Hei! Osaako kukaan sanoa mistä johtuu, kun tänään minua alkoi koulussa pyöryttää, olin lysähtämässä maahan, mutta ope sai otteen etten kaadu. Ope sanoi "kulta mikä hätänä? olet ihan valkoinen?" vapisin ja tärisin, minut laitettiin matolle makaamaan, ja kutsuttiin ambulanssi. Kun hoitaja tuli otti näytteitä ja sanoi "kaikki normaalia, tää on jotain psyykkistä" --- niin onko se?
ajattelin sen olevan anemiaa näin 13 vuotiaana. --siis mitä se oli? Kiitos arvauksista.
Kouristukset koulussa
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Anemia on ihan mahdollinen syy kyllä. Harvoin se kuitenkaa ilmaantuu kohtauksen omaisesti, vaan oireita on jo aiemmin. Matala verensokeri ja rytmihäiriö aiheuttaa tuollaisia oireita, mutta nää varmaan ensihoito katsoi?
Psyykkiseen syyhyn en usko noilla oireilla.
Monisairas - Anonyymi
Jos toi olis ollut paniikkikohtaus niin sä olisit jo huomannut sen hengityksestä.Paniikkihäiriö ei aiheuta suorilta jaloilta kaatumista.
- Anonyymi
Kysyin äidiltä. Hän sanoi mulle että on joku psyykkinen. Luin myös duocemin lehteä, ja jos siihen on uskomista, se on paniikkikohtaus. Mulla oli nimittäin 13:toista oireesta 9.
- Anonyymi
no niin sitten sun pitää aloittaa lääkitys siihen ettei toisten tapahdu tollasta.
- Anonyymi
Ööö.. miten sitä lääkitään? No kysyn mutsilta.
- Anonyymi
masennuslääkkeillä.netistä löytyy lisää tietoa
- Anonyymi
Ei kannattaisi heti lähteä hakemaan apua lääkkeistä, etenkään kun kyseessä on nuori ihminen, päätellen tuosta että kohtaus tuli koulussa.
Voisi yrittää miettiä tilannetta tai tilanteita missä kohtaus tulee ja miettiä ehkä mahdollisia syitä mikä kohtauksen laukaisee.
Jos vaikka kovasti joku tilanne jännittää niin miettii sitä mikä siinä tilanteessa jännittää ja miten voisi tehdä samanlaisessa tilanteessa toisin ettei jännittäisi niin paljoa.
Sekin on tavallaan jännittämistä jos välillä esim. miettii itseään siitä kulmasta että mitä muut mahtavat ajatella jos teen tai sanon jotain, eli tietynlainen itsetunnon vähyys.
Kannattaa yrittää luottaa ja uskoa itseensä ja toimia kuten itse haluaa eikä miettiä mitä muut mahtavat ajatella. Siis tietysti toimia kuitenkin järkevästi eikä sählätä mitään vaikka vahingollista.
Kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, sekin jo helpottaa.
Tavallaan voisi itse ja/tai jonkun toisen kanssa miettiä syitä ja seurauksia ja todellakin ajatella voisiko ihan vain tekemällä ja ajattelemalla saada tapahtumat ja tilanteet joissa kohtaus tai kohtaukset tulevat, sujumaan eri tavalla.
Ja vaikka lääkettä ottaisikin tueksi niin silti on hyvä selvittää mitkä tilanteet altistavat kohtauksille ja yrittää harjoittaa itseään selviämään paremmin. - Anonyymi
No, tää voi kuulosta tosi naurettavalle, mut mua stressaa istua edessä olevassa pulpetissa kaikkien edessä sekä meidän luokan suuri valaistus.
- Anonyymi
Jos sua haittaa istua edessä niin olisiko sun mahdollista pyytää opettajalta jos saisit vaihtaa paikkaa jonnekin taaemmaksi.
Kyllä niiden pitäisi antaa lupa siihen, ja jos se ei suostu niin sano sille että sua jotenkin jännittää istua siinä edessä, ettei siinä ole kiva olla.
Niille valoille ei luultavasti pysty tekemään mitään, valitettavasti.
Eikä toi ollut yhtään naurettavaa kun kerroit mikä stressaa, niin kannattaa tehdä muutenkin vaikeissa tilanteissa että kertoo aina jollekin miltä tuntuu. - Anonyymi
Ei yhtään kuulosta naurettavalta. Kouluaikoina minullakin oli paniikkihäiriöoireita. Luokan takana on mukavampi olla. Voi tarkkailla rauhassa, ei ole katseiden alla ja valaistuskin saattaa olla aavistuksen hämärämpi. Tykkäsin myös istua lähellä ovea jos mahdollista, koska minulla paniikkioireet hellittivät kun tiesin että voin mennä nopeasti ulkopuolelle jos olo käy tukalaksi.
- Anonyymi
Sinulla voi olla jonkinlaista aistiyliherkkyyttä jos tietyt valot tuntuvat vastenmielisiltä.
- Anonyymi
Mahdollinen epilepsia kannattaisi myös selvittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983