Miksi itsenäisyyspäivänä näytetään aina tuntematon sotilas

Anonyymi

Meinaan kun sen apahtumat ei millään lailla liity suomen valtion itsenäisyystapahtumaan 1917...eihän Suomi edes saavuttanut sitomalla itsenäisyyttä vaan sen lahjoitti ironista kylläkin venäjän tsaari

15

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi voi sua polosta, kerro ny kaikille tietämättömille, kuka Tsaari se lahjoitti itsenäisyyden meille, kuka kuka ?

• Anonyymi

Hyvä aloitus. Samaa miettinyt useasti.

• Anonyymi

Ilmeisesti kansalle halutaan ruokkia ajatusta että itsenäisyys saavutettiin sankarillisesti sotimalla irti naapurimaasta vaikka ei se nyt ihan näin mennyt

• Anonyymi

Jos tällä sotimisella halutaan hehkutella niin merkityksellisin suomen itsenäisyyden kannalta on sisällissota 2018 jossa suomen vasemmisto yritti ottaa aseellsesti vallan

• Anonyymi

itsenäisyyspäivä on perussuomalaisten päivä muut on suomen vihollisia

• Anonyymi

Nyt se vasta outo esitysajankohta on, kun Tuntematonta esitetään heinäkuun 27. päivä kesällä 2024. Jotenkin vaikuttaa siltä, että koko ajan prepataan kansaa johonkin mahdolliseen sotatilaan.

Pitänee naisten tehdä villasukkia varastoon, ja miesten täyttää liiterit polttopuilla, jotta jotenkin pärjätään. Tosin sota taitaa olla jotain muuta, kuin elokuvassa kuvattua maasotaa.

• Anonyymi

MITKä liiterit ja MISTÄ ne puut?
        Eliitti on haalinut itselleen ne liiteri kuin myös metsät, mistä puita löytyisi jos ei kaikkia ole avohakattu. Ja millä rahalla ne olemattomat puut olemattomiin liitereihin ostettaisiin, kun kaikki raha menee eliitille: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011664754.html
        Villasukat olisi kyllä muuten hyvät ja lämpimät, mutta kun eivät kestä! Pitkäkuituisesta nailonista tehdyt kestäisivät, mutta niitäpä ei tehdäkään, jotta olisi pakko ostaa lumpusta koneellisesti tehtyjä, joita ei tarvitse pestä koska hajoavat jo ennen likaantumista. 1960 -luvulla ostetut täysnailoniset sukat kestivät minulla 50 v jokapäiväistä käyttöä ja olivat lämpimät, mutta kartelli lopetti niitten teon.
        Armeijan ja Venäjän malliin pitänee siirtyä jalkarätteihin, vaikkakin ne puuvillaisina märkinä lötköttävät jalassa ja siksi eivät juuri lämmitä.
        Juokaamme siis mekin juhlan kunniaksi konjakkia edustajiemme suilla! Nyt niinkuin aina ennekin! Amen.

• Anonyymi

Tuntematon tai mielummin kaikki kolme kuuluu kaikkien ihmisten kirjahyllyyn dvd tallenteena.

Itselläni on 1954 Edwin laineen versio ja Aku Louhimiehen versio BlueRayna. Lisäksi minulla on pokkarina ja kovakantisena Linnan Sotaromaani.

Kirjahyllystäni tai DVD kokeoelmassa on myös Pekka Parikarikan Talvisota elokuva.

Edwin Laineen tuntematon lienee myös Yle Areenan ja Ruutu kokelmissa.

• Anonyymi

Laineen tulkinta on teatraalinen ja epärealistinen, ei hyvä. Esittää sodan lähes kuin jonakin Pekka ja Pätkä -farssina romantisoiden.

• Anonyymi

Ei ole eikä tule minun hyllyyni! Hyllyt ovat täynnä mielenkiintoisempia ja tarpeellisempia, lähinnä uusia ja vanhoja ammattikirjoja sekä muuta tekniikan ja historian alaan kuuluvia. Mielikuvituspuolelta muutama Pekka Puupää -kirja. DVD:nä ostin sukulaistyttö Aileen Vuornoksesta tehdyn elokuvan, joka oli pelkkää öMeriKäläistä bull shittiä; vain ihmisten nimet faktaa, muu täyttä roskaa.
        Olkaamme siis edelleenkin Maailman Onnellisimpia, kuten maksetut gallupit uskottelevat! Ja juokaamme edustajiemme suilla konjakkia totuttuun tapaan. Se kun on sitä parempaa konjakkia, joka saa järjen loistamaan kilpaa mitalien kanssa!
        On kerrankin täys tyhjä pää. Ne tyjhät tynnyritkin kun kumisevat eniten.

• Anonyymi

Kronologisesti tietysti mahdotonta, mutta mieti nyt itse, jos paraatiovet olisivat olleet Helsinkiin auki, kuinka olisi käynyt?

• Anonyymi

Tätä olen itsekin toisinaan ihmetellyt. Ylen ohjelmista saa sellaisen käsityksen että Suomen itsenäisyys syntyi maailmansodassa jolloin Saksa ja Suomi olivat jonkinlaisessa sotilasliitossa.
      Jostain syystä meille ei haluta kertoa niistä todellisista tapahtumista jotka johtivat Suomen itsenäistymiseen. Itsenäisyyspäivä on täynnä propagandaa johon osallistuu presidentti, puolustusvoimat ja media.
      Todellisuudesta kertominen on jostain syystä liian vaikeaa toimittajille.

• Anonyymi

Sen lauluja toimittelijat laulavat, mistä niille maksetaan.

• Anonyymi

Vai ei talvi ja jatkosota liity mitenkään itsenäisyys päivään ,sallikaa mun nauraa jouluun asti vähintään.

• Anonyymi

Suomihan ei ole enää itsenäinen, vaan osana EU:n liittovaltiota ja USA:n käskyvallan alla. Sotaveteraanit uhrautuivat aivan turhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1619
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1424
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1347
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1238
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      54
      1233
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe