Narsistinen pellejoukkio

Anonyymi

Joskus tutustuin omituisten otusten kerhoon. Porukan johtajana pyöri räikeät narsistin oireet omaava rouvahenkilö. Hänen ympärillään hyppeli pellekerho, joka teki narsistin kehittämiä likaisia temppuja ja lausui annettuja vuorosanoja johtajansa luomissa tilanteissa. Iloisesti he sotkivat asioita, tekivät kaikkensa pilatakseen uhriksi valikoitujen mainetta ja elämää.

Silloin tällöin vieläkin törmään joihinkin heistä ja huomaan, miten vanha peli jatkuu. Pellekerholainen ottaa yhteyttä udellakseen tietoja. Viimeksi hän kuvaili minulle yksityiskohtaisesti yhteisen tuttavan itsemurhayritystä. Tapa jolla kaveri oli muka yrittänyt surmata itsensä oli erittäin groteski ja johtaisi vammautumiseen, muttei hengenlähtöön. Joka sana tältä tarinankertojalta on täyttä paskaa, eikä kyseinen henkilö ole tehnyt mitään itselleen, vaan elää elämäänsä. Kuitenkin pelleryhmä on vuosien mittaan useaan kertaan levittänyt tarinaa, kuinka tämä kaveri on nyt ihan oikeasti tappanyt itsensä tai ainakin yrittänyt sitä.

Mielenkiintoista, että on olemassa ihmistyyppi, joka tekee tuollaista huvittaakseen itseään ja kaltaisiaan. Luovien mielien keskinäinen satupiiri voisi pyöriä keskenään mutta, koska nämä sairaat ihmiset eivät tunne häpeää, he leivittävät keksimiään valheita ympäriinsä. He eivät ole mielenterveyskuntoutujia, moottoripyöräkerholaisia tai vankilakavereita, vaan aikoinaan muodostivat työyhteisön.

12

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samanlaisia kokemuksia, tälläisen ihmisen kohteeksi voi joutua vaikka ei suoraan tuntisikaan henkilöä mutta jonkun asian vuoksi tulee tietyksi hänelle. Todella monenlaista häiriköintiä juttujen levittämistä keksityistä asioista ja ilmeisesti narsistinen ja pakkomielteinen henkilö itse uskoo ja saa muutkin uskomaan näihin juttuihin ja on vielä sairaalloisen sitkeä, vuosikaupalla yrittää selvittää asiaa joka omassa päässään keksinyt. Onneksi minua on hänestä varoitettu niin tiedän missä kulloinkin mennään mutta varovainen täytyy olla, ei tännekkään voi kertoa liikaa yksityiskohtia ettei tunnistu ja hullua yllytä enempää.

    • Anonyymi

      Narsisti iskee haavoittuvuuksiin.

      Tarinan opetus: älä ole haavoittuva sillä narsisti huomaa haavasi ja hieroo niihin suolaa

      • Anonyymi

        Näin on. Jos joutuu tuholistalle niin hän kyllä kaivaa jonkun vian esiin ja pyrkii vahvistamaan sitä ja iskemään siihen kerta toisensa jälkeen ja vuodesta toiseen. Lisäksi hän kertoo sitä käsitystä tukevia kommentteja ja valheitakin muille, siten että se myös kasvaa omassa mielessäsi. Tätä on mahdotonta ymmärtää eikä sitä haluaisi uskoa ellei ole sitä itse nähnyt.


    • Anonyymi

      Kyllä näitä tilanteita on. Itsekin työpaikalla nähnyt. Huhujen liikkeellepistämisen, häiriköinnin yms. toiminnan ei voisi kukaan väittää olevan pelkkää huumoria. Joukon johtaja ei myöskään pyri mitenkään "koulimaan" tai kasvattamaan sitä jota kiusaa, vaan saamaan hänet hulluksi ja aiheuttamaan pahaa.

      Yllättävää miten lähes kaikki on vedettävissä mukaan mihin tahansa. Ja pomot eivät ole poikkeus. Vaatii ihmiseltä omia sisäisiä periaatteita ettei lähde mukaan, mutta sitten on tuholistalla ja mitä vain ikäviä yllätyksiä tulee niin kauan kuin on siinä ympäristössä. Narsistinen tuhoaja on äärimmäisen taitava käyttämään valtaa väärin ja manipuloimaan ihmisiä ja erittäin halukas siihen.

    • Anonyymi

      Tällästä pelleporukkaa ollaan kyllä kutsuttu Narsistin hovinarreiksi.

    • Anonyymi

      Vaihteeksi törmätty siihen oikeaan narsistiin.

      • Anonyymi

        Noi on vaarallisia. Varsinkin kuntapuolella. Ei ole edes markkinataloutta, joka pitäis työntekijät ahkerana. Voidaan huolella, ryhmässä kiusata pienenpäänsä. Ei ole tulosvastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi on vaarallisia. Varsinkin kuntapuolella. Ei ole edes markkinataloutta, joka pitäis työntekijät ahkerana. Voidaan huolella, ryhmässä kiusata pienenpäänsä. Ei ole tulosvastuuta.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ok4-7RJut6I

        Parhaita videoita narsismista.


        "ppoiuhhhjj"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon videon kanssa voisin sanoa olevani 100% samaa mieltä.
        Siinä se on sanottu.


        "ppiuyhhhjk"

        Hän on paras psykologi josta olen koskaan kuullut.
        Lukuisia aivan upeita videoita totuutta,

        "ppouyghhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on paras psykologi josta olen koskaan kuullut.
        Lukuisia aivan upeita videoita totuutta,

        "ppouyghhjh"

        https://www.youtube.com/watch?v=IaUhR-tRkHY


        Kaikkia ihmisiä voi manipuloida, ei vain minua


        "pouyhhjkkl"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=IaUhR-tRkHY


        Kaikkia ihmisiä voi manipuloida, ei vain minua


        "pouyhhjkkl"

        Muuten, jos välillä vaikkutan olevani kiinnostunut keskenään ristiriitaisista jutuista, se johtuu siitä että tarkastelen asioita mahdollisimman monista eri näkökulmista kooten sitten omani kaikkien mahdollisten näkökulmien yhdistelmän lävitse.

        "ppuhhhjjkkk"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe