Olen maalaamassa lakattuja puuportaita ja minulle on suositeltu erilaisia kalustemaaleja. Kysymykseni kuuluu: Onko sellaista kalustemaalia joka kestää koirankynsien iskut? Onko ylipäätään realistista ajatella että olisi mitään sellaista maalia? Pontti puulattiamaali vaikuttaa melko kestävältä, mutta nopean kuivumisen takia on todella V:mäinen käyttää että sitä pitää laittaa hävyttömän paljon ennenkuin jälki hyvää. Ei siis siliä koska kuivuu niin jumaleissönin nopeaan! Toinen nro.2 Kyssäri on että kun syviä naarmuja ja koloja on joka askeleella, niin onko muuta hyväksihavaittua kuin kittaaminen? Mietin jotain tasotetta, mutta tuntuu väärältä vetää puun päälle...
Mitä maalia suosittelisit puuportaiden askelmiin koiratalouteen?
5
1418
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla kun on lattioista yli jäänyttä vinyylilankkua, päällystin sillä puuportaat, sisällä tosin. Messinkilista reunoihin. Koiraa ei ole, mutta tuo kestää kulutusta paljon paremmin kuin puu. Ulkonakin sitä voi veden puolesta käyttää. Pakkasenkestosta en tiedä.
- Anonyymi
Ei ole koiraa, mutta tämä ratkaisu varmaan toimii.
Liimasin huopamattoa askelman pintaan ja laitoin listat reunaan. Tuli pitävä rappusen pinta.
40 mm askelma, 42 mm peitelista ja 2 mm huopamatto istuivat kivasti yhteen :) - Anonyymi
Onkohan se melkein niin että jos siihen kestävän maalin löytääkin niin on sitten myös kova, ja voi tassut/ kynnet lipsua. Nuo jo tulleet ehdotuksethan kuulostaa toimivilta jos se maalaus ei ole ainoa vaihtoehto.
- Anonyymi
...Lisäyksenä vielä yksi vaihtoehto. Yhdet tutut löysi (rautakaupasta?) sellaisia tammesta tehtyjä portaanpintoja. Niissä oli ohuehko pintalevy ja paksumpi lista etureunassa. Sahaus oikeaan muotoon ja liimalla paikalleen. Tais olla lakka pinnassa.
- Anonyymi
Alkydit ja vesiohenteiset voi unohtaa kättelyssä ja paras vaihtoehto löytyy 2-komponenttimaaleista. Uretaanipohjainen sellainen. Kallista. Ei herkkua käsin levitettävää. Ei terveellistä hengittää.
https://tikkurila.fi/teollisuus/tuotteet/temadur-90
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798