Miksi paljon lapsia?

Anonyymi

Toivoisin alle kunnioittavaa ja ehkä muille avaavaa keskustelua asiasta.
Minua on aina kiinnostanut tietää, miksi joku haluaa paljon lapsia ja ihan vain uteliaisuudesta! Minulla on muutama ystävä kenellä monia lapsia ja heiltä olenkin saanut huomatakseni saman vastauksen mitä monesti olen itsekkin miettinyt syyksi.
Nimittäin YKSINÄISYYS.
Onko se näin myöntääkö joku?
Ystäväni on suoraan sanonut pelkäävänsä että jää yksin ja näin ollen lapsia tullut maailmaan tiuhaan tahtiin. Ystäviä vähän, parisuhde yksipuolinen jne.
Se miksi itse mietin asiaa on: Itselläni on siis 2 lasta ja välillä tuntuu ettei omaa aikaa ole ja päivät on vaan sitä että täytetään lasten tarpeet ja olen vaan heitä varten( ja kyllä saan omaa aika hyvinkin) Miksi joku haluaa tietoisesti luopua omasta elämästä lähes täysin?
Molemmat ystäväni ovat myös sanoneet että mitä enemmän lapsia tullut sen yksinäisemmäksi on kokeneet olonsa( todella surullista) Enkä ihmettele, eihän jos sinulla alkaa olla 6 lasta miksei vähemmänkin niin ei voi olla enää samalla tavalla vapaa-aikaa.. Heillä sitten päivät menee kotona yleensä vaan ja pari kertaa vuoteen ehkä pääsevät johonkin😭ja monesti kuulee heidän sanovan etteivät he olee enää muita kun äitejä identiteetti tuntuu olevan kadonnut täysin. Ymmärrän että lapsia rakastetaan ja niitä halutaan ilman mitään syytä, mutta onhan se ihan hiton iso ero onko niitä 1 tai 8 esim. Pakostakin siinä unohtuu kaikki muu vai olenko väärässä?
Rakastan omia lapsia ja en ikinä voisi kuvitella olevani ilman heitä mutta rakastan myös ystäviä, miestäni ja haluan tehdä kaikkea ihanaa ja kivaa myös heidän kanssa ilman lapsia 😏 Hattua nostan suurperheiden vanhemmille, koska mun mielikuva siitä on kyllä pikkasen eri kun esim yhden tai kahden lapsen perheen.
Haluan ymmärtää teitä! Onko tosiaan niin että jollekkin ne lapset on koko elämä eikä muuta tarvitse?
Kiitos ja anteeksi😊 antakaahan tulla.

4

1719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ap toivon että kunnioittavan avoimesti haistat kukkaisen

      • Anonyymi

        Ihanaa loppu vuotta sinulle ja hyv joulun odotusta😊


    • Monella taitaa olla pakkomielle saada yksi poika ja tyttö..Sitten tuleekin 3tyttöä, joten pitää tehdä vielä neljäskin..Ehkä lopulta onnistaa saada poika.. Sitten ajatellaan, että pojalla olisi hyvä olla velikin..No yritetään vielä ja taas pukkaa tyttöä tulemaan:D
      Päätetään jättää tähän, kunnes napsahtaa pari vuotta myöhemmin se vahinko raskaus ja sieltä vielä kaksoset..

    • Anonyymi

      lahajana kaikki ei sen kummempaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe