Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid ja Volkswagen Golf V Variant 1.9 TDI DSG.
Kumpi voitti?
"Nykytekniikka, ja vieläpä aika selvästi. Corolla selvitti noin 90 kilometrin mittaisen testilenkin 4,4 litralla bensiiniä. Golf vaati 5,5 litraa dieseliä. Kulutuslukemiksi tämä teki Corollalle 4,8 l/100 km (ajotietokone: 4,6 l/100 km) ja Golfille 5,8 l/100 km (ajotietokone 5,6 l/100 km).
Corollan jarrutuksissa liike-energiaa lataava hybridijärjestelmä veti testilenkin alun kaupunkiajolla ison eron, mutta edes moottoritiellä Golf ei juuri kuronut kulutuseroa umpeen. Golfin kohdalla meidän täytyy tutkia, onko kulutukselle tehtävissä mitään – esimerkiksi nastarenkaat voisi vaihtaa Leao Winter Defendereistä vähän tunnetumpiin merkkeihin. Corollan alla pyörivät Nokian Hakkapeliitta 9:t.
Pidemmillä ajomatkoilla Corolla siis näyttää etenevän huipputaloudellisesti – viime viikolla mainitut korkeat lukemat johtunevat epäsuotuisasta ajoprofiilista."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-onko-uusi-auto-vanhaa-taloudellisempi-haastoimme-toyota-corollalla-vanhan-diesel-golfin/
Dieselit ja pikkuturbot eivät koskaan eivätkä missään olosuhteissa voita kulutuksessaToyotan hybridiä.
Hybridi-Corolla päihitti diesel-Golfin kirkkaasti kulutuksessa
55
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Huom! Lehti kirjoittaa, että NYKYTEKNIIKKA voitti.
- Anonyymi
Kerrankin Toyota pärjäsi jossain vertailussa kun verrokkina on täysin eri tekniikan autoja ja todella vanha sellainen, jihuu mikä menestys.
Tosin Volkkarilla saa silti paremmat kyydit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin Toyota pärjäsi jossain vertailussa kun verrokkina on täysin eri tekniikan autoja ja todella vanha sellainen, jihuu mikä menestys.
Tosin Volkkarilla saa silti paremmat kyydit.Tuo tekniikka on edelleen Volkswagenin nykytekniikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tekniikka on edelleen Volkswagenin nykytekniikaa.
Höpön höpö, tuo oli vanha pumppusuutin diesel 15 vuotta vanhaa tekniikkaa.. Uudet Commonrail dieselit päihittää Tojon hybridin kevyesti. Skoda Octavia TM mittaus 100 kmt nopeudella 3.6 litraa tuohon ei Tojon hybridi pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön höpö, tuo oli vanha pumppusuutin diesel 15 vuotta vanhaa tekniikkaa.. Uudet Commonrail dieselit päihittää Tojon hybridin kevyesti. Skoda Octavia TM mittaus 100 kmt nopeudella 3.6 litraa tuohon ei Tojon hybridi pysty.
Höpön löpön. VW:n uusinta tekniikkaa ovat onnettomat hybridit, jotka eivät edes käynnisty, kun on tarpeeksi pakkasta, eikä voi ajaa sähköllä ollenkaan, kun on -10 tai enemmän pakkasta!
Tuohon ei kyllä Toyota pysty!!
https://www.is.fi/autot/art-2000007634729.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön löpön. VW:n uusinta tekniikkaa ovat onnettomat hybridit, jotka eivät edes käynnisty, kun on tarpeeksi pakkasta, eikä voi ajaa sähköllä ollenkaan, kun on -10 tai enemmän pakkasta!
Tuohon ei kyllä Toyota pysty!!
https://www.is.fi/autot/art-2000007634729.htmlAivan samalla tavalla plugari RAV käyttää polttista aina alle 10 asteen pakkasessa. Ei mitään eroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samalla tavalla plugari RAV käyttää polttista aina alle 10 asteen pakkasessa. Ei mitään eroa.
Se käyttää polttomoottoria yleensä vain yli 10 asteen pakkasessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se käyttää polttomoottoria yleensä vain yli 10 asteen pakkasessa.
,,,ja silloinkin vain hetken aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön löpön. VW:n uusinta tekniikkaa ovat onnettomat hybridit, jotka eivät edes käynnisty, kun on tarpeeksi pakkasta, eikä voi ajaa sähköllä ollenkaan, kun on -10 tai enemmän pakkasta!
Tuohon ei kyllä Toyota pysty!!
https://www.is.fi/autot/art-2000007634729.htmlSekin VW hybridi oli jo 2014 vm eli ei mitään uutta tekniikkaa hybridiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin VW hybridi oli jo 2014 vm eli ei mitään uutta tekniikkaa hybridiksi.
Ja vielä tee se itse miesten pilalle rokosteltu auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se käyttää polttomoottoria yleensä vain yli 10 asteen pakkasessa.
Jep. Eli tarkoitus oli siis sanoa että lämpätilan ollessa alle -10 astetta RAVilla ei voi ajaa pelkästään sähköllä, Se käyttää aina pooolttista lämmitykseen. Toimii siis samalla tavalla kuin Golf GTE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,,,ja silloinkin vain hetken aikaa.
...koska, suurimman osan ajastahan auto seisoo parkissa.
- Anonyymi
Vw:n ladattavan hybridin Golf GTE:n valmistus piti lopettaa WLTP-päästömittauatavan tultua voimaan. Ei alittanut WLTP:n päästömittausrajaa. On siinä meillä uutta tekniikkaa.
https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/- Anonyymi
Pikkaisen meni nyt pieleen. GTEtä on kyllä valmstettu WLTP-aikanakin. Siirtymävaiheessa oli pulaa mittausresursseista.
"Volkswagenin tiedottaja totesi, että lataushybridit ovat yhtiön WLTP-testiohjelmassa vuorossa vasta perinteisten, enemmän myyvien mallien jälkeen. Kaiken kaikkiaan automallien testaus on tällä hetkellä suuri ongelma, minkä takia lataushybridien ohella moni muukin tuttu auto on väliaikaisesti poissa myynnistä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkaisen meni nyt pieleen. GTEtä on kyllä valmstettu WLTP-aikanakin. Siirtymävaiheessa oli pulaa mittausresursseista.
"Volkswagenin tiedottaja totesi, että lataushybridit ovat yhtiön WLTP-testiohjelmassa vuorossa vasta perinteisten, enemmän myyvien mallien jälkeen. Kaiken kaikkiaan automallien testaus on tällä hetkellä suuri ongelma, minkä takia lataushybridien ohella moni muukin tuttu auto on väliaikaisesti poissa myynnistä."Ei valmistettu. Se loppui siihen. Älä selitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valmistettu. Se loppui siihen. Älä selitä.
Mikä järki valehdella noin huonosti? Tuosta linkin takaa voit tilata Golf GTE:n vaikka tänään.
https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/golf-gte.html
- Anonyymi
Säälittävää, että uusia Tojoja joutuu vertaamaan jo 10 vuotiaisiin ja 200000 km ajettuihin autoihin, että edes jonkinlainen voitto heltiäisi. Onneksi eivät menneet moottoritielle tyypillinen 130 km/h työmatkanopeus taulussa, niin pataan olisi tullut.
- Anonyymi
Muistaakseni vm 2007 oli viimeinen 1.9 TDI koneella.
- Anonyymi
Miten se moottorin koko tekniikkaan vaikuttaa. Ei mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se moottorin koko tekniikkaan vaikuttaa. Ei mitenkään.
2.0 TDI on yhteispaineruiskulla, 1.9 TDI pumppusuuttimilla. Jälkimmäinen on mekaaninen systeemi ja selvästi janoisempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.0 TDI on yhteispaineruiskulla, 1.9 TDI pumppusuuttimilla. Jälkimmäinen on mekaaninen systeemi ja selvästi janoisempi.
Turha näille teroille on selittää mitään teknistä asiaa. Ainoa tekninen termi minkä he tunnistavat on hybridi. Senkään toiminnasta heillä ei ole muuta ymmärrystä kuin mainosmiesten valheet.
Suomessa Toyota saa valehdella vapaasti. Muissa maissa näitä tyhmiä suojellaan kieltämällä tojon valehtelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha näille teroille on selittää mitään teknistä asiaa. Ainoa tekninen termi minkä he tunnistavat on hybridi. Senkään toiminnasta heillä ei ole muuta ymmärrystä kuin mainosmiesten valheet.
Suomessa Toyota saa valehdella vapaasti. Muissa maissa näitä tyhmiä suojellaan kieltämällä tojon valehtelu.Milloin Tero on ollut penaalin terävin kynä?
- Anonyymi
35000 euron Tojo voitti 2500 euron Volkkarin. Vihdoinkin voitto mutta vain kulutuksessa.
- Anonyymi
Konsernipelleillä taas kasetti hajoo!!!!
- Anonyymi
Tero pissii aina hunajaa, kun Tohjo voittaa jotakin. On sen verran harvinaista herkkua.
- Anonyymi
Olisivat verranneet 190 tkm ajettuun vm 2007 Auris 2.2 D4D. Siinä olisi ollut melkein tehdastuore vaihtokone.
- Anonyymi
Paljonkohan Toyota Finland on maksanut tuosta tilaustyöstä. Ei kai mikään lehti tekisi tuollaista vertailua ihan ominpäin.
- Anonyymi
Kun vertailun lähtökohta on "Kuinka paljon ajoneuvotekniikka on kehittynyt, eli pystyykö bensiinihybridi päihittämään taloudellisuudessa turbodieselin?" niin aika erikoista että vertailukohta on toistakymmentä vuotta vanha diesel.
Ei tuo verrokkipari kerro ajoneuvotekniikan kehittymisestä mitään. Voi miettiä mikä motiivi on tuollaisen vertailun taustalla kun informaatioarvo vertailusta muuten on tasan nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun vertailun lähtökohta on "Kuinka paljon ajoneuvotekniikka on kehittynyt, eli pystyykö bensiinihybridi päihittämään taloudellisuudessa turbodieselin?" niin aika erikoista että vertailukohta on toistakymmentä vuotta vanha diesel.
Ei tuo verrokkipari kerro ajoneuvotekniikan kehittymisestä mitään. Voi miettiä mikä motiivi on tuollaisen vertailun taustalla kun informaatioarvo vertailusta muuten on tasan nolla.Tässähän juuri tehdään sitä vertailua miten tekniikka on kehittynyt. Vanha tekniikka vs uudempi tekniikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän juuri tehdään sitä vertailua miten tekniikka on kehittynyt. Vanha tekniikka vs uudempi tekniikka.
Miksei verrattu toiseen vanhaan Tojoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän juuri tehdään sitä vertailua miten tekniikka on kehittynyt. Vanha tekniikka vs uudempi tekniikka.
Yhtä järkevän vertailun olisi saanut ottamalla vertailukohdaksi jonkun 70-luvun vanhan esikammiodieselin...tuo vertailu kun ei huomioi diesel-tekniikan kehittymistä millään tapaa.
Vanhempi verrokki pitäisi olla bensa-auto, eiköhän Golfin ikäluokan Corollaa olisi löytynyt helposti mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä järkevän vertailun olisi saanut ottamalla vertailukohdaksi jonkun 70-luvun vanhan esikammiodieselin...tuo vertailu kun ei huomioi diesel-tekniikan kehittymistä millään tapaa.
Vanhempi verrokki pitäisi olla bensa-auto, eiköhän Golfin ikäluokan Corollaa olisi löytynyt helposti mukaan.Diesel ei ole kehittynyt mitenkään tuosta moottorista. Ei niin mitenkään.
https://www.is.fi/autot/art-2000007658876.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei verrattu toiseen vanhaan Tojoon?
Kun 200tkm ajettu Toyotan diesel olisi porsinut. Muutenkin 2007 Toyota Auris niin ruosteessa ettei olisi testiä kestänyt.
No liikentessä kuiten paljon 100tkm ajettuja Auriksia joten sellainen olisi ollut paras vertaus mutta eroja ei taas olisi tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei verrattu toiseen vanhaan Tojoon?
Ehkei löydetty yhtä vanhaa Toyotan dieseliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel ei ole kehittynyt mitenkään tuosta moottorista. Ei niin mitenkään.
https://www.is.fi/autot/art-2000007658876.htmlEi kannata kommentoida jos ei tekniikasta mitään tiedä.
- Anonyymi
Onpas kumma että noinkin vanha volkkari on vielä kasassa!? Onko se jo museorekisterissä?
Toyota on tuossa vaiheessa vasta sisäänajettu.- Anonyymi
Olet aivan oikeassa. Mittarissa olisi 40 000km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Mittarissa olisi 40 000km.
Toinen moottori, kun eka porsinut heitetty roskikseen.
- Anonyymi
TM vertailutestisä VW bensa Golf kulutti kaupungissa puolet enemmän kuin Corolla Hybrid. Päästöistä puhumattakaan. Karmee ero !
- Anonyymi
Minulla 1,8 hybridcorolla ja kuluttaa 3-3,3 sataselle, toki ajan ecomoodissa ja ei ohituksia. On pihi!
- Anonyymi
Silti kuluttaa enemmän kuin nykyaikainen commonrail diesel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti kuluttaa enemmän kuin nykyaikainen commonrail diesel.
Siinäpä nyt suollat suustasi sellaista mikä ei pidä paikkansa.
Onko sinulla kuinkin pitkä kokemus tuollaisesta dieselistä.
Meilläpä työautona vuoden vanha ja kilometrejä tullut reippaasti.ei mene alle 5 litran millään.
- Anonyymi
Iltasanomat (1.8.2016) ajoi 1400 km Opelin tuplaturbodieselillä eli 1,6-litraisen BiTurbolla.
Uusi moottori on käyttöominaisuuksiltaan varsin joustava, sillä se tuottaa 160 hevosvoiman tehon, sekä 350 newtonmetrin huippuväännön käyntinopeusalueella 1500–2250.
Ajot olivat pääosin tavallista matka-ajoa 80 ja 100 km/h nopeusalueilla, mutta mukaan mahtui satoja kilometrejä myös moottoritieajoa ja jonkin verran taajama- ja kaupunkiajoa, myös sorateillä. Keskikulutus jäi huomattavan matalaksi, tasaan 4,0 litraan sadalla.- Anonyymi
Motariajo tyypillisellä 130 km/h työmatkanopeudella olisi myrkkyä Tojoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motariajo tyypillisellä 130 km/h työmatkanopeudella olisi myrkkyä Tojoille.
"Työmatka -ajo motarilla"?
Valtaosalla suomalaisista ei ole metriäkään työmatka-ajoa millään motarilla kun ei niitä motareitakaan ole Suomessa kuin nimeksi. Työmatkalaisia on toki kaikkialla suomessa, jotka köröttelee pääasiassa kahdeksaakymppiä tai satasta jos rajoitusten mukaan ajavat. 60 taitanee olla suurimmalla osalla, eikä sekään ole vielä edes keskinopeus. Kyllä hybridi on varsin pätevä laite valtaosalle kulkijoista. Dieselien maineen sotkemisesta ei voi syyttää muita kuin Volkkaria kun ei rehellisin keinoin saavuttanut päästörajoja vaan huijasi ja kusetti kuluttajat ja viranomaiset. nyt sitten vaan niittää, mitä on kylvänyt! On saastuttanut omansa ja toistenkin dieselvalmistajien maineen. Sitä saa, mitä tilaa! Toyotan laariin on satanut ja ansaitusti. Ei silloin enää kannata rypistää jos on jo löysät puntissa! Volkkari maksanee vielä rajut sakot saasteistaan kun ei kykene pääsemään EU:n laillisiin päästörajoihin vaikka syytää hädissään markkinoille jo puolivalmistakin sähköautoa. Toki on jo kai tottunut rajuihin sakkoihin oikeutetusti vai onko sittenkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Työmatka -ajo motarilla"?
Valtaosalla suomalaisista ei ole metriäkään työmatka-ajoa millään motarilla kun ei niitä motareitakaan ole Suomessa kuin nimeksi. Työmatkalaisia on toki kaikkialla suomessa, jotka köröttelee pääasiassa kahdeksaakymppiä tai satasta jos rajoitusten mukaan ajavat. 60 taitanee olla suurimmalla osalla, eikä sekään ole vielä edes keskinopeus. Kyllä hybridi on varsin pätevä laite valtaosalle kulkijoista. Dieselien maineen sotkemisesta ei voi syyttää muita kuin Volkkaria kun ei rehellisin keinoin saavuttanut päästörajoja vaan huijasi ja kusetti kuluttajat ja viranomaiset. nyt sitten vaan niittää, mitä on kylvänyt! On saastuttanut omansa ja toistenkin dieselvalmistajien maineen. Sitä saa, mitä tilaa! Toyotan laariin on satanut ja ansaitusti. Ei silloin enää kannata rypistää jos on jo löysät puntissa! Volkkari maksanee vielä rajut sakot saasteistaan kun ei kykene pääsemään EU:n laillisiin päästörajoihin vaikka syytää hädissään markkinoille jo puolivalmistakin sähköautoa. Toki on jo kai tottunut rajuihin sakkoihin oikeutetusti vai onko sittenkään?Toyota voitti 1-0 vokkelon, tosin tuloshan oli itsestäänselvyys. Ei vokkelo pärjää uudellakaan ns. Huijaustekniikalla eikä vanhemmallakaan, joka on varmaan aivan samaa moottoritekniikkaa kuin nämä nykyisetkin tekeleet, vain koneen nimikoodia ovat vaan muuttaneet. Yrittävät tehdä vielä sähköautoja, jotka ovat täysin keskeneräisiä tekeleitä, no eipä siinä mitään, saapahan taas huutonauraa makeasti.
- Anonyymi
vaan tuo TDI on jo maksettu 10 vuotta sitten-jaksaa dieseliä ostaa kyllä
ostakaa vanhoja 1,9 tdi ne kestää liki miljoona km kun vaihtaa öljyt 10000km välein- Anonyymi
Toyotan hybridi on vaan niin yliveto.
- Anonyymi
1.9 pumppusuutinmallin valmistus lopetettiin 2007 ja tilalle tuli 2.0 yhteispaineruiskulla. Olisi Volkkarilla ollut vertailuun vieläkin vanhempia dieselkoneita jakajapumpulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.9 pumppusuutinmallin valmistus lopetettiin 2007 ja tilalle tuli 2.0 yhteispaineruiskulla. Olisi Volkkarilla ollut vertailuun vieläkin vanhempia dieselkoneita jakajapumpulla.
Vertailuun ei löydetty yhtään 13 vuotta vanhaa ehjää Tojon dieseliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertailuun ei löydetty yhtään 13 vuotta vanhaa ehjää Tojon dieseliä.
Peltinen polttoainesäiliökin jo vuotaisi, joten kulutusta olisi mahdoton mitata.
- Anonyymi
oliko 3x vaidettu dsg mekatroniikka? kalliiksi tulee VWskodat
- Anonyymi
Säälittää ja toisaalta naurattaa nämä rahansa volkkarin romuihin tuhlaavat muinaismuistojen elvyttäjät.
- Anonyymi
Minulle yksi elämän kohokohdista ja juhlahetkistä on ollut pääseminen volsusta eroon. Ei ole ikävä tullut eikä kokemukset mieltä lämmittämään. Eikä ole aikakaan kullannut muistoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle yksi elämän kohokohdista ja juhlahetkistä on ollut pääseminen volsusta eroon. Ei ole ikävä tullut eikä kokemukset mieltä lämmittämään. Eikä ole aikakaan kullannut muistoja.
Vähissä ovat sinunkin ilosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1521947
- 1451780
- 331308
- 291300
Näin kävi tänään
Olin tänään kauan vessassa ja haaveilin sinusta nainen. Melkein jäi pyyhkimättäkin.101122Nyt kun kaipaan sinua, ilman toivoa sinusta
huomaan, miten paljon sinua menneen noin vuoden aikana ajattelinkaan. Et arvaakaan, miten pitkiä yksinäiset tunnit tääll821121- 1231015
Onneksi olkoon Venäjä!
Presidentti Putin on saanut vaaleissa vahvan kannatuksen ja siis jatkokauden toimessaan Venäjän presidenttinä. Onnittulu831002- 46994
Yritysten osingot jaettava työntekijöille
Työntekijäthän yrityksen tuloksenkin tekevät. Omistajat voivat alkaa työntekijöiksi saadakseen oman osuutensa. Muutos139932