Ankkurivalo

Anonyymi

Onko kokemusta esim keula tai taka kaiteeseen kiinnitettävistä ladattavista valoista. Nehän on 360° niin voisi toimia ankkurivalona? Tietysti täysi 360° saadaan vain maston päässä. Tämä ladattava voisi olla näppärämpi ja toimia yleisvalona muutenkin missä tarvii.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavallinen taskulamppu pienellä teholla ja sen päälle valkoinen valokartio on monikäyttöinen ja toimiva. Myrskylyhdyssä on enemmän tunnelmaa.

    • Anonyymi

      Niitä on sellaisia ympärisäteileviä myrskylyhdyn LED-korvikkeita. Maksaa muutaman euron.

    • Anonyymi

      On kokemusta pursipoikien eri virittelyistä ja ne ovat perseestä kirkkauden ja 360° ei toteudu.

      Hankkikaa hyväksytty 2Nm kantama, 360° loistava led lamppu ja asennatte sen mastohuippuun, niin, että mikään ei varjosta sitä, niin on muiden mukavampi tulla pimeässä ankkuroitumaan, kun ei tarvitse arvailla onko siellä muita.

      Tässä yksi hyvä esimerkki monien muiden ohella alle 12m veneisiin 2Nm loistolla, alle 30€ ja virran kulutus olematon.
      https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/valaisimet/ajovalot-ja-navigointivalot/ajovalo-led-2000041252

      Turvallisia ankkurointeja kaikille

      • Anonyymi

        Kun ei mastonhuippuun mene piuhaa. En pelkkää ankkurivaloa varten viitsisi sellaista sinne viritellä. Myrskylyhty tai led-valo kyllä käytännössä näkyy 360, vaikka teoriassa se jostain kulmasta jäisikin maston taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei mastonhuippuun mene piuhaa. En pelkkää ankkurivaloa varten viitsisi sellaista sinne viritellä. Myrskylyhty tai led-valo kyllä käytännössä näkyy 360, vaikka teoriassa se jostain kulmasta jäisikin maston taakse.

        Mielestäni useimmassa tapauksessa paras ankkurivalon paikka on istuinkaukalon yläpuoleella (puomi tai lyhyt tanko takaiteessa). Tällöin heijastuva valo valaisee laajemman alueen veneestä ja on siten helpompi havaita. Lisähyötynä on istuinkaukalon valaisu ja valon helppo huolto.


      • Anonyymi

        Tarvitseeko ankkurivalon todella näkyä kahden mailin päähän, jos ei keskelle väylää avoimella paikalla ankkuroidu. Sellaiseen suojaiseen lahteen, mihin yleensä ankkuroidutaan ei tulla 30 solmun nopeudella, pienemmässa vauhdissa ehti havaitsemaan pienemmännkin tuikun.

        Itse asiassa on useammankin kerran todettu, että siellä ankkurilahdessa topissa oleva valo on havaittavuutta häiritsevän ylhäällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko ankkurivalon todella näkyä kahden mailin päähän, jos ei keskelle väylää avoimella paikalla ankkuroidu. Sellaiseen suojaiseen lahteen, mihin yleensä ankkuroidutaan ei tulla 30 solmun nopeudella, pienemmässa vauhdissa ehti havaitsemaan pienemmännkin tuikun.

        Itse asiassa on useammankin kerran todettu, että siellä ankkurilahdessa topissa oleva valo on havaittavuutta häiritsevän ylhäällä.

        Jos ei valoisissakaan olosuhteissa näy sinirunkoisia veneitä, niin mkten pimeällä? (Airiston onnettomuus)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko ankkurivalon todella näkyä kahden mailin päähän, jos ei keskelle väylää avoimella paikalla ankkuroidu. Sellaiseen suojaiseen lahteen, mihin yleensä ankkuroidutaan ei tulla 30 solmun nopeudella, pienemmässa vauhdissa ehti havaitsemaan pienemmännkin tuikun.

        Itse asiassa on useammankin kerran todettu, että siellä ankkurilahdessa topissa oleva valo on havaittavuutta häiritsevän ylhäällä.

        Meidän kokemus on että ankkurivaloa ei voi pitää päällä koska se häikäisee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe