orapihlaja-aidan hävitys!!

julia f

Hei!
Vanha juttu, mutta meille nyt uusi. Eli, ehkä 60-luvulla laitettu orapihlaja-aita kiertää tontin. Se on todella kitukasvuinen (alhaalta harva) ja muutenkin mennyt hermot sen piikkien kanssa. Miten sen sais parhaiten hävitettyä. Moottorisahalla saa varmaan maan tasalle, mutta pitääkö olla pieni kaivuri ottamassa juuret? Jos ne jättää sinne ja myrkyttää pinnalta, niin ei siinä varmaan uusi ala kasvaa kun juuria on kuutenkin paljon maanalla...Olisko hyviä vinkkejä! Kiitos etukäteen

11

9709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klooni

Onko sen paikalle tarkoitus laittaa jotain muuta?
      Sopiiko aikatauluun niin eetä hävität sen vasta kesällä, heinäkuun alussa? Tulos olisi parempi ja työ helpompi.

• Nimetön

Kiitos vastauksesta! Paikalle todennäköisesti laitetaan jotain peittävää/piikitöntä ja nopeasti kasvavaa. Aikataululla ei sikäli ole väliä, että on tuota tuossa jo vuosikausia kateltu... Ajattelin vaan että pitäiskö toi ottaa nyt pois ja laittaa syksyllä vielä jotain uutta?

• Klooni
        Nimetön kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Paikalle todennäköisesti laitetaan jotain peittävää/piikitöntä ja nopeasti kasvavaa. Aikataululla ei sikäli ole väliä, että on tuota tuossa jo vuosikausia kateltu... Ajattelin vaan että pitäiskö toi ottaa nyt pois ja laittaa syksyllä vielä jotain uutta?

Odota noin kesäkuun puoleenväliin. Kuitenkin siihen asti kun lehdet on täysikasvuiset.
        Sitten hae kaupasta torjunta-ainetta jossa on tehoaineena Glyfosaatti. Kauppanimiä on useita, mutta katso se tehoaine.
        Sitten katso käyttöohjeesta paljonko tarvitaan pensaiden hävittämiseen. Määrät vaihtelee koska eri nimillä myytävissä on myös eri väkevyys.
        Laita kuitenkin seos jossa on kaksinkertainen väkevyys. Sumuta se lehdille illalla. Ei sateen jälkeen, ja niin ettei ainakaan vuorokauteen ole luvassa sateita.
        Anna senjälkeen olla rauhassa noin 4 viikoa. Jos kahden viikon sisään ei näy vaikutusta niin uusikäsittely, ja pidä uusinnasta 4 viikkoa. Kuitenkin vähintäin niin että lehdet on täysin kuolleet.
        Silloin se on kuollut juuria myöten eikä ole myrkyttänyt maata. Ja eikun kaivamaan pois, tai katkomaan juuria myöten.
        Suojaa itsesi hyvin käsitellessäsi sillä glyfosaatti on jonkinverran syöpää aiheuttava jos saat sitä elimistöön.
        Tuo on tehokkain aine, mutta hieman vaarallinen.
        Vaaraton aine mutta ei niin tehokas on sitten oma hikesi joka virtailee jos päätätkin olla käyttämättä myrkkyjä.
        Vaaratonta myrkkyä ei ole. Jos jonkun liikkeen myyjä sanoo niin, silloin hän joko ei tiedä tai ei kerro totuutta.

• Nimetön
        Klooni kirjoitti:

Odota noin kesäkuun puoleenväliin. Kuitenkin siihen asti kun lehdet on täysikasvuiset.
        Sitten hae kaupasta torjunta-ainetta jossa on tehoaineena Glyfosaatti. Kauppanimiä on useita, mutta katso se tehoaine.
        Sitten katso käyttöohjeesta paljonko tarvitaan pensaiden hävittämiseen. Määrät vaihtelee koska eri nimillä myytävissä on myös eri väkevyys.
        Laita kuitenkin seos jossa on kaksinkertainen väkevyys. Sumuta se lehdille illalla. Ei sateen jälkeen, ja niin ettei ainakaan vuorokauteen ole luvassa sateita.
        Anna senjälkeen olla rauhassa noin 4 viikoa. Jos kahden viikon sisään ei näy vaikutusta niin uusikäsittely, ja pidä uusinnasta 4 viikkoa. Kuitenkin vähintäin niin että lehdet on täysin kuolleet.
        Silloin se on kuollut juuria myöten eikä ole myrkyttänyt maata. Ja eikun kaivamaan pois, tai katkomaan juuria myöten.
        Suojaa itsesi hyvin käsitellessäsi sillä glyfosaatti on jonkinverran syöpää aiheuttava jos saat sitä elimistöön.
        Tuo on tehokkain aine, mutta hieman vaarallinen.
        Vaaraton aine mutta ei niin tehokas on sitten oma hikesi joka virtailee jos päätätkin olla käyttämättä myrkkyjä.
        Vaaratonta myrkkyä ei ole. Jos jonkun liikkeen myyjä sanoo niin, silloin hän joko ei tiedä tai ei kerro totuutta.

pitääpäs suunnitella tuota nyt sitten vähän enemmän!

• 'popkatti'
        Nimetön kirjoitti:

pitääpäs suunnitella tuota nyt sitten vähän enemmän!

Naapurin ISO pensasaita otettiin ylös 'popkatilla', eikä tarvinnut vuodattaa 'hikeä eikä kyyneliä'. Istuttivat uudet taimet..ei´orapihlajaa..seuraavana keväänä, eikä yhtään vanhaa alkua ole ilmestynyt.
        Helppo homma ilman myrkkyjä ja lapioo.

• Nimetön
        'popkatti' kirjoitti:

Naapurin ISO pensasaita otettiin ylös 'popkatilla', eikä tarvinnut vuodattaa 'hikeä eikä kyyneliä'. Istuttivat uudet taimet..ei´orapihlajaa..seuraavana keväänä, eikä yhtään vanhaa alkua ole ilmestynyt.
        Helppo homma ilman myrkkyjä ja lapioo.

popkatti, joku pieni kaivinkoneko?

• sellaista ...
        Nimetön kirjoitti:

popkatti, joku pieni kaivinkoneko?

Joo sellainen pieni 'kaivinkone' joka pääsee pieneenkin tilaan,en vain tiedä sen oikeaa nimeä...nainen kun olen ..hih, mutta tuolla nimellä olen sitä kuullut sanottavan.

• julia f
        sellaista ... kirjoitti:

Joo sellainen pieni 'kaivinkone' joka pääsee pieneenkin tilaan,en vain tiedä sen oikeaa nimeä...nainen kun olen ..hih, mutta tuolla nimellä olen sitä kuullut sanottavan.

Eli kun tähänkin asti olet ystävällisesti jelppinyt, niin muistatko/oliko puhetta naapureiden kanssa hinnasta? Ajateltiin että jos vaikka vuokrais sellaisen ja kaivelis ite (siis äijä en minä)

• sari
        julia f kirjoitti:

Eli kun tähänkin asti olet ystävällisesti jelppinyt, niin muistatko/oliko puhetta naapureiden kanssa hinnasta? Ajateltiin että jos vaikka vuokrais sellaisen ja kaivelis ite (siis äijä en minä)

Sori vaan , mutta en kyllä yhtään muista..olen varmaan kuullut..tais olla vielä heidän tuttunsa, joten ei varmaan ottanut 'täyttä' hintaa.
        Kysäse jostain vuokraamosta, tai monestakin, silloin tiedät hintahaitarin ja osaat tingata ;-)

• Klooni
        julia f kirjoitti:

No joo minä ajattelin että teet sen käsityönä. Jos on iso tontti niin on se liian kova.
        Tuosta Bobcatista hieman. Hyvin harva rakennuskone vuokraamo pitää niitä. Jaa vielä harvempi vuokraa ellei ole esittää henkilöä joka osaa ajaa sitä.
        Siinä ei ole rattia. Vain kahvat ja polkimet joilla kaikki rapahtuu. On todella vaikea ajettava äkkinäiseltä. Itse vaikka pystyn työskentelemään traktorikaivureillakin niin ei onnistu Bobcat. Olen yritellyt.
        Tuntivuokrat vaihtelee kysynnästä, koosta yms. seikoista riippuen 20 - 30€ välillä. Sitten he ottavat hinnan sen tuonnista kuorma-autolla. Tällainen on käytäntö ollut täällä etelässä. Yleensä monilla niillä ei saa ajaa maantiellä, vain jos on rekisteröity saa ajaa. Ei kannata mennä yleiselle tielle jos ei ole sen vehkeen ajokokemusta, koska siinä ei ole rattia.

• Nimetön
        Klooni kirjoitti:

No joo minä ajattelin että teet sen käsityönä. Jos on iso tontti niin on se liian kova.
        Tuosta Bobcatista hieman. Hyvin harva rakennuskone vuokraamo pitää niitä. Jaa vielä harvempi vuokraa ellei ole esittää henkilöä joka osaa ajaa sitä.
        Siinä ei ole rattia. Vain kahvat ja polkimet joilla kaikki rapahtuu. On todella vaikea ajettava äkkinäiseltä. Itse vaikka pystyn työskentelemään traktorikaivureillakin niin ei onnistu Bobcat. Olen yritellyt.
        Tuntivuokrat vaihtelee kysynnästä, koosta yms. seikoista riippuen 20 - 30€ välillä. Sitten he ottavat hinnan sen tuonnista kuorma-autolla. Tällainen on käytäntö ollut täällä etelässä. Yleensä monilla niillä ei saa ajaa maantiellä, vain jos on rekisteröity saa ajaa. Ei kannata mennä yleiselle tielle jos ei ole sen vehkeen ajokokemusta, koska siinä ei ole rattia.

Jollain toi typerä aita hävitetään, täytyy vielä pohtia mikä meille olis paras tapa. Kone olis siitä kätevä, että tota aitaa ei ole niin paljon (ja mikä on on tosi kitukasvuista) ettei se varmaan veis tuntia-kahta kauempaa vetää ylös (siis jos tulis koneenkäyttäjä mukana)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe