Einarvoisat sähköasintuntijat alasta kinostuneet ajatekos sähköautolla

Anonyymi

Kiiinnostaako säuköauto tai hybriidi.


Teitenkin aloitus arvostelinjan mielestä.yäöJos o n tyhmä.aloitusJos mutta uskslin kuiten kysyä alan miesten mielipitei y ä
Ei mitenkään markkinointimieleessä. Vaan kokemuksia .

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kiinnosta, sillä eivät ole velä käyttökelpoisia kokonaisuutena tarkasteltuina.

    • Anonyymi

      Mulla hybriidi ,kulutus noin alle kuden litran paikeila.
      Regoi kaasuun aika nopeesti.

      • Anonyymi

        Bensa/biokaasuhybridillä bensaa kuluu alle 2 l/100 km ja tosiaan kaasulla saa hyvät kyydit.


    • Anonyymi

      Olen vielä amiksessa ja ostan teslan muutamna vuoden kuluttua

      Jere

    • Anonyymi

      Tuhansien metsien maassa on kiljuva pula kaasu ja häkäpönttöautoista nyt, eikä kaikille riitä silti sitä viimeisintä kyytiä siltikään. https://yle.fi/uutiset/3-11688409

    • Anonyymi

      Meillä on kaksi VW Passattia. Toinen hybridi , toinen bensa,. Hybridi on käytössä päivittäin ja sillä ajateaan lähes yksinomaan sähköllä. Sitä varten on 11 kW:n latausasema. Latautuu nollasta täyteen tunnissa.

      Bensa Passat on pidemmillä reissuilla vielä kätevämpi. Hybridillä ajelimme yhden pidemmän reissun lataamalla Ikeoissa, Motoneteissä ja vastaavissa ulkomaan kauppapaikoissa. Helkkarin hankalaa. Saksassa oli monta kilpailevaa laskutusjärjestelmää sähkölle ja hirvittävän korkeat hinnat.

    • Anonyymi

      Olen sähkönins. Ja ajan firman lataus volvolla

    • Anonyymi

      Mulla itselataava hybrid olen oikeen tyytyväinen.
      Pie n i kulutus

      • Anonyymi

        6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 l satasellle oli pieni kulutus 10 vuotta sitten, Ei enää.

        Riittuu aau t osi koosta.
        Siis neliveto hybrid 222 hv


    • Anonyymi

      sähköauto en ki nosta

    • Anonyymi

      Kylä ajaten säuköautola . Mitå silä tiefollac tet?

    • Anonyymi

      Oikeasti sähköautot kuuluu maadoittaa kaatopaikalle tai SER-jäteasemalle.

      • Anonyymi

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)

        Kymmenen vuoduden kuluttua maanteillä todellakin saattaa olla tussahtelevia ja sinistä savua tuprauttelevia sähköautoja enemmän kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoiko sähköauto pelottamaan?
        Oikeasti 10 vuoden päästä bensa-auto on liikenteessä yhtä suuri ihme, kuin nykyisin höyryveturi rautateillä.
        Kansa kerääntyy sankoin joukoin pörisevää ja käryävää nähtävyyttä ihmettelemään :)

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.

        Mielenkiintoista asia ja hyvin kerrottu.äkun tunnut olevan asintuntija keropa vuelä voiko sähköautosta sada kuolettvan sähköiskun. Helposti

        Kempeleen inssi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tietää, että patteri petteri valehtelee?

        Siitä, että petteri avaa suunsa.

        Osa valehtelee tahallaan, osa tyhmyyttään. Tässä taitaa olla kyseessä jälkimmäinen tapaus.

        Patteripetteri vouhottaa, miten patteriautoja on jo kymmeniä prosentteja myytävistä autoista, joten parin vuoden päästä lukema on 100 %. Patteripetteriltä jäi ymmärtämättä, että lataushybriditkin lasketaan viherpesun merkeissä patteriautoiksi. Tämän vuoksi 90 % nyt myytävistä patteriautoista on varustettu isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla.

        Täyssähkä-patteriautojen osuus uusien myynnistä on siis muutaman prosentin luokkaa ja menee vielä monta vuotta ennen kuin osuus on edes 50 % myynnistä. Siis optimitapauskessakin. Sen jälkeen tulee eteen kysymys autokannan iästä. Keski-ikä nyt reilut 12 vuotta ja keskimääräinen romutusikä 17. Vaikka 2030 myytäisiin pelkästään patteriautoja, niin tällä tahdilla menee vielä toiset 10 vuotta ennen kuin sähköautojen osuus ylittää 50 % autokannasta. Eli vasta 2050 tienoilla alkaa polttomoottori olla harvinaisuus.

        Sillä edellytyksellä, että patteriautot yleistyvät hurjasti. Mikä ei ole kirkossa kuulutettua. Esim jos polttomoottorien päästöt ratkaistaankin siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin, niin ei ole mikään pakko siirtyä kaikessa liikenteessä patteriautoihin.

        Yllättävän paljon se näkyykin pelottavan...
        Taitaakin olla toimeentulo menossa.


    • Anonyymi

      Olen sähköasentaja. Ei ole varaa ajaa sähköautolla. '99 Toyotalla kuljen. Joskus etanolilla (auto tai mies, mutta ei molemmat samaan aikaan).

      • Anonyymi

        Oikea oikosulkuasenne. Auton arvo vastaa alle 10 % asennustesterin hinnasta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe