Mikä olisi paras hakkuukone?

Anonyymi

Eli mikä olisi teidän mielestä paras moto harvennukselle? Aukkoja ei montaa mahdu vuoteen. Tämän hetkinen kone on profi 50 mutta varaosien saanti hankalaa, muuten soiva peli. Ollaan mietitty ponssen beaver/fox, john deere 1170e/g, komatsu 901/911. Mitä kokemuksia teillä on näistä koneista? Saa myös muistakin koneista kertoa mielipidettä. Ja vain asiallisia vastauksia kiitos!

21

8896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä luettelemasi koneet ovat enempi rassattavia kun sinun Profi.
      Mitä osia sinulta puuttuu?

      Kaikkia osia on edelleen ostettavissa.

      Profi, kuten kaikki muut koneen valmistajat liittät yhteen eri valmistajien tekemiä komponetteja.
      Profi itse oli ainoastaa kokonpanija, kuten kaikki muutkin koneiden "valmistajat"
      Profi on todella varmatoiminen laite.

      • Anonyymi

        Kyllähän se ite alustakone on ollu iha varma, mitä nyt joitakin osia on joutunu metästää joitakin päiviä ja siihen vielä toimitus päälle. Koura on paska jo alun alkaen ja ei mitään järkeä vaihtaa uutta kouraakaan enää. Sekä siitä koneesta vielä saattas vaihossa jotai saaha. Jokusen vuojen oottelee nii ei saa enää mitää. Ja tietotekniikka on iha surkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se ite alustakone on ollu iha varma, mitä nyt joitakin osia on joutunu metästää joitakin päiviä ja siihen vielä toimitus päälle. Koura on paska jo alun alkaen ja ei mitään järkeä vaihtaa uutta kouraakaan enää. Sekä siitä koneesta vielä saattas vaihossa jotai saaha. Jokusen vuojen oottelee nii ei saa enää mitää. Ja tietotekniikka on iha surkia.

        Onko siinä KETO harvesteri? Varma ja toimiva. Jos Keto on täysin loppuun ajettu, se kannttaa käyttää Severin pajalla. Kun Keto lähtee Severiltä, alkaa sille uusi elämä.
        Severin kunnostukset ovat edullisia koska Severi tietää mitä pitää tehdä eikä aika kulu haaveillessa. Severin motto: Maali kuivuu matkalla!

        Tietotekniikka surkea? Ota Arskaan yhteyttä! Olen varma että tietotekniikka täyttää kaikki työssäsi tarvittavat vaatimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinä KETO harvesteri? Varma ja toimiva. Jos Keto on täysin loppuun ajettu, se kannttaa käyttää Severin pajalla. Kun Keto lähtee Severiltä, alkaa sille uusi elämä.
        Severin kunnostukset ovat edullisia koska Severi tietää mitä pitää tehdä eikä aika kulu haaveillessa. Severin motto: Maali kuivuu matkalla!

        Tietotekniikka surkea? Ota Arskaan yhteyttä! Olen varma että tietotekniikka täyttää kaikki työssäsi tarvittavat vaatimukset.

        Ei oo ku kesla, koko ajan menee teriä poikki ja sylintereitä.

        Alun perin kyllä olin halukas tietää kokemuksia yllä lueteltuista koneista vaan aihe tais vähä karata profin puolelle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo ku kesla, koko ajan menee teriä poikki ja sylintereitä.

        Alun perin kyllä olin halukas tietää kokemuksia yllä lueteltuista koneista vaan aihe tais vähä karata profin puolelle..

        Lienee enemmän makuasia jos valtamerkeistä aikoo valita. komatsusta monet saa näppylöitä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo ku kesla, koko ajan menee teriä poikki ja sylintereitä.

        Alun perin kyllä olin halukas tietää kokemuksia yllä lueteltuista koneista vaan aihe tais vähä karata profin puolelle..

        Laita peruskunnostettu KETO! Loppuu rassaaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo ku kesla, koko ajan menee teriä poikki ja sylintereitä.

        Alun perin kyllä olin halukas tietää kokemuksia yllä lueteltuista koneista vaan aihe tais vähä karata profin puolelle..

        Keslasta ei normaalisti rikkoonnu teriä eikä sylintereritä? Ota Kimmoon yhteyttä ja kerro mitä kaikkea siitä on rikkoontunut. Kimmo Paakkunainen Keslalta tuntee laitteet läpikotaisin, on teräväpäinen osaaja!


      • Anonyymi

        No kyllä se on etyä isommilla on osien omaa tuotantoa aika paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo ku kesla, koko ajan menee teriä poikki ja sylintereitä.

        Alun perin kyllä olin halukas tietää kokemuksia yllä lueteltuista koneista vaan aihe tais vähä karata profin puolelle..

        Kesla ei kestä? Ole yhdeydessä Kimmon (Paakkunainen) kanssa. Kourassa täytyy olla joko perusongelma. Kesla on toimiva ja kestävä harvesteri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lienee enemmän makuasia jos valtamerkeistä aikoo valita. komatsusta monet saa näppylöitä.....

        Tosi on!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se on etyä isommilla on osien omaa tuotantoa aika paljon.

        Aivan kuten autotehtailla. Kaikki omaa tuotantoa moottorit, hydrauliikka, voimasiirto ja sähkökomponentit


    • Anonyymi

      En tiedä mitä ikäluokkaa sinun Profi on, mutta jos on vähänkään kunnossa oleva paketti, niin nuo luettelemasi vaihtoehdot eivät välttämättä tarkoita siirtymistä parempaan. Jontikalta ei löydy Profin veroista kokonaisuutta. Beaver on keinuhevonen, Fox lienee aika ok peruskoneena, mutta siinäkään ei ohjaamo käänny. Komatsu tietysti on harvennusten legenda rakenteensa puolesta, mutta lienee hinnoissaan. Kouran kanssa jos on ongelmia niin waratah on aika hyvä vaihtoehto.

      • Älä vaan laita Komatsua!
        Huolta ja harmia riittää!

        Otso, Nokka, Fend ovat hyviä!

        Jos budjetti sallii osta Ässä!


    • Anonyymi

      Paras on se, millä riittää 6 tunnin työpäivä ja nelipäiväinen viikko

      • Anonyymi

        Marin on luvannut 4 h työpäivän. Ei taida olla motomiehellä tämä ihan lähellä, oli merkki mikä vaan.

        Ponsse teknisesti huonoin, mutta asiakaspalvelu parasta ja varaosia saa. Komatsu teknisesti paras, mutta varaosia ja huoltoa joutuu vartoomaan, koska huoltoukkoja liian vähän. Deere sit siltä väliltä. Ostaisin Komatsun tai Deeren, koska niitä tarttee rassata paljon vähempi kuin Ponssea. Deere alla nyt, mutta paljon hyviä kokemuksia myös Komatsusta. Ponssea ei voi näihin verrata, vaikka suurin osa konemiehistä ei muuta suostu edes kokeilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on luvannut 4 h työpäivän. Ei taida olla motomiehellä tämä ihan lähellä, oli merkki mikä vaan.

        Ponsse teknisesti huonoin, mutta asiakaspalvelu parasta ja varaosia saa. Komatsu teknisesti paras, mutta varaosia ja huoltoa joutuu vartoomaan, koska huoltoukkoja liian vähän. Deere sit siltä väliltä. Ostaisin Komatsun tai Deeren, koska niitä tarttee rassata paljon vähempi kuin Ponssea. Deere alla nyt, mutta paljon hyviä kokemuksia myös Komatsusta. Ponssea ei voi näihin verrata, vaikka suurin osa konemiehistä ei muuta suostu edes kokeilemaan.

        Ja kokemusta sulla ponssesta 0.0000001 verran????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marin on luvannut 4 h työpäivän. Ei taida olla motomiehellä tämä ihan lähellä, oli merkki mikä vaan.

        Ponsse teknisesti huonoin, mutta asiakaspalvelu parasta ja varaosia saa. Komatsu teknisesti paras, mutta varaosia ja huoltoa joutuu vartoomaan, koska huoltoukkoja liian vähän. Deere sit siltä väliltä. Ostaisin Komatsun tai Deeren, koska niitä tarttee rassata paljon vähempi kuin Ponssea. Deere alla nyt, mutta paljon hyviä kokemuksia myös Komatsusta. Ponssea ei voi näihin verrata, vaikka suurin osa konemiehistä ei muuta suostu edes kokeilemaan.

        Oiskohan kuitenkin niin että konemiehet ihan ite on syyllisiä työpäivän ja työviikon pituuteen.....


    • Anonyymi

      Paras kun hakkaa sen joka sanoo että hakkuukone on casinoon verrattavissa oleva bisnes

    • Anonyymi

      KOMATSU PARAS.

      • Anonyymi

        Korjaajan puolesta kyllä


    • Anonyymi

      Siniset turvaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe