Aihe

Einarvoisat sähköasintuntijat alasta kinostuneet ajatekos sähköautolla

Anonyymi

Kiiinnostaako säuköauto tai hybriidi.

Teitenkin aloitus arvostelinjan mielestä.yäöJos o n tyhmä.aloitusJos mutta uskslin kuiten kysyä alan miesten mielipitei y ä
Ei mitenkään markkinointimieleessä. Vaan kokemuksia .

22

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kiinnosta, sillä eivät ole velä käyttökelpoisia kokonaisuutena tarkasteltuina.

    • Anonyymi

      Mulla hybriidi ,kulutus noin alle kuden litran paikeila.
      Regoi kaasuun aika nopeesti.

      • Anonyymi

        Bensa/biokaasuhybridillä bensaa kuluu alle 2 l/100 km ja tosiaan kaasulla saa hyvät kyydit.


    • Anonyymi

      Olen vielä amiksessa ja ostan teslan muutamna vuoden kuluttua

      Jere

    • Anonyymi

      Tuhansien metsien maassa on kiljuva pula kaasu ja häkäpönttöautoista nyt, eikä kaikille riitä silti sitä viimeisintä kyytiä siltikään. https://yle.fi/uutiset/3-11688409

    • Anonyymi

      Meillä on kaksi VW Passattia. Toinen hybridi , toinen bensa,. Hybridi on käytössä päivittäin ja sillä ajateaan lähes yksinomaan sähköllä. Sitä varten on 11 kW:n latausasema. Latautuu nollasta täyteen tunnissa.

      Bensa Passat on pidemmillä reissuilla vielä kätevämpi. Hybridillä ajelimme yhden pidemmän reissun lataamalla Ikeoissa, Motoneteissä ja vastaavissa ulkomaan kauppapaikoissa. Helkkarin hankalaa. Saksassa oli monta kilpailevaa laskutusjärjestelmää sähkölle ja hirvittävän korkeat hinnat.

    • Anonyymi

      Olen sähkönins. Ja ajan firman lataus volvolla

    • Anonyymi

      Mulla itselataava hybrid olen oikeen tyytyväinen.
      Pie n i kulutus

      • Anonyymi

        6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.

        Riittuu aau t osi koosta.
        Siis neliveto hybrid 222 hv


    • Anonyymi

      sähköauto en ki nosta

    • Anonyymi

      Kylä ajaten säuköautola . Mitå silä tiefollac tet?

    • Anonyymi

      Oikeasti sähköautot kuuluu maadoittaa kaatopaikalle tai SER-jäteasemalle.

      • Anonyymi

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)

        Kymmenen vuoduden kuluttua maanteillä todellakin saattaa olla tussahtelevia ja sinistä savua tuprauttelevia sähköautoja enemmän kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.

        Mielenkiintoista asia ja hyvin kerrottu.äkun tunnut olevan asintuntija keropa vuelä voiko sähköautosta sada kuolettvan sähköiskun. Helposti

        Kempeleen inssi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.

        Yllättävän paljon se näkyykin pelottavan...
        Taitaakin olla toimeentulo menossa.


    • Anonyymi

      Olen sähköasentaja. Ei ole varaa ajaa sähköautolla. '99 Toyotalla kuljen. Joskus etanolilla (auto tai mies, mutta ei molemmat samaan aikaan).

      • Anonyymi

        Oikea oikosulkuasenne. Auton arvo vastaa alle 10 % asennustesterin hinnasta.


    • Anonyymi

      asdföål tgkdf sähjö taau öds

      edisonni

      • Anonyymi

        Miten littyy sähköajeluun.äsulko muka säjköauto

        Ole huoliss vai aloituksista. Ja niden arvosteluistasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      19530
    2. Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.

      Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      5641
    3. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      267
      3054