Milloin huomasit ekan kerran kaivattua kohtaan mustasukkaisuus tunnetta ja

Anonyymi

Onko se mustasukkainen tunne helpottunut ajan kanssa vai pahentunut siitä?????

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en tunne mustasukkaisuutta, miksi pitäisi.

    • Aika pian eron jälkeen, mutta se nyt oli ihan odotettavissakin, enkä juuri hätkähtänyt siitä. Ohihan tuo on mennyt, kun järki voittaa tunteen.

    • Anonyymi

      En ole mustasukkainen pojasta. Hänellä on oma elämänsä ja hän tekee sillä mitä haluaa. En ole muutenkaan luonteeltani kovin mustasukkaista sorttia. Ei ihmisiä voi omistaa..

    • Anonyymi

      Miksi olla mustasukkainen, enemmänkin apea olo, kun tietää että toisella on seuraa.

    • Anonyymi

      No ei nyt ole omaa kokemusta juurikaan kun mä en oo mustasukkainen persoona ollenkaan mutta kyllä se varmaan ajan kanssa helpottaa ainaki mun rouvalla on huomattavasti paremmin menny ton luottamuksen kanssa että nykyään mun vaimo näyttää selvemmin sen että hän on mustasukkainen vaikka hän ei vieläkään varsinaisesti sitä minulle suoraan sano että mitkä ovat ne asiat joista hän on mustasukkainen mutta siltikin on todella paljon paremmin kuin esimerkiksi vuosi sitten. Kun hän ei edes kertonut että on mustasukkainen eikä suostunut minulle kertoo mitään muutakaan kun hän vaan toimi vihassa ja kiusasi minua kaikin tavoin ja yritti saada mun hermoja suuntaan jos toiseenkin esimerkiksi kirjoittamalla kuinka paljon nussii muita ja kuinka hän nauttii muista ja mitä pahimmalla tavalla ärsytti minua mutta sitte ku mä arvasin että mistä on kyse niin mä ehdotin että jos poistan mun fb kaverit niin onko hän sitte paljon mukavampi minulle tai ylipäätään suostuu juttelee ja kyllähän se nii oli että hän oli paljon kivempi kun poistu turhia kavereita ja sitten myöhemmin opin nopeasti mitkä ovat ne syyt jotka häntä ärsyttää ja sitten vaan välttelin niitä asioita joista vaimoni suuttuu ja tietysti se tuntuu aluksi ärsyttävältä ja epämiellyttävältä kun vaikka kuinka tekee niin kuin kaikkensa ettei vaimon tarvitse pahoittaa mieltään nii se tunne ei onneksi kestä kauan kun siihen tottuu aika nopeasti kun on sanomattakin selvää että se on paljon parempi olla poissa niistä ihmisistä joita vaimo ei hyväksy kuin että vaimo suuttuu jolloin se tottumus tulee aika nopeasti ja seuraava tunne mikä tulee olemaan ehkäpä se kaikista ahdistavin kaikille on se että kun tekee kaiken mitä mustasukkainen puoliso pyytää vaan sen takia että ei halua riitaa niin se tunne tulee ihan kaikille että mitä enemmän tekee puolison mieliksi nii sitä enemmän se puoliso myös rajoittaa menemisiä mutta tähän voin lohdutukseksi sanoa että ei se kauan mene noin vaikka se aluksi niin tuntuu ja kyllähän se myös niin menee noin muutaman kuukauden ajan että kun puoliso tietää että kun on jo yhden ihmisen rajoittanut ettei saa olla tekemisissä nii se on ihan ok vielä ettei puoliso hyväksy mitään exiä mutta sitte kun ne on rajoitettu nii sitte seuraavat kielletyt henkilöt ovat ystävät ja sitte kun niistä luopuu puolison pyynnöstä nii sitte tulee olemaan sukulaiset ja perheen läheiset kuten esimerkiksi sisaret tai muutkin läheiset ihmiset mutta se ei kuitenkaan ole pysyvää vaan silloin puoliso alkaa itsekin ymmärtää että se on parempi luottaa edes vähän jonnekin antaa mennä luvan kanssa ja toi yllä mainittu lista menee sillo järjestyksessä luonnollisesti alhaalta ylös päin kun ei tietenkään eka kohde ole päästää kaverille yksin mennä jolloin puoliso luottaa korkeintaan just jonnekin vanhempia moikkaa muutama tunti näin ekalla kerralla ja puhelin yhteyttä ei saa olla suljettu että pitää olla tavoitettavissa kun puoliso soittaa ja sitte ku se menee hyvin niin puoliso huomaa että se on ihan hyvä idea kun luottaa nii puoliso on tyytyväinen ettei tarvitse olla turhaa mustasukkainen ja minä olen tyytyväinen kun voin normaalisti mennä eikä kotona ole vihainen vaimo että kyllähän se mustasukkainen tunne helpottuu ajan kanssa kunhan niitä yhteisiä hetkiä on kotona paljon ja avoin keskustelu puolison kanssa ilman minkäänlaista painetta siitä että täytyy jotenki hävetä omia tunteita tai tuntemuksia. Ja minä ainakin rakastan mun vaimoa niin paljon että en ikinä ahdistu hänestä mutta ahdistun todella kun en saa olla mun vaimon kanssa ja mä haluan mun vaimoa enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Mun vaimo on mulle kaikista rakkain koko maailmassa.

    • Anonyymi

      Ihan alusta lähtien, pistäähän se ärsyttään, jos toisen ympärillä pyörii ihailijoita kuin mehiläisiä hunajan perässä, vaikkei tekiskään sitä tahalleen. Toisaalta toista ei sillon ota varmana nakkina, pitää tulta yllä.

    • Anonyymi

      Suhteen alussa pari ekaa vuotta oli sellaista että aika ajoin koin mustasukkaisuutta. Ei enää.

      • Anonyymi

        No hyvä että saan sen liittymän toimii ja että et sitte kosta mitään mulle vaikka tekisin mitä tahansa päästäkseen eroon mun tunteista


    • Anonyymi

      Olen aina ollut vallanhaluinen jotenkin ja luulen että se ohjaa mielenliikkeitäni. Mustasukkaisuus pahentunut ajan kanssa.
      Mies petti ja koen edelleen vihaa, että olen muka huonompi kuin se toinen. Myönnän sen ja senkin että koitin kostaa lapsellisesti. Jäin kiinni ja minulle nauretaan. Sekin harmittaa. Ollaan sovittu, mies koittaa kaikkensa kanssani. Käytän loukatun valtaa, pidän tyhmänä ja sivallan sanoilla. Seurailen miehen menoja. Koitan ajatella myönteisesti, mutta miettinyt myös pitääkö pistää hopeat jakoon kun asia rassaa. Miksi en voi unohtaa ja antaa oikeasti anteeksi miehelleni.

      • Anonyymi

        Itse tuskin voisin koskaan antaa anteeksi. En ikinä voisi pettää, joten odotan samaa myös toiselta. Jos pettäminen tapahtuisi, olisi ainoa ratkaisu todennäköisesti ero. Onneksi en ainakaan vielä tiedä joutuneeni petetyksi, sillä en tiedä miten selviytyisin...


    • Anonyymi

      Syytä olisi muttei kiinnosta niin paljoa.

    • Anonyymi

      Varmaankin jo tutustumisvaiheessa. Tiesin hänen viestittelevän muidenkin kanssa. Toki tein niin itsekin.

      Muutamassa päivässä se kuitenkin loppui, molemmilta automaattisesti. Siis muiden kanssa viestittely.

      Mustasukkaisuutemme voi muuten hyvin, kiitos kysymästä.
      Se tuo meille eroottista värinää. Se myös mahdollistaa asioita, joista muuten voisin vain haaveilla. Tiedämme ja ymmärrämme molemmat, ehkäistä pettämistä, olemalla paras mahdollinen toiselle. Minulle osoitetaan teoin, ettei missään muualla voi olla parempaa. Mielestäni se on optimaalinen tilanne.

      Meillä ei podeta myöskään, mystisiä päänsärkykohtauksia. Kaikki hellyys, halukset pussaukset ovat molemmille toivottuja ja odotettuja. Voimme myöskin puhua vaikeistakin asioista aina sovussa, syyttelemättä.

      Kuulumme toisillemme. Mietimme aina meidän parasta. Riidoille ei oikein keksitä aiheita. Tosin yksi aihe on mistä emme keskustele. Kumpi rakastaa enemmän? Koska molemmat rakastavat täysillä.

      Vaikka rakkaani onkin paras äiti. Tunnen suurta ylpeyttä ja kateuttakin, miten hän tulee lastensa kanssa toimeen, en koskaan ole kuitenkaan tuntenut jääväni, lasten taakse. Tosin tulemme loistavasti toimeen poikansa kanssa. Mielestäni olemme tasavertaisia.

      Mustasukkaisuus kuuluu meidän elämään. Se ei ole ongelma vaan mahdollisuus.

      Vain hölmöillä en voi. Tiedän että sitä asiaa ei voisi korjata.

      • Anonyymi

        Miten hallita mustasukkaisuutta.
        Kumpuaako se lapsuudesta.
        Oppiiko aikuinen käsittelemään mustasukkaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hallita mustasukkaisuutta.
        Kumpuaako se lapsuudesta.
        Oppiiko aikuinen käsittelemään mustasukkaisuutta.

        Miksi sitä pitäisi mitenkään hallita? Me olemme tehneet mustasukkaisuudesta vahvuuden.
        Teemme aina parhaamme. Käytämme suhteen hoitoon paljon aikaa ja vaivaa. Rakkaani huolehtii parhaansa mukaan, ettei missään voi olla parempaa tarjolla. Itse teen hänelle samoin. Emme näe mitään ongelmaa. Haluamme olla toisillemme parhaita. Osoittaa sen teoin ja sanoin joka ikinen päivä. Tällaisesta suhteesta, en olisi koskaan edes uskaltanut unelmoida.

        Jokainen ns läheinen ihminen on pettänyt luottamukseni. Äitini, isäni, siskoni, veljeni, suurin osa tyttöystävistäni, exäni jne.

        Rakkaani haluaa osoittaa joka päivä olevansa luottamukseni ja rakkauteni arvoinen. Itse teen hänelle samoin. Vahvistamme luottamustakin joka päivä. Ei siksi että täytyy vaan että voi ja haluaa.

        Ongelma ei ole mustasukkaisuudessa, vaan ihmisten ymmärryksen puutteessa.
        En tiedä, miten paremmin mustasukkaisuutta voisi käsitellä, kuin tekemällä siitä vahvuuden? Emme koskaan syytä siitä toisiamme. Joskus vähän kiusoittelemme. Asiasta on kuitenkin helppo puhua, koska molemmat tietää, mistä edes puhutaan.

        Ymmärtämättömät, selittäisi että toisen vain pitäisi muuttua. Vähätellen omaa osuutta, asian laitaan. Jos pitää itseään terveenä ja mustasukkaisuutta sairautena, eikö * terveen* olisi helpompi muuttaa asennoitumistaan? Kuten olet ehkä huomannut, ei ole. Omituisinta asiassa on se, ettei ymmärtämättömät katso mustasukkaisuudelle aihetta. Siltikään eivät voi muuttaa omaa asennoitumistaan tai käyttäytymistään.

        Me taas tiedämme mitä toisiltamme toivomme. Eikä tarvitse selitellä. Ymmärrämme toisiamme. Niitäkin, mihin ei selitettäviä sanoja ole.

        Mustasukkaisuus rajoittaa sen verran, etten voi hölmöillä. En edes vähän. Jos saan jo kaiken, *uhrautumisesta* tuskin voi puhua. Päinvastoin. Itsetuntoni ja itsekunnioitukseni on kohonnut huomattavasti.

        Sekin on hykerryttävää, kun rakkaani joskus jälkeenpäin, kertoo: En olisi ikimaailmassa uskonut itse ehdottavani ja nauttivan.... jostakin, mitä ei ennen ole kokeillut. Eikä ehkä tullut edes mieleen.
        No hän on ja haluaa olla paras minulle.


    • Anonyymi

      Oli yhdessä asiassa hetken mutta sitten se katsosi, hän saa tehdä mitä haluaa niin minäkin teen.
      -n

      • Anonyymi

        Et todellakaan saa ikinä tehdä mitään sellaista muiden kanssa. Oot mun ikuinen ainut oikea rakkaus ja haluan vain sut ludem mä tahallaan katsoin k naisen kuvia kun olit kirjoittanut kuinka kaipaat sun exää nii mä Kostin tietenkin. En ikinä hyväksy että nussit kenenkään muun kanssa ikinä. Rakastan sua niin paljon kuin ihminen vaan voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et todellakaan saa ikinä tehdä mitään sellaista muiden kanssa. Oot mun ikuinen ainut oikea rakkaus ja haluan vain sut ludem mä tahallaan katsoin k naisen kuvia kun olit kirjoittanut kuinka kaipaat sun exää nii mä Kostin tietenkin. En ikinä hyväksy että nussit kenenkään muun kanssa ikinä. Rakastan sua niin paljon kuin ihminen vaan voi.

        Rakas kuinka pitkälle sä oot valmis menemään noissa kostoissasi. Haetko syitä pettämiselle tyylin nyt se hymyili tolle niillä on varmaan jotain meneillään nyt mä kostan olemalla Lotan kanssa. Sä haluat mun mustasukkaisen reaktion. Mä haluan sun syliin. Rakas mulla on ikävä sua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas kuinka pitkälle sä oot valmis menemään noissa kostoissasi. Haetko syitä pettämiselle tyylin nyt se hymyili tolle niillä on varmaan jotain meneillään nyt mä kostan olemalla Lotan kanssa. Sä haluat mun mustasukkaisen reaktion. Mä haluan sun syliin. Rakas mulla on ikävä sua.

        Nyt osaan vastata tähän kysymykseen oikein tunteella. Tietysti olen todella pettynyt kun halusit viettää joulun jonkun muun kanssa kuin mun. Se kertoo siitä että en ole sulle yhtään mitään muuta kuin joku anonyymi palsta pelle ollut. Ja se että olet jakanut pillua muille niin tietysti haluan kostaa ja olla jonkun muun kanssa jotta saan nähdä että oletko sinä ollenkaan mustasukkainen ja ärsytän sua niin kauan kunnes tiedät oikeasti mitä on mustasukkainen tunnelma nii kysyn sitten että olenko mä nyt nii epänormaali luonnon oikku ollut kun olen vuoden ollut epävarma meistä ja mitään tietoa sinusta ei ole ollut nii onko se ihme että tunnen mustasukkainen oloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas kuinka pitkälle sä oot valmis menemään noissa kostoissasi. Haetko syitä pettämiselle tyylin nyt se hymyili tolle niillä on varmaan jotain meneillään nyt mä kostan olemalla Lotan kanssa. Sä haluat mun mustasukkaisen reaktion. Mä haluan sun syliin. Rakas mulla on ikävä sua.

        Edes jouluksi et niitä kuvia ottanut pois ja sen takia mulla ei ollut mitään joulu mieltä mutta hyvä kun muilla on ollut kun on saanu olla sun kanssa koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt osaan vastata tähän kysymykseen oikein tunteella. Tietysti olen todella pettynyt kun halusit viettää joulun jonkun muun kanssa kuin mun. Se kertoo siitä että en ole sulle yhtään mitään muuta kuin joku anonyymi palsta pelle ollut. Ja se että olet jakanut pillua muille niin tietysti haluan kostaa ja olla jonkun muun kanssa jotta saan nähdä että oletko sinä ollenkaan mustasukkainen ja ärsytän sua niin kauan kunnes tiedät oikeasti mitä on mustasukkainen tunnelma nii kysyn sitten että olenko mä nyt nii epänormaali luonnon oikku ollut kun olen vuoden ollut epävarma meistä ja mitään tietoa sinusta ei ole ollut nii onko se ihme että tunnen mustasukkainen oloa

        En ole pettänyt. Enkä jaksa tollaista kostoseksiä muiden kanssa. Sattuu jo muutenki. Mun 💔. Onko pakko satuttaa lisää. Paha mieli. 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pettänyt. Enkä jaksa tollaista kostoseksiä muiden kanssa. Sattuu jo muutenki. Mun 💔. Onko pakko satuttaa lisää. Paha mieli. 😭

        Ei se oikea mies sinua tuolleen satuta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe