Seuraako älypuhelin käyttäjäänsä?

Anonyymi

Eli onko niissä sellainen gps-seuranta koko ajan päällä? Enkä nyt tarkoita sitä tukiasemien seurantaa, jolloin näkee, mihin tukiasemaan se puhelin ottaa yhteyttä, vaan satelliittiseurantaa.

55

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ne satelliitit seuraa sinua.

• Anonyymi

Se on joko päällä tai sitten kytkettynä pois. Jokainen tekee puhelimeensa sellaiset asetukset mitä haluaa. Jos käytät karttoja tai jotain ulkoilu ohjelmaa niin nehän ei toimi ilman sitä sijainnin jakamista.

• Anonyymi

Virtuaaliset painikkeet ei takaa yhtään mitään..

• Anonyymi

Puhelimissa kyllä on GPS. Navigointiohjelmat eivät toimisi ilman sitä, pelkkään matkapuhelinverkkoon perustuva paikannus ei olisi riittävän tarkkaa. GPS:n voi ottaa pois päältä, mikäli sitä ei tarvitse.

• Anonyymi

Siis, käyttävä voi halutessaan säätää niin että droidi ei näytä käyttäjälle GPS paikannusta, googlelle se kyllä välittyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis, käyttävä voi halutessaan säätää niin että droidi ei näytä käyttäjälle GPS paikannusta, googlelle se kyllä välittyy.

Kuukkelille riittää puhelinverkonkin tarkkuus, mutta tietysti käyttää myös GPS:ää jos tarjolla. Kaikki muu vakoilu siihen lisäksi, gmail, some jne.

• Anonyymi

"Google myönsi: Seuraa käyttäjiään, vaikka kieltäisit sijainnin tallentamisen"

"Google on korjannut ohjeitaan käyttäjien paikkatietojen tallentamisesta, mutta seurantaa se ei lopeta."

- https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000005794144.html

Ps. Kolme suomalaista joutuu ..... joka tunti ..... identiteettivarkauden kohteeksi.

Olkaa riittävän huolissanne tietoturvastanne.

• Anonyymi

Senhän näkee puhelimen akun kestosta onko paikannus päällä, mitähän seuraavaksi?

• Anonyymi

Tietenkään ei näe, google on rijoittanut OS:n niin että se ei laita sitä kulutusta näkyviin sinne akunkuluttajiin jos kayttäjä on pyytänyt niin ettei kapula näytä käyttäjälle GPS paikannusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään ei näe, google on rijoittanut OS:n niin että se ei laita sitä kulutusta näkyviin sinne akunkuluttajiin jos kayttäjä on pyytänyt niin ettei kapula näytä käyttäjälle GPS paikannusta.

Akun virran riittävyydestä näkee onko GPS päällä.

• Anonyymi

Oman parturin naapuriliikkeessä on kioski. Kun käyn parturissa, niin se kioski lähettää viestin olinko siellä ja tyytyväinen. Paikannuksen han saa pois, mutta... Toisaalta on siitä hyötyäkin. Itse olen joskus kymmenen vuotta sitten paikantanut itseni tutussa paikassa kun maisema alkoi tuntumaan oudolle

• Anonyymi

Jokunen vuosi takaperin Google lähetti minulle uudenvuodenaattona viestin. Siinä oli kuva lähikaupan sipsihyllystä ja tekstissä paljastettiin että "olet käynyt täällä".
      En meinannut aluksi uskoa silmiäni mutta kun olin nauramasta lakannut niin pakkohan se oli uskoa. Kyllä - Google-veli valvoo :D

• Anonyymi

Entäs jos hommaan jonkun linuks-puhelimen - jos niitä saa jostakin. Vakoileeko ne?

• Anonyymi

Lumioita saa vielä, WP8.1 ei vakoile.

• Anonyymi

Suomalaisella Jollan Sailfish OS -käyttöjärjetelmällä varustetut puhelimet ei vakoile. Ne ovat todella suosittuja Venäjällä, ja siellä on puhelinvalmistajia jotka laittaa vain tuon käyttöjärjestelmän puhelimiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaisella Jollan Sailfish OS -käyttöjärjetelmällä varustetut puhelimet ei vakoile. Ne ovat todella suosittuja Venäjällä, ja siellä on puhelinvalmistajia jotka laittaa vain tuon käyttöjärjestelmän puhelimiinsa.

Onko sulla mitään linkkejä todisteeksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla mitään linkkejä todisteeksi?

Onhan niistä juttuja netissä, mutta jos asentaa androidin rinnalle niin onko enää yhtä turvallinen tai jos käyttää androidin ohjelmia. Perusohjelmia taitaa olla vielä omia.

Jos joskus ostan androidin niin voisin hyvinki ostaa jollan siihen, hyvin vähän tulee edes köytettyä mitään ohjelmia kun en somea tarvitse ja teen kaiken mahdollisen koneella.

• Anonyymi

Kyllä se seuraa koko ajan oli gps päällä tai ei, mutta ilman gps:ä ei ole kovin tarkkaa.
      Monet muutkin, kuin karttaohjelmat vaatii paikannuksen päälläoloa.
      Sain puhelimen kylkiäisenä kuntorannekkeen ja siinä kun piti olla oikeudet myös valokuviin ja tiedostoihin, niin heitin mäkeen. Yhtään oikeutta kun ei voinut siltä poistaa.
      Siis varoa saa, vaikka karttaa ei käyttäisikään. Nykyään on valvontayhteiskunta ja pahenee kokoajan.
      Vaikka apit väittää, etteivät vakoile, ei siitä ole takeita.
      Etsi netistä listoja vaarallisista apeista.

• Anonyymi

En käytä kännykän GPS juuri koskaan, kerran kännissä olisi tarvinnut kun eksyin, mutta en kännin takia osannut käyttää :D Jos kallis kännykkä, joutuu vielä rylöstetyksi, vaikka ei kai niitä edes plajon erota toisitaan, ainakaan hämärässä.
        Autossa on navigaattori jos tarvitsee ja kännykkä kiinni.

• Anonyymi

Kannattaa laittaa älypuhelimessa mobiilidata pois päältä silloin kun sitä ei käytä.

• Anonyymi

Niin, se tosin ei estä datan valumista googlelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, se tosin ei estä datan valumista googlelle.

Kun ottaa akun fyysisesti irti kapulasta niin se estää seurannan. Sen takia google on parantanut droideja siten että käyttäjä ei kovin helpolla saa kapukastaan akkua irti.

Toinen keino olisi RF suojaus pussukka, olen yrittänyt löytää toimivaa materiaalia tuloksetta, olen onnistunut nysväämään sellaisen mutta siitä tuli kankea, painava ja hankala käyttää.

Kolmas keino on nyplätä puhelimen sisään pieni reed rele akun tai maa johtoon, joka aukeaa kun sen läheisyyteen, kotelon ulkopuolelle, tuodaan magneetti. Tässä ongelmana on löytää 1A virran sietävä pienikokoinen reed-rele. Niin pientä mekaanista kytkintä en ole löytänyt jonka saisi siisisti nysvättyä mihinkään droidiin.

Neljäs keino toimii, ja minulla on se käytössä. niin vanha droidi jossa on käyttäjän irroitettavissa/vaihdettavissa oleva akku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ottaa akun fyysisesti irti kapulasta niin se estää seurannan. Sen takia google on parantanut droideja siten että käyttäjä ei kovin helpolla saa kapukastaan akkua irti.

Toinen keino olisi RF suojaus pussukka, olen yrittänyt löytää toimivaa materiaalia tuloksetta, olen onnistunut nysväämään sellaisen mutta siitä tuli kankea, painava ja hankala käyttää.

Kolmas keino on nyplätä puhelimen sisään pieni reed rele akun tai maa johtoon, joka aukeaa kun sen läheisyyteen, kotelon ulkopuolelle, tuodaan magneetti. Tässä ongelmana on löytää 1A virran sietävä pienikokoinen reed-rele. Niin pientä mekaanista kytkintä en ole löytänyt jonka saisi siisisti nysvättyä mihinkään droidiin.

Neljäs keino toimii, ja minulla on se käytössä. niin vanha droidi jossa on käyttäjän irroitettavissa/vaihdettavissa oleva akku.

Ahaa, elektroniikasta kiinnostunutkin mukana, ei noita Reed- lasiputki tai Reed-rele DIL-koteloissa tavantallaaja osaa mainita, hyvä näin "Anonyymi" harrastaja.

• Anonyymi

Kannattaako sitä puhelinta edes omistaa, jos se saa aikaiseksi foliohattuilua?

• Anonyymi

En tarvitse foliohattua kun käytän Nokia 3310 luuria;) Jos joku haluaa seurata, joutuu tekemään sen fyysisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tarvitse foliohattua kun käytän Nokia 3310 luuria;) Jos joku haluaa seurata, joutuu tekemään sen fyysisesti.

Eikä joudu edelleen voi seurata etänä:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hankala minuakin on puhelimen perusteella seurata. Se on kahdeksan vuotta vanha Nokia C2-01, ja hommasin siihen juuri uuden akunkin, joten se toimii hyvin seuraavat kahdeksan vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä joudu edelleen voi seurata etänä:D

Jos joku aikoo seurata Nokia 3310 luurin omistajaa, se on todellakin tehtävä fyysisesti seuraamalla luurin omistajaa. Nokia 3310 luuria ei voi jäljittää, suosittu malli konnien keskuudessa:)

• Anonyymi

Et tarvi edes hattua siihen. Käärit luurisi tavalliseen alumiinifolioon niin ei kukaan enää seuraa sinua. Alum foliota saa saa monta metriä mistä hyvänsä marketista taloustarvikeosastolta muutamalla eurolla. Kysy Marttaliitolta jos et löydä. Martat on päteviä folioinnissa.

• Anonyymi

Mulla on vuosikymmenen vanha noksuperuskännykkä, mitä Microsoft yrittää vähän väliä yhdistämään tietokoneeseen. Usein unohdan kännykän kotiin, kun lähden johonkin. Operaattori nosti taas äskettäin kk-maksua, kun oli lisännyt nopeutta nettiin, millä peruskännykkäläinen ei tee mitään. Yksikään operaattori ei kauppaa enää netitöntä liittymää, vaikka kysyntää varmasti olisi lankapuhelinkauden kasvateilla.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Toki löytyy ainakin vielä toistaiseksi "oikea" puheliittymä, joka ei ole prepaid eikä sisällä nettiyhteyttä.

Tuolta esimerkiksi Saunalahti Tarkka Puhe:

https://elisa.fi/kauppa/puhelinliittymat

Ne on tosin aika kalliita. 9 eurolla/kk saa jo netillisen liittymän jolla voi soittaa ilmaiseksi ja lähettää ilmaisia viestejä mielinmäärin (Whatsapp yms vastaava jossa nämä menee verkon kautta niille joilla on sama palvelu käytössä).

• Anonyymi kirjoitti:

Ne on tosin aika kalliita. 9 eurolla/kk saa jo netillisen liittymän jolla voi soittaa ilmaiseksi ja lähettää ilmaisia viestejä mielinmäärin (Whatsapp yms vastaava jossa nämä menee verkon kautta niille joilla on sama palvelu käytössä).

Eipähän seurata enää verkon kautta, jos liittymää ei ole olemassa! :D

Niin: kai huomasit, että kyseessä ei ollut hintavertailu, vaan haluttiin liittymä ilman nettiä?

• Anonyymi

Ei minulla ota Lumia yhteyksiä, olen kyllä tietokoneella estänytkin kaikki MS.vakoilut, vain päivitys toimii/toimi seiskassa. UPNP pois päältä, bluetooth ei ole ollutkaan päällä.

• Anonyymi

Tottakai se seuraa. Sehän on sen tehtävä. Sitä varten noita leluja kansalle tyrkytetään, että niillä voidaan kansaa hallita.
      Ainoana etuna on se, että paikkatiedon avulla on voitu monia rikoksia selvittää.

• Anonyymi

"Ainoana etuna on se, että paikkatiedon avulla on voitu monia rikoksia selvittää."

Toistaiseki on noin. Sitten kun tulee aika jolloin mielipiteesi, sukujuuresi, tms ovat "väärät" niin seuranta vie sinut keskitysleiriin tai suoraaan "suihkuun" ja sieltä uuniin.

• Anonyymi

Kyllä puhelin seuraa minua jos muistan pistää sen taskuun.

• Anonyymi

Lumia 830 ja 8.1, miksiköhän se näyttää dataseurannassa Cortana <1Mb, vaikka eihän noissa Cortanaa pitäisi ollakaan, eikä missään näy. Eihän sitä Suomessa taida olla edes kympissä.

• Kyllä, ja tekee sinun persoonastasi tilastoa kokoajan.
      Onnea!
      Itse siirryn ensi viikolla vanhan mallin nokiaan juurikin siksi.

• Anonyymi

"ei tarvitse fooliohattua kun käyttää Nokia (hmd)3310 puhelinta."

Siis mitään puhelinta ei pysty käyttämään niin ettei sitä seurata. IMEI ilmoittaa puhelimen tukiasemalle ja operaattorin verkkoon. Kun yhteys katkeaa niin viimeisestä tolpasta jää jälki liikkeestä. IMEI koodia ei ole rekisteröity minnekään koska puhelimet vaihtuu aika tiuhaan.

Paikannus kannattaa pitää päällä. Ihan kokemuksesta olen itse joskus joutunut paikantamaan itseni. Tiesin suunnilleen missä olin mutta sain reitin tutulle tielle.

Ja vaikka kytkisit se älypuhelimen paikannuksen pois, niin kuka sen sanoo onko se pois päältä?

• Anonyymi

Ja hätäkeskus pystyy napin painahduksella paikantamaan minkä tahansa puhelimen.. Eli ei se todellakaan mahdotonta ole peruspuhelimissakaan..

• Anonyymi

itsellä älykännykkä aina kotona, ( olen siis aina kotona )soitonsiirto sim kortilliseen puhelinlinja moderointilaitteeseen ( gsm robottipuh ) ,jonka jatkona vanha seinäpuhelin. , tämä autopuhelimena, ja tästä taasen soitonsiirto jälleen halpis puhelimeen jossa taas eri sim, kun autovälineestä katkeaa virta.

ja kaikki tämä vain siksi että aina on akut täynnä , eikä noita vitun mainoksia tarvitse olla vastaanottamassa sekä saa tehdä päivätöitä rauhassa, jutut päivän päätteeksi,
      jää muutenkin kaikkien urpojen nyt heti äkkiä eiku tota noin puhelut pois.

vaikka sim korteissa kaikissa vähintään 256 k data niin datavapaa väline ei tätä välitä.

txt tv mtv3 s.210.

• Anonyymi

Ja onhan se wi-fi paikannus myös kyttäämässä.

• Anonyymi

Joskus pikkusen yllätyin kun huomasin että gmailiin on tippunut kuukausittain "aikajana" ilmoituksia. En ollut niitä aiemmin huomannutkaan kun en yleensä käytä gmailia juurikaan, ja nuo menee vielä erilliseen ilmoituskansioon.

Eli tällaisia (nimi voi olla muutettu):
      "Matti, tästä näet aikajanasi uudet kohokohdat
      Sait tämän kuukausittaisen sähköpostiviestin, koska olet ottanut sijaintihistorian käyttöön. Sijaintihistoria on Googlen tilitason asetus, joka tallentaa yksityiselle aikajanalle tietoja siitä, missä olet käynyt." jne...

Sieltä voi kätevästi katella missä on milloinkin tullut käytyä, lomareissulla, töissä, kyläilemässä tai vaikka ruokakaupassa. Tuo aikajana löytyy myös google maps sovelluksesta puhelimesta. En kyllä oikeastaan muista, että olisin ottanut sijaintihistorian käyttöön mutta kaipa sitten noin on tullut tehtyä joskus kauan sitten kun noita tietoja löytyy kuitenkin useamman vuoden ajalta.

• Anonyymi

Sehän on puhelimen päätehtävä nykyään.
      Puhelimen tarpeettomin ominaisuus on yllättävää kyllä puhelin!

• Anonyymi

Minulle tärkeintä on estää mahdollisimman tarkkaan kuukkelin ja muiden toimijoiden vakoileminen. Ei kiinnosta pätkääkään ne "hyödyt" mitä noilla vakoilemisilla muka saa.

• Anonyymi

Ei seuraa, muutenhan kukaan ei hävittäsi kännyjään.

• Minun puhelin on taskussa, joten aika hyvin se seuraa mukana kun liikun,

• Anonyymi

Minua ei seuraa mulla on näppäin nokia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hä hää mulla kans en hommaa älyjutskaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitäkin seurataan:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitäkin seurataan:D

Ei minullakaan seurata kun sammutan aina kotoa lähtiessä ellen välttä'mättä tarvitse :D

• Anonyymi

Googlekin kerää paikkatietoa, oli se päällä tai ei ... Ei kysele lupaa eikä ilmoittele siitä, eli kerää ja kytkeytyy siitä mitään ilmoittelematta kuten myös hätäpaikannuksessa vähintään jollain muotoa tausta-ajossa, vaikka laite olisi sammutettu.. Miksikä luulet etä ne akut liimataan ja juotetaan kiinteästi sinne sisälle ...

• Anonyymi

Laita Googlessa päälle Find my phone ja sammuta puhelin. Mihin tahansa menet sammutetun luurisi kanssa, niin Googlessa näet sen sijainnin. Eli puhelimessa on tekniikka, joka on koko ajan päällä ja käyttää akkuvirtaa sijainnin ilmoittamiseen. Ilman ko. ominaisuutta kun selaat nettiä, niin Google saa tiedon sijainnistasi normaaliin tapaan tukiasemien kautta. Eli ainoa keino kadota Google tutkasta on olla käyttämättä Android puhelinta. Jos vaihdat iPhoneen, niin Apple seuraa sinua. Yksityisyys on nykyään mahdotonta.

• Anonyymi

Eikä näy jos puhelin on kiinni..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      77
      1545
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      7
      1518
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      87
      1426
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      85
      1155
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      896
    6. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      856
    7. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      74
      805
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      52
      787
    9. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      140
      738
    10. Nukkuisitteko hyvin

Toisten lähellä
      Ikävä
      79
      694
    Aihe