Vaikka naiset pitää pitkiähousuja.
Sanokaas miksi mies ei pidä hametta
Anonyymi
22174
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 22
Vanhimmat
perukkeet jäätyy
Kyllähän jotkut pitävät. On miehiä, jotka tykkäävät joskus laittautua naisten vetimiin, muihinkin kuin hameeseen. - Nm. Meitä riittää moneksi
Sukupuoliroolit ovat vaihtumassa. Miehille jää lasten- ja kodinhoito yms.
Naiset käyvät hoitamassa "tärkeät" asiat.
Tosin tämän edistyminen on nyt vielä huonossa jamassa. Hallituksessakin on jostain kummasta syystä vielä 7 miestä, mutta vain 12-13 naista.
Uutta roolittamista tehdään väkisin ja voimalla. Mm. onkohan yhtään poliisisarjaa, jossa ei olisi nainen päällikkönä ja mies kenttäsotilaana, nainen joskus mukana valvomassa miestä.
Yliopistotasolla jo opetetaan, että mieskin voi synnyttää.
Tällä hetkellä vielä hame todnäk aiheuttaisi syytöksiä kulttuurin omimisesta. Olisihan se taas yksi syytös lisää meille miehille.
Kosto elää naisissa.......
Näin joskus -80 luvun loppupuolella Tampereen rautatieasemalla miehen nilkkapituisessa hameessa. Oli sen näköinen karpaasi, ettei varmaan moni mennyt naureskelemaan. Ainakin 190 pitkä harteikas kaukoidästä kotoisin olevan näköinen tumma yrmyn näköinen adonis. Palmikoitu musta tukka puoliselkään.
Hänen maskuliinisuuttaan hame (tai mikä kyseisen "kansallispuvun" oikea nimitys mahtaisi ollakaan) ei lainkaan vähentänyt.
Joskus -90 luvulla oli lehtijuttu, jonka otsake oli. Pekka ompelee hameensa itse.
Onko skottien kilt hame?
Skotti - miesten kansallispuku on punanen hame !
Miestä Hävettää. Naiset tekevät mitä tykkäävät.
alottajalle vastaus :
siksi
kun hame on niiiiiiiiiiin naisellinen muoti,
miehen pitää olla m i e s myös pukeutumisen suhteen !
TULIKO SELVÄKSI ?
Mikseivät naiset pidä enemmän hameita.
Kaikilla kapenevat pitkikset.
Tylsää, persoonatonta pukeutumista.
Beng
Miehenä sanonkin naisten nykypukeutumista housuihin tympäseväksi.
Hame on epäkäytännöllinen. Minulla oli jo aikanaan kansakoulussa hiihtohousut, mutta naapurin lapset hiihtivät hame päällä, kun heillä oli varaa vain yhteen asuun. Reisissä oli pitkä väli paljasta, kun sukkanauhat venyttivät villasukkia pysymään ylhäällä. Hameet toki olivat vähän pidempiä. Housuihin on siis siirrytty käytänöllisestä ja mukavuussyistä.
70-luvulla, ehkä vielä 80-luvullakin oli työpaikkoja, joissa naiset eivät saaneet käyttää pitkiksiä. Miesten ohjeita tietenkin, kuinkas muuten. Mies käyttää hametta vain poikkeustilanteissa. Tuli mieleeni että olen viimeksi käyttänyt hametta hautajaisissa puolisen vuotta sitten.
10-20 vuotta etiäpäin, niin kaikki nuoremmat ja "edistyksellisimmät miehet pitävät hametta.
Ei tarvi, kun Amerikassa joku idoli, pistää hameen päällensä, niin johan súomalaisista "edistyksellisimmät" laittaa hameen päälleen.
Nyt on tämä muoti, että vetävät hupparin päälleen, ettei näy kun nenänpää.
Pitäisi oikein tutkia, mistä aikoinaan pussihousumuoti Suomeen tuli. Ei Amerikkalaisissa elokuvissa pussihousua näkynyt.
Kyllä miehetkin hametta pitää.
Mutta ihan ilmastollisista syistä suomessa hyvin harvoin. Muutaman kerran nähnyt kilttejä, tai miesten hameita, enenpi juhla-asuina. Normielossa hame ois epäkäytännöllinen ja kylmä.
Tämä epäkäytännöllisyys kai enenpi perinnettä menneiltä ajoilta, mutta monesti "miesten työt" on helpompia tehdä housuissa, ei esimerkiksi tukkimetässä ole häävi kahlata lumessa hame päällä. Ja siinäpä se tuli se kylmyyskin samalla esiin.
Ihan fysiologisestihan hame sopii miehille paljon paremmin, kuin naisille, joille housut istuvat paljon helpommalla, mutta käytännön syistä asia on vähän nurinpäin.
Koska ilmastokin lämpenee ja hyvin monet työt on muuttuneet fyysisestä enenpi konttorihommiksi, aika todennäköistä on, että suomessakin miehet alkavat jossain vaiheessa enenpi käyttämään hameita. Ehkä pitää tulla jokin muoti-ilmiö, joka innoittaa siihen, mutta mikään ihme se ei ole.
Muistelen, kakarana kun asuin uskisvyöhykkeellä, oli karmee polemiikki naisten housuista ja etenkin James-farmareita kylän akat paheksuivat kovin. Noh, eipä tuo nykyisin ole mitenkään erityinen ihme nähdä naisella farkut. Huvittavaakin sinällään, että mieskarjapaimenille ratsastukseen suunnitellut työhousut on hyväksyttyä muotia suomen neitostenkin piireissä, nykyaikanakin.
Suomessakin on kyllä kauppoja, joissa myydään miesten hameita, kilttejäkin. Ainakin jonkin verran net tekee kauppaansa, koska net kuuluvat tuotevalikoimaan.
No, tunnetuin käyttäjä taisi olla Sean Connery ja viime vuosikymmeniltä kai Axl Rose:
https://www.youtube.com/watch?v=du1qwd-4V7I
=DW=
Miksi just Jameksia paheksuttiin?
Tosiaan mikä syynä
Ei oikein ollut muita merkkejä.
Tais Jamekset olla eka suomalainen farkkumerkki, niitä sai kai melkein osulasta. Kalliimat ulkomaiset merkit harvassa ja kalliita. Lisäks tieten James Deanin nimi hauskasti kytkeytyi kapinallisimagon takia asiaan.
Ajat muuttuneet, ainakin osittain. Toki löytyy jengiä, jotka nyt paheksuu melkein mitä tahansa, mutta en mä nyt usko, että nykyaikana hame miehellä nyt niin erityisemmin aiheuttais meteliä, kuin joissain ääriuskisporukoissa. Mitähän muuten arabiukkeleilla lie lakanoittensa alla, pohdittavaa rasisteille....
=DW=
Mietin tässä, jos naapurustoni miehet siirtyisivät hameisiin....
Olisi vinkeä näky, kun helmat hulmahdellen menisivät autoilleen.
Parkkipaikalla vertailisivat hamosiaa. Ai, kun hyvän näköinen! Mistä ostit?
Tai joku mieskuoro laulaisi hamosissa.
👀
Beng
Lähteeköhän hamejannusta ääntä vieläkin? Kuritti kurkkuaan niiin, että pahaa teki omassakin kurkunpäässä. - Nm. Liekö selvinnyt terveenä
James päällä joka säällä, kuului mainos.
Paheksunnan syy oli ilmeisesti vieraus. Samaa paheksuntaa saivat pojat, kun alkoivat kasvattaa "piitlestukkaa". Ei mennyt kauaa, kun tuli hippiaika ja Beatles tyypi alkoi näyttää varsin siistiltä. Itse kävin kaikki kaudet läpi ja nyt olen nahkatukka, joskaan en aatteiltani skinari.
En muista, milloin päälläni olisi ollut muuta kuin farkut, jos liikuntavermeitä ei lasketa. Eikä ole muuten ollut nahkakenkiäkään.
Muistan takavuosilta itseäni vajaa parikymmentä vuotta vanhemman työkaverin, joka oli sitä mieltä, ettei miehen pitäisi enää 40 ikävuoden jälkeen pukeutua farkkuihin.
Maailma muuttu, mutta emme me sen mukana. Nuorisoa villinneet rokkaritkin alkavat olla yli kuusikymppisiä staroja, ja yhä vaan rokki soi.
Eiköhän se ole asennekysymys ja vaatii pokkaa olla hameessa itsekkin vaan kotona
käytän joskus olen autoillut ja harvenpi nainen kai tykkäisi jos mies käyttäisi no
en tiedä sitä mites tykkäävätkö lesbot?
Jos miehille on hankalaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa. Pidellä toisella kädellä hameenhelmoja ylhäällä kun toisella kädellä pitävät kiinni siitä kalleimmastaan käydessään tarpeillaan.
Hame asettuu pöntön ympärille helposti ja siellä pissaputki roikkuu.
varmaan siksi, että pitkät kalsarit näkyisi hameen alta.