Kouristukset koulussa

Anonyymi

Hei! Osaako kukaan sanoa mistä johtuu, kun tänään minua alkoi koulussa pyöryttää, olin lysähtämässä maahan, mutta ope sai otteen etten kaadu. Ope sanoi "kulta mikä hätänä? olet ihan valkoinen?" vapisin ja tärisin, minut laitettiin matolle makaamaan, ja kutsuttiin ambulanssi. Kun hoitaja tuli otti näytteitä ja sanoi "kaikki normaalia, tää on jotain psyykkistä" --- niin onko se?
ajattelin sen olevan anemiaa näin 13 vuotiaana. --siis mitä se oli? Kiitos arvauksista.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu jonkin verran tilanteesta, mitä sillä hetkellä tapahtui.
      Oliko kyseessä jokin juttu että sua olisi vaikka jännittänyt jotenkin enemmän?

      Silloin voisi olla kyse psyykkisestä syystä, koska esim. paniikkihäiriön aiheuttama ahdistuskohtaus saattaa saada aikaiseksi huimaavan ja pyörryttävän tuntemuksen.
      Ihmisen jännittäessä joitain tilanteita tulee helposti paniikkihäiriön oireita jos on siihen taipuvaisuutta.

      Toisaalta jos kyse olisi anemiasta niin sen saa helpohkosti selville mittauttamalla aluksi verinäytteestä hemoglobiinin ( Hb ).

    • Anonyymi

      Vaikea sanoa. Minulla oli saman tapaista tuossa 12-13-vuotiaana. Kerran koulussa vain yhtäkkiä alkoi päässä humista ja silmissä meni mustaksi. Olisin pyörtynyt jos opettaja ei olisi ehtinyt hätiin.
      Oltiin ihan normaalisti luokassa, mitään ennakkovaroitusta ei ollut eikä mitään jännitystä tms. Se vain alkoi yhtäkkiä. Makoilin vähän aikaa sitten siinä ja olo alkoi kohentua ja meni ohi.
      Toinen kerta kun oltiin äidin kanssa kaupungilla ja piti mennä johonkin kauppaan. Se iski taas ihan yhtäkkiä ja me mentiin taksiin ja kotiin. Sekin meni ohi sitten itsekseen.
      Minä olin pyörtymisherkkä muutenkin siihen aikaan, esim. saunassa alkoi usein pyörryttää enkä siksi halunnut saunoa. Koulussa aamunavauksessa jos joutui seisomaan niin takuulla olin pyörtyä. Minulla oli hyvin alhainen verenpaine ja esim. nopeasti ylösnoustessa ihan istualtakin silmissä musteni. En tiedä johtuiko siitä mutta enää se ei vaivaa.

    • Anonyymi

      Ei hätiä mitiä ,normaalia kasvua. Ihminen kasvaa tossa iässä hirveetä vauhtia ja tekee toisille tollasia oireita ,etenkin tytöille,kun on niin kiire muuttua naiseksi.ne on ne hormoonit mitkä jyllää. Ei tarvii yhtään pelätä.

      • Anonyymi

        Kyllä sinun kannattaisi puhua koulun sairaanhoitajan kanssa.
        Jos ei ole, niin kysy opettajaltasi, hän ietää varmaan neuvoa eteenpäin.

        Kerro vanhemmillesi!


    • Anonyymi

      Just olen itse näin vanhenevana naisena muistellut, miten meillä koulussa oli eräskin tyttö, joka pyörtyi useamman kerran aamunavauksissa. Aamunavaukset olivat juhlasalissa, ja kaikki oppilaat seisoivat. Sama tyttö taisi olla herkkä nenäverenvuodolle.

      Oletko syönyt säännöllisesti? Heikottaa herkemmin, jos yrittää hallita painoaan paastoamalla. Myös verenpaineet voivat olla matalat, ja syömättömyys alentaa niitä lisää. Sinun pitää vain itse kiinnittää huomiota siihen, mitkä tekijät saavat aikaan heikotusta. Kuukautiskierron vaihekin vaikuttaa asiaan. Jotkut voivat pyörtyä kuukautisten vuoksi.

      Jos ilmenee uusia oireita, niin käy silloin terkkarin luona tai lääkärin vastaanotolla.

    • Anonyymi

      Sinun pitää kertoa kaikista oireistasi vanhemmillesi ja koulun terveydenhoitajalle. Sinun pitää päästä tutkimuksiin että voidaan poissulkea fyysinen sairaus. Ottaa laboratoriokokeita,ja päästä neurologille ettei se ole aivoista johtuvaa sairautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe