saunan ovi

silit bäng

Onko kellään kokemusta millä saisi saunan lasioven puhtaaksi kalkkitahroista. On tullut kokeiltua monenmoista pesuainetta, mutta aina sama lopputulos.

8

7432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi hyvän aineen..

      ..jolla oon tähän asti saanut jäljet ku jäljet pois eli wurthin pineline pesuaine myydään ainaskin prismassa litran pönikässä

    • juha

      pitäs lähtee soodalla pois et oletko sellaista kokeillut?

    • audi4ever =)

      Temppu 1. Uuninpesuaine. Varo puuosia.

      Temppu 2. Osta sitruuna ja halkaise se. Hankaa sitruunan mehua lasiin. Anna vaikuttaa hetken ja pese pois.

      Temppu 3. Osta saunapesuainetta (kalkinirroituspesuainetta) ja pese puhtaaksi.

      • vili

        ..vika täällä.onkos kikkoja millä sitä kertymistä ehkäisisi?inhottavan näköistä...


      • lisää
        vili kirjoitti:

        ..vika täällä.onkos kikkoja millä sitä kertymistä ehkäisisi?inhottavan näköistä...

        ei voi estää.

        itse putsaan lasin märällä rätillä ja fairylla,
        jonka jälkeen kuivaus ikkunalastalla.
        helppoa eikä maksa kuin murto-osan muista aineista.


      • vielä lisää
        lisää kirjoitti:

        ei voi estää.

        itse putsaan lasin märällä rätillä ja fairylla,
        jonka jälkeen kuivaus ikkunalastalla.
        helppoa eikä maksa kuin murto-osan muista aineista.

        Toki kalkin muodostumista lasiin voi estää. Ei tarvita kuin ikkunalasta ja vesipisaroiden kuivaus aina käytön jälkeen.

        Hapan geelimäinen pesuaine toimii kalkinpoistossa hyvin (vessanpesuaine)Kalkki vaatii liuotusta irrotakseen ja pikapseulla ei tapahdu mitään. Siksi siis geelimäinen pesuaine, että se pysyy pystypinnalla ainakin 10 minuuttia. Sen jälkeen vaan pesu esim. valkoisella karhunkielellä tms. ja kuivaus lastalla.


      • siistijä
        vielä lisää kirjoitti:

        Toki kalkin muodostumista lasiin voi estää. Ei tarvita kuin ikkunalasta ja vesipisaroiden kuivaus aina käytön jälkeen.

        Hapan geelimäinen pesuaine toimii kalkinpoistossa hyvin (vessanpesuaine)Kalkki vaatii liuotusta irrotakseen ja pikapseulla ei tapahdu mitään. Siksi siis geelimäinen pesuaine, että se pysyy pystypinnalla ainakin 10 minuuttia. Sen jälkeen vaan pesu esim. valkoisella karhunkielellä tms. ja kuivaus lastalla.

        esim kiillon kylpyhuonepesu spray,
        Kylpyhuoneiden ja saniteettitilojen altaiden, hanojen ja kaakelipintojen puhdistukseen. Sopii myös wc-altaille.
        Ei marmorille tai vahingoittuneelle emalipinnalle.


    • niksi

      Hienojakoinen hyvin vaahtoava saippuavilla esim.
      Pata-pata,Daily yms.ja reilusti vettä,jonka jälkeen pesu ikkunanpesuaineella,kokeilin itse myös uutta(minulle uutta)mikrokuituliinaa ja havaitsin senkin loistavaksi keksinnöksi,se puhdistaa kostutettuna yllättävän hyvin.Itselläni on iso kaksipuolinen lasitakka johon olen käyttänyt saippuavilla,ikkunanpesuaine yhdistelmää 12 vuotta. Sen, sekä saunan oven, että pesutilan jakavan isohkon lasiseinän puhdistus ei ole ollut ongelmallista näillä keinoin.Testaa jos vaikka toimisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2535
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1897
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1625
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      109
      1388
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe