Katso-tunnistautuminen loppuu

Anonyymi

Veroilmoituksen teko veroyhtymän puolesta edellyttää tietysti valtuuksia ja Katso-aikana annetut eivät enää päde, joten uudet pitää hakea Suomi.fi:n kautta. Näitä tarvitaan veroilmoituksenkin teossa, koska vain poikkeustapauksissa sen voi tehdä paperilla.

Enpä kyllä juuri järkyttävämpää byrokratiaa ja vaikeaksi tehtyä menettelyä nykyjärjestelmien aikana pysty keksimään. Aivan varmasti menettelyn kehittäminen on ollut insinöörivetoinen juristeilla kuorrutettu kehitysprojekti.
Loppukäyttäjien edustus näkemyksineen eli ne, jotka joutuvat tuon prosessin läpikäymään saadakseen veroilmoituksensa tehtyä, on takuulla jätetty pois projektista turhina kustannuksia lisäävänä tekijöinä. En voi kuvitellakaan muuten pystytty moiseen.

Huh huh...

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tuo ole jo perustuslain vastaista yhden kansan osan simputusta? Keskusta- MTK
      älähtäkää ny edes.

    • Anonyymi

      Nyt tierän, mitä pläkki perjantai tarkoottaa, kun luin nuita ohojeeta.

    • Anonyymi

      Joo ei tuo hyvältä näytä. Itse olen yrittänyt sisäistää noita ohjeita mutta edelleen suurin osa menee yli hilseen. Sama juttu oli aikanaan KATSO-tunnisteen kanssa, piti hikoilla ja raapia päätä monta kertaan ennen kuin onnistui. Suomi.fi-valtuuden kanssa voi olla että joutuu etsimään tilitoimiston tai vastaavaan apua tuon teossa. MHY:stäkään ei hirveesti apua tullut.

      Minkähän takia toimiva KATSO-tunniste pitää poistaa ja tehdä asiat näin hankalaksi??????

      • Anonyymi

        Sain tietoa tilitoimistolta, että tämä kevät mennäänkin vanhalla systeemillä. Ilmeisesti tuo suomi.fi - digiloikka- mahalasku aiheutti sen, että paperilla tehtyjä ilmotuksia tulvi ovista ja ikkunoista aiheuttaen valtavan työmäärän virkailijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain tietoa tilitoimistolta, että tämä kevät mennäänkin vanhalla systeemillä. Ilmeisesti tuo suomi.fi - digiloikka- mahalasku aiheutti sen, että paperilla tehtyjä ilmotuksia tulvi ovista ja ikkunoista aiheuttaen valtavan työmäärän virkailijoille.

        Olen tämän keskustelun avaaja.
        Kun vihdoin ja viimein sain hankittua trvittavat valtuudet Suomi.fi:in, niin käyttö on sitten ollut helppoa ja yksinkertaista.
        En kyllä yhtään ihmettele niitä valtavia haasteita ymmärtää ohjeistusta ja osata toimia niiden perusteella oikein ja saada valtuudet.

        Itsekin muutama vuosi sitten eläköityneenä it-järjestelmien kehittäjänä ja it-projektien ja hankkeiden vetäjänä ja johtajana luulin olevani edes jossain määrin rutinoitunut järjestelmien ja niiden ohjeistusten osaajana ja ymmärtäjänä, olin aluksi täysin ’ulalla’ miten tuon kanssa piti toimia. Vähitellen sisuuntuneena siitä, että jos tämä kerran on tarkoitettu nk tavallisille ihmisille, niin kyllähän minunkin tästä on pakko selvitä, tuntien sähläämisen jälkeen alkoi selvitä. Kävi jo vähän ’itsetunnonkin päälle’.
        Minulla oli useamman osapuolen metsäyhtymä, jonka hoitoa varten hain valtuuksia.


    • Anonyymi

      Tästä helvetin Kepun digiloikasta ei pääse eroon kuin kuolemalla. Onnea kaikille sen äänestäjille. Toivottavasati pääsette taivaaseen uskossanne. Minä en.

    • Anonyymi

      Kattoon juuri metsäwebinaarin aiheesta ja tulee se mhyyn sivullekin jnk.päivän päästä. yritän täs kesän aikana omaksua tuota sanastua, jos sitte syksyllä ryhtyisin toimeen. Mutta on ne aika liukkaan käsitelokiikan kehittäny, kattellahan.
      Pikkuruussoftan kans oli vaikeuksia, kun olis pitäny olla jok tiimster- tili, eihä mulla, mutta löytyy sitte linkki että :katto anonyymisti.

    • Anonyymi

      Heti aluksi täytyy todeta, että Suomessa kaiken takana on konkulsit ja maanparhaat asiantuntija rahastamassa kymmeniä miljoonia, ei niin pientä asia olekaan.
      Siksi Suomessa kaikki ovat päin prsettä.
      Toisekseen vasemmistolaiset tosiaan pölöhöt todellakin vihreä siintymä ja petokset valtion laitoksissa. Kehitellään peite järjestelmiä, maksajina sitten ovat rehelliset tuottavaa työtä tekevät.
      Luulisi tietoyhteiskunnassa kaiken olevan helppoa ja yksinkertaista, mutta ei juuri noiden vasemmistolaisten pölöhöjen takia. Naisia viiraa päästä ja jätkittä virka nostaa kusta päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe