Miksi paljon lapsia?

Anonyymi

Toivoisin alle kunnioittavaa ja ehkä muille avaavaa keskustelua asiasta.
Minua on aina kiinnostanut tietää, miksi joku haluaa paljon lapsia ja ihan vain uteliaisuudesta! Minulla on muutama ystävä kenellä monia lapsia ja heiltä olenkin saanut huomatakseni saman vastauksen mitä monesti olen itsekkin miettinyt syyksi.
Nimittäin YKSINÄISYYS.
Onko se näin myöntääkö joku?
Ystäväni on suoraan sanonut pelkäävänsä että jää yksin ja näin ollen lapsia tullut maailmaan tiuhaan tahtiin. Ystäviä vähän, parisuhde yksipuolinen jne.
Se miksi itse mietin asiaa on: Itselläni on siis 2 lasta ja välillä tuntuu ettei omaa aikaa ole ja päivät on vaan sitä että täytetään lasten tarpeet ja olen vaan heitä varten( ja kyllä saan omaa aika hyvinkin) Miksi joku haluaa tietoisesti luopua omasta elämästä lähes täysin?
Molemmat ystäväni ovat myös sanoneet että mitä enemmän lapsia tullut sen yksinäisemmäksi on kokeneet olonsa( todella surullista) Enkä ihmettele, eihän jos sinulla alkaa olla 6 lasta miksei vähemmänkin niin ei voi olla enää samalla tavalla vapaa-aikaa.. Heillä sitten päivät menee kotona yleensä vaan ja pari kertaa vuoteen ehkä pääsevät johonkin😭ja monesti kuulee heidän sanovan etteivät he olee enää muita kun äitejä identiteetti tuntuu olevan kadonnut täysin. Ymmärrän että lapsia rakastetaan ja niitä halutaan ilman mitään syytä, mutta onhan se ihan hiton iso ero onko niitä 1 tai 8 esim. Pakostakin siinä unohtuu kaikki muu vai olenko väärässä?
Rakastan omia lapsia ja en ikinä voisi kuvitella olevani ilman heitä mutta rakastan myös ystäviä, miestäni ja haluan tehdä kaikkea ihanaa ja kivaa myös heidän kanssa ilman lapsia 😏 Hattua nostan suurperheiden vanhemmille, koska mun mielikuva siitä on kyllä pikkasen eri kun esim yhden tai kahden lapsen perheen.
Haluan ymmärtää teitä! Onko tosiaan niin että jollekkin ne lapset on koko elämä eikä muuta tarvitse?
Kiitos ja anteeksi😊 antakaahan tulla.

4

1876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ap toivon että kunnioittavan avoimesti haistat kukkaisen

• Anonyymi

Ihanaa loppu vuotta sinulle ja hyv joulun odotusta😊

• Monella taitaa olla pakkomielle saada yksi poika ja tyttö..Sitten tuleekin 3tyttöä, joten pitää tehdä vielä neljäskin..Ehkä lopulta onnistaa saada poika.. Sitten ajatellaan, että pojalla olisi hyvä olla velikin..No yritetään vielä ja taas pukkaa tyttöä tulemaan:D
      Päätetään jättää tähän, kunnes napsahtaa pari vuotta myöhemmin se vahinko raskaus ja sieltä vielä kaksoset..

• Anonyymi

lahajana kaikki ei sen kummempaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7220
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2607
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      110
      2241
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1628
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1129
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      44
      1029
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1009
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      961
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      763
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      763
    Aihe