaista tunnustuksellista seurakuntaa. On vain yksi pyhien joukko, jotka kokoontuvat yhdessä!

        Ja tämä pieni uskovaisten joukko on kerran pääsevä taivaaseen. Siellä saamme iloita ja tanssia ja laulaa kiitosvirttä Karitsalle. Vielä on armon aikaa jäljellä, joten kaikki jotka ovat lähellä Jumalan valtakuntaa, niin tervetuloa seuroihimme. Saarnaamme kaikille katuville syntejä anteeksi! Emme ole ajamassa teitä pois.

        Kertoisitko paikan, missä yksikää ihminen antaa synnit toiselle anteeksi.
        Alä ota Ananiasta mukaan.
        Ei edes opetuslapset sitä tehneet, he kunnioittivat Vapahajaansa, kaikki valtiasta Jeesusta niin paljon, te menett Hänen ylitseen.
        Laita se paikka näkyviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain armosta osalliset ovat Jumalan lapsia. Ne, jotka ovat saaneet synnit anteeksi Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta. Nykyään ihmiset vain nimittävät tätä joukkoa vanhoillislestadiolaisiksi, mutta me olemme ennenkaikkea Jumalan lapsia, uskovaisia ihmisiä.
        Ne, jotka eivät ole tästä armosta osallisia, eivät ole Jumalan lapsia. Raja on selkeä!

        Vain uskovaiset pääsevät taivaaseen ja näinhän sitä Raamatussakin sanotaan. Jos et ole saanut Jeesuksen valtuuttamin sanoin toiselta uskovaiselta saarnattua evankeliumia ja uskonut sitä kohdallesi, et ole uskomassa. Olet vain tuudittautunut väärään rauhaan. Uskotkin kenties väärällä tavalla ja liikut kenties väärässä porukassa. Jumalan lapset ovat yksimielisiä opissa. Ei ole montaa erilaista tunnustuksellista seurakuntaa. On vain yksi pyhien joukko, jotka kokoontuvat yhdessä!

        Ja tämä pieni uskovaisten joukko on kerran pääsevä taivaaseen. Siellä saamme iloita ja tanssia ja laulaa kiitosvirttä Karitsalle. Vielä on armon aikaa jäljellä, joten kaikki jotka ovat lähellä Jumalan valtakuntaa, niin tervetuloa seuroihimme. Saarnaamme kaikille katuville syntejä anteeksi! Emme ole ajamassa teitä pois.

        Parantaako mainitsemasi valtuutettu vl uskova vaikkapa haimasyövän? Parantaako?

        Onko teidän seuroissa tuotu sairas saliin jonka tämä valtuutettu saarnamies teki terveeksi? Onko?
        Tai onko teidän seuroissa saarnamies tallannut käärmeitä ja skorpioneja eikä ne ole satuttaneet häntä. Ei ole.

        Eiköhän ole parasta lopettaa luulottelu ja Jumalan pilkkaaminen. Yhdelläkään teidän puhujalla tai papilla ei ole valtaa Jeesukselta mihinkään.

        On vain massa joka on aivopesty lapsesta asti valheisiin. Jumala näkee tekonne ja jumalattomat tuhotaan. He ovat muuntaneet totuuden valheeksi ja se on Pyhän hengen pilkkaamista.


    • Anonyymi

      Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
      Aloittajalla taitaa tulla aika lähelle tuo vellu-sana, siis mitä vellu tarkoittaa???

    • Anonyymi

      Mä olen ihan liikkeen sisäpuolellakin kokenut pilkkaamista ja mollaamista ja samoin mun isä on tätä kokenut.
      Ja siis ihan semmoisilta ihmisiltä jotka pitää itseään ihan pyhinä uskovaisina,Miten voi samassa uskossa oleva ruveta pilkkaan ja mollaan samassa uskossa olleita?

      • Anonyymi

        "Mä olen ihan liikkeen sisäpuolellakin kokenut pilkkaamista ja mollaamista ja samoin mun isä on tätä kokenut.
        Ja siis ihan semmoisilta ihmisiltä jotka pitää itseään ihan pyhinä uskovaisina,Miten voi samassa uskossa oleva ruveta pilkkaan ja mollaan samassa uskossa olleita?"

        Tämä on hirvittävintä pilkkaa mitä ihminen voi kokea. Siis yhteisön sisältäpäin koettu uskon kyseenalaistaminen / pilkka ja arvostelu. Minulla on kokemusta useammasta sairaasta ja kateellisesta hoitopirusta, jotka tiesivät tai olivat tietävinään minusta loppujen lopuksi enemmän kuin minä itse. Esiintyivät muka uskon ystävinä/saattomiehinä, jotta saivat jotakin tietoa ja kaikki vain siksi, että saivat juoruta muille omine lisineen. Oottako kuulleet. Joo minä tiedän. Joo, joo... Edestäpäin kieleviä, mutta seläntakana piruja. Näillä henkilöillä ei ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mä olen ihan liikkeen sisäpuolellakin kokenut pilkkaamista ja mollaamista ja samoin mun isä on tätä kokenut.
        Ja siis ihan semmoisilta ihmisiltä jotka pitää itseään ihan pyhinä uskovaisina,Miten voi samassa uskossa oleva ruveta pilkkaan ja mollaan samassa uskossa olleita?"

        Tämä on hirvittävintä pilkkaa mitä ihminen voi kokea. Siis yhteisön sisältäpäin koettu uskon kyseenalaistaminen / pilkka ja arvostelu. Minulla on kokemusta useammasta sairaasta ja kateellisesta hoitopirusta, jotka tiesivät tai olivat tietävinään minusta loppujen lopuksi enemmän kuin minä itse. Esiintyivät muka uskon ystävinä/saattomiehinä, jotta saivat jotakin tietoa ja kaikki vain siksi, että saivat juoruta muille omine lisineen. Oottako kuulleet. Joo minä tiedän. Joo, joo... Edestäpäin kieleviä, mutta seläntakana piruja. Näillä henkilöillä ei ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa.

        Tästä tulee mieleen muistini mukaan 2016 suviseurojen puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksen alustus: "Lähimmäinen ja puheemme" Alustuksessa toisen seläntakana pahanpuhujia verrattiin loassa kelluviin sikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mä olen ihan liikkeen sisäpuolellakin kokenut pilkkaamista ja mollaamista ja samoin mun isä on tätä kokenut.
        Ja siis ihan semmoisilta ihmisiltä jotka pitää itseään ihan pyhinä uskovaisina,Miten voi samassa uskossa oleva ruveta pilkkaan ja mollaan samassa uskossa olleita?"

        Tämä on hirvittävintä pilkkaa mitä ihminen voi kokea. Siis yhteisön sisältäpäin koettu uskon kyseenalaistaminen / pilkka ja arvostelu. Minulla on kokemusta useammasta sairaasta ja kateellisesta hoitopirusta, jotka tiesivät tai olivat tietävinään minusta loppujen lopuksi enemmän kuin minä itse. Esiintyivät muka uskon ystävinä/saattomiehinä, jotta saivat jotakin tietoa ja kaikki vain siksi, että saivat juoruta muille omine lisineen. Oottako kuulleet. Joo minä tiedän. Joo, joo... Edestäpäin kieleviä, mutta seläntakana piruja. Näillä henkilöillä ei ole mitään tekemistä uskovaisuuden kanssa.

        Se on vaan monesti niin karua että uhreja ei uskota ollenkaan.


      • Anonyymi

        Me uskovaisetkin olemme viallisia ja synteihin taipuvaisia. Minäkin olen saanut välillä jopa julmaakin kiusaamista toiselta uskovaiselta ja minua on kiusattu nuorena seuroissa. Minua ei kelpuutettu leikkeihin ja peleihin. Osa jopa lessutteli vaikka itekin kävivät seuroissa!
        Jälkeenpäin olen vasta tajunnut, ettei kaikki jotka seuroissa käy, ole uskovaisia. Ja nekin, jotka ovat uskovaisia, saattavat vahingossa kiusata, mutta oikea uskovainen yleensä haluaa sopia riidat evankeliumilla ja totisesti olemme käyttäneetkin tätä armolahjaa. Myyjäisissä ja talkoissa monesti saattaa tulla turmelusta, mutta aina kaikesta on selvitty evankeliumin voimin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tulee mieleen muistini mukaan 2016 suviseurojen puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksen alustus: "Lähimmäinen ja puheemme" Alustuksessa toisen seläntakana pahanpuhujia verrattiin loassa kelluviin sikoihin.

        Tunnen monia umpikieroja itseään uskovaisena pitäviä juoruakkoja ja -äijiä, jotka tulee kiertää kaukaa. Joka paikkaan ei kenenkään tule nokkaansa tukkia. On todella ihmetystä herättävää, että ihmisille ei ole jo kotona opetettu minkäänlaisia käyttäytymissääntöjä.

        On taas ihailtavaa tuntea henkilöitä, joiden seurassa ei tarvitse hävetä.


    • Anonyymi

      Mitä pahaa vellu nimessä on, mieluummin minä olen vellu, kuin lesta.

      • Anonyymi

        No ei mitään.
        Ei Raamattu muutenkaan ole pelastuneille luvannut niin helppoa elämää,Mutta ei elämän tarvis olla maanpäällistä helvettiäkään kun ehkä joillakin voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mitään.
        Ei Raamattu muutenkaan ole pelastuneille luvannut niin helppoa elämää,Mutta ei elämän tarvis olla maanpäällistä helvettiäkään kun ehkä joillakin voi olla.

        Raamatussa ei muistaakseni mainita lars leeviä saati lutherinlieroakaan.

        Kai se julma epäonnistui taas, tuo ainainen tunari, kun ei osannut yksiselitteisiä ohjeita raamattuun innoittaa? Vai olisiko todennäköisempää, että on kyse ihmisen kirjoittamasta satukirjasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei muistaakseni mainita lars leeviä saati lutherinlieroakaan.

        Kai se julma epäonnistui taas, tuo ainainen tunari, kun ei osannut yksiselitteisiä ohjeita raamattuun innoittaa? Vai olisiko todennäköisempää, että on kyse ihmisen kirjoittamasta satukirjasta?

        Pitää pistää vielä tuohon allekirjoitus omalla nikilläni.


      • Anonyymi

        Se on miten kukakin asiat kokee. Minun mielestä lesta-nimessä ei ole mitään pahaa, koska saatan käyttää sitä itsekin. Sen sijaan vellu on ruma nimi. Se on verrattavissa matu-sanaan, joka myöskin on ruma nimitys kyseisistsä henkilöistä. Tai manne tms.
        Minä en todellakaan halua olla mikään vellu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on miten kukakin asiat kokee. Minun mielestä lesta-nimessä ei ole mitään pahaa, koska saatan käyttää sitä itsekin. Sen sijaan vellu on ruma nimi. Se on verrattavissa matu-sanaan, joka myöskin on ruma nimitys kyseisistsä henkilöistä. Tai manne tms.
        Minä en todellakaan halua olla mikään vellu!

        Kun jätät harhalahkosi -et ole enää vellu. Yksinkertaista.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kun jätät harhalahkosi -et ole enää vellu. Yksinkertaista.

        Minä taas en sinun jalanjäljille lähde. Sinussa asuu lukuisia demoneita! Sinun sanaasi en siksi kuuntele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en sinun jalanjäljille lähde. Sinussa asuu lukuisia demoneita! Sinun sanaasi en siksi kuuntele!

        Todista väitteesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas en sinun jalanjäljille lähde. Sinussa asuu lukuisia demoneita! Sinun sanaasi en siksi kuuntele!

        Sano yhdenkin demonin nimi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sano yhdenkin demonin nimi.

        Tuossa yllä.


    • Ef. 4:
      29. Älköön suustanne lähtekö mitään sopimatonta puhetta vaan ainoastaan sellaista, mikä on hyvää, tarpeellista ja rakentavaa, mieluista niille, jotka kuulevat.
      Ef. 5:3-4; Kol. 3:16; Kol. 4:6
      30. Älkää tehkö murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on annettu teille sinetiksi lunastuksen päivää varten.
      Jes. 63:10; 2. Kor. 1:22; Ef. 1:13-14
      31. Kaikki katkeruus, kiukku, viha, huuto ja herjaaminen, kaikenlainen pahuus olkoon pois teistä.
      32. Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja hyväsydämisiä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa antanut teille anteeksi.
      Matt. 6:14; Mark. 11:25; Kol. 3:12-13; 1. Piet. 3:8

      • Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        Joh. 15:10; 1. Joh. 2:5
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27


    • Anonyymi

      Voisin. Mutta uskovaisten fanaattiset valheet saavat sappeni kiehumaan, ei pysty.

    • Anonyymi

      Vanhoillislestadiolainen on niin pitkä ja vähän hölmö termi, että jonkinlainen lyhennys on paikallaan. Lesta tosiaan viittaa muihinkin lestadiolaisuuden haaroihin, ja vellusta et tykkää. Miten olisi valesta tai valellu? Valellut olisivat vähän kuin voidellut.

    • Anonyymi

      L (L positiivinen)

      • Anonyymi

        L positiivinen on vähän paska nimitys. Se ei tunnu edes pahalta vellun rinnalla. L positiivinen sitä paitsi tarkoittaa lestan tavoin ihan kaikkia lestadiolaisia, mutta myös muita joukkoja, joiden nimi alkaa L:llä. Siksi se on tosi ontuva ja surkia nimitys. Kuka niin huonon nimen on keksinytkään?


    • Anonyymi

      Minä annan tuollaisten nimitysten mennä ohitse paljoa noteeraamatta. Aina meitä on pilkattu. Sivistynyt ihminen ei nimittele.

      • Anonyymi

        vellut, suvakit, rajakit, metokit, matut ja sutut ynnä muut eivät kuulu sivistyneen ihmisen sanavalikoimaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vellut, suvakit, rajakit, metokit, matut ja sutut ynnä muut eivät kuulu sivistyneen ihmisen sanavalikoimaan!

        Entä eriseura?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vellut, suvakit, rajakit, metokit, matut ja sutut ynnä muut eivät kuulu sivistyneen ihmisen sanavalikoimaan!

        Lestat eivät olekaan sivistyneitä ihmisiä vaan harhaoppisia eksyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä eriseura?

        Mitä eriseurasta. Se on pois poikenneiden ryhmä. Miksi asioista ei voi puhua niiden oikeilla nimillä. Jos jotku ovat lähteneet Jumalan valtakunnasta ja perustaneet oman joukon, he ovat eriseura! Ja eriseurat eivät peri taivaan kotia, niin Raamattukin todistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eriseurasta. Se on pois poikenneiden ryhmä. Miksi asioista ei voi puhua niiden oikeilla nimillä. Jos jotku ovat lähteneet Jumalan valtakunnasta ja perustaneet oman joukon, he ovat eriseura! Ja eriseurat eivät peri taivaan kotia, niin Raamattukin todistaa!

        Heitä jo hyvä ihminen höpöttämästä. Jumalan valtakunta ei ole edes tullut niin miten se voi olla lestojen lahko. Mistä ihmeestä te tempaatte tuollaisia naurettavia juttuja joita ei usko muut kuin aivopestyt lestat.


    • Anonyymi

      ...tuossa yllä joku kirjoittaa kuinka saatta atulla turmelusta myyjäisissä ja mikä se toinen san a olikaan...mutta siis mitä tämä tarkoittaa että saattaa tulla turmelusta... !?

      • Turmele on ns Kaanaan kieltä. Vellujen omaa kieltä ja tarkoittaa vihaista ja katkeraa mieltä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Turmele on ns Kaanaan kieltä. Vellujen omaa kieltä ja tarkoittaa vihaista ja katkeraa mieltä.

        Puhut palturiinia. Turmele ei tarkoita vihaista tai katkeraa, vaan vahingoittamista. Kirjan, esineen tms. voi turmella. Sen sijaan turmelus tarkoittaa samaa, kuin viha ja katkeruus, joka ihmisen sisältä nousee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut palturiinia. Turmele ei tarkoita vihaista tai katkeraa, vaan vahingoittamista. Kirjan, esineen tms. voi turmella. Sen sijaan turmelus tarkoittaa samaa, kuin viha ja katkeruus, joka ihmisen sisältä nousee.

        Minä kirjoitinkin turmelus mutta nämä juuttaan kirjoitusohjelmat muuttivat sen väärään muotoon ja kiireissäni en huomannut tarkistaa sitä.

        Älä epäilekään etten velluvalheita tietäisi.


    • Kiitoksia sitä samaa aloittajalle!

      Tosiasiassa sinua kismittää se että kaikki teidän väittämänne voidaan osoittaa Raamatun totuuden valossa valheeksi. Mutta sitä sinä et tietenkään voi sanoa.

      Kun sanon vellu, en nimittele. Mielestäni se on hellittelynimi. Aivan samoin kuin esim puhutaan vähän hassahtaneesta enosta, ymmärtäen ja rakastaen.

      • Anonyymi

        Kesitas, nää oot turmeluksen tiellä oleva pahan palvelija. Nää et elä uskossa, vaan olet eksyttäjä. Uskosi ei rakennu lainkaan Raamatun päälle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kesitas, nää oot turmeluksen tiellä oleva pahan palvelija. Nää et elä uskossa, vaan olet eksyttäjä. Uskosi ei rakennu lainkaan Raamatun päälle!

        Milloin te uskotte etten ole Kesitas Juusi?

        Te vellut käytätte vilppiä niin paljon joka paikassa ettette millään usko että joku voi olla rehellinen. Niin minä kuin kesitaskin.


    • Anonyymi

      Miten olisi kristitty, sitä nimeä ainakin minä käytän itsestäni.

      • Anonyymi

        Kristitty on yleisnimitys itseään uskovana pitävästä ihmisestä. Sitä nimitystä käyttävät yli 10 000 eri uskonnon ja lahkon jäsenet maailmassa. Suurimmat ehkä helluntaiherätys, mormoonit, adventistit, vapaakirkko ym. Ja tietenkin kaikki kirkkouskovat ja lestadiolaiset monessa eri haarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty on yleisnimitys itseään uskovana pitävästä ihmisestä. Sitä nimitystä käyttävät yli 10 000 eri uskonnon ja lahkon jäsenet maailmassa. Suurimmat ehkä helluntaiherätys, mormoonit, adventistit, vapaakirkko ym. Ja tietenkin kaikki kirkkouskovat ja lestadiolaiset monessa eri haarassa.

        mormonit eivät ole kristityitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mormonit eivät ole kristityitä!

        Kutsuvat itseään kristityiksi kuten vellutkin. Itse he nimensä ovat ottaneet.


    • Anonyymi

      Itselläni tulee aloituksesta mieleen, että vaikka vl-joukko olisikin oikea joukko (pilkkaamisen perusteella, vaikka tosin tällä perusteella aika montakin joukkoa on sitten), niin onkohan aloittajalla oikea sydämen tila, kun ei ole Kristuksen mieltä kantaa pilkkaa niinkuin Hän. Kristus vaikeni, kun Häntä pilkattiin, eikä tullut vaatimaan itselleen helpotusta.

      "Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli" (Fil. 2:5)

      Jeesus käski meitä myös iloitsemaan siitä, että saamme pilkkaa (Matt. 5). Apostolitkin riemuitsivat, kun heidät pideltiin pahoin Kristuksen nimen tähden (Apt. 5:41).

      "Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut. Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, ei hänkään suutansa avannut. " (Jes. 53:7)

      • Anonyymi

        Lisään vielä edelliseen. Olen ex-vl, katolilainen nykyään ja satuin käymään huvikseni pitkästä aikaa seuroissa pari viikkoa sitten Helsingin ryllä (ja olin positiivisesti yllättynyt, koska harvoin kuulee niin hyviä saarnoja ryllä), niin puhuja siellä sanoi, että ellei ole anteeksiantava asenne ja mieli sydämessä, ei ole Kristus sydämen asukkaana. Tätä halusin kysyä aloittajalta: onko sinulla Kristus sydämessä asukkaana, kun ei ole anteeksiantavaa mieltä niitä kohtaan, jotka pilkkaavat, vaan tulet tänne vaatimaan muilta hyvää käytöstä ja kohtelua. Näin ei tehneet Jeesus ja apostolit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä edelliseen. Olen ex-vl, katolilainen nykyään ja satuin käymään huvikseni pitkästä aikaa seuroissa pari viikkoa sitten Helsingin ryllä (ja olin positiivisesti yllättynyt, koska harvoin kuulee niin hyviä saarnoja ryllä), niin puhuja siellä sanoi, että ellei ole anteeksiantava asenne ja mieli sydämessä, ei ole Kristus sydämen asukkaana. Tätä halusin kysyä aloittajalta: onko sinulla Kristus sydämessä asukkaana, kun ei ole anteeksiantavaa mieltä niitä kohtaan, jotka pilkkaavat, vaan tulet tänne vaatimaan muilta hyvää käytöstä ja kohtelua. Näin ei tehneet Jeesus ja apostolit.

        Vielä lisäys ja tarkennus: en ole itse yksi niistä, jotka täällä pilkkaavat vl-kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäys ja tarkennus: en ole itse yksi niistä, jotka täällä pilkkaavat vl-kristittyjä.

        Perinteinen vl on niin hyvä uskova ettei muut ihmiset ole mitään. Siitä puuttuu rakkaus lähimmäisiin kun he eivät ole samaa uskoa. Se on koettu omakohtaisesti.


    • Anonyymi

      Pilkaa ja ivaa saanut oon mäkin velluilta ,vaik itekin kuulun heihin.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Parasta olisi, jos asiasta voisi keskustella pilkkaajan kanssa. Joka tapauksessa kannattaa pitää mielessä se, jota edellä sanottiin: ellei ole anteeksiantava asenne ja mieli sydämessä, ei ole Kristus sydämen asukkaana. Silloin ainakin oma usko säilyy, pilkkaajan uskosta en tiedä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe