Tässä ei ole kyse riimeistä

Palstalla on kirjallisuus-aloituksia pimeinkin pilvein.
Haluaisin jokaisen kirjoittavan tähän 4-6 lausetta oman kirjansa aloituksesta.
-
Tyyliin:
Isäni kädet olivat usein rasvassa.
Äitini kädet mullassa.
Minun vatsani oli naarmuilla.
Meillä oli nyt oma, yhteinen koti.
Äidin maha oli taas pullistunut.

H.

50

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lilleri lalleri laudalla makasi
      lilleri lalleri laudalta putosi

      • Anonyymi

        Minä luin juuri "Hullun hevosmiehen muistelmat".
        Siinä on yli 700 sivua ja jokainen sivu on samanlainen:
        -Kopoti, kopoti, kopoti, kopoti, kopoti, kopoti. kopoti, kopoti!


    • Miksi juuri sinun tyylilläsi?
      Minun omaelämäkertani alkaa näin:

      "Siinä ne ovat melkein kätteni ulottuvilla, mehevät ja kypsät karpalonmarjat ikään kuin vielä ilta-auringon valossa minua pilkaten. Toinen jalkani on uponnut jo polvea myöten, Ja mitä enemmän ponnistan toisella jalalla, jonka saappaanvarsi on hörpännyt vettä ja mutaa sekin, niin sen syvemmälle tunnen vajoavani.
      Tämäkö on viimeisin aistimukseni tässä maailmassa; punaiset karpalonmarjat, suopursun tuoksu, josta normaalitilanteessa olisin jopa nauttinut, kohmettuneet jalkani ja sisääni hiipivä alistuminen elämästäni erkamiseen.
      Jaksamatta enää yrittää auttaa itseäni, aivoni alkavat pikakelauksella käymään läpi koko 72 vuotista elettyä elämääni ..."

      • Anonyymi

        Hienoa kuvausta tellukka! Sinulla on kirjailijan lahjoja, toisin kuin ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuvausta tellukka! Sinulla on kirjailijan lahjoja, toisin kuin ....

        Tellukka on kirjallisesti taitava, hän on jo kuuskymppisissä arvioinut "riimittelyn" tason älyttömän huonoksi. Eikä se taso ole yhtään noussut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka on kirjallisesti taitava, hän on jo kuuskymppisissä arvioinut "riimittelyn" tason älyttömän huonoksi. Eikä se taso ole yhtään noussut.

        Tellukka ruppee ajankuluksi rustaamaan kirjaa korona-ajan kokemuksista Ruotsissa.
        Sinulla on nuo selvästi taipumuksia .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuvausta tellukka! Sinulla on kirjailijan lahjoja, toisin kuin ....

        Hieno aloitus Tellukka ! Tuskin kukaan on täällä epäilytkään kirjallisia lahjojasi, mutta nyt tuli lisänä tuo kerronnallinen taito.
        Siitä vain kirjaa rustaamaanTellukka !


      • kun kylmä, tahmea lieju hiljalleen imee minua syvemmälle ja syvemmälle mieleeni tulee kaikki ne vuodet kun olin ollut tahallisesti ilkeä ja kateellinen palomalle ja kadun sitä ja pyydän hiljaa mielessäni anteeksi häneltä, vaikka hän ei olekaan kuulemassa minua: Syytönhän hän, minulle tuntematon ihminen, on siihen, että en saanut sitä kirjaa kirjoitettua, josta olin haaveillut koko elämäni


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kun kylmä, tahmea lieju hiljalleen imee minua syvemmälle ja syvemmälle mieleeni tulee kaikki ne vuodet kun olin ollut tahallisesti ilkeä ja kateellinen palomalle ja kadun sitä ja pyydän hiljaa mielessäni anteeksi häneltä, vaikka hän ei olekaan kuulemassa minua: Syytönhän hän, minulle tuntematon ihminen, on siihen, että en saanut sitä kirjaa kirjoitettua, josta olin haaveillut koko elämäni

        Et olisi selvemmin voinut paljastaa kateuttasi tellukkaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kun kylmä, tahmea lieju hiljalleen imee minua syvemmälle ja syvemmälle mieleeni tulee kaikki ne vuodet kun olin ollut tahallisesti ilkeä ja kateellinen palomalle ja kadun sitä ja pyydän hiljaa mielessäni anteeksi häneltä, vaikka hän ei olekaan kuulemassa minua: Syytönhän hän, minulle tuntematon ihminen, on siihen, että en saanut sitä kirjaa kirjoitettua, josta olin haaveillut koko elämäni

        Jaahas ja riidanhaastaja iski jälleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et olisi selvemmin voinut paljastaa kateuttasi tellukkaa kohtaan.

        Minä vain yritin auttaa Tellukkaa pääsemään yli masennuksestaan. Aliarvioit hänen huumorintajuaan :)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä vain yritin auttaa Tellukkaa pääsemään yli masennuksestaan. Aliarvioit hänen huumorintajuaan :)

        Itse oletkin palstan suurin vitsi. Se on just sinun kuppi sumppia.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä vain yritin auttaa Tellukkaa pääsemään yli masennuksestaan. Aliarvioit hänen huumorintajuaan :)

        Kun tellukka laukoo vastaavaa huumoria sinusta, se onkin mielestäsi vainoa, stalkkausta ja vihapuhetta.


      • Paloma01 kirjoitti:

        kun kylmä, tahmea lieju hiljalleen imee minua syvemmälle ja syvemmälle mieleeni tulee kaikki ne vuodet kun olin ollut tahallisesti ilkeä ja kateellinen palomalle ja kadun sitä ja pyydän hiljaa mielessäni anteeksi häneltä, vaikka hän ei olekaan kuulemassa minua: Syytönhän hän, minulle tuntematon ihminen, on siihen, että en saanut sitä kirjaa kirjoitettua, josta olin haaveillut koko elämäni

        Maailman napa yrittää tunkea minunkin elämäkertaani.
        Et sinä toki niin tärkeä hahmo elämässäni ole ollut, että sinusta edes vaivautuisin mainitsemaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Maailman napa yrittää tunkea minunkin elämäkertaani.
        Et sinä toki niin tärkeä hahmo elämässäni ole ollut, että sinusta edes vaivautuisin mainitsemaan.

        Olin siis taas väärässä...kun oletin sinun ymmärtävän leikkiä.
        No joo, sinä jos jättäisit seuraamiseni täällä niin minä voisin yrittää pysyä pois sinun elämänkerrastasi.
        Olet maininnut nimeni jo riittävän monta kertaa, joko suoraan tai vihjailuina lähes päivittäin monen, monen vuoden aikana. Kyllä niistä taakkaa kertyy.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olin siis taas väärässä...kun oletin sinun ymmärtävän leikkiä.
        No joo, sinä jos jättäisit seuraamiseni täällä niin minä voisin yrittää pysyä pois sinun elämänkerrastasi.
        Olet maininnut nimeni jo riittävän monta kertaa, joko suoraan tai vihjailuina lähes päivittäin monen, monen vuoden aikana. Kyllä niistä taakkaa kertyy.

        Onko se muka "leikkiä", kun väittää jonkun olevan masentunut?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Olin siis taas väärässä...kun oletin sinun ymmärtävän leikkiä.
        No joo, sinä jos jättäisit seuraamiseni täällä niin minä voisin yrittää pysyä pois sinun elämänkerrastasi.
        Olet maininnut nimeni jo riittävän monta kertaa, joko suoraan tai vihjailuina lähes päivittäin monen, monen vuoden aikana. Kyllä niistä taakkaa kertyy.

        Koskapa sinä muutakaan olisit ollut kuin väärässä.
        Mutta kanna urhoollisesti se "taakkasi" mikä sinulle on annettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tellukka laukoo vastaavaa huumoria sinusta, se onkin mielestäsi vainoa, stalkkausta ja vihapuhetta.

        Niinhän se on, että monestikin itseään humoristeiksi mainostavat ovat hyvin huonoja ymmärtämään toisten huumoria. Se ei silleen ole heidän kuppinsa pontikkaa, vaan murot alkavat maistumaan suolaisilta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se on, että monestikin itseään humoristeiksi mainostavat ovat hyvin huonoja ymmärtämään toisten huumoria. Se ei silleen ole heidän kuppinsa pontikkaa, vaan murot alkavat maistumaan suolaisilta.

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka ruppee ajankuluksi rustaamaan kirjaa korona-ajan kokemuksista Ruotsissa.
        Sinulla on nuo selvästi taipumuksia .

        Valitettavasti minulla ei korona-ajasta täällä ole päässyt tulemaan oikein mitään kokemuksia tässä yksin nököttäessäni ja välillä tilastoja tarkkaillessani. Tai kokemushan se lie tämäkin, mutta ei siitä kovin paksua teosta tulisi.
        Kaikki "kokemukseni" koron-ajasta on vain toisilta kuultua.

        Jos oikeista korona-ajan kokemuksista haluaa kirjoittaa, niin aineistoa siihen löytyisi parhaiten niiltä, jotka taistelevat pitää koronapotilaita hengissä. He eivät varmaan hevin unohda kokemuksiaan.


      • korppis kirjoitti:

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.

        Kuka riitelee? Missä?
        En minä ole huomannut.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.

        Paraskin puhuja riidoista, olet sinä, joka aina haastat riitaa ja epäsopua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.

        Kysy tuo Palomalta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.

        Paraskin puhuja!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        kun kylmä, tahmea lieju hiljalleen imee minua syvemmälle ja syvemmälle mieleeni tulee kaikki ne vuodet kun olin ollut tahallisesti ilkeä ja kateellinen palomalle ja kadun sitä ja pyydän hiljaa mielessäni anteeksi häneltä, vaikka hän ei olekaan kuulemassa minua: Syytönhän hän, minulle tuntematon ihminen, on siihen, että en saanut sitä kirjaa kirjoitettua, josta olin haaveillut koko elämäni

        "Kun lämmin, ylikypsä Boullabaise hitaasti vetää minua punssiterassin laudoituksen väliin, ajattelen katkerana näitä kuluneita vuosia, kun olen onnistumatta yrittänyt nostaa itseäni palstojen parhaimmistoon ja siinä sivussa säälimättä mainostanut romaanintekeleitä.
        Eliitin edustajana olen täysin murtunut maalaismoukkien ymmärryksen puutteeseen, kun puhutaan korkeammasta kulttuurista ja edustamastani parempien piirien jokapäiväisestä elämästä.

        Kateellisena seuraan rahvaan kommentteja, jotka hylkivät itserakkauttani ja loputonta itseni esille nostamista.
        Valuessani keiton mukana punssiterassin alle, luon vielä viimeisen, kaipaavan silmäyksen ylöspäin:
        Vihdoinkin näen selvästi, miten mitätön olento olenkaan yhteiskunnan rattaissa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olin siis taas väärässä...kun oletin sinun ymmärtävän leikkiä.
        No joo, sinä jos jättäisit seuraamiseni täällä niin minä voisin yrittää pysyä pois sinun elämänkerrastasi.
        Olet maininnut nimeni jo riittävän monta kertaa, joko suoraan tai vihjailuina lähes päivittäin monen, monen vuoden aikana. Kyllä niistä taakkaa kertyy.

        Yksi ongelmasi on se, että itselläsi ei ole ollenkaan huumorintajua,
        nääs huumori vaatii älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun lämmin, ylikypsä Boullabaise hitaasti vetää minua punssiterassin laudoituksen väliin, ajattelen katkerana näitä kuluneita vuosia, kun olen onnistumatta yrittänyt nostaa itseäni palstojen parhaimmistoon ja siinä sivussa säälimättä mainostanut romaanintekeleitä.
        Eliitin edustajana olen täysin murtunut maalaismoukkien ymmärryksen puutteeseen, kun puhutaan korkeammasta kulttuurista ja edustamastani parempien piirien jokapäiväisestä elämästä.

        Kateellisena seuraan rahvaan kommentteja, jotka hylkivät itserakkauttani ja loputonta itseni esille nostamista.
        Valuessani keiton mukana punssiterassin alle, luon vielä viimeisen, kaipaavan silmäyksen ylöspäin:
        Vihdoinkin näen selvästi, miten mitätön olento olenkaan yhteiskunnan rattaissa.

        10 pistettä osuvasta kalkkaro-parodiasta. Viimeinen lause taitaa olla liian toivorikas ?
        Että koskaan tulisi näkemään itseään selvästi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miksi aina riitaa, please lopettakaa.

        Itsehän tulette tänne varta vasten riitaa aiheuttamaan tarkoituksella.


    • Anonyymi

      Saahan sitä haluta....

      Synnyin pienenä.
      Kasvoin isommaksi.
      Kasvoin vielä vähän.
      Kuolen koska olen elänyt.

    • Ei onnistu minulta, hunksi, oman kirjan aloitus.
      Jouduin joskus kirjoittamaan lyhyen version elämäni merkittävimmistä käänteistä. Tylsempää tarinaa en ole lukenut enkä rasita sillä muita..))
      Analyyttinen mieli on parhaimmillaan muualla...

    • Anonyymi

      Sumeaa ja hämärää.
      Kuulen ääniä, äitini tutun äänen.
      Olen alaston, palelen, auttakaa.
      Mitä, pitääkö minun hengittää, ihan itsekö.
      Elämäni on alkanut, olen syntynyt.

      • Anonyymi

        Äidin ääni oli jo tuttu vaikka olit juuri syntynyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin ääni oli jo tuttu vaikka olit juuri syntynyt ?

        Kyllä vauva tunnistaa ääniä, jopa vatsassa ollessaan kuultua musiikkia.
        Äidin ääni kai se tutuin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vauva tunnistaa ääniä, jopa vatsassa ollessaan kuultua musiikkia.
        Äidin ääni kai se tutuin on.

        Aika alkeellinen ja lapselliinen kirjan alku vai mikä sen on tarkoitus olla ?


    • Nostin sukset nojaamaan portaan kaiteeseen.
      Sauvat pujotin suksien siteisiin.
      Otin märät vanttuut pois käsistäni, paleli.
      Astuin pirttiin aistin pullan tuoksun, uunin lämmön.
      Vanttuut lensi pankolle, pöydällä lasi maitoa ja lämmin pulla.

      • Anonyymi

        Pönkitän asuinkaverini nojaamaan rappukaidetta vasten.
        Sauvat pönkään kainaloihin, että ei pääse kaatumaan.
        Riisun rukkaset ja karvalakin, hiostaa.
        Kompuroin pirttiin, haistan tunkkaisen tuoksun ja hikeni lämmön.
        Rukkaset pudotin lattialle, nurkassa oli iso kasa laminaatteja ja käheästi pulputtava kiljutonkka.


      • Anonyymi

        Pyhä Yksinkertaisuus. Viisi riviä liikaa.


      • Anonyymi

        Alakoululaisen aine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pönkitän asuinkaverini nojaamaan rappukaidetta vasten.
        Sauvat pönkään kainaloihin, että ei pääse kaatumaan.
        Riisun rukkaset ja karvalakin, hiostaa.
        Kompuroin pirttiin, haistan tunkkaisen tuoksun ja hikeni lämmön.
        Rukkaset pudotin lattialle, nurkassa oli iso kasa laminaatteja ja käheästi pulputtava kiljutonkka.

        Pönkitän itseäni rappukaidetta vasten, koska olen sammumispisteessä.


    • Anonyymi

      Isä tietää kyllä.

    • Anonyymi
    • Pitäisiköhän minun olla onnesta soikeana?
      Näin monta kirjallista kommenttia kun olen saanut.
      Milloinka viimeksi lienee saanut, en muista.
      Mutta olen alkanut epäröimään.
      Niin harvoin nimmariani mainitaan. :)
      On alkanut tuntua että liian moni aloittaa kirjansa oudosti.
      Poissa minusta.
      -
      Taidanpa siruttaa vara-kännykkäni Itsenäisyys-päivänä.
      Tai ehkä, Talvi-päivän seisauksena.
      Nuo tapahtumathan ovat minulle niin läheisiä.
      Tavallaan, olisi hauska kuulla sanallinen arvostelu riimeistäni.
      Kirjallisestikin kun jotkut niille irvistelevät.

      H.

      • En ole syvällisesti perehtynyt riimeihisi. Joskus luen, enimmäkeen ohittelen. Joskus taas pistän jotain sekaan.

        Omanlaisesi olet kuten kaikki muutkin kirjoittajat.


      • Anonyymi

        Iiiiikkkk ihanata, lirkkukänny avautuu jälleen 😍😍😍😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iiiiikkkk ihanata, lirkkukänny avautuu jälleen 😍😍😍😍

        Kyllä!
        Arvostetut ja ylhäiset Papittaret ylittävät luikerrella Faarao Imphotentin suosioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä!
        Arvostetut ja ylhäiset Papittaret ylittävät luikerrella Faarao Imphotentin suosioon!

        Paappa etsii uutta suhdetta, onko entisen aika ohi, vaihtelu virkistää vanhaakin miestä.


      • Sano huru suoraan vain, että odotat merkkipäiväonnitteluja..))
        Olethan sinä aina ""Isänmaan asialla" ja myös omallasi, aina....


      • Anonyymi

        Älä erehdy, ei ole sinusta kysymys, narsistit vain menivät lankaan
        kun provosoit heitä esiintymään "kirjailijoina".


    • "Pimeyden keskellä, jossain kaukana, häämötti hieman valoa. Häilyin epävakaana, syttyvänä ja sammuvana, välillä osana valoa ja sitten taas osana pimeyttä ajan tunnelissa, jossa ei ollut kipua eikä tietoisuutta mitä tai mikä olin. "Äidin huulet ovat aivan siniset", kuulin kuiskauksen. Sydämeni sykähti taas ja veri jatkoi kiertokulkuaan. Valo laajeni ja muuttui lampuksi katossa."

      • Anonyymi

        Älä ota enää niin ei ole pelkoa sammumisesta (kaveris kohta jo sammuu - - -)
        Vai majakkako kuvittelet olevasi ?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe