Toyotistien piuha-yliherkkyys

Anonyymi

On hauska lukea näiden toyotavohottajien koomisia purkauksia miten sähköautojen lataaminen kotona on niin äärettömän vaikeaa ja epämukavaa, Melkein sama kuin pitäisi käydä hammaslääkärissä joka päivä.
Ja kuitenkin samaan hengenvetoon latauskelvottoman tojon kytkeminen lohkolämppäriin sujuu ilman mitään ongelmaa. Ootte te niin pellejä.

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se nyt on vähän eri asia kytkeä auto kotipihalla tolppaan lämmittimen takia kun ajaa huoltsikalle ja toivoa että olis vapaa lataus piste ja juoda huoltsikalla 8 tuntia kahvia kun odottaa auton latautuneen jolla voi taas ajaa 150 kilometriä jos ei ole pakkasta

      • Anonyymi

        Ei kait kukaan osta sellaista sähköautoa joka ei sovi omaan käyttöön, hölmö.
        Huoltamoilla on pikalaturit jos on tarvetta latailla kesken matkaa ja sähköautoilla jos lähdetään pidemmälle reissulle, niin ne on niitä autoja joilla range on vähän suurempi.


    • Anonyymi

      Eipä oo kotona saati töissä mahdollisuutta ladata, oishan se vähän pöljän näköistä heilua johtojen kanssa ilman mahdollisuutta kytkeä sitä mihinkään. Aloittaja voi päätellä ku se pelle on...

      • Anonyymi

        No sehän tässä on hauskinta että te kuvittelette että kaikilla olisi tuollainen surkea tilanne. Mä kerron että ei ole. Teidän surkeutuun takertuminen on nähtävästi joku elämäntapa-juttu. Meillä muilla on sähköä kotona ja duunissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän tässä on hauskinta että te kuvittelette että kaikilla olisi tuollainen surkea tilanne. Mä kerron että ei ole. Teidän surkeutuun takertuminen on nähtävästi joku elämäntapa-juttu. Meillä muilla on sähköä kotona ja duunissakin.

        Tutki urpo tilastoja. Asuntokunnittain, eli samassa asunnossa asuvia ihmisiä, perheitä, asuu eniten kerrostaloissa. Siihen lisätään rivareissa asuvat. Suurella osaa heistä ei ole mahdollisuutta ladata sähköautoja. Teitä esimerkiksi omakotitalossa, pientalossa paremminkin koska monesti omistaja on pankki, on vähemmän. Joten latausmahdollisuutta ei ole kaikilla "meillä muilla", vaikka sinulla olisikin. Sivistystä sitten ei näytäkään olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän tässä on hauskinta että te kuvittelette että kaikilla olisi tuollainen surkea tilanne. Mä kerron että ei ole. Teidän surkeutuun takertuminen on nähtävästi joku elämäntapa-juttu. Meillä muilla on sähköä kotona ja duunissakin.

        Juu, kyllä mullakin on sähköä kotona ja duunissa, vaan ei sitä lataus mahdollisuutta. Itselataava hybridi on paras vaihtoehto mulle. Olen tyytyväinen siihen. En kuitenkaan lähtisi arvostelemaan ketään tietämättä mihin tarpeeseen kukin autonsa valitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki urpo tilastoja. Asuntokunnittain, eli samassa asunnossa asuvia ihmisiä, perheitä, asuu eniten kerrostaloissa. Siihen lisätään rivareissa asuvat. Suurella osaa heistä ei ole mahdollisuutta ladata sähköautoja. Teitä esimerkiksi omakotitalossa, pientalossa paremminkin koska monesti omistaja on pankki, on vähemmän. Joten latausmahdollisuutta ei ole kaikilla "meillä muilla", vaikka sinulla olisikin. Sivistystä sitten ei näytäkään olevan.

        Entä sitten? Ei kai sellainen ihminen osta ladattava jos ei ole paikkaa lataamiseen.
        Latauspisteitä rakennetaan kokoajan taloyhtiöihin ja vauhti kasvaa sitä mukaa kun tarvekin. Olet kyllä epätoivoinen puolustaessasi Toyotan onnettomia virityksiä ja kyllä Toyotakin saa aikaiseksi tai ostetuksi ladattavia autoja ja sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten? Ei kai sellainen ihminen osta ladattava jos ei ole paikkaa lataamiseen.
        Latauspisteitä rakennetaan kokoajan taloyhtiöihin ja vauhti kasvaa sitä mukaa kun tarvekin. Olet kyllä epätoivoinen puolustaessasi Toyotan onnettomia virityksiä ja kyllä Toyotakin saa aikaiseksi tai ostetuksi ladattavia autoja ja sähköautoja.

        Väitteesi ei pidä paikkaansa. Latauspisteiden rakentaminen on minimaalista siihen nähden paljonko niitä pitäisi rakentaa. Monessa taloyhtiössä investointi olisi niin suuri ettei osakkeen omistajilla ole taloudellisia edellytyksiä uusia koko sähköjärjestelmää.
        Sit toiseksi, en ole sanallakaan puolustanut Toyotan systeemejä! Ei ole tarvetta.


    • Anonyymi

      Tojo laitetaan kyllä lämmitykseen, kun ulkoilman lämpötila laskee alle 5 C.

      • Anonyymi

        On ihan eri asia laittaa auto lämmitykseen kuin ladata sähköauto. On vielä paljon lämpötolppia missä ei saa käyttää edes sisälämppäriä. Lataa siinä sitten Teslaa.


    • Anonyymi

      Aloittajalla tuskin on tarvetta latailla mitään muuta kuin ”taunuksen” lopussa olevaa Bilteman akkua.. Se onnistuu vielä kelan maksaman vuokramurjun takapihalla...

    • Anonyymi

      Mitähän aloittajavauva oikein jokeltaa. Kyllä minulla on type2 latausliitin Toyotassa. Millainen latausliitin aloittajan autossa on?

      • Anonyymi

        Se on Bilteman akkulaturin pikaliitin


      • Anonyymi

        Oletko ollut noin hölmö, että olet ostanut järjettömän ylihintaisen Toyotan joka on surkea ajella ja ruostuu hetkessä?


    • Anonyymi

      Kertokaa yksi kerrostalo tällä hetkellä, jossa vaikkapa 40 asuntoa ja siinä on sähköauton latausmahdollisuus autoille. 22 kW tai 50 kW kaikille. Tätähän tulevaisuus meillä on ja uusia taloja valmistuu koko ajan.

      Jos ei 22 kW, niin edes 11 kW kaikille. Autopaikkojahan on yleensäkin liian vähän, koska monessa perheessä on kaksi autoa.

      • Anonyymi

        Ei tule minnekkään kerrostalokolhooseihin mitään latauspisteitä kaikille vielä kymmeneen vuoteen jos silloinkaan!


      • Anonyymi

        Juuri näin. Meillä on asuntoja 39 kpl. Ja autopaikkoja n 25. Ei siis kaikille asunnoille edes yhtä paikkaa. Talo on valmistunut muutama vuosi sitten, ja kaavoitus ei ole sallinut enempää autopaikkoja. Monessa uudessa talossa vielä huonompi tilanne. Yhtään sähköauton latauspaikkaa ei ole. Sama tilanne lähistöllä nyt rakennetteilka olevassa kahdessa kerrostalossa, ei latauspaikkaa ja yleensäkin parkkipaikkoja todella vähän.
        Nyt on kuntavaalit tulossa. Kannattaakin miettiä ketä äänestää, ei ainakaan yksityisautoilun vastustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Meillä on asuntoja 39 kpl. Ja autopaikkoja n 25. Ei siis kaikille asunnoille edes yhtä paikkaa. Talo on valmistunut muutama vuosi sitten, ja kaavoitus ei ole sallinut enempää autopaikkoja. Monessa uudessa talossa vielä huonompi tilanne. Yhtään sähköauton latauspaikkaa ei ole. Sama tilanne lähistöllä nyt rakennetteilka olevassa kahdessa kerrostalossa, ei latauspaikkaa ja yleensäkin parkkipaikkoja todella vähän.
        Nyt on kuntavaalit tulossa. Kannattaakin miettiä ketä äänestää, ei ainakaan yksityisautoilun vastustajia.

        Kannattaa mielummin katsoa, mistä ostaa asunnon, ja minkälaisen. Samalla rahalla, millä Helsingistä saa kaksion, saa puolen tunnin etäisyydellä yli sata neliötä isolla pihalla, eikä ole latausmurheita. Löytyy ulkopistokkeita, eikä latauspisteen asennus ole ilmoitusasiaa kummempi toimenpide. Muutenkin elämä on parempaa, kun luonto on lähellä ja ilma puhdasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa mielummin katsoa, mistä ostaa asunnon, ja minkälaisen. Samalla rahalla, millä Helsingistä saa kaksion, saa puolen tunnin etäisyydellä yli sata neliötä isolla pihalla, eikä ole latausmurheita. Löytyy ulkopistokkeita, eikä latauspisteen asennus ole ilmoitusasiaa kummempi toimenpide. Muutenkin elämä on parempaa, kun luonto on lähellä ja ilma puhdasta.

        Syrjässä sähköauton ongelmat korostuu. Kyllä autolla pitäisi päästä ihmisten ilmoille metsästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa mielummin katsoa, mistä ostaa asunnon, ja minkälaisen. Samalla rahalla, millä Helsingistä saa kaksion, saa puolen tunnin etäisyydellä yli sata neliötä isolla pihalla, eikä ole latausmurheita. Löytyy ulkopistokkeita, eikä latauspisteen asennus ole ilmoitusasiaa kummempi toimenpide. Muutenkin elämä on parempaa, kun luonto on lähellä ja ilma puhdasta.

        Asunto ostetaan sieltä mistä se on järkevää työssäkäynnin suhteen. Ei ole järkevää ajella edes sähköautoja 100 km/ sivu.
        Eikä ole tarvetta 100 neliölle ja isolle pihalle.


      • rakins55
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Meillä on asuntoja 39 kpl. Ja autopaikkoja n 25. Ei siis kaikille asunnoille edes yhtä paikkaa. Talo on valmistunut muutama vuosi sitten, ja kaavoitus ei ole sallinut enempää autopaikkoja. Monessa uudessa talossa vielä huonompi tilanne. Yhtään sähköauton latauspaikkaa ei ole. Sama tilanne lähistöllä nyt rakennetteilka olevassa kahdessa kerrostalossa, ei latauspaikkaa ja yleensäkin parkkipaikkoja todella vähän.
        Nyt on kuntavaalit tulossa. Kannattaakin miettiä ketä äänestää, ei ainakaan yksityisautoilun vastustajia.

        Taitaa sähköautoilu ja siihen liittyvä vouhotus pysähtyä juuri tuohon ongelmaan, ettei kerros- tai rivitaloissa ole mahdollisuuksia ladata sähköautoja.
        Voipi myös vaikuttaa tällaisissa asuntoyhtiöissä olevien asuntojen kysyntään negatiivisesti ja hintojen putoamista.
        Jos ei mitään mullistavaa teknistä ratkaisua löydy, niin 700.000 kpl sähköautojen määrä vuonna 2030 on pelkkää utopiaa.


    • Anonyymi

      Kerran pari kuussa tankilla, pari minuuttia kerrallaan ja 800-1600 km rangea ilman sähkönloppumisen pelkoa itsestään lataavalla autolla. Miksi alkaisin rasittavaan piuhajumppaan parinkympin säästöllä puolen vuoden aikana?

      • Anonyymi

        miksi ostaisin kalliin itselataavan kun sillä ei oikein mitään säästöä synny. monta kertaa laskettu jo että normi bensa auton kokonsiskulut tulee paljo halvemmaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi ostaisin kalliin itselataavan kun sillä ei oikein mitään säästöä synny. monta kertaa laskettu jo että normi bensa auton kokonsiskulut tulee paljo halvemmaksi

        Ei todellakaan tule halvemmaksi. Toyota hybrid säästää kaikessa ja on lisäksi kestävin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tule halvemmaksi. Toyota hybrid säästää kaikessa ja on lisäksi kestävin auto.

        ". Toyota hybrid säästää kaikessa "

        Aika outoa säästämistä maksaa bensalla ajamisesta neljä kertaa enemmän kuin sähköstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Toyota hybrid säästää kaikessa "

        Aika outoa säästämistä maksaa bensalla ajamisesta neljä kertaa enemmän kuin sähköstä.

        Mutta kun eivse sähköpiuha riitä kovin kauaksi. Ihme jankkaamista näillä sähköuskovaisilla.
        Toyotalla ajaa puolet sähköllä itselatautuvuutensa ansiosta ja ilman sähkömurheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tule halvemmaksi. Toyota hybrid säästää kaikessa ja on lisäksi kestävin auto.

        Toyotako kestävä, no ei ole. Se ei kestä kilometrejä ja niiden laatu on kyykännyt vuosi vuodelta surkeampaan päin. Säästötkin valuu kalliisiin huoltoihin ja ruostesuojaukseen tai reikien paikkuuseen tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tule halvemmaksi. Toyota hybrid säästää kaikessa ja on lisäksi kestävin auto.

        Tollolootan hybetyksen ostamalla tulee julkituoneeksi, että on kehityksen kelkasta tippunut vaari, jota tojomyyjä on taas kerran höynäyttänyt.

        Nämä 100 % fossiilisen polttoaineen voimin kulkevat itäautot kun ovat monella tapaa vanhanaikaisia ja niissä on myös paljon sähkövikoja. Esim etusumuvalot palavat usein ihan omia aikojaa, keskellä päivääkin. Toisaalta vesisade aiheuttaa kait oikosulun, pimentäen takavalot. Nopeusmittarikin taitaa toimia, jos toimii. Kun siihen (tai ajo-ominaisuuksiin yläpäätään) voi luottaa, niin näillä kihnutetaan satasen alueella 80 km/h ja silti pitää painelle peltipoliisien kohdalla jarrua. Toisaalta taajamassa vauhtia voi sitten olla 60-70 neljänkympin alueella.


    • Anonyymi

      Toyota setien omat autot on aina piuhassa kiinni loka-huhtikuussa, vaikka olisi kuinka lämmintä. Paras oli vaari joka selitti, että hän pitää autoa piuhan päässä siksi ettei akku jäädy ja autossa oli vain lohkolämmitin. Tuloksena oli keväällä se että akku oli entinen ja kannentiiviste meni uusiksi.

    • Anonyymi

      "Mutta kun eivse sähköpiuha riitä kovin kauaksi. Ihme jankkaamista näillä sähköuskovaisilla.
      Toyotalla ajaa puolet sähköllä itselatautuvuutensa ansiosta ja ilman sähkömurheita."

      Tässä taas näkee millaisia wannabee sähköautoilijota tojotistit ovat. Kova hinku olisi ajaa sähköllä mutta kun ei eväät riitä siihen. Kerronpa teille salaisuuden. Sähköllä voi ajaa aivan oikeastikin. Ja se sähkö verkosta on moninkerroin halvempaa kuin tojon bensasta polttamalla tehty mukasähkö.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun sitä lataussähköä ei vaan ole tarjolla kaikkialla ja kaikille. Suurin osa kansalaisista asuu kerrostaloissa joissa ei vaan ole muuta kuin lämmityspistorasia ja sekin aikarajattu ja korkeintaan 10 amppeerin sulakkeella varustettu. Ei siinä paljoa latailla. Omakotiasujanakaan en kylläkään haksahtaisi minnekkään sähköautoon kun kaikki ajot pitää ajaa samalla autolla enkä halua minnekkään latauspaikkariippuvaiseksi. Hybridi on parasta, mitä nyt on saatavana ja Toyota hybridi ostettaneen seuraavaksi. Näin näkyy muutkin tekevän hyvin pitkalti. Ei ole mitään järkeä ostaa mitään iidee kolmosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun sitä lataussähköä ei vaan ole tarjolla kaikkialla ja kaikille. Suurin osa kansalaisista asuu kerrostaloissa joissa ei vaan ole muuta kuin lämmityspistorasia ja sekin aikarajattu ja korkeintaan 10 amppeerin sulakkeella varustettu. Ei siinä paljoa latailla. Omakotiasujanakaan en kylläkään haksahtaisi minnekkään sähköautoon kun kaikki ajot pitää ajaa samalla autolla enkä halua minnekkään latauspaikkariippuvaiseksi. Hybridi on parasta, mitä nyt on saatavana ja Toyota hybridi ostettaneen seuraavaksi. Näin näkyy muutkin tekevän hyvin pitkalti. Ei ole mitään järkeä ostaa mitään iidee kolmosta

        Tosiasia on että palstan piuhapellet ei ymmärrä mitään eivätkä he omista ”raisua/taunusta” kummempaa menopeliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on että palstan piuhapellet ei ymmärrä mitään eivätkä he omista ”raisua/taunusta” kummempaa menopeliä.

        Kas, helkamaraisupoika on herännyt päiväuniltaan ja päässyt jopa tietokoneen ääreen. Saitko varmasti yh-ädiltäsi luvan moiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun sitä lataussähköä ei vaan ole tarjolla kaikkialla ja kaikille. Suurin osa kansalaisista asuu kerrostaloissa joissa ei vaan ole muuta kuin lämmityspistorasia ja sekin aikarajattu ja korkeintaan 10 amppeerin sulakkeella varustettu. Ei siinä paljoa latailla. Omakotiasujanakaan en kylläkään haksahtaisi minnekkään sähköautoon kun kaikki ajot pitää ajaa samalla autolla enkä halua minnekkään latauspaikkariippuvaiseksi. Hybridi on parasta, mitä nyt on saatavana ja Toyota hybridi ostettaneen seuraavaksi. Näin näkyy muutkin tekevän hyvin pitkalti. Ei ole mitään järkeä ostaa mitään iidee kolmosta

        Omakotitalossa asuvalla on ihan hyvät lähtökohdat siirtyä sähköautoon.
        Volkkarilla on tulossa piakkoin id4, johon saa vetokoukun ja toimintamatkaakin luvataan n. 500 km, eri asia on mitä sillä pääsee talviolosuhteissa.
        Mietityttää kalliimmat vakuutukset ja renkaat, pakkasessa lataaminen ja yleensä talven keskellä selviytyminen toimintamatkoineen.
        Matkalla latauspisteissä lataaminen ei sitten ole edullista ja sähkö maksaa helposti 30 cent/kWh. Lataustehot ja siihen liittyvät -ajat voivat vaihdella melkoisesti.


    • Anonyymi

      Itäauto tojolooladda ajavat vain totaalisesti kehityksen kelkasta tippuneet vaarit.

      • Anonyymi

        Toyota on länsimaisen ja japanilaisen insinööritaidon ilmentymä eikä mikään slaavilaisvenäläinen muinaistekniikkaa sisältävä skeidake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on länsimaisen ja japanilaisen insinööritaidon ilmentymä eikä mikään slaavilaisvenäläinen muinaistekniikkaa sisältävä skeidake.

        "Itäauto tojolooladda "
        Ei pitäisi röllin kommentoida ennen kuin oppii kirjoitustaidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itäauto tojolooladda "
        Ei pitäisi röllin kommentoida ennen kuin oppii kirjoitustaidon.

        Röllit ovat kärsineet liikaa vakkineitten kanssa, siitä on jäänyt kauheet traumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Röllit ovat kärsineet liikaa vakkineitten kanssa, siitä on jäänyt kauheet traumat.

        Toyotan omapoika hermostuu kun ei tahdo saada mitään järkevää väitettä aikaan ja koko panos hukkuu turhiin ja lapsellisiin valheisiin aasialaisen halpistuotteen puolustamiseen.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin kotilataaminen tavallisen verkkovirran tehoilla jatkuvasti ei ole hyväksi sähköauton akuille. Ne on suunniteltu kestämään tietyin syklein tehtyä suurteholatausta.
      Sitäpaitsi on tutkimustietoa, että jo -7 C lämpötilassa akkujen teho putoaa 40 %. Ilmastoinnin kytkeminen vähentää toimintamatkaa jopa 40 % eikä lasit huurussa saa lain mukaan ajaa.
      Näitä on tutkittu ja todettu USA:ssa .

      • Anonyymi

        Ei nuo sähköautouskovaiset sitä ymmärrä vaikka ovat nähneet sähköautoja vain kuvissa.


      • Anonyymi

        "Ensinnäkin kotilataaminen tavallisen verkkovirran tehoilla jatkuvasti ei ole hyväksi sähköauton akuille. Ne on suunniteltu kestämään tietyin syklein tehtyä suurteholatausta.
        Sitäpaitsi on tutkimustietoa, että jo -7 C lämpötilassa akkujen teho putoaa 40 %. Ilmastoinnin kytkeminen vähentää toimintamatkaa jopa 40 % eikä lasit huurussa saa lain mukaan ajaa.
        Näitä on tutkittu ja todettu USA:ssa ."

        Et mitään tiedä, mutta silti kommentoit puutaheinää?


    • Anonyymi

      Terolle lataaminen on hankalaa, koska ei ole missä ladata. Me paremmin asuvat laitetaan auto lämpimään talliin ja lataukseen – aamulla taas ajellaan sähköllä.

      • Anonyymi

        Piuhat ovat tojopapoille arka puheenaihe, koska vuokrakasarmin pihalla ei riitä tolppapaikkoja kaikille.


      • Anonyymi

        Terojen typeryslogiikan mukaan kukaan ei voi käyttää sähköautoja niin kauan kun Suomessa asuu porukkaa oloissa missä autoa ei voi ladata kotona.
        Aivan niinkuin se vaikuttaisi jotenkin niiden elämään joilla latausmahdollisuus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terojen typeryslogiikan mukaan kukaan ei voi käyttää sähköautoja niin kauan kun Suomessa asuu porukkaa oloissa missä autoa ei voi ladata kotona.
        Aivan niinkuin se vaikuttaisi jotenkin niiden elämään joilla latausmahdollisuus on.

        Terojen kannattaa pysytellä kaukana johdoista.

        Ankealla itäautolla kun ajelee, voi puolihuomaamatta syntyä ajatus ripustautua johdosta kiikkumaan.

        Parempi pitää johdot pois käden ulottuvilta. Silloin ei moista pääse tapahtumaan ennen kuin saa taas uskonvahvistusta ja vertaistukea tojolahkolta.


    • Anonyymi

      Sitä kolmen tonnin golffiasikaan ei tarvitse kytkeä piuhaan, joten mitä honotat?

      • Anonyymi

        Golfin helmat ovat läpimädät, kasetti ei kestä ja lumi suli hippohiihtäjältä, hihii.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe