Yksinhuoltaja köyhyys

Anonyymi

TOTAALI YKSINHUOLTAJUUS!!
Kun olet Totaali yksinhuoltaja olet vielä asteen köyhempi kun yksinhuoltaja. Sinun eikä minun lapsi käy joka toinen viikonloppu isällään....eikä lomilla. Ruokit sen teinin vähillä rahoillasi joka ikinen päivä.... sitä ei oteta missään tuessa huomioon. Tämä on hitonmoinen vääryys!! Ei ne isät maksa elareita yhtään enempää ...tai ei ainakaan minun lapseni isä. Muuten maksaa kun viitsii vaikka tulot on noin 5 kertaa isommat kun minulla.

Haluaisin tuoda julki omaa tarinaa ja sitä kuinka sairastuminen voi viedä elämältä pohjan ja sairastuttaa lisää. Tehdä ihmisestä selviytyjän ja taistelijan.
Olen teini totaali yksinhuoltaja. Olen ollut pitkään sairaslomalla, TULES ja sen myötä MASENNUS ja pudonnut työmarkkinatuelle. Vuokra on liian suuri enkä ole halvempaa asuntoa löytänyt...yksiö on vähän liian pieni teinin kanssa...tt:ssä ei oteta koko vuokraa huomioon .
Rahat on koko ajan loppu....välillä joudun valitsemaan maksanko sähkölaskun vai ostanko ruokaa, ostan ruokaa. Itse olen ollut monta päivää ilman lämmintä ruokaa että teini poika saa vatsansa täyteen.
Joulu on juhlan aikaa...ja paskat...se ahdistaa, masentaa ja saa voimaan ihan fyysisesti pahoin.
Haluaisin että asioille tehtäisiin jotain...ennen kuin on myöhäistä! Minä jaksan vielä taistella...mutta on varmasti niitä jotka ovat jo luovuttaneet.

57

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla yksinhuoltaja; laissakin sanotaan vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä ja toisaalta lapsen suhde vanhempansa toteutetaan tapaamis oikeudella eli käytännössä yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta. Pelkkä elatus ei ole lapsen etu. Kun et kykene elättämään itseäsi, miten huolehtia lapsesta. Lapsi siis isälle asumaan- ei isät maksa elatusta ilman huoltajuutta ja lasten asumista isällään.

      • Anonyymi

        Miten laitan lapsen isälle jota ei kiinnosta sitä vertaa että edes kerran vuoteen kysyisi lapseltaan et kuinka menee? Tai että muistaisi poikansa syntymäpäivän.
        Tiedän kyllä että poika valitsee ennen tämän köyhän elämän ennen kuin muuttaa tuntemattoman isän luo.
        Jos minä en syö joka päivä lämmintä ruokaa se ei tarkoita ettenkö huolehtisi lapsesta tai kykenisi huolehtimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten laitan lapsen isälle jota ei kiinnosta sitä vertaa että edes kerran vuoteen kysyisi lapseltaan et kuinka menee? Tai että muistaisi poikansa syntymäpäivän.
        Tiedän kyllä että poika valitsee ennen tämän köyhän elämän ennen kuin muuttaa tuntemattoman isän luo.
        Jos minä en syö joka päivä lämmintä ruokaa se ei tarkoita ettenkö huolehtisi lapsesta tai kykenisi huolehtimaan.

        Aloita asia sovittelemalla lastesi isän kanssa seuraavasti: Kohta 1, Laadi isän kanssa sopimus yhteishuollosta - ja lapsen vuoroviikoin tapahtuvasta tapaamisoikeudesta; vahvistatte tämän sopimuksen käräjäoikeudessa yhteisellä hakemuksella, Kohta 2 Laadi edellä mainittuun viitaten sopimus lapsen elatusavusta 0,00 euroa/ kk/ lapsi, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta.; vahvistatte tämän käräjäoikeudessa
        yhteisellä hakemuksella, Kohta 3, ilmoita Kelaan, ettet ole lapsenne yksinhuoltaja. Kohta 4, Suorita isälle puolet lastenne elatusavusta. Tämän jälkeen voit kysyä lisätietoa ja/ tai kysyä lapsenne isältä lisätietoja miten toimit- sinun ei tule olla missään yhteydessä kunnan sosiaalitoimeen eli lastenvalvojaan ja/ tai lastensuojeluun lapsianne koskevassa asiassa- eikä myöskään vastata mihinkään heidän yhteydenottoihin. Voitte myös yhdessä kääntyä yksityisen asianajajan puoleen lapsianne koskevien sopimusten laatimiseksi- ja vahvistamiseksi tuomioistuimessa. Te vanhempina päätätte yhdessä lastenne asiat, ei ulkopuoliset tahot, kuten "lastenvalvoja". Voin tarvittaessa avustaa teitä lapsen edun- ja oikeuksien toteuttamisessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita asia sovittelemalla lastesi isän kanssa seuraavasti: Kohta 1, Laadi isän kanssa sopimus yhteishuollosta - ja lapsen vuoroviikoin tapahtuvasta tapaamisoikeudesta; vahvistatte tämän sopimuksen käräjäoikeudessa yhteisellä hakemuksella, Kohta 2 Laadi edellä mainittuun viitaten sopimus lapsen elatusavusta 0,00 euroa/ kk/ lapsi, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta.; vahvistatte tämän käräjäoikeudessa
        yhteisellä hakemuksella, Kohta 3, ilmoita Kelaan, ettet ole lapsenne yksinhuoltaja. Kohta 4, Suorita isälle puolet lastenne elatusavusta. Tämän jälkeen voit kysyä lisätietoa ja/ tai kysyä lapsenne isältä lisätietoja miten toimit- sinun ei tule olla missään yhteydessä kunnan sosiaalitoimeen eli lastenvalvojaan ja/ tai lastensuojeluun lapsianne koskevassa asiassa- eikä myöskään vastata mihinkään heidän yhteydenottoihin. Voitte myös yhdessä kääntyä yksityisen asianajajan puoleen lapsianne koskevien sopimusten laatimiseksi- ja vahvistamiseksi tuomioistuimessa. Te vanhempina päätätte yhdessä lastenne asiat, ei ulkopuoliset tahot, kuten "lastenvalvoja". Voin tarvittaessa avustaa teitä lapsen edun- ja oikeuksien toteuttamisessa?

        En tarvitse apuasi, kiitos vaan. Sillä aion Yhä edelleen syödä vaikka pieniä kiviä ennen kuin laittaisin poikani tuntemattoman ihmisen luo jota isäksi nimitetään.
        Ja toisekseen ..EI isä halua poikaa edes tavata ...saatikka asumaan luokseen. Yritin jonkun aikaa eron jälkeen kysellä että ottaisiko poikansa luokseen lomilla...ei käyny, aina oli jotain parempaa tekemistä.
        Nyt en enää viitsi kysellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse apuasi, kiitos vaan. Sillä aion Yhä edelleen syödä vaikka pieniä kiviä ennen kuin laittaisin poikani tuntemattoman ihmisen luo jota isäksi nimitetään.
        Ja toisekseen ..EI isä halua poikaa edes tavata ...saatikka asumaan luokseen. Yritin jonkun aikaa eron jälkeen kysellä että ottaisiko poikansa luokseen lomilla...ei käyny, aina oli jotain parempaa tekemistä.
        Nyt en enää viitsi kysellä.

        Ei kai kun olet "yksinhuoltaja" ja lapsi ei asu isälle-, saat elatusta- oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kun olet "yksinhuoltaja" ja lapsi ei asu isälle-, saat elatusta- oma valinta.

        Feminismi on piilo RASIMIA. Feministisortaa isää ja painostaa muatonta poliisia joka vahtoa valuen käy isän kimppuun. Lehdistö oikeus tekee isästä SYYLLISEN joka puolustaa vain lapsen ja itsensä oikeuksia henkeä. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6d773fdc-1307-40d4-96af-d572fb14e2ad
        Narsitist kyhäävät sukupuoli neutraaleja liikennemerkkejä uutisiet toitottaa tasa-arvosta aivovalkaisu tyyliin.. Suomessa mies tappoi lapsensa leikkipuistoon Feministien poliisiisin oikus rasimin vuoksi. Lehdistö suoritti VALKOPESUN jossa isä tekaistiin syylliseksi. Tässäkin jutussa mainen istuu katolla mutta mies EI ammu poliisi yrittää tappaa miehen joka puolustautuu..


    • Anonyymi

      Raision lastensuojelun lausunnon mukaan vanhempi ei voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, mikäli kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta - lapsi isän yksinhuoltoon, asumaan isälle!

      • Anonyymi

        Lue aloitus tarkemmin. Isä ei halua tavata lastaan. Ja mitä noi lausunnot taas on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aloitus tarkemmin. Isä ei halua tavata lastaan. Ja mitä noi lausunnot taas on.

        Lue itse - äiti on tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja" saadessaan vastikkeetonta elatusta: oma valinta. Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukan siten, vastuunkanto- ja päätöksen teko eli lapsen huoltajuus säilytetään yhtenäisenä eli YHTEISHUOLTO JA TOISAALTA LAPSEN SUHDE VANHEMPAANSA TOTEUTETAAN TAPAAMISOIKEUDELLA ELI LAPSEN VUOROASUMINEN MOLEMPIEN VANHEMPIENSA KANSSA, JOKA ON LAPSEN MYÖNTEINEN- JA LÄHEINEN KANSSAKÄYMINEN, IHMISSUHDETAIDOT LAPSEN JA HÄNEN VANHEMPANSA VÄLILLÄ... ELI LUEPPA ITSE ALOITUS JA SISÄISTÄ MYÖS LAPSEN EDUN- JA OIKEUKSIEN VASTAINEN MENETTELY!!!


    • Anonyymi

      Sossusta hakemaan toimeentulotukea.

      • Anonyymi

        Raision lastensuojelun lausunnon mukaan vanhempi ei voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, mikäli kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta - lapsi isän yksinhuoltoon, asumaan isälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raision lastensuojelun lausunnon mukaan vanhempi ei voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, mikäli kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta - lapsi isän yksinhuoltoon, asumaan isälle!

        Just just


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raision lastensuojelun lausunnon mukaan vanhempi ei voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, mikäli kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta - lapsi isän yksinhuoltoon, asumaan isälle!

        Vanhempi voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, vaikka kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta .

        Raision lastensuojelu ei ole koskaan esittänyt väittämääsi lausuntoa. Olet pihalla kuin lumiukko.


    • Anonyymi

      Miten olis työnteko, mikset hae jotain töitä, onko sulla ammatti, jos ei niin koulutusta johonkin ammattiin, poikasi jo teini eikä mikään vauva, teinikin vois jo hakea kesätöitä ensi kesäksi.
      Ruoka ei ole niin kallista , jos sen teet itse , keittoja ja laatikoita ym itse tekemiä.
      Sinulla on ainakin aikaaaa tehdä itse, ja kaupasta saa miinus 30-50 % alennus ,lihaa , kalaa ja kanaa juurekset halpoja.

      • Anonyymi

        Oletko lukenut aloitus viestin. On sairaslomalla...kannattaa lukea ennen kun alkaa ohjeita jakamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut aloitus viestin. On sairaslomalla...kannattaa lukea ennen kun alkaa ohjeita jakamaan.

        Raision lastensuojelun lausunnon mukaan vanhempi ei voi olla lapsensa huoltaja - ja asua/ tavata lastaan, mikäli kärsii mielenterveyden häiriöistä esim. masennuksesta ja/ tai saa sosiaaliavustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainpäivärahaa, yksinhuoltajakorotusta, työttömyyspäivä rahaa sairauspäivärahaa, toimeentulotukea ym. etuutta - lapsi isän yksinhuoltoon, asumaan isälle!! ! ! !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut aloitus viestin. On sairaslomalla...kannattaa lukea ennen kun alkaa ohjeita jakamaan.

        Miten voi olla sairauslomalla ja työmarkkinatuella.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla sairauslomalla ja työmarkkinatuella.?

        Se on teini totaali yksinhuoltaja ja sillä on teini lapsikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut aloitus viestin. On sairaslomalla...kannattaa lukea ennen kun alkaa ohjeita jakamaan.

        Työmarkkinatuella ” olen teini totaalinen yksinhuoltaja”😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmarkkinatuella ” olen teini totaalinen yksinhuoltaja”😂

        No nyt on pieni kirjoitus virhe....en ole itse teini vaan TEININ yksinhuoltaja...enkä omasta valinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on teini totaali yksinhuoltaja ja sillä on teini lapsikin.

        Kirjoitus virhe...En ole teini vaan TEININ yksinhuoltaja. Sairauspäiväraha päivät täynnä 300 päivää sen jälkeen olen työtöntyönhakija sairaslomalla ja saan työmarkkinatukea. Huomaa kyllä ettei ihmiset ole oikein asioista perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitus virhe...En ole teini vaan TEININ yksinhuoltaja. Sairauspäiväraha päivät täynnä 300 päivää sen jälkeen olen työtöntyönhakija sairaslomalla ja saan työmarkkinatukea. Huomaa kyllä ettei ihmiset ole oikein asioista perillä.

        Miten olis perillä, jos ei ole koskaan ollut työmarkkinatuella vaan töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitus virhe...En ole teini vaan TEININ yksinhuoltaja. Sairauspäiväraha päivät täynnä 300 päivää sen jälkeen olen työtöntyönhakija sairaslomalla ja saan työmarkkinatukea. Huomaa kyllä ettei ihmiset ole oikein asioista perillä.

        Mitenkä sairas voi olla työnhakija , jos olet oikeesti sairas niin ethän sää mittään työtä voi tehdä.
        Tuolla edellä sanoit , että et ole työtön vaan sairas, onko sulla sitten joku työpaikka josta olet saikulla, ja silti työnhakija , en tajuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut aloitus viestin. On sairaslomalla...kannattaa lukea ennen kun alkaa ohjeita jakamaan.

        Onko sulla sitten joku työpaikka mistä olet sairauslomalla, jos kerran olet niin pirun sairas niin hae sairaseläkettä, ja samalla tuota elatusapua Kelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitus virhe...En ole teini vaan TEININ yksinhuoltaja. Sairauspäiväraha päivät täynnä 300 päivää sen jälkeen olen työtöntyönhakija sairaslomalla ja saan työmarkkinatukea. Huomaa kyllä ettei ihmiset ole oikein asioista perillä.

        Oletko sinä työtön ja sairas, muutenhan sinun pitää päästä siihen työhön josta jäit sairauslomalle eikä työttömäksi työnhakijaksi.


      • Anonyymi

        Ei sitä kuule yh kovin helpollatöihin lähde. Ei van jaksa. hyv se on mieten huudella mee töihin kun ei itsellään ole lapsia siinä yölläheräämässä ja hoivattavana 18 v asti.

        Men eitse töihin ja huolehdi omist alapsista muutenkin kuin huutelemalla täällä ja maksamalla elarit pankkiin ja sun osuus on siinä-

        Tied't kllä että öidit on lujilla mutta miehet senkun rellestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kuule yh kovin helpollatöihin lähde. Ei van jaksa. hyv se on mieten huudella mee töihin kun ei itsellään ole lapsia siinä yölläheräämässä ja hoivattavana 18 v asti.

        Men eitse töihin ja huolehdi omist alapsista muutenkin kuin huutelemalla täällä ja maksamalla elarit pankkiin ja sun osuus on siinä-

        Tied't kllä että öidit on lujilla mutta miehet senkun rellestää.

        Lapset isälle- isän huoltoon, hoitoon, kasvatukseen- ja huolenpitoon, enkä vaadi äidiltä- ja yhteiskunnalta sitä vastikkeeton tai elatusta.. Tänne vaan lapset isä hoitaa; äiti voi mennä duuniin tienaamaan itselleen kalja rahaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kuule yh kovin helpollatöihin lähde. Ei van jaksa. hyv se on mieten huudella mee töihin kun ei itsellään ole lapsia siinä yölläheräämässä ja hoivattavana 18 v asti.

        Men eitse töihin ja huolehdi omist alapsista muutenkin kuin huutelemalla täällä ja maksamalla elarit pankkiin ja sun osuus on siinä-

        Tied't kllä että öidit on lujilla mutta miehet senkun rellestää.

        Heti huolehdin lapsistani, kun vieraannnuttaja äiti- ja viranomaiset antavat huolehtia. Tarkoitushakuinen lastensuojelun järjestämä "yksinhuolto" ja lasten oikeuksien polkeminen ei ole lapsen etu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kuule yh kovin helpollatöihin lähde. Ei van jaksa. hyv se on mieten huudella mee töihin kun ei itsellään ole lapsia siinä yölläheräämässä ja hoivattavana 18 v asti.

        Men eitse töihin ja huolehdi omist alapsista muutenkin kuin huutelemalla täällä ja maksamalla elarit pankkiin ja sun osuus on siinä-

        Tied't kllä että öidit on lujilla mutta miehet senkun rellestää.

        En ole koskaan maksanut itse eläneitä pankkiin vieraannuttaja "äidin ja/ tai Kelan" tilille. Ei kenenkään ole pakko olla "yksinhuoltaja"- kylmää isä hoitaa, huoltaa, kasvattaa lapsensa, ei siihen äitiä tarvita!!!


    • Kyse on elämänhallinnasta ja sen puutteesta.
      Nämä asiat pitää kysyä itseltään ennen lasten tekemistä: Onko minulla varaa lapseen. Onko luotettava kumppani. Haluaako hän lapsia ja kantaa vastuuta. Onko hän sellainen kenen kanssa uskot parisuhteen kestävän.. -Nyt vaikuttaa, että harkintakykysi on pettänyt useammassa kohtaa.
      - Ikävä lukea näitä ihmiskohtaloita, ketkä eivät kykene elämänhallintaan. Elämä vie sinua. Sinun pitäisi viedä elämää. Näin ei valitettavasti vaikuta olevan.
      -->Mikä ratkaisuksi? Ehdotan, että teet nettitreffeille profiilin ja etsit itsellesi uuden miehen elättäjäksi...

      • Anonyymi

        En todellakaan halua itselleni elättäjää. Olisi hienoa jos lapsen isä joka on myös halunnut lapsen osallistuisi edes jollain tavoin lapsen elämään ja elatukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan halua itselleni elättäjää. Olisi hienoa jos lapsen isä joka on myös halunnut lapsen osallistuisi edes jollain tavoin lapsen elämään ja elatukseen.

        Kela maksaa sulle elatusmaksut , kun ukkosi ei pysty, tai ei haluu, mutta ukoltasi se ulosmitata palkasta, jos on työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan halua itselleni elättäjää. Olisi hienoa jos lapsen isä joka on myös halunnut lapsen osallistuisi edes jollain tavoin lapsen elämään ja elatukseen.

        Mikset hae Kelasta elatustukea, sen saa kaikki, joiden toisella huoltajalla tässä tapauksessa isä , ei maksa, se on jotain 160€ kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan halua itselleni elättäjää. Olisi hienoa jos lapsen isä joka on myös halunnut lapsen osallistuisi edes jollain tavoin lapsen elämään ja elatukseen.

        Äiti on aina varma, mutta kuka on isä?


    • Anonyymi

      Itse olet soppas keittänyt, turha syyttää muita ja valittaa surkeuttaan.

      • Anonyymi

        Yhteys lapsen isään- lapsi isän huoltoon.


      • Anonyymi

        Kyllä tähän soppaan on tarvinnut myös lapsen isän sopankeittäjäksi. En ole yksin lasta pystynyt tekemään...mutta hoitamaan, huolehtimaan, rakastamaan ja turvaamaan jokapäiväisen leivän olen pystynyt ihan itse ja yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tähän soppaan on tarvinnut myös lapsen isän sopankeittäjäksi. En ole yksin lasta pystynyt tekemään...mutta hoitamaan, huolehtimaan, rakastamaan ja turvaamaan jokapäiväisen leivän olen pystynyt ihan itse ja yksin.

        Aivan, mutta tarkoitushakuiseen, perusteettoman "yksinhuoltoon" ei ole tarvittu lapsen isää sopankeittäjäksi.. Lapsen huollosts- ja tapaamisoikeudesta... vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä... eli käytännössä yhteishuolto... lapsen suhde vanhempansa turvataan tapaamisoikeudella eli käytännössä vuoro asuminen ilman erillistä elatusta äidin pankkitilille, lapsilisät tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta tarkoitushakuiseen, perusteettoman "yksinhuoltoon" ei ole tarvittu lapsen isää sopankeittäjäksi.. Lapsen huollosts- ja tapaamisoikeudesta... vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä... eli käytännössä yhteishuolto... lapsen suhde vanhempansa turvataan tapaamisoikeudella eli käytännössä vuoro asuminen ilman erillistä elatusta äidin pankkitilille, lapsilisät tasan.

        Miten saat ihmisen ketä ei oma lapsi kiinnosta tapaamaan häntä. Siin ei paljon sopimukset auta eikä noi muutkaan neuvosi jos toista ei näy eikä kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat ihmisen ketä ei oma lapsi kiinnosta tapaamaan häntä. Siin ei paljon sopimukset auta eikä noi muutkaan neuvosi jos toista ei näy eikä kuulu.

        Koita sitä yhteishuoltoa ilman elatusta, toimita sopimukset isälle allekirjoitettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta tarkoitushakuiseen, perusteettoman "yksinhuoltoon" ei ole tarvittu lapsen isää sopankeittäjäksi.. Lapsen huollosts- ja tapaamisoikeudesta... vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä... eli käytännössä yhteishuolto... lapsen suhde vanhempansa turvataan tapaamisoikeudella eli käytännössä vuoro asuminen ilman erillistä elatusta äidin pankkitilille, lapsilisät tasan.

        Missään ei ole sanottu, että kyseisellä teinillä olisi koskaan ollut mitään suhdetta isäänsä. Äidillä oli, ehkä vain yhden kerran. Isältä on turha odottaa mitään.

        Kyllähän äiti tässä on tehnyt useita huonoja valintoja, jotka ovat vaikeaan tilanteeseen johtaneet. Joku osuus omilla valinnoilla on omaan elämään aina. Kenen nyt pitäisi tehdä ja mitä?

        Äiti heti töihin ja teini myös jo joululomatöihin. Sitten kesällä teini taas töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei ole sanottu, että kyseisellä teinillä olisi koskaan ollut mitään suhdetta isäänsä. Äidillä oli, ehkä vain yhden kerran. Isältä on turha odottaa mitään.

        Kyllähän äiti tässä on tehnyt useita huonoja valintoja, jotka ovat vaikeaan tilanteeseen johtaneet. Joku osuus omilla valinnoilla on omaan elämään aina. Kenen nyt pitäisi tehdä ja mitä?

        Äiti heti töihin ja teini myös jo joululomatöihin. Sitten kesällä teini taas töihin.

        Koita sitä yhteishuoltoa ilman elatusta, toimita sopimukset isälle allekirjoitettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta tarkoitushakuiseen, perusteettoman "yksinhuoltoon" ei ole tarvittu lapsen isää sopankeittäjäksi.. Lapsen huollosts- ja tapaamisoikeudesta... vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä... eli käytännössä yhteishuolto... lapsen suhde vanhempansa turvataan tapaamisoikeudella eli käytännössä vuoro asuminen ilman erillistä elatusta äidin pankkitilille, lapsilisät tasan.

        Mutta miksi siis haluaisit että tilillesi maksetaan lapsilisää, jos et kuitenkaan edea halua olla lastesi kanssa? Lapsilisähän on lasta eikä vanhempaa varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi siis haluaisit että tilillesi maksetaan lapsilisää, jos et kuitenkaan edea halua olla lastesi kanssa? Lapsilisähän on lasta eikä vanhempaa varten.

        Virheellinen lausuma- en ole sanonut sellaista; lue uudelleen. Aivan, mutta tarkoitushakuiseen, perusteettoman "yksinhuoltoon" ei ole tarvittu lapsen isää sopankeittäjäksi.. Lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta... vastuunkanto- ja päätöksenteko pidetään yhtenäisenä... eli käytännössä yhteishuolto... lapsen suhde vanhempansa turvataan tapaamisoikeudella eli käytännössä vuoroasuminen ilman erillistä elatusta äidin pankkitilille, lapsilisät tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tähän soppaan on tarvinnut myös lapsen isän sopankeittäjäksi. En ole yksin lasta pystynyt tekemään...mutta hoitamaan, huolehtimaan, rakastamaan ja turvaamaan jokapäiväisen leivän olen pystynyt ihan itse ja yksin.

        Olisit vähän miettinyt kenen kaa sen lapsen teit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tähän soppaan on tarvinnut myös lapsen isän sopankeittäjäksi. En ole yksin lasta pystynyt tekemään...mutta hoitamaan, huolehtimaan, rakastamaan ja turvaamaan jokapäiväisen leivän olen pystynyt ihan itse ja yksin.

        No, eihän sulla sitten mitään hätää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eihän sulla sitten mitään hätää

        Hätä suuri tarkoitushakuisena "yksinhuoltaja" saadessaan vastikkeeton elatusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat ihmisen ketä ei oma lapsi kiinnosta tapaamaan häntä. Siin ei paljon sopimukset auta eikä noi muutkaan neuvosi jos toista ei näy eikä kuulu.

        Ei kai kun jauhat "yksinhuollosta" Ilman tasavertaista vanhemmuutta. Lue lakia.


    • Anonyymi

      Olisiko parempi vaihtoehto, että lapsi muuttaisi isälleen? Varmasti helpottaisi sinun ahdinkoa.

      • Anonyymi

        Kannatan- lapsi isän huoltoon


    • Anonyymi

      Ikävä tilanne, mutta ilmeisesti isä maksaa sovitut elatusmaksut. Nyt sinun tehtäväsi on toisena vanhempana vastata kustannuksista omalta osaltasi. Suomessa aika tarkkaan lasketaan elatusmaksujen suuruus ja siihen ei juuri vaikuta onko tulot tonneja vai miljoonia.

      • Anonyymi

        Kyllä vaikuttaa, kaikki vaikuttaa kaikkeen; en ole maksanut enkä maksaa elstusta vieraannutetuille lapsille viranomaismenettelyssä.


    • Anonyymi

      Katse peiliin , sieltä löytyy syyllinen , turha valitus pois , kannattaisi vähän miettiä asioita pidemmälle ennen lapsien tekoa tai tyytyä kohtaloonsa eikä valittaa kurjuuttaan palstoilla . itse se on kaikkien maksettava tekojensa seuraukset tässä maailmassa.

      • Anonyymi

        Nimenomaan näin.


      • Anonyymi

        Koska Raision kaupunki maksaa tekojensa seuraukset???


    • Anonyymi

      En ymmärrä sitä. Yh saa lapsilisät, siihen yh korotus, hän saa elatustukea, hän saa asumistukea, siihen lapsikorotus, hän saa tt tukea ja siihen lapsikortusta, hän saa työttömyyskrovausta ja siihen lapsikorotusta... rahaa tulee joka suunnalta. Kyllä tuo pitäisi riittää. Ainahan se raha menee jos tuhlaa eikä osaa käyttää rahaa.

      Mä ainakin pärjäsin neljän kanssa yh tosi hyvin, jos töissä olisin ollu sitten en olisi.
      Tottakai miehen tulot olisii lisänä vielä jaos parisuhteessa on, muta nekin rahat menisi aivan varamsti turhuuksiin. Koskaan ei ole tuloja liikaa. Tuhlata kyllä voi aina.

      • Anonyymi

        Lapsen etu on yhteishuolto. Raision "lastensuojelun, lastenvalvojan" lausuman mukaisena ei ole voi huoltaa- ja asua, tavata lapsiaan saadessaan sosiaali avustusta esim. äitiys- ja/ tai vanhempainvapaa, lapsilisää, elatustukea - ja/ tai apua, työttömyyskorvausta, toimeentulotukea, yksinhuoltaja korotusta ym. etuutta


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe