Maski - tukehtuu

Anonyymi

miten maskeissa hengitetään?

8

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on ollut myös sama ongelma.. Tilasin netistä maskin sisälle laitettavan silikonisen aihion. Auttaa hengittämään paremmin ja estää silmälasien huurtumisen.

      • Anonyymi

        Silmälasit huurussa on vaikea kulkea sisätiloissa, esim. kaupassa ja ainakin minun on pakko raottaa maskia vähän väliä, että poistoilma ei ohjautuisi ylös silmiin ja rasittaisi niitä. Ja yritäpä sitten ajaa autoa maski naamalla, kun et näe kunnolla silmälasit huurussa, ulkona sataa ja on pimeää...

        Eli ehkä pitää etsiä tuollaista silikonijutskaa.


    • Anonyymi

      Googleta "maski hengittäminen". Tuossa yksi hakutulos.

      https://www.apteekki.fi/terveydeksi/terveys/kahdeksan-kysymysta-maskeista.html

      Itselläni on lapsuudesta astmadiagnoosi, mutta en ole käyttänyt aikuisena astmalääkkeitä. Aloitin maskin käytön ensimmäisten joukossa omassa asuinkaupungissani. Etenkin alkuun iski helposti huono olo esim. kaupoissa, varsinkin kun olen muutenkin taipuvainen heikotukseen. Olen huomannut, että kannattaa hoitaa maskia vaativat asiat silloin, kun on virkeä ja hyvin syönyt. Kaikki muut oloa haittaavat asiat korostuvat maskin kanssa (väsymys, nälkä, heikotus...).

      Maskin käyttöön tottuu, sitä pitää harjoitella. Siksi maskit ajoissa käyttöön ottaneet ovat etulyöntiasemassa. Vasta viimeisessä pakossa maskit käyttöön ottaneet eivät ole ennättäneet sopeutua maskeihin. Jos olette huomanneet, niin hyvinkin iäkkäät ja huonokuntoisen oloiset ihmiset ovat sopeutuneet maskien käyttöön. Ei maskien käyttö edellytä huippukuntoa ja täydellistä terveyttä.

      Hengityksen liiasta tehostamisesta ei ole mitään hyötyä. Päinvastoin. Hyperventiloimalla hengenahdistus pahenee. Parasta on pysyä rauhallisena ja hengittää rauhallisesti. Kokeile maskin käyttöä ensin turvallisessa ja rauhallisessa tilanteessa esim. kotona.

      • Anonyymi

        Hengityssuojaa ei ole pakko käyttää jos on jokin sairaus joka haittaa maskin käyttöä. Esimerkiksi paha astma voi olla tällainen sairaus.

        Maskin käytössä ei ole yleensä mitään ongelmia. Kyllähän se vähän haittaa hengittämistä, mutta kyllä sen käytöön tottuu.


    • Anonyymi

      Myydäänhän niitä visiirejäkin mutta tuskin suojaavat senkään vertaa kuin maskit.
      Suojaa vain ihan suorilta lentäviltä pärskeiltä. Ei haittaa hengitystä.

    • Anonyymi

      hapen huono saanti vaikuttaa sydämeen...

      maski hikoiluttaa kamalasti, hiki alkaa valua otsaa pitkin

      maski nostaa lämpöä

      pitää kokeilla toisenlaista tyyppiä

      kyllä muuten maskissa voi oleilla rauhallisena, mutta toisinaan on MAHDOTONTA....juuri ne mahdottomuus jaksot ovat.......

    • Anonyymi

      Miten maskissa hengitetään?
      Itse terveydenhuollon ihmisenä joudun käyttämään paljonkin maskia, välillä useamman tunninkin kerrallaan.
      Yksikään työkavereistani ei ole tukehtunut eikä saanut aivovauriota tms.
      Miten sitten maskissa hengitetään? Vedetään ilmaa keuhkoihin kuten ilman maskiakin, ja uloshengitys tapahtuu automaattisesti. Näin jatketaan.
      Helppoa kuin koneella veisuu!

      • Anonyymi

        kiitos kommentista ammattilainen


        huomio, että maski on synteettinen...
        - muovia mahaan
        - hikeä otsaan


        maskia ei olla käytetty 56 vuotta tai 201 vuotta
        jotta sanoisi miten se vaikuttaisi todellakin

        materiaalitkin vaihtuvat ajallisesti

        lyhyesti hengittää voi maskissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe