Masennuksen estolaite - uusi keksintö

Anonyymi

9:50-uutisissa oli keksintö Masennuksen estolaite Sooma. Päähän laitetaan turkoosinvehreä uimalakin näköinen hattu, jossa kaksi piuhaa. Kuului myös kaukosäädin.
Just nyt ei masenna, mutta jos ja kun joskus niin kiinnostaisi kokeilla. Uteliaisuutta, jos ei muuten. Laite on tarkoittu kotihoitoon.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Häh ? Kotisähköshokkeja vai ?
      Sähköshokkeja annetaan tänäkin päivänä lääkärin valvonnassa
      vaikeaan masennukseen.

      • Tason B suosituksen saivat myös: fibromyalgia, migreeni, post-operatiivinen kipu ja kiputunnottomuus, Parkinsonin tauti (motorinen ja kognitiivinen), liikehalvaus, epilepsia, skitsofrenia ja alkoholiriippuvuus.

        Pisti silmään tuo alkoholiriippuvuus.
        Olisiko aikoinaan auttanut lopettamiseen tuo sähköshokkihoito?
        En tahdo ihan uskoa.
        Kuulostaa jonkin sortin uskomushodolta.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Tason B suosituksen saivat myös: fibromyalgia, migreeni, post-operatiivinen kipu ja kiputunnottomuus, Parkinsonin tauti (motorinen ja kognitiivinen), liikehalvaus, epilepsia, skitsofrenia ja alkoholiriippuvuus.

        Pisti silmään tuo alkoholiriippuvuus.
        Olisiko aikoinaan auttanut lopettamiseen tuo sähköshokkihoito?
        En tahdo ihan uskoa.
        Kuulostaa jonkin sortin uskomushodolta.

        Silloin aikoinaan sinulle ei olisi auttanut kuin sähkötuoli. Olet ollut koukussa niin pahasti. Niinhän olet kirjoitellut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin aikoinaan sinulle ei olisi auttanut kuin sähkötuoli. Olet ollut koukussa niin pahasti. Niinhän olet kirjoitellut.

        Ano 16:12
        Paras kotikonsti oli avata kossupullojen korkit ja kaataa viinat viemäriin.
        Ja odottaa helvetin iskevän aivolokeroihin.
        Ja yrittää alkaa selvitä.
        Katsella tätä maailmaa väreissä.
        Ei siinä mitään kireitä uimalakkeja ja piuhoja tarvita.
        Ulos joka päivä, lääkärille hakemaan unipillereitä.
        Täytyy nukkua että saa vuosien papersotkut selvitettyä.
        Ehti vanhentuakin joitakin velkoja.
        Joka raitis päivä on voitto.
        Pysyä lujana eikä yhtään lipsumista.
        Tahdonvoimaa, lujaa tahtoa ja itseensä uskomista.
        Näin sitä parannutaan kuningas alkoholista.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos on hyväksytty käytähoito suositukseen, niin kyllä toimivuudesta pitää plla näyttöä. Alkuun itsellänikin hörhösuodatin vingahti punaiselle, mutta kerrankos sitä erehtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on hyväksytty käytähoito suositukseen, niin kyllä toimivuudesta pitää plla näyttöä. Alkuun itsellänikin hörhösuodatin vingahti punaiselle, mutta kerrankos sitä erehtyy.

        Mikä on hörhösuodatin?


    • Anonyymi

      Tasavirtasimulaatio ?! Siihenkö ihmiset nyt innostuvat, vaikka jotkut epäilevät
      kännynkin aiheuttava muutoksia aivoissa?

      • Anonyymi

        Jos laite on liian mieto, siihen voi yhdistää voimavirran. Johan pamahtaa korvien välissä piuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laite on liian mieto, siihen voi yhdistää voimavirran. Johan pamahtaa korvien välissä piuu.

        Henry Volta keksi Voltan parin ja teki aikanaan kokeita sähkövirralla. Tieteen historia väittää hänen työntäneen elektrodeja korviinsa ja kokeilleen, mitä pään läpi kulkeva virta aiheuttaa. Hän oli kuullut kuplivia ääniä, mutta kovien kipujen takia lopetti kokeilut arvellen niiden saattavan olla vaarallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henry Volta keksi Voltan parin ja teki aikanaan kokeita sähkövirralla. Tieteen historia väittää hänen työntäneen elektrodeja korviinsa ja kokeilleen, mitä pään läpi kulkeva virta aiheuttaa. Hän oli kuullut kuplivia ääniä, mutta kovien kipujen takia lopetti kokeilut arvellen niiden saattavan olla vaarallisia.

        Itsetestauksellahan on maailman myrkyt / lääkkeet / luontaislääkkeet löydetty ja valjastettu toimiviksi ammoisista ajoista alkaen. Koe ruumiit ovat olleet kertomassa ollaanko oikeilla jäljillä, kuten vaikkapa pallokalan syöminen: jonkun on aina kuoltava totuuden edestä.


    • Anonyymi

      Mikäpä siinä.

      Nämät polttimon sisäiset jutut on omanlaisiaan sairauksia. Aivot nyt tomiii kaikenlaisilla sähköimpulseilla, ihan kuin tietsikatkin, tottakai niihin tulee vikoja ja joskus niitä voi korjaillakin.

      Asioita kai kuitenkin tunnetaan aika vähän ja sähkön kans tolskattu ehkä sen keksimisestä alkaen, kaikenmaailman sähköshokkihoitoja. Ihan ok, jos kehitys kehittyy hiljakseen yleisestikin käytettäväksi.

      Mun käsityksen mukaan toi ei ole ihan huuhaatakaan, joku vaan koittaa tehdä pikkasen pisnestäkin kehittelemällä kaupallisia toteutuksia. Täytyyhän siinä olla kuitenkin tutkimusta ja testaamistakin takana, että yleensä saanut luvat kuntoon ja ainakin jossain määrin lekureitakin sitä käyttämään.

      Paljon paremmalta toi kuulostaa, kuin se hitonmoinen kemikaalilajitelma, joilla ihmisten polttimojuttuja koitetaan säädellä. Varmasti on tossakin kaikenlaista sivuoiretta, mutta mitä hittoa net napit sitten kaikkinensa sitten vaikuttaapi? Hö, puolet kansalaisista koko ajan jossain kemikaaleissaan, ei se nyt kovin hyvä ole sekään. Pikkasen sähköllä säätäminen nyt ei ainakaan hehnommalta idealta kuulosta.

      Tai sitten kyseessä on huuhaa, periaatteessa idea on kuitenkin oikein hyvä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Tuollaisen pipon pitäisi olla ladattava, siis akkukäyttöinen. Ei hoidokki voi aina olla pistokkeen vieressä. Entä sähköallergiset. Entä jos akusta loppuu fuili. Entä, jos tulee sähkökatkos. Entä, jos tulee jokjn sähköpiikki. Entä, jos liikkuu ukonilmalla. Entä, jos menee jonkin muuntajan ohi tai voimajohtojen alla.
        Jo vain. On ollut aurinkoisia päiviä lähiaikoina. Luulisi sen nostavan masennusherkkien mieltä.
        Harmaa, sateinen aamu saa aikaan, että mitäs nyt voi tehdä.
        Voi tarttua imuriin ja liikkua asunnossa. Liikunnasta saa endorfiinia ja itsetyytyväisyyttä itse askareesta, että se tuli tehtyä myös.
        Mä ennen kaikkea uskon metsän vaikutukseen. Nyt kun turismi ei täytä hiihtokeskuksia eikö Kela voisi koota kuntoutettavia ja antaa heille, joilla on mielen ongelmia, luonnonmukaisia piristysruiskeita.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisen pipon pitäisi olla ladattava, siis akkukäyttöinen. Ei hoidokki voi aina olla pistokkeen vieressä. Entä sähköallergiset. Entä jos akusta loppuu fuili. Entä, jos tulee sähkökatkos. Entä, jos tulee jokjn sähköpiikki. Entä, jos liikkuu ukonilmalla. Entä, jos menee jonkin muuntajan ohi tai voimajohtojen alla.
        Jo vain. On ollut aurinkoisia päiviä lähiaikoina. Luulisi sen nostavan masennusherkkien mieltä.
        Harmaa, sateinen aamu saa aikaan, että mitäs nyt voi tehdä.
        Voi tarttua imuriin ja liikkua asunnossa. Liikunnasta saa endorfiinia ja itsetyytyväisyyttä itse askareesta, että se tuli tehtyä myös.
        Mä ennen kaikkea uskon metsän vaikutukseen. Nyt kun turismi ei täytä hiihtokeskuksia eikö Kela voisi koota kuntoutettavia ja antaa heille, joilla on mielen ongelmia, luonnonmukaisia piristysruiskeita.
        Beng

        Niin.

        Entäpä kun käyt ottamassa rokotteen ja saat loppuiäksesi narkolepsian? Lääketiedekkin perustuu matematiikkaan, jos riskit pienemmät, kuin hyödyt, silloin käyttöä pitää harkita. Ei ole olemassa keskivertopotilasta, jokainen oma tapauksensa. Vaan, tarpeeksi tapauksia, voip laskea oletuskeskiverron ja sen mukaan sitten säädellään.

        Polemiikkia ollut räjähtelevistä lepakoista tuulivoiman kohdalla ja ties mitä kännykkäsäteilyä valiteltu. Niinhän se on, ei kaikkea voi laskea luulotaudiksekaan, kaikkea ei tiedetä, kaikista ihmisistä tai elukoista.

        Toi po. tuote kai enenpi ns. nollasarjan tuote, jos se peittää riittävän hyvin, sitä tottakai kehitetään. Sinällään jo se, että kehitetty kotikäyttöinen laite sairaaloitten kai aika suurienkin härpäkkeiden rinnalle on jo itsessään isoa edistystä. Melkein sama, kuin kehitettäis matkalaukun kokoinen hiukkaskiihdytin kotikäyttöön sairaalan sädehoitojen vaihtoehdoksi, tms.

        Masikseen tuskin auttaa kehotus. "Mene metsään, lappeta masis ja tule hyväntuulisena takaisin". Suunnalleen sama, kuin sanoo läskille, että "laihduta", tai juopolle "lopeta juominen". Jos noin maailma pelais, eip tarvis lekureita, eikä lääketiedettä mihinkään.

        Hö, maailmaan mahtuu kyllä paljon huuhaata, vaan ei toi myssy mun mielestä kuulosta foliopipoltakaan. Sitäpaitsi, jos foliopipo auttaa jotakuta, ilman tieteellisempää todistusta, apua se sekin on, olkoon vaikka plasepoa.

        Vaikka toi juttu floppaiskin, asiaa kuitenkin tutkitaan ja kehitetään. Toi kuitenkin jo käytössä, koronarokotete lähinnä tehtaiden mainospuheiden varassa.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.

        Entäpä kun käyt ottamassa rokotteen ja saat loppuiäksesi narkolepsian? Lääketiedekkin perustuu matematiikkaan, jos riskit pienemmät, kuin hyödyt, silloin käyttöä pitää harkita. Ei ole olemassa keskivertopotilasta, jokainen oma tapauksensa. Vaan, tarpeeksi tapauksia, voip laskea oletuskeskiverron ja sen mukaan sitten säädellään.

        Polemiikkia ollut räjähtelevistä lepakoista tuulivoiman kohdalla ja ties mitä kännykkäsäteilyä valiteltu. Niinhän se on, ei kaikkea voi laskea luulotaudiksekaan, kaikkea ei tiedetä, kaikista ihmisistä tai elukoista.

        Toi po. tuote kai enenpi ns. nollasarjan tuote, jos se peittää riittävän hyvin, sitä tottakai kehitetään. Sinällään jo se, että kehitetty kotikäyttöinen laite sairaaloitten kai aika suurienkin härpäkkeiden rinnalle on jo itsessään isoa edistystä. Melkein sama, kuin kehitettäis matkalaukun kokoinen hiukkaskiihdytin kotikäyttöön sairaalan sädehoitojen vaihtoehdoksi, tms.

        Masikseen tuskin auttaa kehotus. "Mene metsään, lappeta masis ja tule hyväntuulisena takaisin". Suunnalleen sama, kuin sanoo läskille, että "laihduta", tai juopolle "lopeta juominen". Jos noin maailma pelais, eip tarvis lekureita, eikä lääketiedettä mihinkään.

        Hö, maailmaan mahtuu kyllä paljon huuhaata, vaan ei toi myssy mun mielestä kuulosta foliopipoltakaan. Sitäpaitsi, jos foliopipo auttaa jotakuta, ilman tieteellisempää todistusta, apua se sekin on, olkoon vaikka plasepoa.

        Vaikka toi juttu floppaiskin, asiaa kuitenkin tutkitaan ja kehitetään. Toi kuitenkin jo käytössä, koronarokotete lähinnä tehtaiden mainospuheiden varassa.

        =DW=

        Mitens sen korvavalon kanssa kävi?

        Painu metsään voisi todella auttaa, jos ihmiset uskoisivat.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitens sen korvavalon kanssa kävi?

        Painu metsään voisi todella auttaa, jos ihmiset uskoisivat.

        Beng

        Korvavalo sammui koska korvamato on kestävä ajasta ikuisuuteen.

        "Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt,
        näät siellä sammalet myllätyt ja pipot käytetyt..."

        Itselläni ei ole märkiin metsiin mitään hinkua, eikä kesällä itikka metsiin. Mutta joidenkin metsien läpi kulkevia teitä pyöräilen joskus, etenkin kesällä. Täällä niitä on...
        Onhan se eri miellyttävämpää kuulla erilaisten lintujen ääniä eri puolilta metsiä kuin jonkun kerrostalon älämölöä ja liikenteen pauhua jne.

        Mikään puiden halaaja en ole, kyllä sitä varten pitää osua nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvavalo sammui koska korvamato on kestävä ajasta ikuisuuteen.

        "Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt,
        näät siellä sammalet myllätyt ja pipot käytetyt..."

        Itselläni ei ole märkiin metsiin mitään hinkua, eikä kesällä itikka metsiin. Mutta joidenkin metsien läpi kulkevia teitä pyöräilen joskus, etenkin kesällä. Täällä niitä on...
        Onhan se eri miellyttävämpää kuulla erilaisten lintujen ääniä eri puolilta metsiä kuin jonkun kerrostalon älämölöä ja liikenteen pauhua jne.

        Mikään puiden halaaja en ole, kyllä sitä varten pitää osua nainen.

        Halaisitko ihan mielosti siellä metsätiellä.
        Vai tökkisitkö kyynärpäillä tällaisina aikoina?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halaisitko ihan mielosti siellä metsätiellä.
        Vai tökkisitkö kyynärpäillä tällaisina aikoina?
        Beng

        Lisäys: ei sammaleisiin daa koskea kuin metsänomistajan luvalla.
        "Rahkasammal, aava rajaton..."
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: ei sammaleisiin daa koskea kuin metsänomistajan luvalla.
        "Rahkasammal, aava rajaton..."
        Beng

        eiku. suopursu kukkii rahkasammal aava RANNATON


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiku. suopursu kukkii rahkasammal aava RANNATON

        Kiitos. Kauheasti yritin hyräillä. Ei vaan tullut oikein.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halaisitko ihan mielosti siellä metsätiellä.
        Vai tökkisitkö kyynärpäillä tällaisina aikoina?
        Beng

        Kyllä minä halaisin sinua täydellä sylityksellä, mitään kyynär tökkelyksiä, eikä metsässä tarvitse maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: ei sammaleisiin daa koskea kuin metsänomistajan luvalla.
        "Rahkasammal, aava rajaton..."
        Beng

        Kyllä sammaleiden päälle saa picnic peiton levittää ja saa termarin asettaa ja dallaspullat ja korvapuustit ja kakut ja mukit.


    • Sähköshokkikoito on tehoavaa hoitoa masennukseen.
      Nykyisin se annetaan lyhytkestoisessa narkoosissa, jonka jälkeen tarkkaillaan puoli tuntia verenpainetta ja pulssia.
      Hoidettava herää melko pian.
      Näin tv:stä tuon laitteen esittelyn.
      Voi olla hyväkin.
      Lisää tietoa tarvitsee ennenkuin voi tehdä johtopäätöksiä.

      • Anonyymi

        Eikö tarkkailla aivoja?
        Voisiko auttaa mummeleihin ja papparaisiin, kun on vetämätön olo?
        Muuttuisi duracel-pupujussiseksi.
        Beng
        Ihan oikeasti en irvi masennusta sairastavia.
        Jotkin keksinnöt vain kuullostavat liian hyville.
        Siis laitteen suhteen olen skeptinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tarkkailla aivoja?
        Voisiko auttaa mummeleihin ja papparaisiin, kun on vetämätön olo?
        Muuttuisi duracel-pupujussiseksi.
        Beng
        Ihan oikeasti en irvi masennusta sairastavia.
        Jotkin keksinnöt vain kuullostavat liian hyville.
        Siis laitteen suhteen olen skeptinen.

        En tiedä tuosta laitteesta, mutta onhan defibrillaattoristakin ihan ´´jokamiehen´´ versio olemassa.
        Verensokerinmittauslaitteetkin kehittynyt hurjasti, tuosta vaan ihon päältä mitataan.
        Kehitys kehittyy.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tiedä tuosta laitteesta, mutta onhan defibrillaattoristakin ihan ´´jokamiehen´´ versio olemassa.
        Verensokerinmittauslaitteetkin kehittynyt hurjasti, tuosta vaan ihon päältä mitataan.
        Kehitys kehittyy.

        Katsoin juuri ohjelmaa lääkekeinottelusta.
        Kova peliä!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin juuri ohjelmaa lääkekeinottelusta.
        Kova peliä!
        Beng

        Paras terveyskeinottelu on itsepoimitut tai ostetut luonnon marjat. Esimerkiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      178
      1731
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      864
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      445
    Aihe