Mun dysforia

Anonyymi

Moi! Oon 14 (kohta 15) vuotias poika, joka on syntynyt tytön kehoon. Murrosikäni alkoi about vuosi sitten ja siitä lähtien olen kokenut rinta-dysforiaa. Vanhempani ei tiedä transsukupuolisuudestani taikka murrosiästäni, koska olen ollut lähes joka päivä samoilla, peittävillä vaatteilla. Olen kyllästynyt peittämään itseäni, mutta en voi muutakaan. Haluaisin binderin, mutta en uskalla pyytää sitä vanhemmilta. Koulussa kaikki kutsuvat minua pojaksi, vaikka en ole tullut kaapista. En ole keksinyt itselleni uutta nimeä vielä. Minua siis kutsutaan syntymänimelläni. Luokkalaisteni mielestä näytän aivan pojalta ja se on todella kiva kuulla. Olisiko mitään vinkkejä kaapista ulos tulemiseen? Kiitos.

17

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On täysin normaalia että oma keho nolottaa ja ahdistaakin murrosiässä, se ei ole osoitus että olisit poika.
      Murrosiän kehodysforiaa aiheuttaa vaikka mitkä ongelmat, jopa pelkkä luonnollinen muutos eli rintojesi kasvu.
      Olet siis tyttö joka kokee ahdistusta kehittyvästä kehostaan, 90% ikäisistäsi kokee huolta kehostaan,se ei siis kerro transsukupuolisuudesta.
      Et voi diagnosoida itseäsi, ei kannata mielessään luokittaa itseään johonkin sairauteen jota sinulla todennäköisesti ei edes ole.
      Toivon kaikkea hyvää ja että opit pitämään kehostasi ja kannat rintasi ilolla niitä litistämättä, olethan tyttö eikä tytön rinnoissa ole mitään häpeämistä, ovat luonnollinen osa kehoa.

      • Anonyymi

        Joo, dysforia nyt ei oo ihan samanlainen trans miehellä ja cis naisella. Enkä nyt tiiä voidaanko sitä cis naisella dysforiaksi kutsuakkaan mutta pointti oli, ettet voi tulla tänne sanelemaan asioita niinkuin tietäisit sen paremmin kuin alkuperäinen kirjoittaja joka selvästi ilmaisi että kokee olevansa poika. Joten tyttöilyn voit tämän henkilön kohdalla lopettaa ja arvostaa hänen identiteettiä. Se että cis naiset kokee huolta kehostaan tai ei siitä tykkää ei ole sama kuin se, että saattaa kokea hirveää itseinhoa naisellisten piirteiden takia ja haluaa miehen kropan ja tulla kohdelluksi miehenä, jota hän siis on.
        Helpompi antaa muiden olla ja lopettaa omien "uskomuksien" tunkeminen sinne, missä sitä ei ole pyydetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, dysforia nyt ei oo ihan samanlainen trans miehellä ja cis naisella. Enkä nyt tiiä voidaanko sitä cis naisella dysforiaksi kutsuakkaan mutta pointti oli, ettet voi tulla tänne sanelemaan asioita niinkuin tietäisit sen paremmin kuin alkuperäinen kirjoittaja joka selvästi ilmaisi että kokee olevansa poika. Joten tyttöilyn voit tämän henkilön kohdalla lopettaa ja arvostaa hänen identiteettiä. Se että cis naiset kokee huolta kehostaan tai ei siitä tykkää ei ole sama kuin se, että saattaa kokea hirveää itseinhoa naisellisten piirteiden takia ja haluaa miehen kropan ja tulla kohdelluksi miehenä, jota hän siis on.
        Helpompi antaa muiden olla ja lopettaa omien "uskomuksien" tunkeminen sinne, missä sitä ei ole pyydetty.

        Valitettavasti nyt on vallalla useillakin palstoilla transihmisten kokemuksen mitätöinti. Kyseiset henkilöt ovat trolleja eikä heidän kanssaan ole mahdollista keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti nyt on vallalla useillakin palstoilla transihmisten kokemuksen mitätöinti. Kyseiset henkilöt ovat trolleja eikä heidän kanssaan ole mahdollista keskustella.

        Ei todellakaan kannata lähteä noihin trollien kirjoituskiemuroihin. He kokevat vaan tyydytystä että saavat suututettua toiset tai vieläpä kääntymään oman mielipiteensä kannattajaksi. Trollin huomaa hyvin nopeasti ja voi lopettaa kirjoitusten seuraamisen.


      • Joo, ei sitä itsekään riemuissaan ollut niiden kasvaessa, mutta olen todella kiitollinen että tuohon aikaan ei elimiä tykätty leikellä irti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, dysforia nyt ei oo ihan samanlainen trans miehellä ja cis naisella. Enkä nyt tiiä voidaanko sitä cis naisella dysforiaksi kutsuakkaan mutta pointti oli, ettet voi tulla tänne sanelemaan asioita niinkuin tietäisit sen paremmin kuin alkuperäinen kirjoittaja joka selvästi ilmaisi että kokee olevansa poika. Joten tyttöilyn voit tämän henkilön kohdalla lopettaa ja arvostaa hänen identiteettiä. Se että cis naiset kokee huolta kehostaan tai ei siitä tykkää ei ole sama kuin se, että saattaa kokea hirveää itseinhoa naisellisten piirteiden takia ja haluaa miehen kropan ja tulla kohdelluksi miehenä, jota hän siis on.
        Helpompi antaa muiden olla ja lopettaa omien "uskomuksien" tunkeminen sinne, missä sitä ei ole pyydetty.

        Muutosten kokeminen kehossa ahdistavina ovat täysin normaaleja.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Joo, ei sitä itsekään riemuissaan ollut niiden kasvaessa, mutta olen todella kiitollinen että tuohon aikaan ei elimiä tykätty leikellä irti.

        Eipä niitä alaikäisiltä nytkään leikata eikä leikkaukseen edes pääse kaltaisesi sekopäänaiset, jotka haluavat rinnoistaan eroon. Olet kai lesbo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä alaikäisiltä nytkään leikata eikä leikkaukseen edes pääse kaltaisesi sekopäänaiset, jotka haluavat rinnoistaan eroon. Olet kai lesbo?

        "Sekopäänaiset"?
        Minusta terveitten elimien viiltely irti kehosta on säälittävää.

        Hmm, naisen keho on toki kaunis ja monet naiset karismaattisia.
        Sanotaan vaikka että olen aseksuaali, joka pitää naisia huomion arvoisina.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        "Sekopäänaiset"?
        Minusta terveitten elimien viiltely irti kehosta on säälittävää.

        Hmm, naisen keho on toki kaunis ja monet naiset karismaattisia.
        Sanotaan vaikka että olen aseksuaali, joka pitää naisia huomion arvoisina.

        En ylläty, että pahimmat trollit ovat itsekin sekaisin itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa.

        Jos veljellesi kasvaisi hormonihäiriön vuoksi isot, naiselliset rinnat, sinusta olisi säälittävää, että tämä leikkauttaisi ne pois? Useimmat ihmiset nimittäin ymmärtäisivät häntä täysin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        "Sekopäänaiset"?
        Minusta terveitten elimien viiltely irti kehosta on säälittävää.

        Hmm, naisen keho on toki kaunis ja monet naiset karismaattisia.
        Sanotaan vaikka että olen aseksuaali, joka pitää naisia huomion arvoisina.

        Se teidän säälittävä salaseuranne pyrkii muokkaamaan mielipiteitä ja epäonnistutte täysin, koska saatte aikaan vaan myötätuntoa transihmisiä kohtaan ja trollauksenne ärsyttää taviksiakin, kyllähän he osaavat lukea alkuperäiset tekstit ja näkevät, kuinka vääristelette sanottua. Ymmärrän kyllä sikäli, että kaltaisesi henkilö on ollut helppo rekrytoida, kun et ole koskaan kokenut kunnon panoa eikä sinulla ole lapsiakaan täyttämässä elämän tyhjiötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ylläty, että pahimmat trollit ovat itsekin sekaisin itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa.

        Jos veljellesi kasvaisi hormonihäiriön vuoksi isot, naiselliset rinnat, sinusta olisi säälittävää, että tämä leikkauttaisi ne pois? Useimmat ihmiset nimittäin ymmärtäisivät häntä täysin.

        Älä siirrä maalitolppaa.
        Nyt otat esille jonkinlaiset hormonihäiriöt kun haavojen viiltely ja rintojen ja penisten poistaminen ei kuulostakaan ilman syytä kovin järkevältä.
        Tiesitkö että transut eivät tee tätä "hormonihäiriöiden" tähden?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se teidän säälittävä salaseuranne pyrkii muokkaamaan mielipiteitä ja epäonnistutte täysin, koska saatte aikaan vaan myötätuntoa transihmisiä kohtaan ja trollauksenne ärsyttää taviksiakin, kyllähän he osaavat lukea alkuperäiset tekstit ja näkevät, kuinka vääristelette sanottua. Ymmärrän kyllä sikäli, että kaltaisesi henkilö on ollut helppo rekrytoida, kun et ole koskaan kokenut kunnon panoa eikä sinulla ole lapsiakaan täyttämässä elämän tyhjiötä.

        Mikä salaseura? Aletaanko tässä taas hiomaan salaliittoteorioita ja syyllisiksi asetetaan kliseiseen tapaan joko juutalaiset tai perussuomalaiset?
        En ole vääristellyt mitään.
        "Kunnon panoa"? Olen tahallani välttänyt vastaavaa. En pakota itseäni sänkyyn "koska muutkin". Ja lapsia en edes välittäisi hoitaa.
        Oliko muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan kannata lähteä noihin trollien kirjoituskiemuroihin. He kokevat vaan tyydytystä että saavat suututettua toiset tai vieläpä kääntymään oman mielipiteensä kannattajaksi. Trollin huomaa hyvin nopeasti ja voi lopettaa kirjoitusten seuraamisen.

        Sinä itse olet trolli kun puhut aivan pehmoisia.
        Keho kertoo ihmisen sukupuolen eikä mitkään vaihtuvat ajatukset ja tunnetilat.
        On aivan tavallista että tyttö kokee kovaa dysforiaa kehostaan murrosiässä eikä kukaan silti ole oikeasti toista sukupuolta kuin kehonsa.
        Nuori ei tiedä aina mitä on ja se johtuu juuri siitä että syötetään tuollaista pseudotiederoskaa sukupuolen moninaisuudesta.
        Tuon ideologian levittäjät aiheuttavat niin valtavasti pahaa ihmisille sitä ymmärtämättään, mutta he jotka tuon hirvittävän ideologian kehittivät tiesivät kyllä miten tuhoava se on ja juuri siksi sen panivat liikkeelle.
        Sen nielleet ovat uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse olet trolli kun puhut aivan pehmoisia.
        Keho kertoo ihmisen sukupuolen eikä mitkään vaihtuvat ajatukset ja tunnetilat.
        On aivan tavallista että tyttö kokee kovaa dysforiaa kehostaan murrosiässä eikä kukaan silti ole oikeasti toista sukupuolta kuin kehonsa.
        Nuori ei tiedä aina mitä on ja se johtuu juuri siitä että syötetään tuollaista pseudotiederoskaa sukupuolen moninaisuudesta.
        Tuon ideologian levittäjät aiheuttavat niin valtavasti pahaa ihmisille sitä ymmärtämättään, mutta he jotka tuon hirvittävän ideologian kehittivät tiesivät kyllä miten tuhoava se on ja juuri siksi sen panivat liikkeelle.
        Sen nielleet ovat uhreja.

        Jos uhrina olo on sitä, että sain pahalle ololleni nimen ja syyn ja suuren helpotuksen päästyäni prosessiin, johon olen ollut tyytyväinen jo lähes 20 vuotta olen mielelläni uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse olet trolli kun puhut aivan pehmoisia.
        Keho kertoo ihmisen sukupuolen eikä mitkään vaihtuvat ajatukset ja tunnetilat.
        On aivan tavallista että tyttö kokee kovaa dysforiaa kehostaan murrosiässä eikä kukaan silti ole oikeasti toista sukupuolta kuin kehonsa.
        Nuori ei tiedä aina mitä on ja se johtuu juuri siitä että syötetään tuollaista pseudotiederoskaa sukupuolen moninaisuudesta.
        Tuon ideologian levittäjät aiheuttavat niin valtavasti pahaa ihmisille sitä ymmärtämättään, mutta he jotka tuon hirvittävän ideologian kehittivät tiesivät kyllä miten tuhoava se on ja juuri siksi sen panivat liikkeelle.
        Sen nielleet ovat uhreja.

        Näköjään trolli hilluu tässäkin ketjussa, joten jatkossa ei kannata enää seurata ketjua. Sääli heille jotka todella tarvitsevat tukea.


    • Anonyymi

      Sovitaanko, ettei tehdä tästä vauvapalstaa eikä vaivauduta vastaamaan trolleille ollenkaan.

      • Johtuuko se siitä ettei uskontonne kestä lähempää tarkastelua?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe