Toyota huijaa ihmisiä hybridin kulutuksella !

Anonyymi

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/
Todellinen kulutus on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin pienillä bensakoneilla.!

69

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä haet tällä valheellisella testillä jo toistamiseen täällä palstalla? Ajossa ei ole hyödynnetty jarrutusenergiaa ja rullausta eli ajettu hypridiä väärin.

      • Anonyymi

        Eipä tuo 2,0 farkku vaan kulje pienemmällä vaikka miten ”kikkailet”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo 2,0 farkku vaan kulje pienemmällä vaikka miten ”kikkailet”.

        Mutta testi on valheellinen jolla pyritään pönkittämään Toyotan kilpailijoita. Raha vaihtanut omistajaa ja sellaisen testituloksen saa kuin tilaa. Kaikki Toyotan hyprideillä ajavat tietävät oikean kulutuksen olevan noin 4 l. Toyota ei ole vajaa tai kevyt hypridi vaan täyshypridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta testi on valheellinen jolla pyritään pönkittämään Toyotan kilpailijoita. Raha vaihtanut omistajaa ja sellaisen testituloksen saa kuin tilaa. Kaikki Toyotan hyprideillä ajavat tietävät oikean kulutuksen olevan noin 4 l. Toyota ei ole vajaa tai kevyt hypridi vaan täyshypridi.

        5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.

        Ei pidä paikkaansa hypridin kulutus on noin neljä satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa hypridin kulutus on noin neljä satasella.

        Ei ainakaan 2,0 farmarilla ole. En ymmärrä miksi pitäisi valehdella kulutus pienemmäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.

        Tuota luokkaa se kulutus on. Tuulilasin 30000 km testissä kulutus oli 5,7litraa satasella. Kesällä pääsee vähemmällä kulutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota luokkaa se kulutus on. Tuulilasin 30000 km testissä kulutus oli 5,7litraa satasella. Kesällä pääsee vähemmällä kulutuksella.

        Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.

        Ihan miten vaan mutta eipä tuo sinun 4l/100km silti toteudu kuin haaveissa hissutellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan 2,0 farmarilla ole. En ymmärrä miksi pitäisi valehdella kulutus pienemmäksi?

        Tämä onkin arka paikka tojotistille. On paljastunut ettei tojota säästäkkään mitään.


      • Anonyymi

        Miten vitussa autoa voi väärin ajaa? Käykö kaikki hybridin ostajat autokoulun uudestaan ja samalla liukkaankelin radalla? Outoja tyyppejä tojotistit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.

        Tero taas vänkää totuutta vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.

        Toyota on aina hissuttelemassa tientukkona.


    • Anonyymi

      Huijari saksalaisten hybridien kulutus on sen jälkeen ihan jotain muuta, kun se ensin kivihiilellä ladattu sähkö on loppunut siitä kinneristä, ja se polttomoottori käynnistyy....

      https://www.is.fi/autot/art-2000007634729.html

    • Anonyymi

      Toyota on huijJARI mikä huijJARI !

      • Anonyymi

        Ja sinä olet pelkkä Kuksmanniautojen testaava, ja, omiila rahoillansa sen testin maksava testimannekiini! 🤣


      • Anonyymi

        Ei yllätä, kun Boeingia huijasi saman maan "liikemiehet", vaarantaen tuhansien lentomatkustajien turvallisuuden. Noilla alueilla valehtelu on yleistä. Toisin on euroopassa


    • Anonyymi

      Toyotan hybridin keskikulutus on 5,90 l/100 km. Omassa bensa-Skodassa 5,5 l/100km.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi

        Aika pieni kulutus kun mun 4 vuotiaassa diesel A4ssä kulutus on kesällä karvan alle 6L ja talvella 6.5L/100km. kaippa Skoda osaa asiat paremmin kuin Audi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pieni kulutus kun mun 4 vuotiaassa diesel A4ssä kulutus on kesällä karvan alle 6L ja talvella 6.5L/100km. kaippa Skoda osaa asiat paremmin kuin Audi.

        Nyt oli puhe bensiinin kulutuksesta eikä öljyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli puhe bensiinin kulutuksesta eikä öljyn.

        No yleensä bensamoottori kuluttaa vähemmän kuin diesel. Ei siis ole oikein uskottavvia noi 5L kulutuksen bensamoottoreissa.


    • Anonyymi

      Toyotan muka täyshybridi on VAJAAhybridi !

    • Anonyymi

      Tykki vanteilla vastatuuleen meno lisää kulutusta?🤣😂🤣😂

    • Anonyymi

      Suomessa on paljon viattomia jotka on joutuneet tän hybrid keissin uhriksi. Joukkokannetta kehiin ja korvausvastimukset.

      • Anonyymi

        Aatteen mies nielee tappionsa ja ei kehtaa sitä myöntää.


    • Anonyymi

      Toyota kusettaa mites nämä kalkattavat hybridit.18t ajettu moottori kuin sepelli mylly.

    • Anonyymi

      Miksi Toyota on yhä edelläkävijä noinkin selvästi hybriditekniikassa?

      • Anonyymi

        Sarkasmia? Perässähiihtäjä bensalla lataavilla hyprideillä jotka kuluttaa saman kuin perus bensa-autot. Testien jumbo ja kallein ylläpitää, siinä sitä edelläkävijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmia? Perässähiihtäjä bensalla lataavilla hyprideillä jotka kuluttaa saman kuin perus bensa-autot. Testien jumbo ja kallein ylläpitää, siinä sitä edelläkävijää.

        Merkkien merkki brändi ykkönen se on Toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkien merkki brändi ykkönen se on Toyota

        Toyota voi olla Brändi ykkönen mutta VW/Audiseatskoda automerkkien myynti-ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota voi olla Brändi ykkönen mutta VW/Audiseatskoda automerkkien myynti-ykkönen.

        Miten brändiykkönen tai isoin myynti tekee kummankaan merkin autosta minulle paremman?

        Selittäkääpä tämä teille niin tärkeä väittelyn kohde.


    • Anonyymi

      Toyota on ainoa auto, joka säästää bensaa. Muut kuluttavat kaiken, minkä tankkiin lorauttaa. On ne Tojot sellaisia pelejä.

    • Anonyymi

      4-5 l/100 km keli kuin keli, voittajahybrid toyotya.

      • Anonyymi

        5-6 litraa todellisuus eikä vielä tähänkään keli kuin keli.


    • Anonyymi

      Jo tuotteen laatu on kova huijaus. Ajatelkaa autoa jossa ei ole juurikaan mitään hyvää ja ruostuu hetkessä. Ei siinä kohtuu pieni kulutus kauheasti lämmitä kun ylläpitokulut on muuten luokkansa kalleimmat.

      • Anonyymi

        Miksi olet noinkin kateellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet noinkin kateellinen?

        Ai onko tojotan omistajalle joku on kateellinen ? Hahh ! Päinvastoin he ovat säälittävä näky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai onko tojotan omistajalle joku on kateellinen ? Hahh ! Päinvastoin he ovat säälittävä näky.

        Niin, ajavathan he bensapihillä ja tehokkaalla itselataavalla.


    • Anonyymi

      Toyota on huijaus jo sinänsä. Myy autoina noita surkeita jo uutena ruosteisia vikapesiä. Moottorit tärisee ja turvalaitteet pätkii, voi voi mitä kuraa.

      • Anonyymi

        Miksi puhut vaggineista?


    • Anonyymi

      On kahdenlaisia hybridejä. Sellaisia joissa kulutus on samaa luokkaa kuin bensamoottorissa, ero bensiinimoottoriin on siinä että autoon ruuvattu kaiken maailman flipperin osaa ja akku. Sillä perusteella kuluttajaa voidaan hämätä luulemaan että kyseessä on auto joka säästää bensaa. Tämä on valehybridi.
      Sitten on oikeita hybridejä jotka voidaan ladata sähköllä ja suurin osa ajoista pystytään ajamaan pelkällä sähköllä.
      Nyt kannattaa olla tarkkana ettei sinulle myydä valehybridiä.

    • Anonyymi

      Norjassa näiden markkinointi hybridinä on käsittääkseni kielletty. Viranomaiset ymmärsivät että kuluttajia johdetaan harhaan.

      • Anonyymi

        Juu joo tohnoloota johtaa aina harhaan munkin avensis johtaa aina harhaan hahaaaaaa hihiiiiii


        T.köfffffffff


      • Anonyymi

        Vain termiä itselataava ei saa käyttää Norjassa. Hybridejä on ja sitä termiä saa käyttää. kansainvälinen luokitus menee näin.

        HV Hybrdid Vehicle tai
        HEV Hybrid Electric Vehicle

        PHEV Plugin Hybrid Electric Vehicle

        EV Electric Vehicle tai
        BEV Battery Electric Vehicle

        FCEV Fuel Cell Electric Vehicles (vetyauto)


    • Anonyymi

      Bensa-autoksi Toyotan hybridi kuluttaa ihan kohtuullisesti – nykyisten pikkuturbojen tasolla.
      Maantiellä diesel on toki selvästi taloudellisempi.

      • Anonyymi

        Mutta suorituskyky on ehtaa 90 lukua.

        Ja kun otetaan huomioon itsesyttyvien hinta ja perusidea... niin plugarit ja kaasuautot huimasti näitä 90-luvun tekniikan ihmeitä edellä.

        Ei enää lämmitä se, että on saatu bensankulutusta & päästöjä parikymmentä % pienemmäksi. Pitää saada -50 % ja sehän onnistuu muilla merkeillä. Onnistui jo vuosia sitten. Oma vm 2016 autoni hörppii fossiilista alle 2 l/100 km,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suorituskyky on ehtaa 90 lukua.

        Ja kun otetaan huomioon itsesyttyvien hinta ja perusidea... niin plugarit ja kaasuautot huimasti näitä 90-luvun tekniikan ihmeitä edellä.

        Ei enää lämmitä se, että on saatu bensankulutusta & päästöjä parikymmentä % pienemmäksi. Pitää saada -50 % ja sehän onnistuu muilla merkeillä. Onnistui jo vuosia sitten. Oma vm 2016 autoni hörppii fossiilista alle 2 l/100 km,

        Mun oma Toyota cittari on mennyt toistaiseksi 1.3L/100km ja kiihtyvyys on 6s sataseen.
        On tota että jotkut autot 90-luvulla kiihtyi yhtä hyvin. Niitä kutsuttiin urheiluautoiksi.


      • Anonyymi

        Miksi kuljettaa mukanaan paljon turhaa tekniikkaa, kun siitä ei mitään hyötyä ole?


    • Anonyymi

      Toyota huijaa kun sanoo että kulutus lähes puole sähköllä koska kaikkise energia joka sähköllä koikeasti pitäälaskea mukaan on jarrutuksen latausenergiaa mutta auto lataakin muuloinkin silloin kun auto kulkee bensalla Toyotan täyssähköhybridi jota ladataan pistorasiasta kuluttaa n. 1/2 sähköenergialla mistähän se jarrutusenergiaa niin paljon saisi ? Mahdottomuus !! Kyllä siit autosta oliisi helppo otta talteen se tieto paljonko jarrutusenergiaa on käytetty (10-15%) kaikki muu on tehty bensalla

      • Anonyymi

        Kyllä mutta jutun juoni ei olekaan jarrtusenergian hyödyntäminen (aikaan pääosin) vaan polttomoottorin hyötysuhteen nostaminen ja sen tukeminen sähkömoottorilla. Tämä on se mistä pieni kulutus johtuu.
        Tojo hybridi käyttää polttista optimihyötysuhteen alueella >35% (jopa 40%) kun se yleensä ei hybrideillä on keskimäärin luokkaa 5-10%, maksimin ollessa 30% tuntumassa.
        Toisekseen hybridiä ei kaupunkiajossa ol tarvis käyttää jatkuvasti vaan sähköllä mennään pitkät pätkät jolloin polttista ei ole tarvis käyttää huonomman hyötysuhteen kuormalla ollenkaan.

        Kannattaa ottaa vähän selvää tekniikasta. Tuubistakin löytyy pajon hyviä teknisiä kuvauksia mistä mikäkin johtuu.


      • Anonyymi

        Onko myös muiden merkkien vastaavat hybridit huijausta vai pelkästään Toyotan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko myös muiden merkkien vastaavat hybridit huijausta vai pelkästään Toyotan?

        Mitkään muut merkit eivät lupaa katteettomia "puolet sähköllä" latauskelvottomille hybrideille.
        Ladattavilla voi joissakin tapauksissa jopa kaikki ajot hoitaa sähköllä ellei ole liikaa pakkasta. Toyotan ladattavilla ei onnistu sähköajo pakkasilla ollenkaan, Talviauto 2021 sen osoitti. Jo -10°C oli plugin Rav4:lle liikaa. Sitä räpellystä ei voi esilämmittää ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä edes latauksessa ollessa, toisin kuin ladattavia kilpailijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta jutun juoni ei olekaan jarrtusenergian hyödyntäminen (aikaan pääosin) vaan polttomoottorin hyötysuhteen nostaminen ja sen tukeminen sähkömoottorilla. Tämä on se mistä pieni kulutus johtuu.
        Tojo hybridi käyttää polttista optimihyötysuhteen alueella >35% (jopa 40%) kun se yleensä ei hybrideillä on keskimäärin luokkaa 5-10%, maksimin ollessa 30% tuntumassa.
        Toisekseen hybridiä ei kaupunkiajossa ol tarvis käyttää jatkuvasti vaan sähköllä mennään pitkät pätkät jolloin polttista ei ole tarvis käyttää huonomman hyötysuhteen kuormalla ollenkaan.

        Kannattaa ottaa vähän selvää tekniikasta. Tuubistakin löytyy pajon hyviä teknisiä kuvauksia mistä mikäkin johtuu.

        "Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).

        Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).

        Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella.

        Vastaavasti toimivat Kian ja Hyundain hybridit olivat kuitenkin TM:n vertailussa paremmin suuniteltuja, eli vielä Toyotia pihimpiä. Niille meni sija 1 ja 2. Toyotalle jäi sijat 3 ja 4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).

        Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella.

        Justiinsa päin vastoin. Tojo kuormittaa polttiksen käydessä sitä niin paljon että moottori saadaan parhaimman hyötysuhteen alueelle. Ylimääräinen kuormitus saadaan aikaan lataamalla akkua.
        Vasta kun tehoa tarvitaan vielä enemmän, alkaa sähkömoottori tuottamaan voimaa auton liikuttamiseen polttiksen käydessä jotta polttista ei tarvitse ajaa optimihyötysuhdealueen yli. Talla pohjassa tuokin tietysti tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinsa päin vastoin. Tojo kuormittaa polttiksen käydessä sitä niin paljon että moottori saadaan parhaimman hyötysuhteen alueelle. Ylimääräinen kuormitus saadaan aikaan lataamalla akkua.
        Vasta kun tehoa tarvitaan vielä enemmän, alkaa sähkömoottori tuottamaan voimaa auton liikuttamiseen polttiksen käydessä jotta polttista ei tarvitse ajaa optimihyötysuhdealueen yli. Talla pohjassa tuokin tietysti tapahtuu.

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-vertailu-korealaiset-hybridiautot-jattivat-toyotat-taakseen/

        Sopii lukea, jos et usko.


    • Anonyymi

      On se van ihme peli kun kulutaa tosi vähän taajama ajossa. Tuo mun ravnelonen
      Varsinkin nutkka aosossa jossa paljo n li i kke valoja kulu t us jopa laa viiden .
      Ja tolaa on. Ja uto näppärä ajaa.

      Ameriikan myydyin kyllä jenkitbteitää m i kä on auto

      • Anonyymi

        Opettele toope tarkistamaan tekstisi ennen julkaisua. Tuota kryptistä mökellystä on turha edes yrittää kääntää selkokielelle!


      • Anonyymi

        Jenkeissä nyt ei ymmärretä mitään autoista.


      • Anonyymi

        Mitä on tolaa? Onko se syötävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkeissä nyt ei ymmärretä mitään autoista.

        USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.

        Toyota on siellä ns. kotimaan tuote ja sieltä löytyy köyhiä niin paljon, että paikallinen halpis kelpaa hyvin ja Jenkkien omat merkit on todella surkeita ja korealaisten ja Fiatin omistamia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.

        Usa on automaa vain runsaan määrän vuoksi. Paskaa laatua ja möhköfantteja ovat osanneet tehdä, mutta ei kunnollisia autoja koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usa on automaa vain runsaan määrän vuoksi. Paskaa laatua ja möhköfantteja ovat osanneet tehdä, mutta ei kunnollisia autoja koskaan.

        Aivan, Saksa on autoilu ja automaa jos mikä.


    • Anonyymi

      Toyokuskit eivät välttämättä tiedä että nuo "viralliset" kulutustestit tehdään vanhanaikaisellekin latauskelvottomalle hybridille täydellä akulla. Tuo sitten lasketaan tietyllä hyvin edullisella kertoimella bensankulutukseksi. Lisäksi "rata"on omanlaisensa ja kuljettaja optimoi kulutusta. Loppukäyttäjän "koeajorata" saattaa poiketa huomattavasti.

      • Anonyymi

        Oma C-hr kulutti eilen ajotietokoneen mukaan kolmenkymmenen kilometrin matkalla josta pieni osa oli soratietä ja taajama-ajoa, 4,3l satasella nopeusrajoitusten mukaan ajettuna. Mikä siinä on "huijausta"? Ei akun varaustilaan voi itse vaikuttaa koska sitä ei voi ladata pistorasiasta. Aika outo väite kateelliselta tietämättömältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma C-hr kulutti eilen ajotietokoneen mukaan kolmenkymmenen kilometrin matkalla josta pieni osa oli soratietä ja taajama-ajoa, 4,3l satasella nopeusrajoitusten mukaan ajettuna. Mikä siinä on "huijausta"? Ei akun varaustilaan voi itse vaikuttaa koska sitä ei voi ladata pistorasiasta. Aika outo väite kateelliselta tietämättömältä

        Tosi hienoa pihistellä mummoankan näköisellä tojolla ja vielä olet tullut luottomyyjän kusettamaksi.


    • Anonyymi

      Minä voin haastaa Moottori-lehden. Corolla 2,0 hybrid farkku 1 vuosi ajettu ja 20 tuhatta km. Kulutus 5,4 litraa satasella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe