Onko meillä liian helppoa?

Ajatelkaas, kuinka helppoa nykyelämä on verrattuna entisaikoihin. Siltikin nykyajan ihmiset valittaa entistä enemmän ja ovat tyytymättömiä.

Kannattaisi jokaisen miettiä omalta kohdaltaan, että onko oikeasti marmattamisen aihetta?

On varmasti paljon asioita, jotka ovat jokaisella hyvin. Pitää vain huomioida ne, ja mieluiten ennen kuin ne menettää.

Mistä sinä olet tänä päivänä kiitollinen?
Minä olen terveistä läheisistä, kodista, työstä ja ystävistä ❤

Rentoa viikonloppua jokaiselle :)
Mä tässä painiskelen itekseni, että tohdinko laittaa yhtä juttua...sitä mikä on tuos toisessa aloituksessa...Täytyy tsiikailla :}

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heitit kivan tiiserin yksinäisen perjantai-illan ratoksi. Nyt vaan miettimään mietteitäsi;) Liittyykö pohdinta rekattuun vai rekkaamattomaan?

      • Anonyymi

        T-L aikoo pokata rekkakuskin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T-L aikoo pokata rekkakuskin?

        Mitä poistamiseen oikeuttavaa oli asiallisessa neuvossa? Maskit on syytä pitää naamalla myös intiimitilanteissa.


      • Toiseen niistä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        T-L aikoo pokata rekkakuskin?

        Kerroppa mulle, että mikäs siinä olis mua muka kiinnostanut??


      • tinttu-liina
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä poistamiseen oikeuttavaa oli asiallisessa neuvossa? Maskit on syytä pitää naamalla myös intiimitilanteissa.

        Automaattinen poisto varmasti.

        Kuvittelin täs touhua maskit naamalla. Happihan siinä loppuis ja molemmat pyörtyis :[


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kerroppa mulle, että mikäs siinä olis mua muka kiinnostanut??

        Pääsisit ihastelemaan liikennettä yläilmoista kun istuisit vänkärin paikalla kyytiä ottamassa;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsisit ihastelemaan liikennettä yläilmoista kun istuisit vänkärin paikalla kyytiä ottamassa;)

        Yläilmoista?? Meinaakko helikopteria vai mitä??
        :}


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Toiseen niistä...

        Panettaax tenttupimppaa noin hirveästi?


    • Anonyymi

      Helpommalla pääsee kuin esivanhemmat ennen muinoin, on sähkö, juokseva vesi jne. Ruoka löytyy kaupan hyllyltä.

      • Anonyymi

        Morsiammetkin tinderistä, ei tarvi takamusta nostaa sohvan kätköistä.


      • Niin ajattele, että vesikin piti kantaa muualta ja vielä lämmittää. Ei ollu pyykinpesukoneita, puhumattakaan tiskikoneista.


      • Anonyymi

        Tilaa keinomulkkua netistä itsellesi tonttuliina. Voi voi..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin ajattele, että vesikin piti kantaa muualta ja vielä lämmittää. Ei ollu pyykinpesukoneita, puhumattakaan tiskikoneista.

        Olihan silloin hankalaa mutta ainaki oli tekemistä. Pyykin pesu käsin voi olla hauskaa ja ajankulua. Silloin ennen ihmiset oli enemmän toistensa kanssa tekemisissä ja sellainen naapuri apu puoleen ja toiseen oli päivän selvää ku nykyään kaikki haluaa olla vain pienessä punkkerissa ja tottakai ny pelätään ihmisiä, mutta ku jopa ulkona pelätään muita ni se jo menee yli.

        Yksinäisiä ihmisiä on nykyään enemmän kuin ennen ja yksinäisyys juuri tekee asioista hankalaa ku ihminen on kuitenkin sosiaalinen olento.

        Tottakai pitää osata nauttia pienistä asioista.

        Hyvistä Asioista nauttii enemmän ku on joku jonka kanssa jakaa ilot.

        Murheet tuntuu paljon pienemmältä ku on joku jonka kanssa jutella...

        Mutta ny on aika tälläinen.

        Kaikki palvelut suljetaan koronan takia. Aivan kuin ei olisi muuta kuin koronaa.

        Kotona on vakava asia, mutta kyllä ihmisten pitää päästä muutenki lääkäriin....

        Ihanaa ku on pimeää ni saa olla kotona.


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Olihan silloin hankalaa mutta ainaki oli tekemistä. Pyykin pesu käsin voi olla hauskaa ja ajankulua. Silloin ennen ihmiset oli enemmän toistensa kanssa tekemisissä ja sellainen naapuri apu puoleen ja toiseen oli päivän selvää ku nykyään kaikki haluaa olla vain pienessä punkkerissa ja tottakai ny pelätään ihmisiä, mutta ku jopa ulkona pelätään muita ni se jo menee yli.

        Yksinäisiä ihmisiä on nykyään enemmän kuin ennen ja yksinäisyys juuri tekee asioista hankalaa ku ihminen on kuitenkin sosiaalinen olento.

        Tottakai pitää osata nauttia pienistä asioista.

        Hyvistä Asioista nauttii enemmän ku on joku jonka kanssa jakaa ilot.

        Murheet tuntuu paljon pienemmältä ku on joku jonka kanssa jutella...

        Mutta ny on aika tälläinen.

        Kaikki palvelut suljetaan koronan takia. Aivan kuin ei olisi muuta kuin koronaa.

        Kotona on vakava asia, mutta kyllä ihmisten pitää päästä muutenki lääkäriin....

        Ihanaa ku on pimeää ni saa olla kotona.

        Ennen oli perheissä iso liuta pieniä lapsia. Ei siinä pyykinpesu enää ollu ajanvietettä, vaan iso urakka perheen äidille. Vedenhaku, vedenlämmitys ja nyrkkipyykillä isot pyykkivuoret pestävänä. Samalla yritit hoitaa niitä itkeviä muksuja...

        Vanhemmilta ihmisiltä kuullut näitä tarinoita..


    • Anonyymi

      Ei, jos kyse on tänään pinnalla olleesta asiasta!

      • No ihan oli vaa onnittelujuttuja..

        Eihän sitä tiiä mitkä asiat täällä pitää paikkansa. Toisekseen kyseinen henkilö ei ehkä halua, että levitetään täällä..


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ihan oli vaa onnittelujuttuja..

        Eihän sitä tiiä mitkä asiat täällä pitää paikkansa. Toisekseen kyseinen henkilö ei ehkä halua, että levitetään täällä..

        Peesailin stadin jannua tässä ja pidin suuni kiinni. Tuli sen suuntainen tuntuma että parempi olla vaiti.


    • Anonyymi

      Kell onni on se onnen kätkeköön!

    • Anonyymi

      Kommentit kertovat karua kieltä.
      On liian helppoa nykyihmisillä.

    • Anonyymi

      Älä kirjoita tänne enää.
      Hyvin pinnallisia ja kevyitä nuo sinun mielipiteesi, vaikka muka syvällisiä yrität kirjoittaa.
      Sinulla on asiat liian hyvin, loukkaat pikkusievillä sepustuksillasi ihmisiä, joilla on vaikeuksia.
      Vaikutat tollolta niinkuin nimimerkkisi kertookin.

      • Sinä vaikutat tärähtäneeltä.


    • Anonyymi

      Ymmärrätkö tenttupiina pimppitiina
      ettei kaikilla ole kotia eikä yhtään läheistä,
      saati sitten työtä ja terveyttä
      senkin s-tanan elämää kokematon
      paskan höyryjä!
      Hyväosainen, ymmärtämätön yltiöpositiivinen paksuperse!

      • Anonyymi

        Käytöstaidot kuitenkin on, toisin kuin sinulla.


      • Hyväosainen?

        Luuletko sä, että mä oon saanu jotain ilmaiseksi??

        Enpä olis uskonu, että tuostaki viattomasta aloituksesta joku vetää herneet nenäänsä.


    • Anonyymi

      Älä laita sitä yhtä juttua, äläkä toistakaan, eikä kolmattakaan.

    • Anonyymi

      Tyhjänpäiväistä sepustusta!
      Nii-in tyhjänpäiväistä!
      Turhaakin turhempaa ja heikkolahjaista!

      • Niin on...meinaan sun juttus.


    • Anonyymi

      On sulla hirveät "Jobin painit" !
      Kyl on elämäsi tosiaankin liian helppoa.
      Tohditkohan... oijoivoivoi... hui sentään... siinä sitä on sinulla miettimistä loppuelämäksesi ja painia itsesi kanssa!
      Menepä kerrankin suolle hiihtämään ja sido köydellä auton rengas läskiselle vyötäröllesi.

      • Sinä et tiiät mitään mun elämästä, joten pidä nuo typerät mölyt mahassas.


    • Anonyymi

      Ennen vanhaan on saattanut olla valittajia siinä missä nykyäänkin ja nykyään valittaminen vaan on sallitumpaa ja helpompaa etenkin näin anonyymisti.

      • Anonyymi

        Silloin kovina aikoina kasvatettiin siihen ettei saa valittaa ja pitää olla hiljaa.


      • Ennen oli enemmänkin syytä valittaa.

        Nykyään kyllä aika hyvin yhteiskunta auttaa vaikeuksissa, kun on kaikenlaisia tukia.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ennen oli enemmänkin syytä valittaa.

        Nykyään kyllä aika hyvin yhteiskunta auttaa vaikeuksissa, kun on kaikenlaisia tukia.

        Äänestä hallahAhon jengiä, niin tuet loppuu :D


    • Anonyymi

      Oisko niin että valittamisen kautta jotku pyrkii parempaan? Itellä jää toi narinamoodi monesti päällä, että löytää vaan kurjia puolia.

      Sunflower

      • Anonyymi

        Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?

        Mitä hittoa toi sitte meinas?

        Sunflower


      • Nii, että ku valittaa, niin se paranee siitä?
        Vai mitä sä tarkotit tuolla?


    • Mun eräällä jo edesmenneellä läheisellä oli tapana sanoa, että "Це́рковь бли́зко, да идти́ скли́зко, каба́к далеко́, да идти́ легко́". Kyseessä on siis vanha venäläinen sananlasku, joka tarkoittaa, että "Kirkko on lähellä, mutta tie sinne on liukas. Kapakka on taas kaukana, mutta tie sinne on hyvä". Eli harva meistä valittaa niistä mukavista jutuista elämässään, vaikka ne olisivatkin välillä työläitä saavuttaa... (◕‿◕✿)

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Työläys maistuu kun lopputulemana on semmoista, mistä nauttii. Allekirjoitan omasta puolestani:)

        Tv. Tukkirekka


      • Anonyymi

        Moinen kielitaito on varsin upea pääoma. Englanti ja saksa ovat minullakin hyvin hallussa, ruotsin kanssa on työläämpää kun työ ei sitä vaadi. Sopiiko tiedustella, että kirjoitatko päiväkirjaasi kummalla kielellä?:)

        Tv. Tukkirekka


      • Mä sit diggasin siitä et 'päivä paljastaa puuhat mitkä sä oot duunannut pimeydessä'. Mä aloin funtsiin sille suomenkielistä vastinetta, oiskos se lähimpänä et 'valheella on lyhyet jäljet'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moinen kielitaito on varsin upea pääoma. Englanti ja saksa ovat minullakin hyvin hallussa, ruotsin kanssa on työläämpää kun työ ei sitä vaadi. Sopiiko tiedustella, että kirjoitatko päiväkirjaasi kummalla kielellä?:)

        Tv. Tukkirekka

        Mistä tämä heppu ilmaantui, uppo-outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä heppu ilmaantui, uppo-outo.

        Joku tuttu koittaa kait pitää tuota neitosta pinnalla kun partahäiskä otti ja jätti. Täällä neuvottiin, että älä ole tyrkky kun miehet kyllästyy liika innokkaaseen naiseen. No oppiipa ensi kerralla olemaan viisaampi. Miehet tykkää jahdata, sellainen nainen on kuin lattiarätti joka vonkaa miestä. Miehet tykkää saalistaa ja liian helpolla saatava saalis lakkaa kiinnostamasta nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku tuttu koittaa kait pitää tuota neitosta pinnalla kun partahäiskä otti ja jätti. Täällä neuvottiin, että älä ole tyrkky kun miehet kyllästyy liika innokkaaseen naiseen. No oppiipa ensi kerralla olemaan viisaampi. Miehet tykkää jahdata, sellainen nainen on kuin lattiarätti joka vonkaa miestä. Miehet tykkää saalistaa ja liian helpolla saatava saalis lakkaa kiinnostamasta nopeasti.

        Yritti se sitä jättää jo pari kesää sitten mutta neito puhui itsensä takaisin. Rumasti sanottuna siinä on nainen joka on siinä määrin alistuva että häneen voi pyyhkiä kuraiset kenkänsäkin. Ei kai tuollainen ketään innosta pitemmän päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritti se sitä jättää jo pari kesää sitten mutta neito puhui itsensä takaisin. Rumasti sanottuna siinä on nainen joka on siinä määrin alistuva että häneen voi pyyhkiä kuraiset kenkänsäkin. Ei kai tuollainen ketään innosta pitemmän päälle.

        Hänen kantsii kasvattaa selkäranka niin jonkun kanssa voi tulla jotain pysyvääkin.


      • Anonyymi

        Enpä menisi syyttelemään partahäiskää jos tuon tason jutuilla rupeaakin vilkuilemaan muita, räväkämpiä naisia.


      • Noissa sananlaskuissa on monia viisaita juttuja.
        On hienoa, että ne säilyy sukupolvelta toiselle...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänen kantsii kasvattaa selkäranka niin jonkun kanssa voi tulla jotain pysyvääkin.

        Katkerat taas liikkeellä...


      • Anonyymi
        artagnan kirjoitti:

        Mä sit diggasin siitä et 'päivä paljastaa puuhat mitkä sä oot duunannut pimeydessä'. Mä aloin funtsiin sille suomenkielistä vastinetta, oiskos se lähimpänä et 'valheella on lyhyet jäljet'?

        Valkeus paljastaa pimeyden työt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku tuttu koittaa kait pitää tuota neitosta pinnalla kun partahäiskä otti ja jätti. Täällä neuvottiin, että älä ole tyrkky kun miehet kyllästyy liika innokkaaseen naiseen. No oppiipa ensi kerralla olemaan viisaampi. Miehet tykkää jahdata, sellainen nainen on kuin lattiarätti joka vonkaa miestä. Miehet tykkää saalistaa ja liian helpolla saatava saalis lakkaa kiinnostamasta nopeasti.

        Saalistus voittaa aina kaadon.


      • Anonyymi

        On niin helvetin paskat fiilikset. Kirjoitin noi viestit typeryyttäni, en käsittänyt toimintani seurauksia. Anna anteeksi tää anteeksiantamaton mokailu, laita se kissanpää takaisin:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niin helvetin paskat fiilikset. Kirjoitin noi viestit typeryyttäni, en käsittänyt toimintani seurauksia. Anna anteeksi tää anteeksiantamaton mokailu, laita se kissanpää takaisin:(

        Eikös tunnukkaan enään miehekkäältä?


    • Anonyymi

      Valittaminen oli ehkä kielletympää entisaikoina ja nykypäivänä onnistuu kaikenlainen valitus ja solvaaminen täysin vaivattomasti ja anonyymisti netitse.

      • Tiiä oliko kielletynpää, mut osasko ihmiset edes toivoa parempaa...tai toivoa tietysti voi, mutta tyhjästä oli paha nyhjästä


    • Mä sorrun ny itsekehuun ku sanon et mä en tapaa valittaa. On magee duuni, hima, frendei ja oon kotoisin Stadista, en kai mä enempää voisi vaatii ;)

      • Mukavaa kuulla, että Artsilla on kaikki hyvin :)

        Tuossa aloituksessa juuri ajoin sitä takaa, että meillä on moni asia hyvin, kun sitä oikein ajattelee.

        Onhan Suomessa myös joillain todella huonosti, mutta täällä on hyvät tukijärjestelmät.

        Joskus sorruin itse tuskailemaan ja voivottelemaan omia pikku harmituksia. Sit mulle tuli mieleen, että ku kitisen siinä jotain pikkuasiaa, niin samaan aikaan monillakin saattaa olla todella suuria murheita... Perheenjäsenen vakava sairastuminen tai menetys. Ku tuo tuli mieleen, nii mua ihan hävetti.


      • Anonyymi

        Ja ukkona bajamaja?


    • Ei ole liian helppoa. Aina on maailmassa jotain mikä on vialla. Valittaminen on kyllä turhaa, mutta päättäjät ei osaa tehdä oikeita päätöksiä koronan suhteen.

      • Maailmassa on monikin asia pielessä, mutta ei tilanne muutu sillä, että me kaikki hautaudutaan murehtimaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ennen ei tosiaan turhista valitettu. Nykyihmiset ovat pelkkiä pumpulissa kasvatettuja kitisijöitä.

      • Varmasti on kitinöitä aiheesta, mutta varsinkin aiheetta.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe