Hyvää itsenäisyyspäivää vaan. Eritoten köyhemmille alkoholin ystäville.
Oletteko ajatelleet, minkä hintaista viina olisi, jos olisimme osa Venäjää?
7
424
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin halpaa olisi. Tosin suunnilleen kenelläkään ei olisi rahaa ostaa sitä.
- Anonyymi
Suomessa mediaani nettopalkka 2300 e : 27 e = 85 vodkapulloa
Venäjällä mediaani nettopalkka 35 000 rpl : 600 rpl = 58 vodkapulloa
Vodka Russian Standart (0,7l) 27 e Suomessa, Venäjällä 600 rpl- Anonyymi
Ei ne köyhimmät Venäjällä Russian Standardia juo vaan niitä halpoja Vodkia joita Suomesta ei edes saa. Sellaisia jotka maksavat 60 rpl, koten sum laskukaavasi saa aivan uuden ulottuvuuden
- Anonyymi
Köyhimpien "alkoholin ystävien" kannattaa ottaa huomioon:
Suomessa köyhin sossuasiakas saa ruokaa varten 500 e, tuo on viinassa mitattuna 20 pullon suuruinen summa.
Venäjällä työttömyyskorvaus on vain 1500 ruplaa kuukaudessa, viinassa mitattuna 3 pullon suuruinen summa.- Anonyymi
tammikuussa 2020 1/2 ltr v-pullon minimimyyntihinta nostettiin Venäjän federaation valtionvarainministeriön asetuksella 230 ruplaan eli noin 3 euroon (2,70 eur) . Iso ongelmahan venäjällä on hinnoittelussa. Kun kirkkaan hinta kaupassa nousee niin ihmiset kupsahtelevat epämääräisiin korvikkejuomiin. Onneksi venäjälläkin kansa on alkanut raitistumaan, Miesten elinajanodote venäjällä on noussut 68 vuoteen, Suomessa miesten eliajanodote on n. 80 vuotta.
Kysyjän sosiaalisen aseman perusteella pitää ottaa huomioon Suomen minimitulo yksinäisellä syrjäytyneellä, l. työkyvyttömyyseläke tai vastaava ja siihen päälle mahdollinen asumistuki ja eläkkeen lisäosa, jotta saadaan toimeentulon minimiraja täytettyä.
Venäjällä syrjäytynyt saa mitä: lämmintä kättä?- Anonyymi
Kun sen itse tekee, niin aina on varaa viinaan :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62483- 1161678
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371421Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631257- 1431209
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1191197- 521155
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1361153- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979