Katkeruus on jämähtämistä paikoilleen

Anonyymi

Kun ihminen jää kiinni katkeruuteen hän ei pääse eteenpäin omassa elämässään. Hän ei kykene myöntämään omaa osuuttaan tapahtuneeseen.
Katkeroitunut ihminen saattaa syyttää toisia omista virheistään. Hänen arvostelukykyynsä ei voi enää luottaa.
Anteeksianto olisi lääke tähän. Valitettavasti se ei ole helppoa. Siihen tarvitaan tietoinen päätös ja voimaa. Jos näitä ei ole niin tilanne jatkuu katkeruudessa. Pahimmillaan se heikentää myös fyysistä terveyttä. Lihakset kiristyy ja tulee unettomuutta jne.
Yrittäkää Konnevetiset päästä eroon katkeruudesta. Älkää syyllistäkö toisianne vaan keksikää mukavampaa ajateltavaa. Kannustakaa mielummin. Kenenkään menestys ei pitäisi olla sinulta pois vaan yhteinen ilonaihe.

20

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauha hänen jutuissaan, rauha hänen tahtonaan ja rauha hänen teoistaan, rauha i-i-i-iänkaikkineen, A-a-A-a-A-aaamen.

    • Anonyymi

      Asiaa pitkästä aikaa tällä palstalla.. Ihan tottahan tää on.. Katkeruutta ja vihaa löytyy valitettavasti ja kostonhalua.. Viimeksi mainittua ei kannata edes harkita, kyllä se on korkeammassa kädessä ja on jopa toiminut omalla kohdalla, se tulee eteen sellaiselle, joka sen on ansainnut..

    • Anonyymi

      Katkeruus ja kostonhimo on parhaat tunteet! Minä saan elinvoimaa ja virtaa molemmista.

    • Anonyymi

      Meekä juonu katkerota vuoskaudet ,enkä o muuttunu katkerammaksi.

    • Anonyymi

      Olet meekä siis polkenut peruskatkerana paikallasi kaikki nämä vuodet.Perin ikävää.

      • Anonyymi

        Katkeruus meekällä elämäntapa.ja paikallaan polkeminen totta.On polettu monet värkit enkä päivääkään vaihtais pois.


    • Anonyymi

      Totta.. Meillä Konnevedellä on ainakin kylä, missä katkeruus ja kauna, vielä mukana hirveä kateus on vuosikausia hallinnut, sitä ei vaan tajua ne, jotka eivät ole kohteeksi joutuneet. Naapurien tuoma haukkuminen, jopa omassa kotipihassa, nöyryytys kaikin puolin "huonona" kansalaisena, ei koskaan milloinkaan mitään osanneena ovat tulleet tutuksi. Jos ei kateellinen itse omassa persoonasssaan, syvässä katkeruudessaan kehtaa lehahtss paikalle haukkumaan, laittaa asiamiehet puolestaan. Hiljaista on nykyään ollut.. Jokohan paukut loppuneet? Taisi tulla kupeeseen kunnolla ja ei tarvinnutkaan kostaa, kyllä yötuvan ukko näki. Vuosikymmeniä jatkunut kahden perheen alasajo näkyy tulleen tienpäähän, hävetkää!!! Kyllä vielä puhutaan tästä ja julkisesti.

      • Anonyymi

        Katkeruus ja kateus kaksi eri asiaa kateus pahempi.


    • Anonyymi

      Mutta kummatkin tunteet ovat pahimpia ihimiselle.

      • Anonyymi

        Vahinkon ilo paras ja yleisin piirre meissä suomalaisissa.ja onhan se hienoa kun naapurilla menee huonosti.vaikkei sitä ääneen sanota aatteleppä ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahinkon ilo paras ja yleisin piirre meissä suomalaisissa.ja onhan se hienoa kun naapurilla menee huonosti.vaikkei sitä ääneen sanota aatteleppä ite.

        Jos tuntuu sille, että iloitsee naapurin huonosta tuurista, olisi aika hakeutua ammattilaisen juttusille. Sairasta, meinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuntuu sille, että iloitsee naapurin huonosta tuurista, olisi aika hakeutua ammattilaisen juttusille. Sairasta, meinaan.

        Kyllähän jos naapurissaloisii työtävieroksivaa porukkaa ,ja ainoa työ kännääminen sosiaaliavustuksilla sekä häiriköinti yö kaudet,niin olen todella ilonen kun nää tenut joutuu dialyysi hoitoon.Eli onko tää sairasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän jos naapurissaloisii työtävieroksivaa porukkaa ,ja ainoa työ kännääminen sosiaaliavustuksilla sekä häiriköinti yö kaudet,niin olen todella ilonen kun nää tenut joutuu dialyysi hoitoon.Eli onko tää sairasta?

        Eipä kukaan kuvaamastasi elämästä nauti. Enkä ole iloinen jos kuka tahansa joutuu dialyysihoitoon. Se se vasta kallista on.


    • Anonyymi

      Kateus voi olla hyväkin opas kun huomaa mitä ehkä itse haluaa. Katkeruus syö eikä vie eteenpäin. Jos on iloinen naapurin huonosta onnesta, on tyhmä. Ei sillai saavuteta mitään hyvää.

      • Anonyymi

        Osuko omaan nilkkaan kun puolustelet kaikkia naapureita.Tyhmäkin tajuaa ettei häirikkö naapureita pidä sääliä hehän itse valinneet osansa .Olet varmaankin jotenkin kytköksissä näihin luusereihin kun uhraudut äiti teresan tavoin auttamaan puolustelemaan näitä loisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuko omaan nilkkaan kun puolustelet kaikkia naapureita.Tyhmäkin tajuaa ettei häirikkö naapureita pidä sääliä hehän itse valinneet osansa .Olet varmaankin jotenkin kytköksissä näihin luusereihin kun uhraudut äiti teresan tavoin auttamaan puolustelemaan näitä loisia.

        Sääliä ei tartte ketään. En ole puhunut häirikkönaapureista, vaan yleensä naapureista. Ja juu väitän kiven kovaan, että aina heikompi osainen ei ole tehnyt valintaa itse. Siihen on moninaiset syyt . Ja juu olen ja olet sinäkin kytköksissä toisiin ihmisiin. Toivottavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliä ei tartte ketään. En ole puhunut häirikkönaapureista, vaan yleensä naapureista. Ja juu väitän kiven kovaan, että aina heikompi osainen ei ole tehnyt valintaa itse. Siihen on moninaiset syyt . Ja juu olen ja olet sinäkin kytköksissä toisiin ihmisiin. Toivottavasti.

        Asiasta toisee nyt kun korona kiusaa lapissa hiihto ja vetokoira firmoja.Olen todella mielissäni että nää firmat jotka vuosia rahastaneet rankasti matkalaisia,hyvä että korona palautti ne todellisuuteen eli ahneilla on paskane loppu.Ja mitä vetokoira yrittäjiin tulee pitäisikö nyt valtion tukea näitä sata koiraa omistavia yrityksiä NO EI niillähän vuosia isot tulot jotka valuu muihin taskuihin lappilaisille ripposet.konkkaan vaan kyllä uusia yrittäjiä tulee vielä kerran JES JES.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliä ei tartte ketään. En ole puhunut häirikkönaapureista, vaan yleensä naapureista. Ja juu väitän kiven kovaan, että aina heikompi osainen ei ole tehnyt valintaa itse. Siihen on moninaiset syyt . Ja juu olen ja olet sinäkin kytköksissä toisiin ihmisiin. Toivottavasti.

        Juopoksi tulo on oma valinta ,sitä ei voi millään kytkeä koti oloihin eikä keeneihin .Alkoholismi johtuu ihmisen kykenemättömyydestä kasvaa aikuiseksi javastata omista tekemisistä akkojen hyysääminen kyllä lisää tämän henkilön valintaa mihin suuntaan elämän tapa menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juopoksi tulo on oma valinta ,sitä ei voi millään kytkeä koti oloihin eikä keeneihin .Alkoholismi johtuu ihmisen kykenemättömyydestä kasvaa aikuiseksi javastata omista tekemisistä akkojen hyysääminen kyllä lisää tämän henkilön valintaa mihin suuntaan elämän tapa menee.

        Juoppouskin on parempi kuin kyvyttömyys empatiaan toisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoppouskin on parempi kuin kyvyttömyys empatiaan toisia kohtaan.

        Luonnossakin jänisrutto hoitaa kannasta pois heikot.sama ihmisillä ei toisten tartte kannatella luusereita.Empatiatakon puutetta jos ei halua osallistua luusereiden elätykseen verotuksen kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe