Näättekö mustaa jos katsotte vain toisella silmällä?

Anonyymi

Mulla on selkeästi vasen silmä laiskempi, ja yritän kouluttaa sitä pitämällä oikeaa silmää kiinni, mutta ongelmaksi muodostuu että kun noin 10 s ajan olen oikeaa pitänyt kiinni,.vasemman silmän näkökenttä nenän puolelta alkaa yhtäkkiä väreilemään mustana ja lopulta noin 30 %vas. silmän näkökentästä on ihan musta ja en nää osittain. Sitten kun avaan oikean silmän ja taas suljen, vasen näkee normaalisti hetken, kunnes taas kohta osa näkökentästä pimenee.

Tää on ollut mulla jo vuosia ja olen 28 v, nään ilman silmälaseja ja vuosi sitten kävin silmälääkärissä, joten ilmeisesti mitään vaarallista ei ole, mutta onko muilla näin?? Itsehän en siis edes tuota olisi huomannut, ellen tietoisesti olis alkanu pitämään oikeaa silmää pitkään kiinni ja pitkään tämä siis on ollut mutta "tajusin"ilmiön vasta viimesen puolen vuoden aikana enkä sen takia älynnyt kysyä silmälääkäriltä.

2

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ottamatta muuhun kantaa, niin tuo "koulutus" on kyllä turhaa. Sehän on sama asia kuin lappuhoito, ja lappuhoito pitää suorittaa mahdollisimman nuorena kun silmä kehittyy, eli alle 8v, jotta saadaan tuloksia. Aikuisena hyvin harvoin saadaan mitään tuloksia.

    • Anonyymi

      Kai silmälääkärin olisi pitänyt huomata, jos sinulla on näkökenttäpuutos? Mainitsitko asiasta? Käsittääkseni näkökenttäpuutokset liittyvät glaukoomaan, eli silmän näköhermo joutuu puristuksiin ja näkökenttä kaventuu huomaamatta. Toinen vaihtoehto on, että vika on aivoissa, jotka tulkitsevat näköaistimuksen (neglect-oire).

      Jos vain puristat toista silmää kiinni, niin se tuskin on mikään realistinen näkötestaus. Itse jännitteinen asentokin voi aiheuttaa jotain häikkää.

      Itselläni lapsena karsastus hoidettiin peittämällä vahvempi silmä. Hyvä että hoidettiin, nimittäin sen ansiosta näen nyt kummallakin silmällä, mikä muuten ei olisi ollut itsestään selvää. Ja kuten edellinen vastaaja sanoi, sellaiset hoidot on tehtävä jo lapsena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe