Einarvoisat sähköasintuntijat alasta kinostuneet ajatekos sähköautolla
Kiiinnostaako säuköauto tai hybriidi.
Teitenkin aloitus arvostelinjan mielestä.yäöJos o n tyhmä.aloitusJos mutta uskslin kuiten kysyä alan miesten mielipitei y ä
Ei mitenkään markkinointimieleessä. Vaan kokemuksia .
22
68
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kiinnosta, sillä eivät ole velä käyttökelpoisia kokonaisuutena tarkasteltuina.
- Anonyymi
Mulla hybriidi ,kulutus noin alle kuden litran paikeila.
Regoi kaasuun aika nopeesti.- Anonyymi
Bensa/biokaasuhybridillä bensaa kuluu alle 2 l/100 km ja tosiaan kaasulla saa hyvät kyydit.
- Anonyymi
Olen vielä amiksessa ja ostan teslan muutamna vuoden kuluttua
Jere - Anonyymi
Tuhansien metsien maassa on kiljuva pula kaasu ja häkäpönttöautoista nyt, eikä kaikille riitä silti sitä viimeisintä kyytiä siltikään. https://yle.fi/uutiset/3-11688409
- Anonyymi
Meillä on kaksi VW Passattia. Toinen hybridi , toinen bensa,. Hybridi on käytössä päivittäin ja sillä ajateaan lähes yksinomaan sähköllä. Sitä varten on 11 kW:n latausasema. Latautuu nollasta täyteen tunnissa.
Bensa Passat on pidemmillä reissuilla vielä kätevämpi. Hybridillä ajelimme yhden pidemmän reissun lataamalla Ikeoissa, Motoneteissä ja vastaavissa ulkomaan kauppapaikoissa. Helkkarin hankalaa. Saksassa oli monta kilpailevaa laskutusjärjestelmää sähkölle ja hirvittävän korkeat hinnat. - Anonyymi
Olen sähkönins. Ja ajan firman lataus volvolla
- Anonyymi
Mulla itselataava hybrid olen oikeen tyytyväinen.
Pie n i kulutus- Anonyymi
6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.
Riittuu aau t osi koosta.
Siis neliveto hybrid 222 hv
- Anonyymi
sähköauto en ki nosta
- Anonyymi
Kylä ajaten säuköautola . Mitå silä tiefollac tet?
- Anonyymi
Oikeasti sähköautot kuuluu maadoittaa kaatopaikalle tai SER-jäteasemalle.
- Anonyymi
Alkoiko sähköauto pelottamaan?
Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoiko sähköauto pelottamaan?
Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)Kymmenen vuoduden kuluttua maanteillä todellakin saattaa olla tussahtelevia ja sinistä savua tuprauttelevia sähköautoja enemmän kuin nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoiko sähköauto pelottamaan?
Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?
Siitä, että petteri avaa suunsa.
Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.
Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.
Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.
Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?
Siitä, että petteri avaa suunsa.
Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.
Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.
Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.
Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.Mielenkiintoista asia ja hyvin kerrottu.äkun tunnut olevan asintuntija keropa vuelä voiko sähköautosta sada kuolettvan sähköiskun. Helposti
Kempeleen inssi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?
Siitä, että petteri avaa suunsa.
Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.
Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.
Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.
Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.Yllättävän paljon se näkyykin pelottavan...
Taitaakin olla toimeentulo menossa.
- Anonyymi
Olen sähköasentaja. Ei ole varaa ajaa sähköautolla. '99 Toyotalla kuljen. Joskus etanolilla (auto tai mies, mutta ei molemmat samaan aikaan).
- Anonyymi
Oikea oikosulkuasenne. Auton arvo vastaa alle 10 % asennustesterin hinnasta.
- Anonyymi
asdföål tgkdf sähjö taau öds
edisonni- Anonyymi
Miten littyy sähköajeluun.äsulko muka säjköauto
Ole huoliss vai aloituksista. Ja niden arvosteluistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maisa Torpan raskausuutisesta...
Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss29319530Stefun Sofialle tarjoamat luxuskyydit maksamatta, velkaa niistä jo yli 17 000 euroa.
Seiskan mukaan limusiinikyyteihin erikoistunut yritys hakee Stefun yritykseltä oikeusteitse yli 17 000 € maksamattomista kyydeistä. Useat ajoista ova3235641Miksei työ kelpaa suomalaisille?
Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia2673054