Ford Kuga hybrid vs. Rav4 hybrid

Anonyymi

Sanokaahan miksi ostaisin Rav4 hybrid AWD:n 45000 eurolla, kun markkinoilla on vastaavalla tekniikalla oleva Ford Kuga hybrid AWD 38000 eurolla?

Ravissa muutama varuste enemmän, mutta Kugassa viiden vuoden takuu ja ajettavuus ja melu olivat paremmalla tolalla kuin Toyotassa.

Toyotan hintojen pakko tulla alaspäin tai jäävät myymättä.

81

5155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neljä kirjainta, f o r d.
      Se kertoo ettei kannata ostaa, heikkolaatuinen, huono jälleenmyyntiarvo, teknisesti jälkeen jäänyt ja paljon muuta.

      • Anonyymi

        Jos olet ravia ajanut tuedät millainen vääntö konesta tulee. Aina voimaa saatavilla ja tasinen ain anykimärän työntä.

        Ei auto b oi m paremksimtulla.

        Kuulemma mersut n y kii ihan tehtaan kansta jos olet
        You tubeta katsonut sarjaa. Riivatun autot. Mersumiestilittää


    • Anonyymi

      Olen verrannut näitä kahta. Tosin tuota Kuga AWD ei ole ollut mahdollista vielä koeajaa.
      Aloitetaan tekniikasta. Bensamoottorit hyvin toisiaan vastaavat. Kugan neliveto toteutettu mekaanisesti, Toyotassa sähkömoottorilla takapyörien veto. Kumpikin vain avustava neliveto. Kokonaistehoa Toyotassa enemmän. Hybridiakku Toyotassa n 50% suurempi kapasiteetiltaan, 1.1 / 1.6 Kwa. Tässä aika iso ero. Akkuturva Toyotassa pitempi. Fordilla taas muun auton takuu pitempi, 5v.
      Kori. Omaan silmään Ford kauniimpi kuin typerän muovisen näköinen Toyota.
      Sisätilat samaa luokkaa.
      Varusteet. Fordin alkaen mallista puuttuu esimerkiksi LED valot. On heikot kusen keltaiset halogeenit. Ei tätä päivää. Jos ottaa 2 tonnia kalliimman titanium x mallin, saa jo vähän paremmat valot ja muitakin varusteta. Toki kuljettajan avustusjärjstelmästä joutuu vielä maksamaan n 1500 lisää. Toyotan Active plus paketin kanssa on aika hyvät varusteet. Jotain kyllä puuttuu mitä tuon hintaisessa autossa tulisi olla, kuten kuolleen kulman varoitin. Se on sitten jokaisen henkilökohtainsen mieltymyksen mukaan mitä varusteita haluaa. Molemmissa hinta tietysti nousee kaiken kivan myötä.
      Laadusta en sano mitään muuta kuin että etenkin Fordilla on aina ollut uusien mallien kanssa jotain ongelmia.
      Veikkaan että Toyota on taloudellisempi koska hybrid akku on isompi ja takaveto toteutettu sähkömoottorilla. Vastaavasti Ford voi olla edullisempi huollattaa jos vanhat merkit paikkansa pitää. Joillekin nämä kulut ei merkitse mitään.
      Kummanko ostaisin. En ehkä kumpaakaan. Jos Fordin saisi Toyotan akustoilla ja teholla, olisi valinta Kuga. Mutta jos olisi pakko ostaa jompi kumpi, niin Ford paremmilla varusteilla. Hinta olisi silloin kaupasta ulos ajaessa lähellä 45 t€.

      • Anonyymi

        Hyvä huomio tuo akun kapasiteetti, eipä Ford-myyjä siitä puhunut mitään. Koeajoin Kugasta plug-in version ja oli kyllä hiljaisempi kuin Rav4. Itse asiassa plug in Kuga on myös varteenotettava ehdokas, kun saavat akkuongelman kuntoon, hintaero vain tonnin luokkaa, tosin etuvetoinen. Etuvetohybridejä löytyykin sitten paljon tuohon 40000 e luokkaan, kiinnostavin ehkä Tiguan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio tuo akun kapasiteetti, eipä Ford-myyjä siitä puhunut mitään. Koeajoin Kugasta plug-in version ja oli kyllä hiljaisempi kuin Rav4. Itse asiassa plug in Kuga on myös varteenotettava ehdokas, kun saavat akkuongelman kuntoon, hintaero vain tonnin luokkaa, tosin etuvetoinen. Etuvetohybridejä löytyykin sitten paljon tuohon 40000 e luokkaan, kiinnostavin ehkä Tiguan.

        Jep. Titanium hintaero 1200€, mutta titanium x eroa on jo 2200€.
        Kumma hinnoittelu.
        Kannattaa muistaa että plugarissa on akusto vähentämässä maavaraa jos sillä on merkitystä.
        Minua hieman epäilyttää tuon 1.1 Kwa akun riittäminen tilanteessa missä auto on seissyt 2 viikkoa lentokentän parkissa talvikelillä. Litium akku vielä heikkenee pakkasessa. Lähteekö käyntiin? 12 v akku antaa vain herätevirran.
        Tiguan 2 vuoden takuulla ei ole minulle vaihtoehto.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, vikalista alkaa vuodesta ”2003”.. joten ei liene ihan validi miettiessä uusia malleja..


      • Anonyymi

        Toyotasta ei saa julkaista mitään negatiivista, se voi laskea meidän autojen arvoa! Julkaistaan vain hyviä tilastoja!


    • Anonyymi

      Kuga myy jatkossa, Ravistin ei. Nyt hybridiKugassa neliveto ja itselataava hybridi ilman vittumaista johtosirkusta. Kuga on Porsche Macanin näköinen, sporttinen. Ravistin on huumepöllyisen japsin muotoilema, mauton muovikyhäelmä darth vade-keuloineen. Kuga on nautinto ajaa, Ravistin ei.

      • Anonyymi

        Se nyt ei tee kugasta yhtään parempaa että muotoilua on kopioitu Porchesta.
        Ei lisää yhtään hevosvoimaa tai kW pellin alle.
        Toyotalla on niin vankka ostajakunta entuudestaan että Ford ei tule koskaan Suomessa pärjäämään toyotalle jos puhutaan myyntimääristä.
        Myös kugalla ajaneena voin todeta että ei se ole lähellekään Mondeon tai Focuksen tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt ei tee kugasta yhtään parempaa että muotoilua on kopioitu Porchesta.
        Ei lisää yhtään hevosvoimaa tai kW pellin alle.
        Toyotalla on niin vankka ostajakunta entuudestaan että Ford ei tule koskaan Suomessa pärjäämään toyotalle jos puhutaan myyntimääristä.
        Myös kugalla ajaneena voin todeta että ei se ole lähellekään Mondeon tai Focuksen tasoa.

        Ja tämä oli Toijjoota-lasit päässä kirjoitettua moskaa. "Ei koskaan" ei pidä sanoa ei koskaan.
        vaikka nyt toyota myykin, niin asiat voivat muuttua.

        Ja mitä tulee tähän Ravistimeen se on täyss passka feikkimaasturi. Eurooppalaisten pitäisi tukea EU:n autoteollisuutta, eikä tuhlata rahojaan jonnekkin kaukoitään, jossa asiakkaita on miljardeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli Toijjoota-lasit päässä kirjoitettua moskaa. "Ei koskaan" ei pidä sanoa ei koskaan.
        vaikka nyt toyota myykin, niin asiat voivat muuttua.

        Ja mitä tulee tähän Ravistimeen se on täyss passka feikkimaasturi. Eurooppalaisten pitäisi tukea EU:n autoteollisuutta, eikä tuhlata rahojaan jonnekkin kaukoitään, jossa asiakkaita on miljardeja.

        Ei ole mitään Toyota laseja, vaan Boss pojat ja spec linssit.
        Niin se maailma ja autot muuttuvat. Ford ja Opel oli joskus suosittuja kulkuvälineitä Suomessa. Myyntitilastojen kärjessä. Sitten tuli paremmat autot ja vei markkinat. Ihmiset oli kyllästyneitä näihin Euroopassa kyhättyihin romuihin. Niin ne asiat muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään Toyota laseja, vaan Boss pojat ja spec linssit.
        Niin se maailma ja autot muuttuvat. Ford ja Opel oli joskus suosittuja kulkuvälineitä Suomessa. Myyntitilastojen kärjessä. Sitten tuli paremmat autot ja vei markkinat. Ihmiset oli kyllästyneitä näihin Euroopassa kyhättyihin romuihin. Niin ne asiat muuttuu.

        Eurooppaan myyntiin tulevat Toyotan ravistimen romut kyhätään Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli Toijjoota-lasit päässä kirjoitettua moskaa. "Ei koskaan" ei pidä sanoa ei koskaan.
        vaikka nyt toyota myykin, niin asiat voivat muuttua.

        Ja mitä tulee tähän Ravistimeen se on täyss passka feikkimaasturi. Eurooppalaisten pitäisi tukea EU:n autoteollisuutta, eikä tuhlata rahojaan jonnekkin kaukoitään, jossa asiakkaita on miljardeja.

        Onhan sitä Euroopan autoteollisuutta yritetty tukea vuosikymmeniä, mutta ei vaan laatu meinaa millään ilveellä parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sitä Euroopan autoteollisuutta yritetty tukea vuosikymmeniä, mutta ei vaan laatu meinaa millään ilveellä parantua.

        Laatu on parantunut Eu:ssa. Kaukoidässä, Venäjällä, ja Kiinassa heikkenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppaan myyntiin tulevat Toyotan ravistimen romut kyhätään Venäjällä.

        Jos jotakin asioista tietäisit, et väittäisin tuota valhetta joka ketjussa. Olet elämäntapavalehtelija.
        RAVit tulee japanista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu on parantunut Eu:ssa. Kaukoidässä, Venäjällä, ja Kiinassa heikkenee.

        Kuten Kiinan volvot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Kiinan volvot?

        Ravit tulee Pietarista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravit tulee Pietarista!

        Pietarista tulee vain coronaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarista tulee vain coronaa

        Ja skoodia, ochtaaviaa ja suberpeetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja skoodia, ochtaaviaa ja suberpeetä.

        Venäjän Pietarista tulee Rav4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän Pietarista tulee Rav4

        Turha jatkaa tuota valheen levitystä, vaikka oletkin Pietarin trollitehtaan palveluksessa.
        Jokainen voi itse käydä toteamassa valmistusmaa auton tyyppikivestä tai valmstusnmerosta.


      • Anonyymi

        RAV4 on maailman eniten myyty cittari. Miksi sen myynti nyt yhtäkkiä loppuisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha jatkaa tuota valheen levitystä, vaikka oletkin Pietarin trollitehtaan palveluksessa.
        Jokainen voi itse käydä toteamassa valmistusmaa auton tyyppikivestä tai valmstusnmerosta.

        Venäjän tehtaiden tuotanto menee venäjälle..
        Minun RAV4 muutama kuukausi sitten tuli Japanista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 on maailman eniten myyty cittari. Miksi sen myynti nyt yhtäkkiä loppuisi?

        Rav usan myydyin.
        Ei kelpaa jenkeille omat y kaan pelit

        Katsokaa vaikka videoo nsyorkista.
        Paljon yoyotaa ja kaikkitaksit t ojoja

        https://youtu.be/7HaJArMDKgI

        Ala merumiehen valinta katso video loppuun
        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs


      • Anonyymi

        Eikös kannattais men n ä dordin sivuuille kehumaan omaa tuotetaan tämä on tojon sibut .
        Vai eikö siellä fordin sivuilla kukaan asikas ai kiinostunut käyö onko hiljsista eikö vastakaikuu


      • Anonyymi

        Täyttä hölynpölyä kirjoittelet. Osta kuga, jos tykkäät.Minusta kyllä sikaruma ja vikaherkkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli Toijjoota-lasit päässä kirjoitettua moskaa. "Ei koskaan" ei pidä sanoa ei koskaan.
        vaikka nyt toyota myykin, niin asiat voivat muuttua.

        Ja mitä tulee tähän Ravistimeen se on täyss passka feikkimaasturi. Eurooppalaisten pitäisi tukea EU:n autoteollisuutta, eikä tuhlata rahojaan jonnekkin kaukoitään, jossa asiakkaita on miljardeja.

        Suomalainen onniin kateellinen, että se vaikka polttaa rahansa mielummin, kuin ostaa jotain oman kylän kaupasta. Tojotisti antaa rahansa mielellään eu:n ulkopuolelle, ettei vaan kukaan täällä vaurastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jotakin asioista tietäisit, et väittäisin tuota valhetta joka ketjussa. Olet elämäntapavalehtelija.
        RAVit tulee japanista.

        Ravistin on itämaan ihme. Tekarit tippuu suusta moottoritienopeudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rav usan myydyin.
        Ei kelpaa jenkeille omat y kaan pelit

        Katsokaa vaikka videoo nsyorkista.
        Paljon yoyotaa ja kaikkitaksit t ojoja

        https://youtu.be/7HaJArMDKgI

        Ala merumiehen valinta katso video loppuun
        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs

        Opettele kirjoittamaan, okei !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppaan myyntiin tulevat Toyotan ravistimen romut kyhätään Venäjällä.

        Ford valmistetaan Venäjällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravit tulee Pietarista!

        Älä puhu paskaa, Minulle tuli Ravi ja se tulee Japanista.


    • Anonyymi

      Oliskos Ford makeempi nelivetosena??

      • Anonyymi

        Varttukaa vuoden loppuun, silloin pitäisi tulla uudet bensa Tiguanit. Jos on hyvä ja sopiva hinta, vaihdan nykyisen Tiguanin, tulee 3 vuotta vanhaksi uuteen Tiguaniin. Jos ei ole sopiva hinnalttaan tai ominaisuuksiltaan, pidän vielä vuoden Lisää Tiguania ja sitten vaihtuu mersun neliveto bensa GLB,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varttukaa vuoden loppuun, silloin pitäisi tulla uudet bensa Tiguanit. Jos on hyvä ja sopiva hinta, vaihdan nykyisen Tiguanin, tulee 3 vuotta vanhaksi uuteen Tiguaniin. Jos ei ole sopiva hinnalttaan tai ominaisuuksiltaan, pidän vielä vuoden Lisää Tiguania ja sitten vaihtuu mersun neliveto bensa GLB,

        Kyllä se valinta menee kuga hybridiin on nelivetoa kulutus pieni äänetön ajettavuus mainio ei tolloloota helistintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se valinta menee kuga hybridiin on nelivetoa kulutus pieni äänetön ajettavuus mainio ei tolloloota helistintä

        Mitä sinä örvelö horiset, ootko syöny sieniä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varttukaa vuoden loppuun, silloin pitäisi tulla uudet bensa Tiguanit. Jos on hyvä ja sopiva hinta, vaihdan nykyisen Tiguanin, tulee 3 vuotta vanhaksi uuteen Tiguaniin. Jos ei ole sopiva hinnalttaan tai ominaisuuksiltaan, pidän vielä vuoden Lisää Tiguania ja sitten vaihtuu mersun neliveto bensa GLB,

        Kuga ja Tiguan plug-init ovat pari tonnia halvempia kuin Ravin itselataava, kyllä kuluttajat pian tuon huomaavat ja Ravin on pakko laskea hintoja. Ravin plug-in on kyllä hyvä, mutta hinta pompsahtaa 15000 kalliimmaksi, tosin nelivedolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuga ja Tiguan plug-init ovat pari tonnia halvempia kuin Ravin itselataava, kyllä kuluttajat pian tuon huomaavat ja Ravin on pakko laskea hintoja. Ravin plug-in on kyllä hyvä, mutta hinta pompsahtaa 15000 kalliimmaksi, tosin nelivedolla.

        Cr-v hybrid on paras. Neliveto menilevykytkimellä, 20cm maavaraa, tilava ja tyylikäs ulkonäkö, hyvä ajettava, hiljainen, alusta toimii väistökokeessakin, vähä vikainen laatuauto japanista. Ohituskiihtyvyydessä päihittää rav4:sen ja kaikessa vastaavan hintaiset dieselit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cr-v hybrid on paras. Neliveto menilevykytkimellä, 20cm maavaraa, tilava ja tyylikäs ulkonäkö, hyvä ajettava, hiljainen, alusta toimii väistökokeessakin, vähä vikainen laatuauto japanista. Ohituskiihtyvyydessä päihittää rav4:sen ja kaikessa vastaavan hintaiset dieselit.

        Honda ei osaa tehdä muita kuin perämoottoreita eikä niitäkään hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda ei osaa tehdä muita kuin perämoottoreita eikä niitäkään hyvin.

        Maailman suurin moottorinvalmistaja ja yksi suurimmista auton valmistajista. Tekee itse kaikki auton pääkomponentit, eikä ostele muilta valmista tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda ei osaa tehdä muita kuin perämoottoreita eikä niitäkään hyvin.

        Moottoripyöriä kuitenkin osaavat tehdä.

        Sitpaitti Hondan autonmoottoritkin on käsite. Niiden käynti on kuin sähkömottorissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoripyöriä kuitenkin osaavat tehdä.

        Sitpaitti Hondan autonmoottoritkin on käsite. Niiden käynti on kuin sähkömottorissa.

        Mahtaa Foordi miestä tympästä, kun hybridi tekniikka on suoraan peruja Toyotalta.

        Hondalla oma hybriditekniikka ilman vaihdelaatikkoa. Sähkömoottorilla mennään kaikkialla muualla paitsi maantiellä. Fiksu systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cr-v hybrid on paras. Neliveto menilevykytkimellä, 20cm maavaraa, tilava ja tyylikäs ulkonäkö, hyvä ajettava, hiljainen, alusta toimii väistökokeessakin, vähä vikainen laatuauto japanista. Ohituskiihtyvyydessä päihittää rav4:sen ja kaikessa vastaavan hintaiset dieselit.

        Kysyttiinkö sinulta jotakin?
        Hondasta ei ole mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuga ja Tiguan plug-init ovat pari tonnia halvempia kuin Ravin itselataava, kyllä kuluttajat pian tuon huomaavat ja Ravin on pakko laskea hintoja. Ravin plug-in on kyllä hyvä, mutta hinta pompsahtaa 15000 kalliimmaksi, tosin nelivedolla.

        Tuon tulkinnan voi tehdä jos osaa lukea hinnastosta vain numerot.
        Mutta jos ymmärtää myös kirjoitettuja sanoja, voi niistä muodostaa käsityksen mitä kunkin auton hintaan sisältyy. Kuga phev on oikeasti kalliimpi kuin suunnilleen vastaavilla varusteilla RAV itselataava.
        Tätä ei tietenkään voi ymmärtää jos katsoo vain alkaen mallin hintoja. Harva kuitenkaan ostaa Kugaa halvimmalla varustetasolla. Titanium X ja ST LINE taitaa olla suosikit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa Foordi miestä tympästä, kun hybridi tekniikka on suoraan peruja Toyotalta.

        Hondalla oma hybriditekniikka ilman vaihdelaatikkoa. Sähkömoottorilla mennään kaikkialla muualla paitsi maantiellä. Fiksu systeemi.

        Jos olisi myös vaihdelaatikko, voisi kulutuskin pysyä Toyotan tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi myös vaihdelaatikko, voisi kulutuskin pysyä Toyotan tasolla.

        Ei taida parin desin erolla olla merkitystä. Vakiona sentään kestävä ja toimiva alusta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida parin desin erolla olla merkitystä. Vakiona sentään kestävä ja toimiva alusta...

        Jokos Kugaa saa ladata. Jonkinalinen tulipalovaara siinä oli ja valmistaja kielsi lataamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos Kugaa saa ladata. Jonkinalinen tulipalovaara siinä oli ja valmistaja kielsi lataamisen.

        Keväällä pitäisi olla akut vaihdettu. Uusien autojen toimitukset käynnistyvä sitten joskus kun kaikkiin jo myytyihin on saatu uudet akut. Tämä ei koske kevythybridin eikä dieseliä.
        Samoin pienellä akulla varustettua "itselatasvaa" alkavat toimittaa alkuvuodesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tulkinnan voi tehdä jos osaa lukea hinnastosta vain numerot.
        Mutta jos ymmärtää myös kirjoitettuja sanoja, voi niistä muodostaa käsityksen mitä kunkin auton hintaan sisältyy. Kuga phev on oikeasti kalliimpi kuin suunnilleen vastaavilla varusteilla RAV itselataava.
        Tätä ei tietenkään voi ymmärtää jos katsoo vain alkaen mallin hintoja. Harva kuitenkaan ostaa Kugaa halvimmalla varustetasolla. Titanium X ja ST LINE taitaa olla suosikit.

        Kalliimpi on hieman samoilla varusteilla, mutta onhan Kuga kuitenkin plug in, eli akku melkein kymmenen kertaa suurempi kuin Ravissa, eli pääsee sen 40-50 km sähköllä kertalatauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliimpi on hieman samoilla varusteilla, mutta onhan Kuga kuitenkin plug in, eli akku melkein kymmenen kertaa suurempi kuin Ravissa, eli pääsee sen 40-50 km sähköllä kertalatauksella.

        Toki. Ja sähköä saa seinästä. Oikeassa elämässä sekään ei ole ilmaista. kWh taitaa maksaa monin paikoin siirtohintoineen jo lähelle 15 senttiä. Voisiko laskea että 100 km tarvitsee n 30 kW? Eli noin 4€ / 100 km bensaa 2-3 l / 100 km. Siis toinen 4€. Onko toi nyt sitten halpaa ajoa?
        Kun kävin Kuga phev koeajolla, käytti se myös bensaa aika paljon. Koeajolenkin keskikulutus oli jotain 2.8 l / 100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki. Ja sähköä saa seinästä. Oikeassa elämässä sekään ei ole ilmaista. kWh taitaa maksaa monin paikoin siirtohintoineen jo lähelle 15 senttiä. Voisiko laskea että 100 km tarvitsee n 30 kW? Eli noin 4€ / 100 km bensaa 2-3 l / 100 km. Siis toinen 4€. Onko toi nyt sitten halpaa ajoa?
        Kun kävin Kuga phev koeajolla, käytti se myös bensaa aika paljon. Koeajolenkin keskikulutus oli jotain 2.8 l / 100 km.

        Mulla on mennyt RAV4ssä nyt kun lämmittämiseen menee jo jonkin verran sähköä, lyhyillä 4km suunta kauppareissuilla 27kWh/100km.
        Tuo tekee alle 4e/100km säjköön (sähkö maksaa siirtoineen alle 12c/kWh) . Bensaa ei ole mennyt pitkään aikaan yhtään. Polttomoottorin käynnistämiselle en ole nähnyt syytä.
        Ainakin toistaiseksi auto on lämmennyt ilmalämpöpumpulla (ILP) joka RAVissa on vakiona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on mennyt RAV4ssä nyt kun lämmittämiseen menee jo jonkin verran sähköä, lyhyillä 4km suunta kauppareissuilla 27kWh/100km.
        Tuo tekee alle 4e/100km säjköön (sähkö maksaa siirtoineen alle 12c/kWh) . Bensaa ei ole mennyt pitkään aikaan yhtään. Polttomoottorin käynnistämiselle en ole nähnyt syytä.
        Ainakin toistaiseksi auto on lämmennyt ilmalämpöpumpulla (ILP) joka RAVissa on vakiona.

        Tuo RAVin hinta vaan on pöyristyttävä Suomessa. Autoveroahan siinä ei juurikaan ole ja sama vehje on ruotsissa 10 t€ halvempi.
        Kohta niitä tuodaan ruotsista halvalla ja Suomiautojen arvo romahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on mennyt RAV4ssä nyt kun lämmittämiseen menee jo jonkin verran sähköä, lyhyillä 4km suunta kauppareissuilla 27kWh/100km.
        Tuo tekee alle 4e/100km säjköön (sähkö maksaa siirtoineen alle 12c/kWh) . Bensaa ei ole mennyt pitkään aikaan yhtään. Polttomoottorin käynnistämiselle en ole nähnyt syytä.
        Ainakin toistaiseksi auto on lämmennyt ilmalämpöpumpulla (ILP) joka RAVissa on vakiona.

        Esimerkiksi Elenian siirtohinta on 8 sent. sähkö 5,5 sent.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on mennyt RAV4ssä nyt kun lämmittämiseen menee jo jonkin verran sähköä, lyhyillä 4km suunta kauppareissuilla 27kWh/100km.
        Tuo tekee alle 4e/100km säjköön (sähkö maksaa siirtoineen alle 12c/kWh) . Bensaa ei ole mennyt pitkään aikaan yhtään. Polttomoottorin käynnistämiselle en ole nähnyt syytä.
        Ainakin toistaiseksi auto on lämmennyt ilmalämpöpumpulla (ILP) joka RAVissa on vakiona.

        Ei tana , eikö ihmisellä ole muuta elämää kuin kytätä ja laskea jotain pieniä kuluja mitä autosta tulee, varsinkin kun tuo osuus on kaiken mitättömin kuluerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo RAVin hinta vaan on pöyristyttävä Suomessa. Autoveroahan siinä ei juurikaan ole ja sama vehje on ruotsissa 10 t€ halvempi.
        Kohta niitä tuodaan ruotsista halvalla ja Suomiautojen arvo romahtaa.

        Suomessa maahantuoja ja myyntiorganisaatio on kehittänyt panttijärjestelmän ja sillä saadaan hölmöt koukkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo RAVin hinta vaan on pöyristyttävä Suomessa. Autoveroahan siinä ei juurikaan ole ja sama vehje on ruotsissa 10 t€ halvempi.
        Kohta niitä tuodaan ruotsista halvalla ja Suomiautojen arvo romahtaa.

        Osta Suzuki.On halvempi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tulkinnan voi tehdä jos osaa lukea hinnastosta vain numerot.
        Mutta jos ymmärtää myös kirjoitettuja sanoja, voi niistä muodostaa käsityksen mitä kunkin auton hintaan sisältyy. Kuga phev on oikeasti kalliimpi kuin suunnilleen vastaavilla varusteilla RAV itselataava.
        Tätä ei tietenkään voi ymmärtää jos katsoo vain alkaen mallin hintoja. Harva kuitenkaan ostaa Kugaa halvimmalla varustetasolla. Titanium X ja ST LINE taitaa olla suosikit.

        Itselataava samanhintainen kuin plug in ? Rsv plugin 15 000 € kalliimpi kuin muut vsstaavat ? Jos itse tuollaista tarvitsisin., ei olisi vaikea valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Elenian siirtohinta on 8 sent. sähkö 5,5 sent.

        On teilläpäin kallista onneksi ei täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tana , eikö ihmisellä ole muuta elämää kuin kytätä ja laskea jotain pieniä kuluja mitä autosta tulee, varsinkin kun tuo osuus on kaiken mitättömin kuluerä.

        Pieniä kuluja autosta? Nyt taitaa olla oikein rahamies liikenteessä. Auto on kuitenkin se kaikkein kamalin rahareikä. Monella menee 10 000 euroa vuodessa pelkkään arvonalenemaan. Polttoaineeseen 2000 euroa, vakuutukset, huollot, renkaat jne. Semmoinen 1000 - 1300 euroa kuussa ilman, että puhutaan mistään erityisen kalliista autosta tai todella paljon ajavasta ihmisestä. Sitten, jos ajaa jollain aataminaikuista tekniikkaa käyttävällä susirumalla jenkkimöhköllä saa luvut kertoa kahdella.


    • Anonyymi

      Ford Kuga Hybrid käyttää Toyotan hybriditekniikkaa paitsi Samsungin akkutekniikka on erilainen ja niissä onkin ollut ongelmia. Tiettävästi Ford on Suomessakin joutunut vaihtamaan akustoja takuuna.

      • Anonyymi

        Yllättäen joutuvat myös Suomessa vaihtamaan akut. Yleensä Fordilla on vaan selitetty että en ole kuullutkaan tuollaisesta viasta.
        Nämä Samsungin akut on valmistettu Unkarissa. Mitä muuta voi odottaa laadusta.


    • Anonyymi

      Saako Kugan plugaria nelivetona?

      • Anonyymi

        Ei saa


    • Anonyymi

      Toyota on huono kaikessa. Osta Fprd se on sentään auto.
      The new Toyota RAV4 fails the moose test
      https://youtu.be/VtQ24W_lamY

      Toyota ei ole vieläkään saanut päivitystä ulos joka vakauttaa RAV 4 testissä.
      Eikä sitä asenneta automaattisesti kun auto on huollossa.
      Se pitää itse älytä pyytää. Selviää kai sitten merkkikorjaamolla mitä maksaa.
      https://youtu.be/xSRCJFCmvTk

      Vai onko se joku ei tuoda Suomeen eikä asenneta Suomessa juttu?

    • Anonyymi

      CRV hybridin saisi noilla hinnoilla myös. Siinä on elegantti ja hiljainen kulku, hulppeat tilat ja hieno sisustus.

      • Anonyymi

        Hihii, melkoista itseironiaa ja suoranaista kettuilua.


      • Anonyymi

        Tojomiehet ostaa Toyotan ja foordimiehet foordin joka tapauksessa. Se heille suotakoon.


      • Anonyymi

        Kyllä CR-V kannattaa käydä koeajamassa. RAV4 ei ole missään ainakaan parempi. Ongelmiakaan ei ole kuulunut, mitä RAV4 releviat ja alustaongelmat.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Vain hölmö ostaisi 7000 euroa kalliimman ja huonomman auton vain siksi kun se on ollut 80-luvulla luotettavampi kuin jotkut muut merkit. Se ruostuu ja melu on kova.

      • Anonyymi

        Onhan Volvo enemmän kalliimpi kuin 7000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Volvo enemmän kalliimpi kuin 7000€.

        Tuli sama mieleen.


      • Anonyymi

        Taas pukkaa täyttä valetta, Rav4 oli TM-talvitestin 2021 hiljaisin auto. Piste.


    • Anonyymi

      Rav4 toyotaon laadukkaammin tehty.

      Istu sisään niin huomaat eron

      • Anonyymi

        Eihän tuossa ole mitään kyseenalaista ja epäröitävää.

        Ford Kuga ilman muuta. Eihän asiaa voi edes mitenkään kyseenalaistaa millään peruateella.


      • Anonyymi

        Jos Toyotan laatua katselee kun sisälle istahtaa niin aika heikoilla kantimilla ollaan. Toyotan koneet kyllä kestäviä mutta esim sisätilat varmaankin luokkansa surkeimmat. Kun mrkkinoille tuli niin jo 10v valmiiksi vanhat, halpaa muovia ja paneeleiden sovitukset vähän sinnepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyotan laatua katselee kun sisälle istahtaa niin aika heikoilla kantimilla ollaan. Toyotan koneet kyllä kestäviä mutta esim sisätilat varmaankin luokkansa surkeimmat. Kun mrkkinoille tuli niin jo 10v valmiiksi vanhat, halpaa muovia ja paneeleiden sovitukset vähän sinnepäin.

        Olet aika guru jos auton laadun pystyt päättelemään istumalla kuskin penkillä.
        Kukaan ammattilainen ei tuohon kykene.

        Oletko ikinä kuullut mitä eroa on laadulla ja laatuvaikutelmalla?

        Jotain kuitenkin kuvaa se että RAV4 on maailman eniten myyty SUV.
        Jos se olisi hintaan nähden huono niin tuskin myöisi eniten.


    • Anonyymi

      Ford teki autoja jo silloin kuin japanialaiset istuivat bambumajoissa ja sotivat keskenään miekoilla.

      • Anonyymi

        Ja silti firma ei myy tuon enempää.


    • Anonyymi

      Saat sen panttimaksun takaisin , kun vaihdat seuraavaan Tojotaan. Huono puoli on se , ettei muiden merkkien myyjät hyvitä panttimaksua.

    • Anonyymi

      Eurooppalainen auto - nykyajan vitsi

      Eurooppalainen auto - jo pelkästään sen kuuleminen saa useimmalta suupielet nykimään. Väkisinkin nykiminen alkaa muuttua nauruksi kun taas kerran saa kuulla kuinka loistava se auto on vaikka sitä nyt huolloissa tarviikin kuukauden välein käyttää. Merkkiuskollisuus ei ole enää se juttu sillä eurooppalaiset autonvalmistajat torpedoivat ainakin omien tuotteidensa osalta sen alas tekemällä mitä sattuu ja vielä vasemmalla kädellä. Nykyään yleisimmät lausahdukset missä mainitaan eurooppalainen automerkki kuuluvat tähän tyyliin: Ei enään koskaan Opelia, Saatanan Fordin paska, Mikä vittu näitä VW:n/SEAT:n/AUDI:n/SKODAN paskoja riivaa. Ranskalaisia ja Italialaisia tässä on turha edes mainita sillä kaikki varmaan tietävät niiden surullisen kuuluisan "laadun".

      Jo suunniteluvaiheessa eurooppalainen menee metsään. Markkinoille tuotavat luomukset ovat niin muotoilullisesti kuin teknisesti jo vanhentuneita. Ja kun typeryksiä jotka näitä laitoksia ostaa tuntuu riittävän niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa kehittääkseen jotain uutta ja mullistavaa. Sinänsä hyvä tapa koska kaikenhan voi kopioida japanilaisilta merkeiltä aikanaan. Mutta eipä osoita suurta arvostusta ostajia kohtaan, valitettavasti.

      Pieniin käyvät eurooppalaisten edut markkinoilla, varsinkin kun samaan rahaan saa monikerroin luotettavamman, varustellumman sekä tyylikkäämmän japanilaisen auton. Japanilaisten tekniset ratkaisut ovat valovuosia edellä eurooppalaisia kilpailijoitaan ja syy on pelkästään se että japanissa osataan tehdä laite joka toimii. Eurooppalaiset ovat kautta aikojen esitelleet hienoja ominaisuuksia erikoismalleissaan mutta eipä niitä ole näkynyt sarjatuotannossa. Se kertoo paljon tietotaidosta tuotteen loppuun asti jatkuvan kehittelyn suhteen. Ei osata tehdä mitään kunnolla, valitettavasti.

      Ympäri maailman on tiedossa että kautta aikain Toyota, Honda sekä Mazda on luotettavimpia autoja ja myöskin suosituimpia omissa luokissaan. Testit kertovat korutonta kertomaa, lukuunottamatta Suomen kodintekniikka-lehtiä TM ja TL. Hassua sinänsä että täällä jossa auton luotettavuus on tärkeintä, testeissä pärjää eläke-ikäisten toimittajien omat suosikit, perusteena "laadun tuntu". Ei voi käsittää miten tehottomat, hinaajamaiset ja muutenkin ylihinnoitellut saksanseisojat ja muut euroopanihmeet voivat voittaa. Lukevatko nämä autoalan "ammattilaiset" koskaan ulkomaisia arvosteluja saatikka ajavat edes näitä autoja? Vai miten voi olla näin käsittämättömiä mielipide-eroja? Ihmettelen.

      Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita. Eurooppalaisen auton omistajalla meinaan tuskin on perusteita haukkua muita kuin itseään, auton luotettavuus vastaa lähinnä kymmenen vuotta vanhempaa ja kolme kertaa enemmän ajettua japanilaista autoa sekä ajettavuus tuo mieleen lähinnä maansiirtokoneen. Hintaero on kuitenkin aika pieni. Eikö olekin kumma juttu ?

      Paras ajaa perille :)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe