Oppia olemaan ihmiseksi!

Olla ihminen omilla mielipiteillään,loukaamatta toisten mielipiteitä
on psykologiaa ja sen olen unohtanut täysin.
Tänne kirjoituspalstalle on tullut heitä todella sivistyneitä kirjoittelijoita ja kiitos heille!
Harvoin käyn enää palstalla,mutta voin sanoa,että palsta on saanut uutta mielenkiintoista
eteenpäinyhdessä kirjoitteluhalukkuutta.
Kaikkea hyvää teidän Jouluvalmisteluillenne ama

28

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisenä ihmiselle ihmisten joukossa, yhtenä monista, silti yksilönä, ei täällä maan päällä yksin vaelleta. Vanhemmat ovat usein evästäneet lapsiaan : "olkaa ihmisiksi", joka velvoittaa kohtelemaan toisia ihmisolentoja hyvin, siten kaikilla on helpompaa.
      Mukavaa kun olet löytänyt palstalta inhimillisyyttä ja hyväntahtoisuutta. Enemmänkin täällä huomiota saa toisten puutteet ja erehdykset, oman näkökannan teilaavat kirjoitukset. Toki omien mielipiteiden puolustus on paikallaan, mutta joskus niistäkin löytyy päivittämistä ja tarkistamista. Sydämensivistys on arvokkainta, kirjasivistys ei sen puutetta korvaa. Elämä on parasta koulua kaikkine vastoinkäymisineen ja iloineen. Nämä ovat lukemattomia kertoja toistettuja asioita, mutta aina ajankohtaisia, varsinkin jos eivät jää hokemien tasolle.

      Luin tuota pitkää rasismiketjua ja poimin sieltä ihmisenä olemiseen oleellisena kuuluvan asian: meissä on lopulta paljon enemmän yhteistä kuin erottavaa ja siitä yhteisen vaalimisesta voi syntyä paljon hyvää.

      Toivottavasti piipahtelet jatkossakin palstalla ja kerröt kuulumisiasi, pitkä yhteinen palstahistoria on jo monen kanssa takana, jotain mielenkiintoista voi olla edessäkin. Joulua ei ole peruutettu, sanoi ministeri Saarikkokin tänä aamuna. Joulun aika menee varmaankin eri kaavan mukaan kuin totutusti, mutta ainakin minä koetan ottaa siitä juhlamieltä ja tunnelmaa irti ja sitä toisillekin luoda.

      Terveyttä ja hyvää adventin aikaa Sinulle!

      • Kiitos Ramoona!
        Olen hänen norjassa metsäkissa ni kanssa kotiutunut tänne kirkonkylään.
        Toi korona heittelee sinne ja tänne.
        Voi Ramoona sinulla on toi sana aina hallussa.
        Sinä luot uskoa tulevaisuuteen.
        Voi minulle tulee Sinusta melkein taataan lämmin myötäeläjälle kerronta.
        Täytyykin taas kuunnella taataa.
        Ei koskaan voi olla niin huonoa päivää,johon taataan rauhoittava kerronta ei uppoa.

        Me nykyajan ihmiset,jopa eläkeläiset käymme ylikierroksilla ja minkähän tähden?
        Kyllä sinne hautaan pääsee lepäämään vähemmälläkin vöyhätöksellä ajattelee ama


    • Anonyymi

      Kiva, että tulit näille palstoille "Rituliini" ja myös kerroit taas rehellisesti, että olet unohtanut nuo opit psykologiasta, joka ei muutaman kirjan lukemalla todellakaan avaudu kaikille.

      Sinulla on kuitenkin rohkeutta tunnustaa virheesi, joita "suolsit" tännekkin palstalle, että kuka oli hiekkalaatikossa ja korostit sitä omaa älykyytäsi, että ajattelet "omilla aivoillasi", joka kieltämättä herätti vastakaikua negatiivisiin kommentien tulvintaan.,,

      Siis "lunta tupaan", mutta onneksi jaksat ne lumet siirtää' valoisampaan tulevaisuuteen.

      • Anonyymi

        Hyi, kuinka katkera kommentti!


      • Voi kiitos sinulle Rakas ystävä!
        Me elämme ton koronan kanssa suljettua aikaa.
        Luojankiitos eihän se peijjooni tartu näin netin välityksellä.
        Haleja teille kaikille ja hyvää Jeesuksen syntymäjuhlaan valmistautumista!
        Joulu on meille yksinäisille vanhuksille pelkkää kidutusta,mutta muutama päivä
        Joulusta päivä alkaa pidetä!vai muistanuo väärin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, kuinka katkera kommentti!

        Älä välitä!
        Minä tiedän kuka hän on?
        Hän hakee lohtua omaan menetetyyn elämäänsä.
        Hän ei ole lapsiaan menettänyt,itsekunnioituksensa kyllä


    • Anonyymi

      Jos nykyiset kirjoittajat ovat "sivistyneitä", kuten aloittaja toteaa, niin sittenhän täällä ei juuri muita ole ollutkaan kuin sivistyneitä kirjoittajia.
      Kenestä tahansa on mukavaa, kun kuuluu joukkoon ja tuollaista todetaan - vielä noin arvovaltaiselta taholta. Kyllä se rintoja nostattaa.

      Vietetäänpä iloista Juho Kusti Paasikiven synttäripäivää.

      • Anonyymi

        Eikö se ollutkaan kiva kun rituliini kehui? Ei saa moittia, ei saa kehua, mitä saa sanoa ettei joku katso luokitteluksi? Kuulutaan ainakin sivistyskansaan ja sivistystä on montaa lajia.


      • No nosteleppa rintojasi aivan vapaasti!
        Hän nostele niitä,jolla tissejä vielä on nostettavaksi?
        Mikä helvetti teitä ihmisiä oikein vaivaa,että täytyy toi oma tyhmyys tuoda
        esille,luulemaan mielipidettään elämänviisaudeksi?


    • Anonyymi

      Oli mukavaa, kun joku "tuttu" nimmari, siis ei puska, ilmestyi palstalle, mutta kovin vaisuja ovat viestit. Eikö kukaan halua rituliinia lohduttaa, sillä onhan hänellä edelleen suuri suru.

      No, eipä minullakaan ole tarpeeksi lohdutuksen sanoja ja ilmeisesti rituliinikin on todennut sen Niskavuoren emännän sanonnan, että itsepä suruni kannan.

      Surunkin voi sisäistää vasta silloin, kun se omalle kohdalle kolahtaa ja toinen ei voi sitä samaa surua tuntea, kuten ei rakkauttakaan.

      • Minä en tunne halua kuulla itseäni punnittavan yläluokan turhakkeeksi, jonka olen saanut monesti kuulla suoraan päin kasvoja.
        Viimeksi pistäytyessään Noja-tuolissa sain korvilleni, joten opin jo aristamaan.

        Silti olin ensimmäinen jolle Rituliini kertoi menetyksensä, ja monesti kyllä lohdutin minkä kykenin . En usko hänen tarvitsevan vastauksiani, hänellä on palstan tuki hän ilmoitti, ja se on hyvä asia.
        Kaikkea hyvää vastaisuudessakin!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Minä en tunne halua kuulla itseäni punnittavan yläluokan turhakkeeksi, jonka olen saanut monesti kuulla suoraan päin kasvoja.
        Viimeksi pistäytyessään Noja-tuolissa sain korvilleni, joten opin jo aristamaan.

        Silti olin ensimmäinen jolle Rituliini kertoi menetyksensä, ja monesti kyllä lohdutin minkä kykenin . En usko hänen tarvitsevan vastauksiani, hänellä on palstan tuki hän ilmoitti, ja se on hyvä asia.
        Kaikkea hyvää vastaisuudessakin!

        Miten niin yläluokan? Onko yläluokkaista lypsää lehmiä ja luoda lantaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin yläluokan? Onko yläluokkaista lypsää lehmiä ja luoda lantaa?

        Sinä et nyt ymmärtänyt tuota "sinisirun" viestiä, koska et ole lukenut tarpeeksi usein juttuja. Muistan hyvin tuonkin jutun. Olet oikeassa noista jutuista.

        Nämä keskustelupalstat ovat kuin kirja, joka täytyy lukea alusta loppuun, eikä hyökkäillä kesken kirjan lukemista arvostelemaan toisia.


      • Todella Rakas ystävä!
        Minä olen kaksi rakasta poikaani haudannut.
        Seisoa oman rakkaan lapsen haudalla,ei se niin helppoa ole.
        En koskaan pääse siitä tuskasta,vaikka teille sitä kuinka vuodatan.
        Se on niin helppoa lyötyä lyödä.
        Onhan se vieläkin luettavissa:katupotkija ei muista mitään.
        Kun katselet poikasi ruhjeltua kehoa,kun katselet poikasi halkileikattua rintakehää,
        hänen elimiään,maksaa ,sydäntä ja muita elimiä poliisikuulustelupöytäkirjasta.
        Jos teillä jollakin on vielä mielipiteitä,pitäkää ne ominainen aivanoikeesti ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et nyt ymmärtänyt tuota "sinisirun" viestiä, koska et ole lukenut tarpeeksi usein juttuja. Muistan hyvin tuonkin jutun. Olet oikeassa noista jutuista.

        Nämä keskustelupalstat ovat kuin kirja, joka täytyy lukea alusta loppuun, eikä hyökkäillä kesken kirjan lukemista arvostelemaan toisia.

        Todella!
        Sinisirkkun elämä on todella uskomaton selviytymistarina.
        Olen minäkin Häntä tölväissyt,Anteeksi!

        Nyt ensimmäisenä Adventtina,toi ihmisten kylmyys ja kyynisyys saisi väistyä.
        Katselen juuri Jumalanpalvelusta telkkarista.
        Paljon ovat kirkonmenot, muuttuneet niistä lapsuudenajoista?
        Ei mikään ole kuin ennen?
        Ama jämähtänyt entisaikoihin?
        Siihen aikaan,kun Joulupaketissa oli Äitini lähettämiä hyasintinmukuloita
        ja me tollot täällä lahdella ei tietty,kuinka niitä olisi pitänyt käsitellä?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella!
        Sinisirkkun elämä on todella uskomaton selviytymistarina.
        Olen minäkin Häntä tölväissyt,Anteeksi!

        Nyt ensimmäisenä Adventtina,toi ihmisten kylmyys ja kyynisyys saisi väistyä.
        Katselen juuri Jumalanpalvelusta telkkarista.
        Paljon ovat kirkonmenot, muuttuneet niistä lapsuudenajoista?
        Ei mikään ole kuin ennen?
        Ama jämähtänyt entisaikoihin?
        Siihen aikaan,kun Joulupaketissa oli Äitini lähettämiä hyasintinmukuloita
        ja me tollot täällä lahdella ei tietty,kuinka niitä olisi pitänyt käsitellä?

        No hei Ama! En minä anteeksipyyntöjä odota, höh kun en ole ymmärtänyt, minkä ihmeen selviytystarinan olet minusta kehittänyt?
        Varmasti se perustuu väärinkäsityksiin,... eihän nuo maatalousajat, siinä sivussa kunnalliset aktiviteetitkaan , eikä edes mieheni sairastamisvaihe, ole ollut normaalista poikkeavia!

        Tehtävieni suhteen olen ihan arkisen realisti, pyrkinyt hoitamaan ottamani tehtävät ( vanhustyössä ) ihmisen ehdoilla, ja iloinnut voidessani vapaa-aikana omistautua luonnon ja elämänriemun purkamiseen maalauksissani 😊))

        Kiitos kuitenkin osallistumisesta.


    • Aloitus oli mielestäni vaikeaselkoinen ja poikkesi
      Aloitus oli vaikeaselkoinen.
      Minä en loistanut äidinkielentunneilla,sen voin tunnustaa.
      Tehty mikä tehty.
      Nyt me alamme valmistautumaan Itsenäisyyspäivään ja yritämme pitää ton koronan loitolla.
      Kiitos teille kaikille mielipiteistänne.
      On todella ihailtavaa,kuinka amakin vielä muistetaan ihmisenä.
      Terapiaan menen ,kun vain kiireiltäni kerkiän.
      Vene on jo vedetty maalle,että kalastelen K kaupankalatisiltä nykyisin

      • Anonyymi

        Etkö ole vielä ollut terapiassa ? Kirjoitit jo aika kauan sitten, että pääset.
        Älä jätä väliin, älä odotuta sitä. Se voi auttaa sinua tai ainakin sen olisi tarkoitus
        auttaa. Kaikkea hyvää sinulle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole vielä ollut terapiassa ? Kirjoitit jo aika kauan sitten, että pääset.
        Älä jätä väliin, älä odotuta sitä. Se voi auttaa sinua tai ainakin sen olisi tarkoitus
        auttaa. Kaikkea hyvää sinulle !

        Niin se terapia.
        Avata uudelleen ne umpeutuneet haavat?
        Voi noita mitä minun pitäisi tehdä kommentteja on tämä netti pullollaan.
        Voi kyllä minä sen tiedän,siis turha tältä kanavalta on löytää olkapäätälä, johon nojata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se terapia.
        Avata uudelleen ne umpeutuneet haavat?
        Voi noita mitä minun pitäisi tehdä kommentteja on tämä netti pullollaan.
        Voi kyllä minä sen tiedän,siis turha tältä kanavalta on löytää olkapäätälä, johon nojata.

        Ja minne sinä minut ohjaisit?.
        Koko terveyteen kuuluva hoito on ohjattu koronaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole vielä ollut terapiassa ? Kirjoitit jo aika kauan sitten, että pääset.
        Älä jätä väliin, älä odotuta sitä. Se voi auttaa sinua tai ainakin sen olisi tarkoitus
        auttaa. Kaikkea hyvää sinulle !

        Se terapia olisi ollut kymmenien kilometrien päässä.
        Oli kiireinen kesä rantatillallani, roskakalojenpoistoa.
        Voi sen terapian järjestely onkin tällä sektorilla helppoa.
        Olisitko sinä tullut poistamaan sitä roskakalaa,jos minä olisin mennyt sinne terapiaan?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Se terapia olisi ollut kymmenien kilometrien päässä.
        Oli kiireinen kesä rantatillallani, roskakalojenpoistoa.
        Voi sen terapian järjestely onkin tällä sektorilla helppoa.
        Olisitko sinä tullut poistamaan sitä roskakalaa,jos minä olisin mennyt sinne terapiaan?

        Terapiassa käydään vajaan tunnin istuntoja. Viikon tai kahden välein. Kyllä siinä välissä on aikaa poistaa roskakaloja. Terapiaa sekin, tukevat toisiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terapiassa käydään vajaan tunnin istuntoja. Viikon tai kahden välein. Kyllä siinä välissä on aikaa poistaa roskakaloja. Terapiaa sekin, tukevat toisiaan.

        Ystävä hyvä!
        Se on myös menoerä.
        Taxi kyydistä maksaisin 50€ per viisi kertaa,
        sen jälkeen saisin ilmaisen kyydin.
        Sinulla siihen varaa mahdollisesti, minulla ei.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ystävä hyvä!
        Se on myös menoerä.
        Taxi kyydistä maksaisin 50€ per viisi kertaa,
        sen jälkeen saisin ilmaisen kyydin.
        Sinulla siihen varaa mahdollisesti, minulla ei.

        Dorry ama, minulla ei ollut kirjautuminen päällä kun vastasin sinulle.

        Vastasin juuri tuonne toiseen ketjuun antaen ohjeen terapiaan hakeutumisesta. Esim. meillä täällä korvessa saa kriisiterapiaa. Se on vapaaehtoistyöntekijöiden vetämä valtakunnallinen organisaatio äkillisen kriisin kohdatessa ihmistä. Terapeutit eivät pidä kirjaa asiakkaistaan vaan auttavat kuuntelemalla ja tietty antaen ajattelemisen aiheita ongelman käsittelyssä.

        No, maantieteelliset etäisyydet terapian saantiin on tietty yksi ongelma lisää kertyneisiin ongelmiin, mutta uskoisin kuitenkin olevan mielenterveyden kannalta tärkeää hakeutua saamaan apua.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Dorry ama, minulla ei ollut kirjautuminen päällä kun vastasin sinulle.

        Vastasin juuri tuonne toiseen ketjuun antaen ohjeen terapiaan hakeutumisesta. Esim. meillä täällä korvessa saa kriisiterapiaa. Se on vapaaehtoistyöntekijöiden vetämä valtakunnallinen organisaatio äkillisen kriisin kohdatessa ihmistä. Terapeutit eivät pidä kirjaa asiakkaistaan vaan auttavat kuuntelemalla ja tietty antaen ajattelemisen aiheita ongelman käsittelyssä.

        No, maantieteelliset etäisyydet terapian saantiin on tietty yksi ongelma lisää kertyneisiin ongelmiin, mutta uskoisin kuitenkin olevan mielenterveyden kannalta tärkeää hakeutua saamaan apua.

        Dorry 😁 Sorry tietenkin, että ei menisi hienosteluksi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Dorry ama, minulla ei ollut kirjautuminen päällä kun vastasin sinulle.

        Vastasin juuri tuonne toiseen ketjuun antaen ohjeen terapiaan hakeutumisesta. Esim. meillä täällä korvessa saa kriisiterapiaa. Se on vapaaehtoistyöntekijöiden vetämä valtakunnallinen organisaatio äkillisen kriisin kohdatessa ihmistä. Terapeutit eivät pidä kirjaa asiakkaistaan vaan auttavat kuuntelemalla ja tietty antaen ajattelemisen aiheita ongelman käsittelyssä.

        No, maantieteelliset etäisyydet terapian saantiin on tietty yksi ongelma lisää kertyneisiin ongelmiin, mutta uskoisin kuitenkin olevan mielenterveyden kannalta tärkeää hakeutua saamaan apua.

        ????
        Sinä se oletkin paras terapiaan ohjaamaan ja antamaan toisille neuvoja!


    • Sekoilua näkyy olevan.Kirjoitan tabletilla sorry!

    • Kyllä minä ymmärrän tätä kirjain,niinsanottua kapulakieltä.
      Pilkunnussijat ovat heitä,joilla ei ole edes omaa mielipidettä ja heitä kyllä täällä riittää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe