Hybridi-Tojotan voittokulku jatkuu

Anonyymi

Monet autotehtaat alkavat valmistaa autojaan hybridi-Tojotan konseptilla, sillä muutoin ne eivät pääse päästötavoitteisiin, eikä kaupunkiajo todellisissa suurkaupungeissa tahdo onnistua latauspaikkojen puutteen vuoksi. Suzuki ja Mazda ovat ottaneet jo lusikan kauniiseen käteen välttääkseen päästösakot. Milloinkahan VW- alkaa tehdä itselataavia hybridi-Tojotia vai haluaako VAG-konserni välttämättä maksaa suuret sakot?

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lisaa-aasialaisia-logonvaihdoksia-onko-mazda-2-tulevaisuudessa-toyota-yaris/

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisihan ID.3-autoonkin helposti laittaa Tojotan hybridikoneiston, jolloin saataisiin kaikki Volkkarin tekniset ongelmat kerralla kuntoon. VAG-konsernin johtoportaassa varmasti mieitään tarkkaan tätäkin vaihtoehtoa, sillä ID.3-auton kallis ohjelmistokehitys voitaisiin silloin keskeyttää. Osakkeenomistajat varmasti taputtaisivat käsiään oivallisen ratkaisun vuoksi.

      • Anonyymi

        Hihii, mikä sokea Toyotadorka. Ohjelmiston päivitys ei ole mitään kallista puuhaa, aikaa vievä joskus kun ensimmäiset pitää päivittää auto kerrallaan, mutta kohta sekin tehdään.
        Toyotan halpishybridiä ei voi päivittää sähköautoksi ja tämä nykyinen bensalla tyydyttävä on jo mennyttä aikaa.


    • Anonyymi

      Itselaava auto, ajellaan parisataa kilometria ja myydään yli menevä sähkö sähköyhtiölle !
      Ikiliikkujaa ei edes Tojo ole keksinyt !

    • Anonyymi

      Toyota kauppakassi Varis myi marraskuussa paremmin kuin corolla. Olisko syynä käsijarru joka on corollassa sähköinen. Mummot ja papat haluaa tehdä variksella kässärikäännöksiä Lidlin pihassa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevät autonostajat Suomessakin tietävät sen, millaisia hybridiautoja kannattaa ostaa jokapäiväiseen käyttöön. Ihmiset haluavat vain helppokäyttöisiä varmatoimisia autoa, ja silloin onkin vain yksi mahdollisuus. Melkein pakko on ostaa hybridi-Tojota, sillä se on teknisesti niin paljon muita hybridikyhäelmiä edellä.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        No olisit sitten tyytyväinen Toyotaasi. Mikä siinä kaivelee. Onhan se itäkippo, mutta mitä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisit sitten tyytyväinen Toyotaasi. Mikä siinä kaivelee. Onhan se itäkippo, mutta mitä sitten.

        No olisit sitten tyytyväinen Toyotaasi. Mikä siinä kaivelee. Onhan se itäkippo, mutta mitä sitten.

        *********

        Miksi ihmeessä sinä ärhentelet? Olen todella tyytyväinen hybridi-Tojotaani, ja siksi kirjoittelenkin siitä niin myönteiseen sävyyn. Ei näin hyväntahtoisen viestin pitäisi ärsyttää ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisit sitten tyytyväinen Toyotaasi. Mikä siinä kaivelee. Onhan se itäkippo, mutta mitä sitten.

        *********

        Miksi ihmeessä sinä ärhentelet? Olen todella tyytyväinen hybridi-Tojotaani, ja siksi kirjoittelenkin siitä niin myönteiseen sävyyn. Ei näin hyväntahtoisen viestin pitäisi ärsyttää ketään.

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.

        Onko joku väittänyt että vertailukohta olisi jokin 20 vuotta vanha, vai ihan omasta päästäsikö oksensit kun harmittaa Toyotan saavuttamaton voittokulku? Summa summarum, nykyautojen vertailussa kansa on päätynyt Toyotaan kun ei huijausvalmistaja kiinnosta pätkääkään. Sorry jos harmittaa ja oksettaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.

        ***********

        Ei minun ole ihan pakko ottaa vertailukohdaksi 20 vuotta vanhempaa Tojotaa, sillä minulla on aina ollut toisena autona isompi automaattivaihteinen auto. Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi, mutta ei sen vuoksi kannata maksaa kyydistä yli kaksinkertaista hintaa. Ajan taas seuraavana viikonloppuna 550 km lenkin hybridi-Tojotalla, koska se kuluttaa sillä reissulla bensaa vain 4,2 l/100 km.

        Jos lähtisin reissuun suurehkolla saksalaisella automaattivaihteisella autolla, niin bensaa palaisi maantieosuuksilla 8,5 l/100 km ja kaupunkiosuuksilla 15,1 l/100 km. Maantieosuuksilla saksalainen auto on hieman vakaampi, mutta kaupunkiosuuksilla hybridi-Tojota on taas kertaluokkaa mukavampi. Sen verran reissulla on kaupunkiajoakin, että saksalaisen auton keskikulutus tulisi olemaan noin 10 l/100 km. Kustannuksissa on niin suuri ero, että Tojotalla reissu kannattaa ehdottomasti ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.

        ***********

        Ei minun ole ihan pakko ottaa vertailukohdaksi 20 vuotta vanhempaa Tojotaa, sillä minulla on aina ollut toisena autona isompi automaattivaihteinen auto. Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi, mutta ei sen vuoksi kannata maksaa kyydistä yli kaksinkertaista hintaa. Ajan taas seuraavana viikonloppuna 550 km lenkin hybridi-Tojotalla, koska se kuluttaa sillä reissulla bensaa vain 4,2 l/100 km.

        Jos lähtisin reissuun suurehkolla saksalaisella automaattivaihteisella autolla, niin bensaa palaisi maantieosuuksilla 8,5 l/100 km ja kaupunkiosuuksilla 15,1 l/100 km. Maantieosuuksilla saksalainen auto on hieman vakaampi, mutta kaupunkiosuuksilla hybridi-Tojota on taas kertaluokkaa mukavampi. Sen verran reissulla on kaupunkiajoakin, että saksalaisen auton keskikulutus tulisi olemaan noin 10 l/100 km. Kustannuksissa on niin suuri ero, että Tojotalla reissu kannattaa ehdottomasti ajaa.

        "sillä minulla on aina ollut toisena autona isompi automaattivaihteinen auto."

        Jos olen ymmärtänyt oikein niin tämänkin yksilön ikä lasketaan vuosikymmenissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku väittänyt että vertailukohta olisi jokin 20 vuotta vanha, vai ihan omasta päästäsikö oksensit kun harmittaa Toyotan saavuttamaton voittokulku? Summa summarum, nykyautojen vertailussa kansa on päätynyt Toyotaan kun ei huijausvalmistaja kiinnosta pätkääkään. Sorry jos harmittaa ja oksettaa!

        "nykyautojen vertailussa kansa on päätynyt Toyotaan kun ei huijausvalmistaja kiinnosta pätkääkään. "

        Trafi kertoo tällaisen tarinan Suomen kansan tekemästä lompakkoäänestyksestä:

        1. VW (VW, Audi, Seat, Skoda) 22.000
        2. Toyota (Toyota, Lexus) 12.000

        Tämän mukaan Suomen kansa on asettanut rahansa valmistajana nimenomaan Volsuun. Ja ero on mittava 10.000 autoa.
        Mitäs sanottavaa sulla on tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain on pinna tiukassa ja se on heidän ongelmansa.
        Ymmärrän erittäin hyvin että olet tyytyväinen hybridi tojoon kun vertailukohtasi on pari vuosikymmentä vanhempi tojo,
        Kun vertailukohtana ovat muut uudet autot niinkuin TM:n vertailussa niin Corollan kyyti on kylmempää. Se muihin verrattuna hitain, meluisin ja muut tarjoavat paljon mukavamman ympäistön ajaa pidempää matkaa. Lisäksi Corollan turvajärjestelmät floppasivat pahasti.
        Summa summarum. Corolla on varmasti parempi kuin vanha tojo, mutta nykyautojen vertailussa sen jumbosija on ansaittu.

        ***********

        Ei minun ole ihan pakko ottaa vertailukohdaksi 20 vuotta vanhempaa Tojotaa, sillä minulla on aina ollut toisena autona isompi automaattivaihteinen auto. Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi, mutta ei sen vuoksi kannata maksaa kyydistä yli kaksinkertaista hintaa. Ajan taas seuraavana viikonloppuna 550 km lenkin hybridi-Tojotalla, koska se kuluttaa sillä reissulla bensaa vain 4,2 l/100 km.

        Jos lähtisin reissuun suurehkolla saksalaisella automaattivaihteisella autolla, niin bensaa palaisi maantieosuuksilla 8,5 l/100 km ja kaupunkiosuuksilla 15,1 l/100 km. Maantieosuuksilla saksalainen auto on hieman vakaampi, mutta kaupunkiosuuksilla hybridi-Tojota on taas kertaluokkaa mukavampi. Sen verran reissulla on kaupunkiajoakin, että saksalaisen auton keskikulutus tulisi olemaan noin 10 l/100 km. Kustannuksissa on niin suuri ero, että Tojotalla reissu kannattaa ehdottomasti ajaa.

        "Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi,"
        Kerrot tässä että vuosikymmeniä vanhassa romutusta venaavassa saksalaisessa on mukavampi taittaa matkaa kuin suht uudessa Tojossa. Uskon sen täysin.
        Ajattelepa miltä matka tuntuisi samanikäisessä saksalaisessa kuin sun Corolla on. Ja vieläpä kuluttamatta tippaakaan bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi,"
        Kerrot tässä että vuosikymmeniä vanhassa romutusta venaavassa saksalaisessa on mukavampi taittaa matkaa kuin suht uudessa Tojossa. Uskon sen täysin.
        Ajattelepa miltä matka tuntuisi samanikäisessä saksalaisessa kuin sun Corolla on. Ja vieläpä kuluttamatta tippaakaan bensaa.

        Tosiasiahan on että saksmannien automallit ovat menettäneet etumatkansa jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiahan on että saksmannien automallit ovat menettäneet etumatkansa jo aikoja sitten.

        Taas tällaisia tyhjiä heittoja ilman mitään perusteluja.
        Saksalaiset autot ovat aina olleet automaailman kärkeä ja se ei ole muuttunut mihinkään.
        Muistakapa sekin että Bentley, Lambo, Rolls-Royce, Bigatti ovat kaikki saksalaiskonsernien omistamia.

        Ja kun mennään tavisautoihin niin sielläkiun tuoreimmassa TM:n vertailussa Toyota jäi aivan viimeiseksi ja Mazda viimeistä edelliseksi. Saksalainen pieksi molemmat. Sen verran VW:lle tuli takapakkia että Ford voitti koko kisan, mutta joka tapauksessa japanialaiset olivat aivan hännillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän isommassa autossa mukavuus voi pitkällä tiellä olla hieman parempi,"
        Kerrot tässä että vuosikymmeniä vanhassa romutusta venaavassa saksalaisessa on mukavampi taittaa matkaa kuin suht uudessa Tojossa. Uskon sen täysin.
        Ajattelepa miltä matka tuntuisi samanikäisessä saksalaisessa kuin sun Corolla on. Ja vieläpä kuluttamatta tippaakaan bensaa.

        Ajattelepa miltä matka tuntuisi samanikäisessä saksalaisessa kuin sun Corolla on. Ja vieläpä kuluttamatta tippaakaan bensaa.

        ***************

        Ilmeisesti yrität sanoa, että voisin lähteä reissuun uudella ID.3-sähköautolla. Tämä on mahdotonta kahdestakin syystä. Auton toimintasäde ei ole riittävä talvikeleillä, joten ainakin kaksi välilatausta tarvittaisiin. Aikatauluni on sellainen, että välilatauksiin ei olisi aikaa.

        Toinen seikka joka estää keskeneräisen ID.3-auton käytön on se, että yhdessäkään maahantuodussa ID.3-autossa ei ole vielä toimivaa ohjelmistoa. Ei keskentekoisella epävarmalla autolla voi hautajaisreissuun lähteä.

        Hybridi-Tojota on oikea valinta reissulle. Sen toimintasäde on yli 1000 km, joten koko reissulla bensaa palaa vain puoli tankillista. Kun pistän lähtiessä tankin täyteen, niin bensa-asemille ei ole asiaa.

        Ihmettelen edelleen sitä, mikä kumma saa järkevätkin ihmiset vouhottamaan alkeellisten sähköautojen puolesta. Sähköautot eivät nykyisessä kehitysvaiheessa ole vielä soveliaita pitkien matkojen ajamiseen talviolosuhteissa, koska niiden toimintasäde on aivan onneton. Korpiteillä liikuttaessa ei ole mitään mahdollisuutta päästä eteenpäin, mikäli akku menee tyhjäksi.

        Itselataava hybridi-Tojota on paras mahdollinen ajopeli pitkien matkojen taittamiseen. Tietysti kunnolliset diesel-autot selviävät pitkistä reissuista ihan kunnialla, mutta syystä tai toisesta dieselkalusto on nyt kirottu viherpiipertäjien toimesta sinne alimmaiseen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelepa miltä matka tuntuisi samanikäisessä saksalaisessa kuin sun Corolla on. Ja vieläpä kuluttamatta tippaakaan bensaa.

        ***************

        Ilmeisesti yrität sanoa, että voisin lähteä reissuun uudella ID.3-sähköautolla. Tämä on mahdotonta kahdestakin syystä. Auton toimintasäde ei ole riittävä talvikeleillä, joten ainakin kaksi välilatausta tarvittaisiin. Aikatauluni on sellainen, että välilatauksiin ei olisi aikaa.

        Toinen seikka joka estää keskeneräisen ID.3-auton käytön on se, että yhdessäkään maahantuodussa ID.3-autossa ei ole vielä toimivaa ohjelmistoa. Ei keskentekoisella epävarmalla autolla voi hautajaisreissuun lähteä.

        Hybridi-Tojota on oikea valinta reissulle. Sen toimintasäde on yli 1000 km, joten koko reissulla bensaa palaa vain puoli tankillista. Kun pistän lähtiessä tankin täyteen, niin bensa-asemille ei ole asiaa.

        Ihmettelen edelleen sitä, mikä kumma saa järkevätkin ihmiset vouhottamaan alkeellisten sähköautojen puolesta. Sähköautot eivät nykyisessä kehitysvaiheessa ole vielä soveliaita pitkien matkojen ajamiseen talviolosuhteissa, koska niiden toimintasäde on aivan onneton. Korpiteillä liikuttaessa ei ole mitään mahdollisuutta päästä eteenpäin, mikäli akku menee tyhjäksi.

        Itselataava hybridi-Tojota on paras mahdollinen ajopeli pitkien matkojen taittamiseen. Tietysti kunnolliset diesel-autot selviävät pitkistä reissuista ihan kunnialla, mutta syystä tai toisesta dieselkalusto on nyt kirottu viherpiipertäjien toimesta sinne alimmaiseen paikkaan.

        "Sähköautot eivät nykyisessä kehitysvaiheessa ole vielä soveliaita pitkien matkojen ajamiseen talviolosuhteissa, koska niiden toimintasäde on aivan onneton. Korpiteillä liikuttaessa ei ole mitään mahdollisuutta päästä eteenpäin, mikäli akku menee tyhjäksi."

        No joo. Itse katson että soveltuvuus pitkillekin matkoille on olemassa. Useampikin kaveri on raportoinut 1.000km taipaleista reiluun kymmeneen tuntiin ja se on minusta aivan riittävä suorituskyky yhden päivän taipaleeksi riittäväll marssivauhdilla. En pysty mitenkään uskomaan ettei eläkeläinen voisi lähteä tuollaseen matkaan 20-40 minuuttia aikaisemmin jos lataustauko tarvitaan. Talviaikaan Lapissa keskinopeus on varmaan noin 80kmh ja ID.3:lla se tarkoittaa että kotoa lähdön jälkeen jossain kohtaa ennen 320 km paalua pitäisi pitää 20-40 minuutin kahvitauko jotta saisi sähköt koko 500km päivätaipaleelle.

        Ja mitä tulee tuosta korpeen jäämisestä pakkasella niin tuo on kyllä niitä tarinoita missä huudetan toistuvasti sutta aivan turhaan. Sähköauto kertoo rangensa aivan samalla tavalla kuin polttiskin. Ei mitään eroa. Jos lähtee 100km korpitaipaleelle kun auto näyttää 50km rangen (bensaa tai sähköä, ei eroa) niin kuski on typerys. Silloin kyseessä ei ole auton vajaavuus vaan kuskin typeryys. Ei se sähkö noin vain varoittamatta lopu. Niinkuin ei lopu bensakaan. Sama logiikka molemmissa.


    • Anonyymi

      Miksi laitoshoirokki massapostaus trollia ruokitaan. Saitti 3-5v hiekkalaatikko taaperoiden länkytys ja vänkytystä täynnä. Älä ruoki trollia

    • Anonyymi

      Toyota on ykkönen. Japanilainen Toyota hallinnoi jo totuttuun tyyliinsä sekä automallien että -merkkien ensirekisteröintitilastoja. Tallin sisäisissä kahinoissa tapahtui sentään sen verran muutosta, että ykkössijalla syksyn mittaan keikkunut Corolla putosi toiseksi.

    • Anonyymi

      Tojon logo jo virallinen köyhtyvän kansan symboli.

      • Anonyymi

        Tojon logo jo virallinen köyhtyvän kansan symboli.

        **************

        Minä en allekirjoita esittämääsi väitettä. Ainakin minun kohdalla ensimmäisen Tojotan hankkiminen avasi tien kohtuulliseen vaurastumiseen. Elämänlaatu parani paljon, koska autoremontit eivät vieneet enää kaikkea vapaa-aikaa. Taloudellinen tilanteenikin kohetui suuresti, koska ylimääräinen raha ei mennyt enää autoremontteihin. Sukanvarteenkin alkoi jäädä jo hieman rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon logo jo virallinen köyhtyvän kansan symboli.

        **************

        Minä en allekirjoita esittämääsi väitettä. Ainakin minun kohdalla ensimmäisen Tojotan hankkiminen avasi tien kohtuulliseen vaurastumiseen. Elämänlaatu parani paljon, koska autoremontit eivät vieneet enää kaikkea vapaa-aikaa. Taloudellinen tilanteenikin kohetui suuresti, koska ylimääräinen raha ei mennyt enää autoremontteihin. Sukanvarteenkin alkoi jäädä jo hieman rahaa.

        Vaggineella joutuu seurakunnan leipäjonoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe