Samsung ilp ulkoyksikön tuuletinmoottori

Anonyymi

10v (vm 2010) vanha ilp alkaa vaatimaan huoltoa.
Hieman väljä ulkoyksikönpuheltimen moottorin laakeri väljänä..
Kannattaako vaihtaa nopsaan uusi vai ajaa loppuun?
Hieman käyntiäänestä huomaa mutta ei häiritse vielä..
Uusi moottori asennus katselin n 300-400e
Toisaalta uutta nykyaikaista settiä saa 1500-1700e

Moottorin pysyy kyllä itsekkin kait vaihtamaan helposti kun liitin
vaikka sähkäri siihen pitäis ottaa....

Moniko vaihdattaa kokonaan uuden ennen kuin alkaa korjaamaan vanhaa

Kannattaako alkaa korjaamaan vai hommaako suosiolla uutta ilppiä tilalle?

3

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

vaihtaisin pelkän laakerin..

• Anonyymi

Jos ääni ei kuulu häiritsevästi sisälle niin mitä väliä. 10 vuotta vanhaan ei kannata tehdä satojen eurojen remonttia. Uudet on tehokkaampia. Muuten kun vaihtaa koneen niin kannattaa ainakin yritää teettää asennus tuntiveloituksella kun putki- ja sähköasennukset on jo tehtynä.

• Anonyymi

Vanha puhallin kannattaa irrottaa ja purkaa ja katsoa millainen laakeri siellä on. Laakerit maksavat max 10 € kpl, mutta hyvällä tuurilla voit saada parin tuolla hinnalla. Jos se ääni on alkanut nyt, kannattaisi vaihtaa ne laakerit pikimmiten. Ääntävät laakerit eivät kestä enää kauan ja pian se koko moottori on täysin korjauskelvoton.

Palkkatyönä voi mennä helposti tunti tuohon pelkään laakerien vaihtoon. Lisäksi 2 reissua pelipaikalle. Tulee helposti uuden puhaltimen hintoihin. Kannattaa varustautua ostamaan pieni näppärä ulosvedin laakerien irrotukseen. Semmoiset maksavat kympin luokkaa Motonetissä, Puuilossa, Tokmannilla ....

Koko lämmitys ei ilmeisesti ole sen ilmalämpöpumpun varassa, joten päivän tai parin korjauksen aikana voinee asua ilmankin.

Eteneminen riippuu lähinnä siitä, kuinka keskelle kämmentä se peukalo on kasvanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      901
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe