Seuraava askel MEB-konseptin menestystarinassa

Anonyymi

Ford on aloittamassa MEB-pohjaisten sähköautojensa valmistuksen Saksassa.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c09f7ad5-e98c-443f-8d42-c5ee6cd93b3d

Saa nähdä kuinka moni muu autonvalmistaja ostaa VW:ltä MEBejä oman tuotantonsa pohjaksi. Tässä on ero kun Toyota vapautti omaa tekniikkaansa ilmaiseksi niin kukaan ei ollut kiinnostunut. VW myy osaamistaan hyvään hintaan ja kysyntää riittää enemmän kuin tehtaat ehtivät tekemään..

29

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ford saa alustat ilmatteeks, oli ainoa joka huoli VW tekniikkaa, pilaa maineensa. VW yritti diiliä Suzukin kanssa, Suzuki valitsi parhaan, Toyotan.

      Näin se menee, sen volkkarin kanssa on vaan pärjättävä jos iskeny kädet syvälle paskaan, niit on vaikea hävittää kun romiksetkaan ei huoli.

      • Anonyymi

        Toyota on julkisesti antanut patenttinsa ilmaisjakeluun mutta eipä vaan kelpaa kenellekään. VW käärii hyvät rahat myydessään 1.000.000 MEB-settejä Fordille. Saas nähdä kuinka monen vuoden päässä on se kun Toyta saa myytyä miljoona sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on julkisesti antanut patenttinsa ilmaisjakeluun mutta eipä vaan kelpaa kenellekään. VW käärii hyvät rahat myydessään 1.000.000 MEB-settejä Fordille. Saas nähdä kuinka monen vuoden päässä on se kun Toyta saa myytyä miljoona sähköautoa.

        Emmää katkera oo muuten vaan änkytyttää. On se toi VW omistaminen raskas taakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emmää katkera oo muuten vaan änkytyttää. On se toi VW omistaminen raskas taakka.

        VW:lle pukkaa menestystä ovista ja ikkunoista. Ei mitään syytä katkeruuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:lle pukkaa menestystä ovista ja ikkunoista. Ei mitään syytä katkeruuteen.

        Näkis vaan, nettiäkin pitää teitin vahdata, jottei maine menis, meni jo. Turhaan sä täällä päivystät, tekisit jotain järkevää.

        K-Auton ahdinko on syvä, kauppa ei käy, sähkiksillä ajetaan eniten kolareita, kauheet vakuutusmaksut, muka edulliset liisaritkin sis. vain auton, ylläpidon joutuu maksaa ite, huollot ja korjsukset, mitä seuraavaksi kun kohta hypekin ohi. voi voi voi. Siinä kun ekan 30 tonnin akun on omilla rahoilla uusinu niin totuus valkenee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkis vaan, nettiäkin pitää teitin vahdata, jottei maine menis, meni jo. Turhaan sä täällä päivystät, tekisit jotain järkevää.

        K-Auton ahdinko on syvä, kauppa ei käy, sähkiksillä ajetaan eniten kolareita, kauheet vakuutusmaksut, muka edulliset liisaritkin sis. vain auton, ylläpidon joutuu maksaa ite, huollot ja korjsukset, mitä seuraavaksi kun kohta hypekin ohi. voi voi voi. Siinä kun ekan 30 tonnin akun on omilla rahoilla uusinu niin totuus valkenee...

        Melkoista soperrusta. Kannattaisiko löysentää vähän pipoa? Tuollainen jatkuva kiristely vie ennenaikaiseen hautaan.

        Ja mitä MEB-platformiin tulee niin muut perinteiset autonvalmistajat antaisivat oikean kätensä saadakseen olla ensimmäinen joka on tuonut sellaisen tuotantoon. Ford teki fiksun liikkeen kun tuli osingoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista soperrusta. Kannattaisiko löysentää vähän pipoa? Tuollainen jatkuva kiristely vie ennenaikaiseen hautaan.

        Ja mitä MEB-platformiin tulee niin muut perinteiset autonvalmistajat antaisivat oikean kätensä saadakseen olla ensimmäinen joka on tuonut sellaisen tuotantoon. Ford teki fiksun liikkeen kun tuli osingoille.

        Turpa kiinni nyt mummo, ketään ei enää kiinnosta volkkarit, mä en nouse edes sellasen kyytiin, tuliks selväks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turpa kiinni nyt mummo, ketään ei enää kiinnosta volkkarit, mä en nouse edes sellasen kyytiin, tuliks selväks?

        Jos ei kiinnosta niin miksi luet tätä palstaa ja vielä kommentoitkin päivittäin?
        Outo tapa osoittaa ettei kiinnosta.

        Reilun vuoden päästä MEBejä valmistetaan kolmessa maanosassa kun rakenteilla olevat USA:n ja Kiinan tehtaat aloittavat tuotannon. Nuo tehtaat keskittyvät ID.4 malliin joka tulee siinä vaiheessa olemaan varteenotettava tekijä kun kilpaillaan maailman ostetuimmasta sähköautosta. ID.4 on saanut pelkkää suitsutusta varsinkin USAssa. Nyt sinne ei riitä kuin hyvin pieniä eriä Euroopan tehtaalta, mutta kahden uuden tehtaan valmistuttua kapasiteetti tulee olemaan luokkaa 700.000-800.000 per vuosi.


    • Anonyymi

      Onkohan alusta pelti aivan tasainen ja alumiinistä tehty, kuin busterit ja pienillä akuilla ei omapaino nouse liikaa?🤩🤩🤩🤩

      • Anonyymi

        Painaa 2 tonnia, ei ihme että jarrut syttyy palamaan kun äläsemmin jartuttaa, mutta jos tykkää ajaa panssarivainulla johon pitää koka vuosi ostaa uudet renkaat nii mikä ettei


    • Anonyymi

      Sähköautoilla ajetaan hirveesti kolareita, kovat vakkuutusmaksut, uus skku maksaa 40 tonnia, jos hajoo takuuaikana, olet ladannut sitä väärin, liikaa jne.

      Sähköauto on trendipelle auto, hölmöt ostaa, bensaa on vielä kymmeniä vuosia. Hubba Bubba!!!

      • Anonyymi

        Voi vain kuvitella, millä tahdilla noihin joudutaan vaihtamaan alustan puslia ja iskareita, volkkarin tuntien, niin usein.


    • Anonyymi

      Paskat mä nakkaan päästöistä. Aika vaikeaa on löytää 30.000€ bensavehjettä jossa on Passatin kokoiset sisätilat, kiihtyy 0-100kmh alle 8 sekkaa, vääntöä kuin isossa dieselissä, kulkee 100km kahdella eurolla ja hiljaisimpia autoja joita markkinoilta löytyy.

      • Anonyymi

        Mikset dä mee VagArenalle saarnaamaan, siellä on sun hengenheimolaiset. Hirveesti vapaata keskustelua jarruvikasesta ID.3 panssarivaunusta, 2 tonnin kevytauto. Mee sinne niitä neuvomaan, ei sullevoo täällä mitään, tuut vaan hulluks.


    • Anonyymi

      Nyt on tymäkkä Toyota, luulin, että VW olis edelläkävijä, mutta taitaa olla perässähiihtäjä, Toyota kulkee viikon työajot yhdellä latauksella, paku siis.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tymakka-sahkopaku-mahdollistaa-koko-viikon-tayssahkoiset-tyoajot-yhdella-latauksella/bc593c36-22c1-4594-a364-f66d37e55b63?ref=iltalehti:c0cf&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.8254000.34145099.1607069181-501797532.1607069181

      Nyt on järkevää kehitystä, ensin koestetaan upeat teknologiat työhommissa, sitten viedään tekniikat kuluttajille.

      • Anonyymi

        Näinhän siinä kävi kuin uumoiltiinettä PSA suunnittelee ja tekee ensimmäiset sähköautot Toyotalle. Ei riitä Toyotan oma osaaminen.

        Aika pientä on kuljetustarve jos 200km riittää viikoksi. Sillä tuskin itseään tai perhettä elättää.

        "WLTP-testisyklillä mitattuna normaali akusto mahdollistaa 230 kilometrin toimintasäteen ja isompi akusto 330 kilometrin sähköisen tavaransiirtelyn."

        Mutta hieno homma että tojokin sai vihdoin ja viimein ostettua itselleen jotain sähköllä liikkuvaa trukkien lisäksi. VW on tehnyt itse sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Nyt odotellaan milloin Tojo saa ensimmäisen itsetehdyn sähköauton liikenteeseen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyllä on kova tuska VW homolla todistella, hei homo, Toyotalla voi ajaa viikon yhdellä latauksella työajoja, VW pitää ladata kolme kertaa päivässä.

      Suosittelen Toyotaa VW sijaisautoksi, ei bisnekset kärsi vaikka VW lojuu korjaamolla 😁🏆

      Toyota tekee yhteistyötä huippuosaajien kanssa eikä yritä keksiä pyörää uudestaan, VW taas yrittää omin avuin päihittää Teslan ja asiakjaat kärsii paskalaadusta.

      Ja homo hei, sähköauto on keksitty ja rakennettu jo sata vuotta sitten. VW ei vieläkään ole saanut sitä toimimaan 😁🏆

      • Anonyymi

        "Toyotalla voi ajaa viikon yhdellä latauksella työajoja, "

        Kuten sanoin. Jos 200km on viikon työajot niin sillä ei kyllä elä.


      • Anonyymi

        "Toyota tekee yhteistyötä huippuosaajien kanssa eikä yritä keksiä pyörää uudestaan, "

        Tässä yhteistyössä kummallakin on selkeät roolit. PSA suunnittelee ja tekee ProAcen ja Toyotaa antaa PSAlle rahaa ja saa valmiit autot. Parempi noin ettei Tojo sörki sormiaan mihinkään muuhun kuin maksamiseen. Onpahan tojollakin autoja jotka ei ruostu heti käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotalla voi ajaa viikon yhdellä latauksella työajoja, "

        Kuten sanoin. Jos 200km on viikon työajot niin sillä ei kyllä elä.

        Kyllä pä vituttaa K auto homoja tämä VW:lle niin kiusallinen asia, ID.3 floppas, nyt sormet ristissä ID.4 mallin kanssa, jos sekään ei onnistu niin ID.5 kyllä varmala onnistuu jne.

        Jos uskoo joulupukkiin, niin VW vslheet menee läpi myös, säälisin teitä mutta eihän teitä voi auttaa, konserni aivopessyt, työsopparissa kovat sanktiot jos kertoo totuuden ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pä vituttaa K auto homoja tämä VW:lle niin kiusallinen asia, ID.3 floppas, nyt sormet ristissä ID.4 mallin kanssa, jos sekään ei onnistu niin ID.5 kyllä varmala onnistuu jne.

        Jos uskoo joulupukkiin, niin VW vslheet menee läpi myös, säälisin teitä mutta eihän teitä voi auttaa, konserni aivopessyt, työsopparissa kovat sanktiot jos kertoo totuuden ongelmista.

        Melkoinen floppi tuo ID.3. Viimeksi kun katsoin niin se oli Euroopan sähköautotilaston myyntiykkönen.
        Mut hei, kukin floppaa tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen floppi tuo ID.3. Viimeksi kun katsoin niin se oli Euroopan sähköautotilaston myyntiykkönen.
        Mut hei, kukin floppaa tavallaan.

        VW sopii hybin jälkeenkääneiile, sillä he eivät huomaa kusetuksia js paskalaatua, fiksut oppii kerrasta, minulle yksi paska suto js maahanyuojan räikeät valheet riitti (sähköpostit tallessa, haluutko nähdä?)

        joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW sopii hybin jälkeenkääneiile, sillä he eivät huomaa kusetuksia js paskalaatua, fiksut oppii kerrasta, minulle yksi paska suto js maahanyuojan räikeät valheet riitti (sähköpostit tallessa, haluutko nähdä?)

        joo

        Joo, VW maahantuojilla on omat valehtelijoiden clubi - osastot, tuhansien selityksien mestarit! Kaikki viat on käyttövirheitä, Vollkarit on tosi vaikeita käyttää oikein 😁

        sähköposteissa K-Auton valheet tallessa, taidan laittaa kehyksiin ja seinälle 😁


    • Anonyymi

      Jos K-Auto sylettää niin MEB-sähkärin voi kohta käydä ostamassa Ford-liikkeestä. Siinä on K-Auton pelleille opetus.

    • Anonyymi

      Ajoin id kolmosen maaliin, eiku paaliin.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko sitä vikavaagenin sähkörakennussarjaa jota myydään puolivalmisteena ja parsitaan myöhemmin että saataisi parempaan kuntoon?


    • Anonyymi

      kaupungit tarvitsevat sähköautoja koska liki kaikki kodit lämpiävät sähköntuotannon hukkalämmöllä ( kaukolämpö ) , mistä muuten saat kaukolämpöä kun vain tuulivoima ja vesivoima ovat ainoat hyväksytyt, krs talojen sähköjohtimet on mitoitettu siten että lämmitys tehdään lämpöisellä vedellä, ei sähköllä.
      2. polttoaineiden menekki on tehtävä krakkauksessa tapahtuvien tisleiden mukaisesti, koska bensiiniä ei käytä muut kuin veronmaksajat on luonnollista että nämä valtamarkkinan ajoneuvot ovat bensiinihybridejä.
      3.asentamalla etuvetoisen 2 litran bensiinitöttöron premium kansanautoon pienen 14 kw akuston ja lilliputti generaattorin takapyöriin sekä liimaamalla x kirjaimen takaluukkuun , saadaan verojen osuus autotehtaan liivintaskuun ja hintaa 30% nostettua, vielä jos jousitusta nostaa 3 cm voidaankin nimetä ajoneuvo grand master canjon luokkaan. jos vielä liimataan lokasuojan käänteisiin muuteman euron muovikourut voidaankin puhua jo melkeen maasturista, mutta jos puskurin alareunoihin liimataan alumiinifoliota nimeksi voidaan asettaa safari tai moonwolker . tämän yksilön hinta kerrotaankin vain kysyttäessä.

      näin on ihmeellistä maailman kulku.

    • Anonyymi

      ja miten käy kun median paljon hehkuttama ilmastonmuutos kuljettaa vettä kaduille tämän tästä , pitkin eurooppaa kuten netistä näemme , nytkin polttomoottoriautot ajavat yli akseleiden vedessä, mutta tiesithän että akustot näissä autoissa ovat akselilinjan alapuolella, uiden vedessä.......litium syttyy vedessä, siis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe