Miksi itsenäisyyspäivänä näytetään aina tuntematon sotilas

Anonyymi

Meinaan kun sen apahtumat ei millään lailla liity suomen valtion itsenäisyystapahtumaan 1917...eihän Suomi edes saavuttanut sitomalla itsenäisyyttä vaan sen lahjoitti ironista kylläkin venäjän tsaari

15

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi voi sua polosta, kerro ny kaikille tietämättömille, kuka Tsaari se lahjoitti itsenäisyyden meille, kuka kuka ?

• Anonyymi

Hyvä aloitus. Samaa miettinyt useasti.

• Anonyymi

Ilmeisesti kansalle halutaan ruokkia ajatusta että itsenäisyys saavutettiin sankarillisesti sotimalla irti naapurimaasta vaikka ei se nyt ihan näin mennyt

• Anonyymi

Jos tällä sotimisella halutaan hehkutella niin merkityksellisin suomen itsenäisyyden kannalta on sisällissota 2018 jossa suomen vasemmisto yritti ottaa aseellsesti vallan

• Anonyymi

itsenäisyyspäivä on perussuomalaisten päivä muut on suomen vihollisia

• Anonyymi

Nyt se vasta outo esitysajankohta on, kun Tuntematonta esitetään heinäkuun 27. päivä kesällä 2024. Jotenkin vaikuttaa siltä, että koko ajan prepataan kansaa johonkin mahdolliseen sotatilaan.

Pitänee naisten tehdä villasukkia varastoon, ja miesten täyttää liiterit polttopuilla, jotta jotenkin pärjätään. Tosin sota taitaa olla jotain muuta, kuin elokuvassa kuvattua maasotaa.

• Anonyymi

MITKä liiterit ja MISTÄ ne puut?
        Eliitti on haalinut itselleen ne liiteri kuin myös metsät, mistä puita löytyisi jos ei kaikkia ole avohakattu. Ja millä rahalla ne olemattomat puut olemattomiin liitereihin ostettaisiin, kun kaikki raha menee eliitille: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011664754.html
        Villasukat olisi kyllä muuten hyvät ja lämpimät, mutta kun eivät kestä! Pitkäkuituisesta nailonista tehdyt kestäisivät, mutta niitäpä ei tehdäkään, jotta olisi pakko ostaa lumpusta koneellisesti tehtyjä, joita ei tarvitse pestä koska hajoavat jo ennen likaantumista. 1960 -luvulla ostetut täysnailoniset sukat kestivät minulla 50 v jokapäiväistä käyttöä ja olivat lämpimät, mutta kartelli lopetti niitten teon.
        Armeijan ja Venäjän malliin pitänee siirtyä jalkarätteihin, vaikkakin ne puuvillaisina märkinä lötköttävät jalassa ja siksi eivät juuri lämmitä.
        Juokaamme siis mekin juhlan kunniaksi konjakkia edustajiemme suilla! Nyt niinkuin aina ennekin! Amen.

• Anonyymi

Tuntematon tai mielummin kaikki kolme kuuluu kaikkien ihmisten kirjahyllyyn dvd tallenteena.

Itselläni on 1954 Edwin laineen versio ja Aku Louhimiehen versio BlueRayna. Lisäksi minulla on pokkarina ja kovakantisena Linnan Sotaromaani.

Kirjahyllystäni tai DVD kokeoelmassa on myös Pekka Parikarikan Talvisota elokuva.

Edwin Laineen tuntematon lienee myös Yle Areenan ja Ruutu kokelmissa.

• Anonyymi

Laineen tulkinta on teatraalinen ja epärealistinen, ei hyvä. Esittää sodan lähes kuin jonakin Pekka ja Pätkä -farssina romantisoiden.

• Anonyymi

Ei ole eikä tule minun hyllyyni! Hyllyt ovat täynnä mielenkiintoisempia ja tarpeellisempia, lähinnä uusia ja vanhoja ammattikirjoja sekä muuta tekniikan ja historian alaan kuuluvia. Mielikuvituspuolelta muutama Pekka Puupää -kirja. DVD:nä ostin sukulaistyttö Aileen Vuornoksesta tehdyn elokuvan, joka oli pelkkää öMeriKäläistä bull shittiä; vain ihmisten nimet faktaa, muu täyttä roskaa.
        Olkaamme siis edelleenkin Maailman Onnellisimpia, kuten maksetut gallupit uskottelevat! Ja juokaamme edustajiemme suilla konjakkia totuttuun tapaan. Se kun on sitä parempaa konjakkia, joka saa järjen loistamaan kilpaa mitalien kanssa!
        On kerrankin täys tyhjä pää. Ne tyjhät tynnyritkin kun kumisevat eniten.

• Anonyymi

Kronologisesti tietysti mahdotonta, mutta mieti nyt itse, jos paraatiovet olisivat olleet Helsinkiin auki, kuinka olisi käynyt?

• Anonyymi

Tätä olen itsekin toisinaan ihmetellyt. Ylen ohjelmista saa sellaisen käsityksen että Suomen itsenäisyys syntyi maailmansodassa jolloin Saksa ja Suomi olivat jonkinlaisessa sotilasliitossa.
      Jostain syystä meille ei haluta kertoa niistä todellisista tapahtumista jotka johtivat Suomen itsenäistymiseen. Itsenäisyyspäivä on täynnä propagandaa johon osallistuu presidentti, puolustusvoimat ja media.
      Todellisuudesta kertominen on jostain syystä liian vaikeaa toimittajille.

• Anonyymi

Sen lauluja toimittelijat laulavat, mistä niille maksetaan.

• Anonyymi

Vai ei talvi ja jatkosota liity mitenkään itsenäisyys päivään ,sallikaa mun nauraa jouluun asti vähintään.

• Anonyymi

Suomihan ei ole enää itsenäinen, vaan osana EU:n liittovaltiota ja USA:n käskyvallan alla. Sotaveteraanit uhrautuivat aivan turhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      26
      2718
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      40
      2352
    3. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      62
      1318
    4. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      300
      1234
    5. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      996
    6. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      977
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      100
      944
    8. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      77
      904
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      94
      828
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      177
      812
    Aihe