aiheuttavat rokotevastaisuutta ja sikainfluenssan narkolepsiatapaukset.
Aion ottaa rokotuksen, sitten kun niitä saa ja jos riittää. Otatko sinä ?
Salaliittoteoriat ja uskonnolliset syyt
20
71
Vastaukset
- Anonyymi
Totta kai. En kuitenkaan ole ensimmäisten (satojentuhansien) joukossa, joten ehdin muuttaa mielipidettäni jos jotain ongelmia ilmenee;)
- Anonyymi
Jahka rokote on valmis.
Sitten kyllä, ennen ei. Iteasiassa pitäis kai uusia muitakin rokotteita, niistä aikaa ja rokotekorttikin hukassa. Vähän vahingossakin otin äsken influenssarokotteen, sen piti olla loppu, mutta käydessäni vastaanotolla, oli mainostamaton rokotus potilaille ja omaisille. Olin asiaa miettinyt, mutta uutisoinnin takia oletin rokotteen tosiaan loppuneen ja lisäks sen hankkiminen oli tehty jotenkin hankalaksi ajanvarauksineen ja kummallisine jakelupaikkoineen.
Sikaflunssarokotteen jätin ottamatta. Ihan vaan vitutuksen takia. Mulla oli sillon tutkimuksia terkkarissa menossa, mutta kaikki hoitsut oli määrätty rokotushommiin ja mun asia hautautui sitten jonnekin.
Tässä odotetussa rokotteessa on aika paljon kysymysmerkkejä, suojan kesto, estääkö levittämisen, montako piikkiä tarvitaan vai onko se samanlainen joka vuotinen rokote, kuin normiflunssaankin tarkoitettu. Voi olla se piikittäminenkin melkoinen härdelli junailla. Ja kuten sikaflunssa osoitti, aina voi olla sivuvaikutuksia, joita ei vielä tiedetä.
Mä siis aion ottaa, mun mielestä jokaisen oma asia, jos ei ota. Noita hopeevettä kittaavia ja rokotteita vastustavia jengejä toki on, se niinkuin niitten asia. Paitsi ei ole, jos niistä sitten muodostuu viruslinkoja ja tulee ongelmia muille. Mä en tiedä, voiko rokottamista määrätä pakolliseksi, ehkäpä ei. Mutta se selkeetä, jokatapauksessa kieltäytyjiä tulee olemaan. Toivottavasti se sitten jää heidän omaksi ongelmakseen.
Noista uskiskytköksistä ei mulla ole kummemmin tietoa, yleensä uskikset on aika tottelevaisia esivallan komennellessa. Voip olla, rokotevastasuuden takana ei ole kuin heebo, tai pari. Siinä voi jollekin lahkolle tulla loppu, jos kaikki kuolee.
Omapahan on heidänkin asiansa, toivottavasti pysyvät terveinä, eivätkä tartuta ulkopuolisia. Ehkä tulee välteltyä joitain alueita suomessa matkaillessa. Mä en muuten ole korona aikana käynyt hikiällä kertaakaan. On muitakin syitä, mutta jos kuntalaisistaa kolmasosa on lestaateja, siellähän kuolee kaikki ihmiset, jos virus pääsee leviään niitten kautta.
=DW=
=DW=- Anonyymi
Ainakaan ensimmäiseen kahteen vuoteen en rokoteta ota. Siinä todella on niin paljon epäselviä kysymyksiä, koska ei kunnolla tiedetä, miten se toimii. Ja jos rokotesuoja kestää vain 3 kk, niin turha ottaa. Ainakin itsellä sosiaalielämä on sen verran vähäistä, että rokottamatta jättäytyminen ei vaikuta elämääni mitenkään eika varmaan läheistenikään elämään.
Ja THL tekee karhunpalveluksen rokotukseen, jos nyt alkaa rummuttaa vahvasti rokotteen ottamisen puolesta. Jos tulee puolueetonta tietoa, mitä rokotteesta todella tiedetään, se on eri asia. Mutta jos asia hoidetaan kuin pakolaiskriisin aikaan, suttya syntyy.
- Anonyymi
En varmaan ota mitään rokotuksia, varsinkaan tätä koronarokotusta
on se hullua antaa pistää itseensä sitä virusta, jota mun pitää olla paossa omassa mökissäni ja käyttää maskia, ettei se vaan tarttuisi.
pysyn mökissäni , ottakee työ muut, kunhan tarpeeksi otatte, niin sitten myö rokotusvastaisettkin voidaan liikkua vapaasti.
Varokaa vaan, se rokote voi tappaa. - Anonyymi
Uskovaiset luulevat, että rokotus ottaa niistä "sirun".
- Anonyymi
No nää nyt on nyt niitä täydellisiä huuhaa-juttuja
- Anonyymi
Ei kai ne sitä luule, vaan, että heihin istutetaan siru. Kyllä näitä maailmassa riittää, hulluihin asioihin uskovia.
- Anonyymi
Heti kun saan!
Vaimoni kanssa olemme ottaneet influessarokotteenkin jo parikymmentä vuotta putkeen.
En tiedä onko ollut hyötyä mutta ei ole ollut yhtään influenssaakaan.
Tosin ei nuhakuumettakaan vaikke se onkin eri asia.
Kunhan saisi sen piikin niin olisi toiveita, että tämä tämän vuoden kestänyt raitis kausikin loppuisi. Tämä on pisin alkoton jakso yli 60:een vuoteen.En ota rokotetta missäntapauksessa.
Arvelen näin, että se on valtava bisnes.
Raha puhuu.
Sehän on rokotekauppiaiden etu, että joka päivä aamusta iltaan pelotellaan ihmisiä koronalla.
Saadaan massahysteriä aikaiseksi.
Kun ja jos kunnolla ajan kanssa rokotteet tutkitaan niin se on sitten toinen juttu.
En ole ottanut influenssarokotustakaan koskaan.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
En ota rokotetta missäntapauksessa.
Arvelen näin, että se on valtava bisnes.
Raha puhuu.
Sehän on rokotekauppiaiden etu, että joka päivä aamusta iltaan pelotellaan ihmisiä koronalla.
Saadaan massahysteriä aikaiseksi.
Kun ja jos kunnolla ajan kanssa rokotteet tutkitaan niin se on sitten toinen juttu.
En ole ottanut influenssarokotustakaan koskaan.Sama juttu, sitäpaitsi luulen sairastaneeni aiemman version taudista, vaikkei siitä silloin 2000-luvun alussa mitään haloota pidetty.
- Anonyymi
Maksasi on sitten puhdistunut kunnolla, joten sinulle sitten on todella ollut hyötyä tästä ajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu, sitäpaitsi luulen sairastaneeni aiemman version taudista, vaikkei siitä silloin 2000-luvun alussa mitään haloota pidetty.
Joka vuosi on joku "aasialainen", sukulaisviruksia ne on olleet,
mutta ei anna immuniteettia koronaa vastaan.
- Anonyymi
Minä luotan eniten omaan päätelmääni:
Mikään lääketehdas ei uskaltaisi taloudellisten riskien takia laskea markkinoille
rokotetta, jossa olisi suuret riskit.
Se lääketehdas olisi tuhon oma, se menisi konkurssiin korvausvaatimustulvasta.
Mahdolliset miljoonat sairastuneet nostaisivat ryhmäkanteen.
Lääketehtaita on monta. Yhden lääketehtaan rokotteella ie rokoteta
"koko maailmaa".
Lääketehdas, josta Suomeen ainakin ensimmäiset satsit rokotetta tulee
on eurooppalais-amerikkalainen. - Anonyymi
Sairaalaan joutuneitten määrä nousee nopeasti.
Ekana loppuu tehohoitopaikat, senkin takia koska yksi koronapotilas
on teholla kauan.
Leikkauksia on jo jouduttu siirtämään koronapotilaitten tehohoidon takia.
Jotkut luupäät ei aio ottaa rokotiusta, kun niitä "seurataan avaruudesta,
mikrosirulla, joka rokotettaessa istutetaan ihmiseen".
tai Raamatun profetian mukaan ei voi ottaa rokotetta.
Herrakiesus sentään noita kuolemanlevittäjiksi jättäytyviä.Syksyllä 1918 espanjantauti palasi Suomeen entistä rajumpana tappaen runsaasti aikuisväestöä.
Mitään tehokasta lääkitystä ei tuohon aikaan ollut, vaan helpotukseksi tarjottiin esimerkiksi kamferintippoja tai konjakkia. Lääkintähuolto oli muutenkin puutteellista ja lääkäreistä oli pulaa.
Kansalaisia neuvottiin välttämään yleisötilaisuuksia ja pesemään käsiään huolellisesti välttääkseen tartunnan. Vuodenvaihteen aikoihin epidemia hiipui jälleen.- Anonyymi
Ilman rokotusta ei koronasta pääse ikinä eroon.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Syksyllä 1918 espanjantauti palasi Suomeen entistä rajumpana tappaen runsaasti aikuisväestöä.
Mitään tehokasta lääkitystä ei tuohon aikaan ollut, vaan helpotukseksi tarjottiin esimerkiksi kamferintippoja tai konjakkia. Lääkintähuolto oli muutenkin puutteellista ja lääkäreistä oli pulaa.
Kansalaisia neuvottiin välttämään yleisötilaisuuksia ja pesemään käsiään huolellisesti välttääkseen tartunnan. Vuodenvaihteen aikoihin epidemia hiipui jälleen.Siihen aikaan kansaa oli hieman vähemmän;)
Asukasmäärä oli n.3 miljoonaa, asukastiheys 9 kansalaista per neliökilometri. Oulun läänissä, silloinen koko pohjois suomi, asukkaita oli 2 per neliökilsa. Joten turvavälin pitäminen ei ollut vaikeaa.
Sata vuotta sitten suurinosa ihmisistä vietti koko elämänsä n.20km säteellä syntymäpaikasta. Anonyymi kirjoitti:
Siihen aikaan kansaa oli hieman vähemmän;)
Asukasmäärä oli n.3 miljoonaa, asukastiheys 9 kansalaista per neliökilometri. Oulun läänissä, silloinen koko pohjois suomi, asukkaita oli 2 per neliökilsa. Joten turvavälin pitäminen ei ollut vaikeaa.
Sata vuotta sitten suurinosa ihmisistä vietti koko elämänsä n.20km säteellä syntymäpaikasta.Niin viettää moni tänäkin päivänä kotiseudullaan kokoikänsä.
Esimerkkinä "Sallan tauti"
- Anonyymi
Kävin vastaanotolla ihan muista syistä. Lääkäri kysäisi otanko influenssarokotuksen. En ollut käynyt ja niinpä hän siinä tökkäsi piikin. Sairaanhoitaja selitti kun hänelle kerroin: Ai se oli varmaan nuori lääkäri, kun vielä osasi rokottaa, yleensä vanhemmat ei enää osaa. Huvitti kommentti.
En ole ensimmäisten Koronarokotteen saajien joukossa, hoitohenkilökunta, hoitokodit, riskiryhmät ennen minua. Otan kun vuoro tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471