https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/
Todellinen kulutus on yhtä paljon tai jopa enemmän kuin pienillä bensakoneilla.!
Toyota huijaa ihmisiä hybridin kulutuksella !
69
627
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä haet tällä valheellisella testillä jo toistamiseen täällä palstalla? Ajossa ei ole hyödynnetty jarrutusenergiaa ja rullausta eli ajettu hypridiä väärin.
- Anonyymi
Eipä tuo 2,0 farkku vaan kulje pienemmällä vaikka miten ”kikkailet”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo 2,0 farkku vaan kulje pienemmällä vaikka miten ”kikkailet”.
Mutta testi on valheellinen jolla pyritään pönkittämään Toyotan kilpailijoita. Raha vaihtanut omistajaa ja sellaisen testituloksen saa kuin tilaa. Kaikki Toyotan hyprideillä ajavat tietävät oikean kulutuksen olevan noin 4 l. Toyota ei ole vajaa tai kevyt hypridi vaan täyshypridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta testi on valheellinen jolla pyritään pönkittämään Toyotan kilpailijoita. Raha vaihtanut omistajaa ja sellaisen testituloksen saa kuin tilaa. Kaikki Toyotan hyprideillä ajavat tietävät oikean kulutuksen olevan noin 4 l. Toyota ei ole vajaa tai kevyt hypridi vaan täyshypridi.
5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.
Ei pidä paikkaansa hypridin kulutus on noin neljä satasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa hypridin kulutus on noin neljä satasella.
Ei ainakaan 2,0 farmarilla ole. En ymmärrä miksi pitäisi valehdella kulutus pienemmäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.
Tuota luokkaa se kulutus on. Tuulilasin 30000 km testissä kulutus oli 5,7litraa satasella. Kesällä pääsee vähemmällä kulutuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota luokkaa se kulutus on. Tuulilasin 30000 km testissä kulutus oli 5,7litraa satasella. Kesällä pääsee vähemmällä kulutuksella.
Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.
Ihan miten vaan mutta eipä tuo sinun 4l/100km silti toteudu kuin haaveissa hissutellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan 2,0 farmarilla ole. En ymmärrä miksi pitäisi valehdella kulutus pienemmäksi?
Tämä onkin arka paikka tojotistille. On paljastunut ettei tojota säästäkkään mitään.
- Anonyymi
Miten vitussa autoa voi väärin ajaa? Käykö kaikki hybridin ostajat autokoulun uudestaan ja samalla liukkaankelin radalla? Outoja tyyppejä tojotistit...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huulilasin testit voi jättää omaan arvoonsa oikea kulutus itselataavalla on neljän litran luokkaa.
Tero taas vänkää totuutta vastaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5,1-5,8l/100km ollut kulutus 25tkm ajalta.. Tämä siis ajettu muiden mukana ei ”tientukkona” hissutellen..2,0 active farkku kyseessä.
Toyota on aina hissuttelemassa tientukkona.
- Anonyymi
Huijari saksalaisten hybridien kulutus on sen jälkeen ihan jotain muuta, kun se ensin kivihiilellä ladattu sähkö on loppunut siitä kinneristä, ja se polttomoottori käynnistyy....
https://www.is.fi/autot/art-2000007634729.html - Anonyymi
Toyota on huijJARI mikä huijJARI !
- Anonyymi
Ja sinä olet pelkkä Kuksmanniautojen testaava, ja, omiila rahoillansa sen testin maksava testimannekiini! 🤣
- Anonyymi
Ei yllätä, kun Boeingia huijasi saman maan "liikemiehet", vaarantaen tuhansien lentomatkustajien turvallisuuden. Noilla alueilla valehtelu on yleistä. Toisin on euroopassa
- Anonyymi
Toyotan hybridin keskikulutus on 5,90 l/100 km. Omassa bensa-Skodassa 5,5 l/100km.
- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Aika pieni kulutus kun mun 4 vuotiaassa diesel A4ssä kulutus on kesällä karvan alle 6L ja talvella 6.5L/100km. kaippa Skoda osaa asiat paremmin kuin Audi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika pieni kulutus kun mun 4 vuotiaassa diesel A4ssä kulutus on kesällä karvan alle 6L ja talvella 6.5L/100km. kaippa Skoda osaa asiat paremmin kuin Audi.
Nyt oli puhe bensiinin kulutuksesta eikä öljyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli puhe bensiinin kulutuksesta eikä öljyn.
No yleensä bensamoottori kuluttaa vähemmän kuin diesel. Ei siis ole oikein uskottavvia noi 5L kulutuksen bensamoottoreissa.
- Anonyymi
Toyotan muka täyshybridi on VAJAAhybridi !
- Anonyymi
Tykki vanteilla vastatuuleen meno lisää kulutusta?🤣😂🤣😂
- Anonyymi
Suomessa on paljon viattomia jotka on joutuneet tän hybrid keissin uhriksi. Joukkokannetta kehiin ja korvausvastimukset.
- Anonyymi
Aatteen mies nielee tappionsa ja ei kehtaa sitä myöntää.
- Anonyymi
Toyota kusettaa mites nämä kalkattavat hybridit.18t ajettu moottori kuin sepelli mylly.
- Anonyymi
Miksi Toyota on yhä edelläkävijä noinkin selvästi hybriditekniikassa?
- Anonyymi
Sarkasmia? Perässähiihtäjä bensalla lataavilla hyprideillä jotka kuluttaa saman kuin perus bensa-autot. Testien jumbo ja kallein ylläpitää, siinä sitä edelläkävijää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sarkasmia? Perässähiihtäjä bensalla lataavilla hyprideillä jotka kuluttaa saman kuin perus bensa-autot. Testien jumbo ja kallein ylläpitää, siinä sitä edelläkävijää.
Merkkien merkki brändi ykkönen se on Toyota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkien merkki brändi ykkönen se on Toyota
Toyota voi olla Brändi ykkönen mutta VW/Audiseatskoda automerkkien myynti-ykkönen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota voi olla Brändi ykkönen mutta VW/Audiseatskoda automerkkien myynti-ykkönen.
Miten brändiykkönen tai isoin myynti tekee kummankaan merkin autosta minulle paremman?
Selittäkääpä tämä teille niin tärkeä väittelyn kohde.
- Anonyymi
Toyota on ainoa auto, joka säästää bensaa. Muut kuluttavat kaiken, minkä tankkiin lorauttaa. On ne Tojot sellaisia pelejä.
- Anonyymi
4-5 l/100 km keli kuin keli, voittajahybrid toyotya.
- Anonyymi
5-6 litraa todellisuus eikä vielä tähänkään keli kuin keli.
- Anonyymi
Jo tuotteen laatu on kova huijaus. Ajatelkaa autoa jossa ei ole juurikaan mitään hyvää ja ruostuu hetkessä. Ei siinä kohtuu pieni kulutus kauheasti lämmitä kun ylläpitokulut on muuten luokkansa kalleimmat.
- Anonyymi
Miksi olet noinkin kateellinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet noinkin kateellinen?
Ai onko tojotan omistajalle joku on kateellinen ? Hahh ! Päinvastoin he ovat säälittävä näky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai onko tojotan omistajalle joku on kateellinen ? Hahh ! Päinvastoin he ovat säälittävä näky.
Niin, ajavathan he bensapihillä ja tehokkaalla itselataavalla.
- Anonyymi
Toyota on huijaus jo sinänsä. Myy autoina noita surkeita jo uutena ruosteisia vikapesiä. Moottorit tärisee ja turvalaitteet pätkii, voi voi mitä kuraa.
- Anonyymi
Miksi puhut vaggineista?
- Anonyymi
On kahdenlaisia hybridejä. Sellaisia joissa kulutus on samaa luokkaa kuin bensamoottorissa, ero bensiinimoottoriin on siinä että autoon ruuvattu kaiken maailman flipperin osaa ja akku. Sillä perusteella kuluttajaa voidaan hämätä luulemaan että kyseessä on auto joka säästää bensaa. Tämä on valehybridi.
Sitten on oikeita hybridejä jotka voidaan ladata sähköllä ja suurin osa ajoista pystytään ajamaan pelkällä sähköllä.
Nyt kannattaa olla tarkkana ettei sinulle myydä valehybridiä. - Anonyymi
Norjassa näiden markkinointi hybridinä on käsittääkseni kielletty. Viranomaiset ymmärsivät että kuluttajia johdetaan harhaan.
- Anonyymi
Juu joo tohnoloota johtaa aina harhaan munkin avensis johtaa aina harhaan hahaaaaaa hihiiiiii
T.köfffffffff - Anonyymi
Vain termiä itselataava ei saa käyttää Norjassa. Hybridejä on ja sitä termiä saa käyttää. kansainvälinen luokitus menee näin.
HV Hybrdid Vehicle tai
HEV Hybrid Electric Vehicle
PHEV Plugin Hybrid Electric Vehicle
EV Electric Vehicle tai
BEV Battery Electric Vehicle
FCEV Fuel Cell Electric Vehicles (vetyauto)
- Anonyymi
Bensa-autoksi Toyotan hybridi kuluttaa ihan kohtuullisesti – nykyisten pikkuturbojen tasolla.
Maantiellä diesel on toki selvästi taloudellisempi.- Anonyymi
Mutta suorituskyky on ehtaa 90 lukua.
Ja kun otetaan huomioon itsesyttyvien hinta ja perusidea... niin plugarit ja kaasuautot huimasti näitä 90-luvun tekniikan ihmeitä edellä.
Ei enää lämmitä se, että on saatu bensankulutusta & päästöjä parikymmentä % pienemmäksi. Pitää saada -50 % ja sehän onnistuu muilla merkeillä. Onnistui jo vuosia sitten. Oma vm 2016 autoni hörppii fossiilista alle 2 l/100 km, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta suorituskyky on ehtaa 90 lukua.
Ja kun otetaan huomioon itsesyttyvien hinta ja perusidea... niin plugarit ja kaasuautot huimasti näitä 90-luvun tekniikan ihmeitä edellä.
Ei enää lämmitä se, että on saatu bensankulutusta & päästöjä parikymmentä % pienemmäksi. Pitää saada -50 % ja sehän onnistuu muilla merkeillä. Onnistui jo vuosia sitten. Oma vm 2016 autoni hörppii fossiilista alle 2 l/100 km,Mun oma Toyota cittari on mennyt toistaiseksi 1.3L/100km ja kiihtyvyys on 6s sataseen.
On tota että jotkut autot 90-luvulla kiihtyi yhtä hyvin. Niitä kutsuttiin urheiluautoiksi. - Anonyymi
Miksi kuljettaa mukanaan paljon turhaa tekniikkaa, kun siitä ei mitään hyötyä ole?
- Anonyymi
Toyota huijaa kun sanoo että kulutus lähes puole sähköllä koska kaikkise energia joka sähköllä koikeasti pitäälaskea mukaan on jarrutuksen latausenergiaa mutta auto lataakin muuloinkin silloin kun auto kulkee bensalla Toyotan täyssähköhybridi jota ladataan pistorasiasta kuluttaa n. 1/2 sähköenergialla mistähän se jarrutusenergiaa niin paljon saisi ? Mahdottomuus !! Kyllä siit autosta oliisi helppo otta talteen se tieto paljonko jarrutusenergiaa on käytetty (10-15%) kaikki muu on tehty bensalla
- Anonyymi
Kyllä mutta jutun juoni ei olekaan jarrtusenergian hyödyntäminen (aikaan pääosin) vaan polttomoottorin hyötysuhteen nostaminen ja sen tukeminen sähkömoottorilla. Tämä on se mistä pieni kulutus johtuu.
Tojo hybridi käyttää polttista optimihyötysuhteen alueella >35% (jopa 40%) kun se yleensä ei hybrideillä on keskimäärin luokkaa 5-10%, maksimin ollessa 30% tuntumassa.
Toisekseen hybridiä ei kaupunkiajossa ol tarvis käyttää jatkuvasti vaan sähköllä mennään pitkät pätkät jolloin polttista ei ole tarvis käyttää huonomman hyötysuhteen kuormalla ollenkaan.
Kannattaa ottaa vähän selvää tekniikasta. Tuubistakin löytyy pajon hyviä teknisiä kuvauksia mistä mikäkin johtuu. - Anonyymi
Onko myös muiden merkkien vastaavat hybridit huijausta vai pelkästään Toyotan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko myös muiden merkkien vastaavat hybridit huijausta vai pelkästään Toyotan?
Mitkään muut merkit eivät lupaa katteettomia "puolet sähköllä" latauskelvottomille hybrideille.
Ladattavilla voi joissakin tapauksissa jopa kaikki ajot hoitaa sähköllä ellei ole liikaa pakkasta. Toyotan ladattavilla ei onnistu sähköajo pakkasilla ollenkaan, Talviauto 2021 sen osoitti. Jo -10°C oli plugin Rav4:lle liikaa. Sitä räpellystä ei voi esilämmittää ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä edes latauksessa ollessa, toisin kuin ladattavia kilpailijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta jutun juoni ei olekaan jarrtusenergian hyödyntäminen (aikaan pääosin) vaan polttomoottorin hyötysuhteen nostaminen ja sen tukeminen sähkömoottorilla. Tämä on se mistä pieni kulutus johtuu.
Tojo hybridi käyttää polttista optimihyötysuhteen alueella >35% (jopa 40%) kun se yleensä ei hybrideillä on keskimäärin luokkaa 5-10%, maksimin ollessa 30% tuntumassa.
Toisekseen hybridiä ei kaupunkiajossa ol tarvis käyttää jatkuvasti vaan sähköllä mennään pitkät pätkät jolloin polttista ei ole tarvis käyttää huonomman hyötysuhteen kuormalla ollenkaan.
Kannattaa ottaa vähän selvää tekniikasta. Tuubistakin löytyy pajon hyviä teknisiä kuvauksia mistä mikäkin johtuu."Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).
Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).
Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella.Vastaavasti toimivat Kian ja Hyundain hybridit olivat kuitenkin TM:n vertailussa paremmin suuniteltuja, eli vielä Toyotia pihimpiä. Niille meni sija 1 ja 2. Toyotalle jäi sijat 3 ja 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itselataavan" bensiinin säästö syntyy jo teoreettisestikin arvioiden siitä että auton hidastamiseen voi käyttää regeneraatiota, eikä hidastusenergiaa tuhlata lämpönä ilmaan jarrujärjestelmästä. Vastaavasti polttomoottoriautolla moottorijarrutuksen energia hukkuu turhaan ilman pumppaamiseen moottorin läpi (polttoainetta ei nykyautossa sentään kulu silloin).
Hybridi säästää polttoainetta kiihdytystilanteessa kun polttomoottorin ei tarvitse työskennellä täydellä teholla koska sähkömoottori auttaa kiihdytyksessä. Kuitenkin se käytetty kiihdytysenergia on palautettava akkuun polttomoottoria käyttämällä, mutta moottori voi käydä silloin pienemmällä ominaiskulutuksella.Justiinsa päin vastoin. Tojo kuormittaa polttiksen käydessä sitä niin paljon että moottori saadaan parhaimman hyötysuhteen alueelle. Ylimääräinen kuormitus saadaan aikaan lataamalla akkua.
Vasta kun tehoa tarvitaan vielä enemmän, alkaa sähkömoottori tuottamaan voimaa auton liikuttamiseen polttiksen käydessä jotta polttista ei tarvitse ajaa optimihyötysuhdealueen yli. Talla pohjassa tuokin tietysti tapahtuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiinsa päin vastoin. Tojo kuormittaa polttiksen käydessä sitä niin paljon että moottori saadaan parhaimman hyötysuhteen alueelle. Ylimääräinen kuormitus saadaan aikaan lataamalla akkua.
Vasta kun tehoa tarvitaan vielä enemmän, alkaa sähkömoottori tuottamaan voimaa auton liikuttamiseen polttiksen käydessä jotta polttista ei tarvitse ajaa optimihyötysuhdealueen yli. Talla pohjassa tuokin tietysti tapahtuu.https://tekniikanmaailma.fi/tm-vertailu-korealaiset-hybridiautot-jattivat-toyotat-taakseen/
Sopii lukea, jos et usko.
- Anonyymi
On se van ihme peli kun kulutaa tosi vähän taajama ajossa. Tuo mun ravnelonen
Varsinkin nutkka aosossa jossa paljo n li i kke valoja kulu t us jopa laa viiden .
Ja tolaa on. Ja uto näppärä ajaa.
Ameriikan myydyin kyllä jenkitbteitää m i kä on auto- Anonyymi
Opettele toope tarkistamaan tekstisi ennen julkaisua. Tuota kryptistä mökellystä on turha edes yrittää kääntää selkokielelle!
- Anonyymi
Jenkeissä nyt ei ymmärretä mitään autoista.
- Anonyymi
Mitä on tolaa? Onko se syötävää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkeissä nyt ei ymmärretä mitään autoista.
USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.
Toyota on siellä ns. kotimaan tuote ja sieltä löytyy köyhiä niin paljon, että paikallinen halpis kelpaa hyvin ja Jenkkien omat merkit on todella surkeita ja korealaisten ja Fiatin omistamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
USA on automaailman ykkönen jonka Toyota ja japanilaiset ovat valloittaneet. Volkkarikin yritti huijaamalla kun osaaminen ei riittänyt. Loppu onkin historiaa noloimmasta päästä.
Usa on automaa vain runsaan määrän vuoksi. Paskaa laatua ja möhköfantteja ovat osanneet tehdä, mutta ei kunnollisia autoja koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usa on automaa vain runsaan määrän vuoksi. Paskaa laatua ja möhköfantteja ovat osanneet tehdä, mutta ei kunnollisia autoja koskaan.
Aivan, Saksa on autoilu ja automaa jos mikä.
- Anonyymi
Toyokuskit eivät välttämättä tiedä että nuo "viralliset" kulutustestit tehdään vanhanaikaisellekin latauskelvottomalle hybridille täydellä akulla. Tuo sitten lasketaan tietyllä hyvin edullisella kertoimella bensankulutukseksi. Lisäksi "rata"on omanlaisensa ja kuljettaja optimoi kulutusta. Loppukäyttäjän "koeajorata" saattaa poiketa huomattavasti.
- Anonyymi
Oma C-hr kulutti eilen ajotietokoneen mukaan kolmenkymmenen kilometrin matkalla josta pieni osa oli soratietä ja taajama-ajoa, 4,3l satasella nopeusrajoitusten mukaan ajettuna. Mikä siinä on "huijausta"? Ei akun varaustilaan voi itse vaikuttaa koska sitä ei voi ladata pistorasiasta. Aika outo väite kateelliselta tietämättömältä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma C-hr kulutti eilen ajotietokoneen mukaan kolmenkymmenen kilometrin matkalla josta pieni osa oli soratietä ja taajama-ajoa, 4,3l satasella nopeusrajoitusten mukaan ajettuna. Mikä siinä on "huijausta"? Ei akun varaustilaan voi itse vaikuttaa koska sitä ei voi ladata pistorasiasta. Aika outo väite kateelliselta tietämättömältä
Tosi hienoa pihistellä mummoankan näköisellä tojolla ja vielä olet tullut luottomyyjän kusettamaksi.
- Anonyymi
Minä voin haastaa Moottori-lehden. Corolla 2,0 hybrid farkku 1 vuosi ajettu ja 20 tuhatta km. Kulutus 5,4 litraa satasella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1442131- 271938
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231888Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851690Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621488Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201276Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381180- 111168
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371163Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101157