Thyroxinin vaihto medithyroxiniin

Anonyymi

Voiko olla mahdollista että toinen vaikuttaa paremmin kuin toinen? Jostain terveydenhuollon ammattilaisille tarkoitetusta jutusta luin, että jotain eroa olisi.
2kk sitten aloin syödä medithyroxinia normi thyroxin lääkkeen sijaan, samalla nostettiin annosta 50mikrogrammaan. Olo ei oikein ole parantunut yhtään , oikeastaan pahentunut, palelua vähemmän .
Minulla ei oikeastaan ikinä ole edes ollut hyvä olo lääkityksen aikana, lääkemäärää on muutettu vaikka ja miten 7vuoden aikana. Aina yhtä aloitekyvytön olo ja lievä melankolinen masennus vaivaa.

Arvot oli nyt viimeksi TSH 3.0 ja t4v 16 , noilla arvoilla söin n. 37mikrogrammaa päivässä .

Oloni on oikeastaan ollut kaikista parhain mitä vähemmän syön edes kyseistä lääkettä, joskus söin vuosia yli 100mikrogrammaa ja olo oli jatkuvaa kovan ahdistuneisuuden kanssa elämistä.

9

9977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä lääke tuo on? Miten eroaa normityroksiinista?

      • Anonyymi

        Ihan normi thyroxinia on mutta vaan pentahydraatti muodossa,

        ”Tabletit sisältävät hieman vähemmän aktiivista ainetta kuin vastaavat thyroxin tabletit”


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaja täällä kirjoittelee... otin takaisin vanhan lääkkeen tuota kirjoitusta edellisenä päivänä , eli noin viikko sitten. Olo on nyt piristynyt ja omituinen jatkuva aivosumu helpottanut . Olo ei ole jatkuvasti tokkurainen ja tänään havaittavissa vähän liikatoiminnan oireita... Vatsa sekaisin , mutta eipä muuta. Eilen jaksoin tehdä enemmän asioita eikä ole niin alotekyvytön fiilis. Tuon medithyroxinin kanssa ei ollut ollenkaan ”nosto oireita” ja odottelin olo virkistymistä mutta ei sitä tapahtunut sinänsä ollenkaan .

      • Anonyymi

        Minulle ei käynyt mebi, oiln ihan tokkurassa


    • Anonyymi

      Onko ketään muuta vieläkään jolla kokemuksia thyroxinin vaihdosta medithyroxiniin??

    • Anonyymi

      Nuo synteettiset tyroksiinivalmisteet eivät kaikille sovi. Armour thyroid olisi monipuolisempi ja ihan luomua. On vaan kallista.

      • Anonyymi

        Toisena ongelmana on, että läheskään kaikki lääkärit eivät kirjoita Armour thyroidia.


    • Anonyymi

      Minulla vaidettiin 3 kk sitten on kuulemma laktoositon mulla tehty kilpirauhasen totaali poisto alussa 75 mikrog aamusin arvot nousi 8 viikossa tsh oli 2,8 t4v ei otettu ollenkaan terkkarissa tsh pitää saada 1-2 välille paras olo mulle joten lääkitystä lisättiin 88 mikrog aamusin nyt 17.1 .24 on kontrolli veri koe.Hyvä Lääke on hikoilu lopunut ja palelu.Ollaan kaikki erilaisia olen 160 cm pitkä paino 77 kg ikää 63 vuotta ...äidilläni oli sama sairaus myrkky struuma minä sain sen 56 vuotiaana näköjään perinnöllinen sairaus ..ikävä sairaus arvot vaihtelee..tsemmiä

    • Anonyymi

      Syöthän D-vitamiinia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe